Drobne pomysly

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Gianna
Posty: 85
Rejestracja: 02 kwie 2015 11:23
Lokalizacja: Luccini

Re: Drobne pomysly

Post autor: Gianna »

Popieram powyższe, znaczy się Tercorala. Niby można ten brak dość łatwo ominąć, przeklejając sobie odpowiednie listy do pliku tekstowego, ale... jednak to nie to samo i zawsze mi takiej opcji brakuje. Zwłaszcza, że zanim sobie przypomnę, że miałam taki fajny list, który wypadałoby gdzieś zachować, to już dawno znika w bezdennych czeluściach arkadiowej skrzynki pocztowej.

Więc, jeśli to nie zbytnie obciążenie dla serwera lub innej maści problem techniczny, to ładnie poproszę. ;)
Maly zezowaty kurczak piszczy: Zostawilem Giannie dobre auto, ale zgubila.

"Najlepsza Gianna to martwa Gianna." Werbat

Obrazki
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Drobne pomysly

Post autor: Herenvarno »

Podczas przemierzania swiata Arkadii, uzywamy czesto roznych pojemnikow. Mozemy je 'ocenic', zyskujac podstawowe informacje o takim elemencie ekwipunku:

Kod: Zaznacz cały

Oceniasz, ze (...) plecak wazy (...) gramow, zas jego objetosc wynosi (...) mililitrow.
Wydaje ci sie, ze jest wart okolo (...) miedziakow.
Mozemy dowiedziec sie (jak to widac na powyzszym przykladzie
), jak bardzo ciazy nam dany ekwipunek, ile on zajmuje miejsca, oraz to, jak ma wartosc wedle oceny naszej postaci.
Brakuje jednak kilku innych, jakze istotnych informacji o tym elemencie:
- Jego pojemnosc calkowita (czyli to, jak duze jest wnetrze naszego pojemnika)
- Ilosc wolnej przestrzeni w tym pojemniku (nie dotyczy pustych torb/sakw/plecakow oraz butelek oleju, tam dana informacja jest umieszczona)
- Jego wagi calkowitej z zawartoscia.
Wedle mojego pomyslu moglo by to wygladac nastepujaco:

Kod: Zaznacz cały

Oceniasz, ze (...) plecak wazy (...) gramow, zas jego objetosc wynosi (...) mililitrow.
Masz wrazenie ze (...) plecak ma pojemnosc (...) mililitrow.
Jest teraz calkowicie wypelniony/w wiekszosci wypelniony/w ponad polowie pelny/prawie do polowy zapelniony/czesciowo wypelniony/prawie pusty/calkowicie pusty.
Wydaje ci sie, ze jest wart okolo (...) miedziakow.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Vorrak
Posty: 9
Rejestracja: 28 paź 2014 18:12

Re: Drobne pomysly

Post autor: Vorrak »

Każda "ocena" jest na "oko" i jest taki żart.

Chłop kupił babie majtki. Na oko dobre, ale na dupe już nie chciały wejść.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Drobne pomysly

Post autor: Herenvarno »

Powyższy przykład w żadnej mierze nie sugeruje ze opis ma być dokładny.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Mikkel

Re: Drobne pomysly

Post autor: Mikkel »

Herenvarno, ale przecież jest już taka informacja...

Zakładasz plecak, dajesz "ob siebie" i masz linijkę w opisie w rodzaju:

Na plecach nosisz pusty/prawie pusty plecak.

albo

Na plecach targasz całkowicie wypchany plecak.

Czy coś w tym guście.

Jakoś nigdy nie odczułem braku informacji o pozostałym do zapełnieniu miejscu w pojemniku. Pakuje się rzeczy aż zabraknie miejsca. :) I nie bardzo wyobrażam sobie taką informację...

Masz na myśli coś takiego:
"Do plecaka wepchniesz jeszcze trzy miecze i dwie halabardy."
"W ogromnym pakownym plecaku z powodzeniem zmieściłaby się jeszcze twoja stara." ;)

Raczej nie przejdzie.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Drobne pomysly

Post autor: Herenvarno »

Wiec gdzie tu informacja w stylu:
W tym plecaku moze zmiesci sie dwa koce i gar na zupe; a w tym drugim mozesz co najwyzej zmiescic dobrze poskladana koszule?
Brakuje informacji o faktycznej pojemnosci, czyli co na 'oko' ma wieksze lub mniejsze mozliwosci 'pakowne'.
Chyba ze... standard mowi: Woreczek na ziola, pomiesci w sobie tyle samo ziol co pakowny plecak.
Doswiadczenie jednak podpowiada mi ze nawet na Arce, woreczek woreczkowi nierowny, plecak plecakowi itp, itd.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Drobne pomysly

Post autor: Haern »

Różnice w pojemnościach między różnymi pojemnikami danego typu są na tyle nieduże, że błąd oceny nie pozwoliłby na żadne rozsądne porównanie.
Urisiel

Re: Drobne pomysly

Post autor: Urisiel »

Dodanie opcji dobijanie/ogłuszenie.
Mechanizm ten znajdował się bojdaże w TW. Nie zawsze chcemy kogoś zabić, a ręce świerzbią by takiemu po prostu dać w łeb. Co nam to daje? Dużo rzeczy przykładowo jak ktoś bawi się w zbója to nie musi od razu zabijać tylko ogłuszy i weźmie sobie co mu tam trzeba. Czy też w przypadku gdy ktoś po prostu się prosi swoim rpgiem by mu walnąć w pysk i stoi i walczy dalej itp i jeszcze bardziej podpuszcza by to zrobić(miałem taką sytuacje ostatnio w Nuln). Kolejna sprawa Gildia A spotyka wrogą gildie B z jakimś tam GP. Potem gildia A spotyka samego tego gpka i go atakuje. To go nie zabija tylko ogłusza, a potem tłumaczy, że jeszcze raz to inaczej pogadamy.

W gruncie rzeczy. No cóż. Nie zawsze chcemy kogoś zabić, a po prostu pokazać mu gdzie jego miejsce :) Uważam, że opcja przydatna i warta przemyślenia. Kod po części w TW napisany.
Mikkel

Re: Drobne pomysly

Post autor: Mikkel »

Urisiel, wymieniasz zalety rozwiązania bez wspominania o jego ewentualnych wadach, a jest jedna dość poważna - "ogłuszenie & rabunek w świetle zasad", czyli kiedy można, a kiedy nie można.

Na Barsawii da się ogłuszać wroga i wizowie musieli dość często interweniować nadużyć było sporo. A płaczu ze strony pobitych ile! Jakoś sobie poradzili, ale tam jest mniej graczy oraz praktycznie nie ma PvP. Co by się na Arkadii działo, strach pomyśleć...

Jak dokładnie określić to, kiedy "czyjeś zachowanie uzasadnia ogłuszenie jego postaci i odebranie jej całego dobytku"?

Moim zdaniem, mogłoby dojść do sytuacji, w której komenda "zabij" jest wpisywana po jednym krzywym spojrzeniu ze strony "przeciwnika".

"Przecież go nie zabiłem, nic nie stracił."
"Bo moja postać ma taki charakter, że nie toleruje obelg."
"Przecież nic mu się nie stało, pieniądze odrobi w godzinę."
"Przecież mnie zaczepiał, a teraz ma nauczkę, że tak się nie robi."

Ja sam jestem jak najbardziej za wprowadzeniem możliwości ogłuszania i ograbienia miast zabicia, ale z głową i z obostrzeniami porównywalnymi do tych obowiązujących dla komendy "zabij na śmierć".

Biorąc pod uwagę mentalność graczy, wizowie mieliby strasznie dużo roboty z płaczami po obiciu kogoś "niesprawiedliwie".

EDIT@down:
Tak, ja wiem, że szybko nastąpiłaby interwencja wizów, gdyby ktoś kogoś za bardzo męczył i ciągle ogłuszał oraz okradał, ale na Arkadii jest dużo graczy, więc podejrzewam, że takich zgłoszeń i sytuacji byłoby proporcjonalnie więcej niż w takiej Barsawii. Sporo pracy, słowem. Ja nie jestem bynajmniej przeciwny pomysłowi, sam bym się ucieszył z ogłuszania. :)
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015 12:24 przez Mikkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Urisiel

Re: Drobne pomysly

Post autor: Urisiel »

Mikkel
?zasady
$6 Zabronione jest uporczywe nekanie postaci innych graczy. Okreslenie co
jest nekaniem nie jest calkiem oczywiste, wiec nalezy tu uzyc zdrowego
rozsadku i dobrego smaku.

$7 Zabijanie postaci innych graczy jest na Arkadii mozliwe, istnieja
jednak pewne ograniczenia. Zabronione jest zabijanie innych:
- bez przyczyny lub pod byle pretekstem; co wiecej, ofiara musi
znac powod ataku
- wielokrotnie z tego samego powodu
- na lokacji startowej po zalogowaniu
Zabicie drugiej postaci jest uznawane za ostatecznosc przy
rozwiazywaniu konfliktow, dlatego tez obowiazkiem gracza jest uzyskac
przed atakiem absolutna pewnosc, ze nie dojdzie do zadnej pomylki.


:) Myślę, że jakby ktoś nadużywał to by szybko spotkał się z odpowiednią interwencją wizów, jak to ma się w przypadku nadużywania komendy zabij.
Weź pod uwagę, że jak ktoś chce to i tak obecnie zabije gracza bez większych konsekwencji.
Mój zamysł ogłuszenia i tak bardziej przekłada się na pomocne dla gildii jak w wyżej wymienionym Gracz z gildii A spotyka gracza z gildii b z jakimś gp :)
ODPOWIEDZ