Drobne pomysly

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Prav
Posty: 71
Rejestracja: 28 gru 2016 09:34

Re: Drobne pomysly

Post autor: Prav » 09 mar 2018 10:05

Slewhut pisze:Nie znam się, ale myślałem że ukrywanie się i skradanie do tego służą?
Niestety Odkrywca nie ma specjalnych premii od ukrywania się/skradania. Pod tym względem ma umiejętności takie same jak większość innych zawodów. Premie do ukrywania/skradania się posiadają jedynie: myśliwy, partyzant i nożownik (choć ten ostatni lepiej sprawdza się w miastach).
Slewhut pisze:Jak one działają?
Skuteczne ukrycie się praktycznie nie jest możliwe, jeśli lokacja wymaga niesienia światła (np. jaskinia), postać jest przeciążona (np. dźwiga odzyskany ekwipunek). Więc nawet gdyby dać Odkrywcy ukrywanie na poziomie partyzanta/myśliwego, do zwiad/odzyskiwanie sprzętu nie zdałyby egzaminu.
Slewhut pisze:Jaka jest różnica w stosunku do proponowanego unikania?
Główna różnica proponowanego unikania niebezpieczeństw polegała by na tym, że działa ono zawsze, ale tylko przeciwko NPC-om.
Unikanie niebezpieczeństw nie ukrywało by postaci, ale sprawiało by, że NPC-e nie atakują jeśli postać nie wykonuje gwałtownych ruchów i ich nie sprowokuje. Pasuje to do profilu odkrywcy, który stoi w miejscu i ogląda różne rzeczy eksplorując tereny.

Tyle tyłem wyjaśnienia mechanizmu ukrywania/skradania.

A wracając do samego pomysłu, to po namyśle dochodzę do wniosku, że by się on w takiej formie nie sprawdził.
Obecnie czynności takie jak zwiad/odzysk sprzętu może wykonać każda postać, jeśli tylko odpowiednio szybko "przebiegnie" przez lokacje. Sam pomysł unikania niebezpieczeństw urozmaiciłby trochę grę odkrywcą ale nie zapewnił by im ww. roli w drużynie.
Musiałoby się to wiązać z obcięciem możliwości szybkiego przemieszczania się przez miejsca z potworami dla innych, a to już gruba zmiana stawiająca wszystko na głowie.

Awatar użytkownika
Slewhut
Posty: 109
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Drobne pomysly

Post autor: Slewhut » 09 mar 2018 11:07

A czy jest coś takiego jak podglądanie tego co dzieje się w kolejnych lokacjach? Powiedzmy tylko skrócony opis i info kto i co tam jest. Bez długiego opisu.. Może takie coś by pomogło? Coś ala sokoli wzrok.

Ledwo co zaliczyłem zgoda na expowisku i wybrałem się odzyskać sprzęt samemu z powodzeniem.
Wieje wiatr w mojej głowie
Nad doliny i nad sady niesie mnie
Wieje wiatr w mojej głowie
On pieśń wolności niesie mi

Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 226
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Drobne pomysly

Post autor: Airhil » 09 mar 2018 21:17

Takie "popatrz na poludnie" - Na poludniu dostrzegasz grubego wysokiego mezczyzne, niebezpiecznego rybiookiego mezczyzne i niskiego grubego mezczyzne." - tak?
Też ciekawe, ale to unikanie niebezpieczeństw...
Miau.

Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Drobne pomysly

Post autor: Derdhang » 09 mar 2018 22:02

Wielu graczy zamawia rozne itemki w SGW.
Milo by bylo, gdyby tak zamowiony przedmiot odebrany od tego stowarzyszenia mozna bylo wieczyscie wydzierzawic np. w manufakturze (masowa produkcja).
Przedmiot ow, moglby byc sprzedawany w sklepiku podleglym manufakturze za powiedzmy 10% wartosci jaka pobralo SGW za wytworzenie tego itemku, zas temu ktory "wydzierzawil" swoj wyrob, otrzymalby 1% udzialu ze sprzedarzy kazdej sztuki tego przedmiotu.
Oczywiscie "wzorzec glowny" nigdy juz by nie wrocil do wlasciciela.
他に方法はありません

Awatar użytkownika
Retus
Posty: 62
Rejestracja: 21 lut 2018 06:38

Re: Drobne pomysly

Post autor: Retus » 11 mar 2018 04:05

Jako zwiadowca skutecznie sprawdza się myśliwy.

Awatar użytkownika
Slewhut
Posty: 109
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Drobne pomysly

Post autor: Slewhut » 11 mar 2018 17:57

Mały pomysł. Dlaczego nie ma pomocy na temat poszczególnych umiejetnosci? Albo ja nie mogę znaleźć. Np.: skradanie, ukrywanie. Opis jak i kiedy to działa..

Drugie moje pytanie odnośnie map jak to wygląda z nimi? Ktos robi jakies wewnętrzne mapy albo cos?
Wieje wiatr w mojej głowie
Nad doliny i nad sady niesie mnie
Wieje wiatr w mojej głowie
On pieśń wolności niesie mi

Awatar użytkownika
Raenn
Posty: 97
Rejestracja: 01 sty 2016 16:27
Lokalizacja: Kraków/Toruń

Re: Drobne pomysly

Post autor: Raenn » 11 mar 2018 18:16

<?ukryj>
<?przemknij>

Wewnętrznych map w grze szukałabym właśnie, jak sama nazwa wskazuje - w grze. Spytaj może kogoś na arce.

Awatar użytkownika
Slewhut
Posty: 109
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Drobne pomysly

Post autor: Slewhut » 12 mar 2018 14:34

MI bardziej chodzi o mechanike tych map. Czy maja one jakis wiekszy sens w konfrontacji z mapami we Flashu. Czy powstaja jakies nowe tereny w szybkim tempie? Czy sa jakies proceduralne krainy?
Wieje wiatr w mojej głowie
Nad doliny i nad sady niesie mnie
Wieje wiatr w mojej głowie
On pieśń wolności niesie mi

Prav
Posty: 71
Rejestracja: 28 gru 2016 09:34

Re: Drobne pomysly

Post autor: Prav » 12 mar 2018 15:03

Mapy "wewnętrzne" w Arkadii funkcjonują, ale raczej jako ciekawostka. Więcej informacji szukaj w grze (na tablicach, pytaj innych).
Do praktycznego zastosowania raczej się nie nadają, bo nie wpływają one na kompletność map w kliencie Webowym.

Flashowe mapy są bardziej kompletne, ale i tak najdokładniejsze są te w klientach, ponieważ można je samemu uzupełniać badając i mapując tereny, których we Flashu nie ma.

Arkadia jest raczej statyczna, nowe tereny powstają sporadycznie, a duża część świata nie zmieniła się od wielu lat. Tereny proceduralne to nie wiem czy w ogóle występują (może jakieś gęste lasy/bagna, gdzie zmienia się układ przejść).

Awatar użytkownika
Retus
Posty: 62
Rejestracja: 21 lut 2018 06:38

Re: Drobne pomysly

Post autor: Retus » 12 mar 2018 17:30

Ostatecznie zawsze możesz "po staremu" złapać za ołówek, kratkę papieru I rysowac kwadraciki. Mapy to jedno, na arce znajdziesz tereny czy ekspowiska, o których wie pewna grupa osób niekoniecznie wielka, których zwiedzanie przynosi wiele satysfakcji. Nie wszystko powinno być podane na tacy.

ODPOWIEDZ