Drobne pomysly
- Herenvarno
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 mar 2010 11:22
Re: Drobne pomysly
Co do tego byla juz odpowiedz, niestety negatywna.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Re: Drobne pomysly
Globalne nowości generują ruch na mudzie, poza szlakiem exp-magik-gildia , ewentualnie exp-magik-pk-gildia. Jak wprowadzono wozy, to kilka miesięcy dziesiątki graczy zwoziło złom z różnych miejsc obu domen do Novigradu, graczy było więcej, porozmawiać i poerpegować łatwiej było z kimś, potem to wygasło ( choć niektórzy się w to wciąż bawią) i dziś już wozów jeździ mało, ale przez dobrych kilka miesięcy było naprawdę kolorowo i ciekawie, zawarto wiele znajomości ( pozdrawiam gnoma, z którym jakieś dwa-trzy lata temu walczyłem zacięcie o każdy płaszcz ze szczurołaków), odbyło się kilka spontanicznych eventów, na pewno praca wiza, który zakodował wozy, nie została zmarnowana. Podobna sytuacja była wcześniej, kiedy wprowadzono zoolog koło Novigradu, spontaniczne i radosne wyprawy czasem naprawdę dużych grup po świecie, znów parę naprawdę kolorowych miesięcy. Właśnie dlatego moim zdaniem warto wprowadzać zmiany globalne co jakiś czas, pozytywnie wpływają na jakość samej rozgrywki, ruch w świecie ( co ma też pozytywny wpływ na nowych graczy, którzy zamiast pustego świata, widzą domeny tętniące życiem) i stosunki między graczami, oni z kolei, choć na jakiś czas odrywają się od sztampowych czynności. Myślę, że z tych względów warto wprowadzić co jakiś czas globalną nowość, nawet jeżeli po jakimś czasie będzie ona tylko po to, jak napisałeś, żeby być.Rafgart pisze:Luin:
Nie ma miedzy Arkadia a Barsawia zadnej wymiany kodu. Nie jest to technicznie mozliwe i w ogole nas nie interesuje.
Koni, lukow, magii, free emotow i czego tam jeszcze nie ma, bo nie chcemy tego na Arkadii. Z wielu roznych powodow - glownie braku glebszego sensu. Nie wprowadzamy globalnych rzeczy tylko po to zeby byly.
A to, ze ktos inny wykorzystuje sprawdzone na Arkadii rozwiazania, absolutnie nam nie przeszkadza (poki nie kradnie kodu).
Re: Drobne pomysly
Twoje zdanie nie koliduje z wypowiedzią Rafgarta. Jak najbardziej jesteśmy za globalnymi zmianami i takowe są co jakiś czas i będą wciąż wprowadzane. Nie ma jednak w najbliższej perspektywie koni, łuków, magii ani free-emotów.
Re: Drobne pomysly
Czy możliwe jest dodanie komendy, która zapisywałaby położenie wszystkich przedmiotów w ekwipunku, żeby za pomocą drugiej komendy nasza postać odtwarzała lokalizację zapisanych przedmiotów?
Przykładowo: Mam na sobie parę ubrań, na tym zbroje, medalion z wyznaniówki na szyi, przytroczone do pasa parę przedmiotów, torbę na lewym ramieniu, w której również znajdują się przedmioty, pochwę przy lewej nodze i plecak. Wpisuję pierwszą komendę np. "zapisz stan ekwipunku" i chowam wszystkie przedmioty do plecaka. Potem za pomocą czegoś w stylu "odtworz stan ekwipunku" nasza postać sama zakłada lub umiejscawia przedmioty dążąc do stanu takiego, jak był w zapisie.
Potrafię sobie wymyślić parę przykładów zastosowań takiej komendy, ale chyba najlepiej zobrazować to na przykładzie niektórych postaci, które noszą ze sobą spory ekwipunek i po zgonie, jak wrócą po swoje graty to zaczyna się cała litania komend, których jeszcze połowę się nie pamięta za dobrze, w stylu: koumieszczania kolczyków, poprzypinania temblaków, zatykania broni za pas, umieszczania przedmiotów klubowych i gildiowych itp. itd.
A tak jedna komenda i ekwipunek wracałby na swoje miejsce.
Przykładowo: Mam na sobie parę ubrań, na tym zbroje, medalion z wyznaniówki na szyi, przytroczone do pasa parę przedmiotów, torbę na lewym ramieniu, w której również znajdują się przedmioty, pochwę przy lewej nodze i plecak. Wpisuję pierwszą komendę np. "zapisz stan ekwipunku" i chowam wszystkie przedmioty do plecaka. Potem za pomocą czegoś w stylu "odtworz stan ekwipunku" nasza postać sama zakłada lub umiejscawia przedmioty dążąc do stanu takiego, jak był w zapisie.
Potrafię sobie wymyślić parę przykładów zastosowań takiej komendy, ale chyba najlepiej zobrazować to na przykładzie niektórych postaci, które noszą ze sobą spory ekwipunek i po zgonie, jak wrócą po swoje graty to zaczyna się cała litania komend, których jeszcze połowę się nie pamięta za dobrze, w stylu: koumieszczania kolczyków, poprzypinania temblaków, zatykania broni za pas, umieszczania przedmiotów klubowych i gildiowych itp. itd.
A tak jedna komenda i ekwipunek wracałby na swoje miejsce.
Re: Drobne pomysly
Taka mozliwosc juz istnieje - aliasy.
Re: Drobne pomysly
Taki mały pomysł wspierający zachowania inne niż "zabij"
żeby zawartość skrzynek z magikami randomowo się spawnowała. Np. żywiołaki to miecz, a mógłby być topór czy maczuga.
Na te sześć rodzajów broni (więcej jak doliczyć dwu ręczne) jak są 2 to już chyba nie taka tragedia ze się nie polosowało. Nie mówiąc ze da się pewnie jakieś procenty ustalić np 80 miecz 20 młot
żeby zawartość skrzynek z magikami randomowo się spawnowała. Np. żywiołaki to miecz, a mógłby być topór czy maczuga.
Na te sześć rodzajów broni (więcej jak doliczyć dwu ręczne) jak są 2 to już chyba nie taka tragedia ze się nie polosowało. Nie mówiąc ze da się pewnie jakieś procenty ustalić np 80 miecz 20 młot
Tęczowe serce...
Re: Drobne pomysly
Myślę, że warto byłoby dodać u kilku mistrzów płatnerstwa (lub chociaż 1) możliwość ulepszenia/polepszenia za opłatą wyważenia i skuteczności broni maksymalnie do średniego poziomu (raczej skuteczny/przyzwoicie wyważony) albo chociażby o 1 czy 2 poziomy.
Czasami bywa tak, że bronie które byłyby bardziej klimatyczne dla danej postaci są nieskuteczne/źle wyważone i niestety nie są kupowane/zamawiane bądź po zdobyciu są wyrzucane.
Wydaje mi się, że taka drobna zmiana (o ile nie jest czasochłonna kodowo) mogłaby zróżnicować broń posiadaną przez graczy
re Gerdia:
Fakt. Przy drugiej kawie stwierdzam, że chyba mnie troche poniosło
Czasami bywa tak, że bronie które byłyby bardziej klimatyczne dla danej postaci są nieskuteczne/źle wyważone i niestety nie są kupowane/zamawiane bądź po zdobyciu są wyrzucane.
Wydaje mi się, że taka drobna zmiana (o ile nie jest czasochłonna kodowo) mogłaby zróżnicować broń posiadaną przez graczy
re Gerdia:
Fakt. Przy drugiej kawie stwierdzam, że chyba mnie troche poniosło
Ostatnio zmieniony 24 cze 2014 10:05 przez Talhar, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Drobne pomysly
re up:
Wydaje mi się, że to wcale nie taka mała zmiana.
G.
Wydaje mi się, że to wcale nie taka mała zmiana.
G.
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Re: Drobne pomysly
A jakby tak zielarzom AJ podnieść umiejętność zielarstwa i/lub spostrzegawczość tak, żeby mogli rozpoznawać większość przydatnych i/lub pożądanych przez wybrednych klientów ziół i żeby naprawdę byli specjalistami?
No i padł też pomysł (taaa, sam padł ) doświadczenia za zbieranie ziół. Są na to jakieś szanse? Choćby malutkie?
Bo z tego co widzę, zielarz jest "zawodem przejściowym" - na zasadzie "nazbierać pieniędzy na przyszłość, a potem zapomnieć, że się kiedykolwiek parało zbieraniem ziół". Tego rodzaju zmiany byłyby bardzo wskazane, gdyż umiliłyby oczekiwanie na zawód powiązany z nieszczęsnym zielarzem...
No i padł też pomysł (taaa, sam padł ) doświadczenia za zbieranie ziół. Są na to jakieś szanse? Choćby malutkie?
Bo z tego co widzę, zielarz jest "zawodem przejściowym" - na zasadzie "nazbierać pieniędzy na przyszłość, a potem zapomnieć, że się kiedykolwiek parało zbieraniem ziół". Tego rodzaju zmiany byłyby bardzo wskazane, gdyż umiliłyby oczekiwanie na zawód powiązany z nieszczęsnym zielarzem...