Strona 2 z 122

Re: Drobne pomysly

: 29 sty 2012 15:25
autor: Godar
To już lepsze byłoby <zabij wroga stowarzyszenia> - działa na wszystkich wpisanych na listę wrogów i wszystkich członków wrogich stowarzyszeń :P

Re: Drobne pomysly

: 01 lut 2012 11:20
autor: Atuzar
Dla mnie ciekawym rozwiazaniem byloby danie mozliwosci ukryca sie za istniejacymi "rzeczami"na danej lokacji:

Np: "ukryj sie w krzakach, za drzewem, w szafie, pod lozkiem, na drzewie, w beczce".

Bez potrzeby traktowania tego jako oddzielnej lokaliazacji.

Re: Drobne pomysly

: 01 lut 2012 13:52
autor: Godar
Komenda <ukryj sie>

Re: Drobne pomysly

: 01 lut 2012 21:20
autor: Atuzar
Mialem na mysli wykorzystanie obiektow juz istniejacych, a nie sama komende.
Mozliwosc uzycia do ukrywania sie obiektow wystepujacych na lokacji spowodowaloby rowniez, to ze takie opisy ktos by zaczal znow czytac.

Ot takie chwilowe przemyslenia.
Pozdrawiam.

Re: Drobne pomysly

: 02 lut 2012 04:21
autor: Werbat
No ale ta komenda właśnie tak 'w domyśle' działa. Nie ukrywasz się za mitycznym tajemniczym CZYMŚ, tylko właśnie za obiektami jakoś tam istniejącymi w danym miejscu.

Hint: kluczowe jest tutaj właśnie 'w domyśle'. Pamiętaj, że mud to 'gra wyobraźni' i tak samo, jak wyobrażasz sobie, jak wygląda gość, o którym przeczytałeś przed chwilą 'jest małym smutnym elfem', tak samo wyobraź sobie, że jeśli czytasz 'Werbat się ukrył', to mniej więcej powinieneś dopowiedzieć sobie coś w stylu 'ziomek wlazł za te beczki w rogu piwnicy, a że jest pokurczem, to go generalnie nie widać, ale magia joł'.

Jeśli zaś Twoim 'pomysłem' jest WYMUSZENIE specyfikowania, za czym się konkretnie chcesz schować (na podstawie 'listy' dostępnych na lokacji przedmiotów), to tak 'trochę' słabo to widzę. Po pierwsze, trzeba wtedy modyfikować WSZYSTKIE istniejące lokacje pod kątem tego, czy jest tam coś odpowiedniego do ukrycia się. Po drugie, kwestia sporna, jak to traktować - o ile gnom bez problemu schowa się za beczką z winem, to już ogr będzie 'nieco' wystawał, nie? Czyli oprócz 'okodowania' każdej lokacji czymś (jakąś funkcją, która upraszczając specyfikuję listę 'ukrywalnych' miejscówek - czasochłonne, ale niby do zrobienia) dochodzi jeszcze jakiś warunek zależności możliwości ukrycia od rasy/wzrostu/koloru ciuchów/czy masz czapkę i milion kolejnych uciążliwych czynników, co sprawia, że cała akcja jest niezbyt opłacalna. Po trzecie, weź to oskryptuj :P

Re: Drobne pomysly

: 02 lut 2012 09:06
autor: Rennz

Kod: Zaznacz cały

sp
Jestes na dziwnej polanie. Poza zielonym kraczkiem o dziwo znajduja sie tutaj beczka oraz stol.
Wyjscia: N E
ukryj sie
Za czym chcesz sie ukryc? Za beczka? Pod stolem? Za zielonym krzaczkiem?
W sumie to nie taki zły pomysł (każdy obiekt mógłby być lepszym/gorszym miejscem do ukrycia się), ale nakład pracy do tego potrzebny byłby ogromny. Ale to już kalkulować opłacalność takiego rozwiązania powinna góra.

Re: Drobne pomysly

: 02 lut 2012 10:16
autor: Buluar

Kod: Zaznacz cały

sp
Jestes na dziwnej polanie. Poza zielonym kraczkiem o dziwo znajduja sie tutaj beczka oraz stol.
Wyjscia: N E
[ogromny krwistooki ogr schowany pod stolem]
Mnie sie podoba ten pomysl :!: :idea:

Re: Drobne pomysly

: 02 lut 2012 12:19
autor: Visborg
1. Są lokacje gdzie można schować się korzystając z obiektów, chociaż jest to traktowane po części jako inna lokacja, po części jako obiekt na lokacji.

2. To dorzucę swoje rozwinięcie pomysłu:

Kod: Zaznacz cały

Ciemny wilgotny loch. W pustym korytarzu nie zauwazasz zadnego miejsca nadajacego sie na kryjowke.
Wyjscia: połnoc, poludnie
odloz beczke
Odkladasz duza drewniana beczke.
ukryj sie za beczka
Dyskretnie wsuwasz sie za duza drewniana beczke. Czujesz ze jest to znakomita kryjowka.
2. Ja bym ponowił raczej zadane kiedyś dawno temu pytanie - dlaczego nożownik w karczmie która wg opisu jest pełna innych osób nie może schować się siedząc przy stole? Przecież akurat imho ukrywanie się nożowonika w mieście nie polega tylko na stawaniu w cieniu czy na noszeniu z sobą beczki do której co jakiś czas wskakuje, tylko również pozostawaniu niezauważonym mimo bycia na widoku - czyli wmieszaniu się w tłum, nie zwracaniu na siebie uwagi... A kogo się prędzej zauważy w zatłoczonej knajpie? Kogoś kto siedzi cicho przy stoliku w kącie i sączy piwo, czy kogoś kto stoi pod ścianą w naciągniętym kapturze i 'stara się być ukryty'? Dla jasności - nie mówię że powinna być to specyficzna zdolność nożownika, ale pytam dlaczego NAWET on nie jest w stanie tego zrobić? (ukryć się siedząc przy stoliku)

Re: Drobne pomysly

: 04 lut 2012 09:09
autor: Rotkiv
Moze by dodac krotka informacje w opisie przedmiotu o tym, ze nie da sie go naprawic (w przypadku gdy nie jest juz w znakomitym stanie).

Re: Drobne pomysly

: 07 lut 2012 11:26
autor: Miuosh
Postać, która dobija NPCa etatowego na określony czas dostaje dodatkowego titla, którego można wyłączyć/włączyć (tak jak tego od pochodzeniówki)

Kod: Zaznacz cały

Miuosh z Gor Szarych, Bohatyr Gorowy Ogrzej Kompanii, Szaman Ogrzej Kompanii, Pogromca Lodowego Smoka, ogr.
Miuosh z Gor Szarych, Bohatyr Gorowy Ogrzej Kompanii, Szaman Ogrzej Kompanii, Ten Ktory Wyslal w Niebyt Konstnta Drachenfelsa, ogr.
Miuosh z Gor Szarych, Bohatyr Gorowy Ogrzej Kompanii, Szaman Ogrzej Kompanii, Rzeznik Druchii, ogr.
itd., itp ;)

Tak, zazdroszczę Dageru, bo on ma dłuższego titla niż ja! :cry: