Drobne pomysly
Re: Drobne pomysly
@Huggo: mniej wykorzystywania mechaniki i botowania przez graczy, więcej korzystania z przyjemnej i ciekawej rozgrywki.
Re: Drobne pomysly
Jest szansa, że z tym alkoholem coś się zmieni? Gubienie kierunków po upiciu się byłoby całkiem fajne... W naszym smutnym świecie alkohol nie czyni z pijącego nadczłowieka, w Arkadii - owszem. Bardzo to realistyczne.
Czy jest szansa, że jeżeli ktoś (czytaj: ja) napisze system prostej alchemii i mikstur, które nie naruszają równowagi gry bardziej niż czyni to alkohol (acz kosztownych i jednorazowo działających, przez dość krótki czas zresztą i ze sporym "cooldown time", czyli czasem, jaki upłynąć musi przed zażyciem kolejnej), to zastąpi to obecne działanie alkoholu?
Jeżeli tak, biorę się do roboty. Coś takiego (to sporo tekstu będzie) po prostu przesłać przez "zglos pomysl" czy "zglos mg" czy na jakiegoś maila albo coś takiego?
Czy jest szansa, że jeżeli ktoś (czytaj: ja) napisze system prostej alchemii i mikstur, które nie naruszają równowagi gry bardziej niż czyni to alkohol (acz kosztownych i jednorazowo działających, przez dość krótki czas zresztą i ze sporym "cooldown time", czyli czasem, jaki upłynąć musi przed zażyciem kolejnej), to zastąpi to obecne działanie alkoholu?
Jeżeli tak, biorę się do roboty. Coś takiego (to sporo tekstu będzie) po prostu przesłać przez "zglos pomysl" czy "zglos mg" czy na jakiegoś maila albo coś takiego?
Re: Drobne pomysly
Jeszcze przez długi czas nie będzie na alchemię szans.
Re: Drobne pomysly
Haern: A czy to jakaś różnica że ktoś coś "może" wykorzystać ? Przecież to sprawa ewidentnie marginalna. To nie system odpalania głowic jądrowych, tylko gra w literki, nawet jeśli ktoś coś będzie mógł wykorzystać to nikt od tego nie umrze. Może czas na zmiany u podstaw, i nowelizacja fanatycznych dogmatów.
Ogólnie: Rozumiem że zależy Wam na produkcie wysokiej jakości. Stąd ostatnie lata to takie poprawianie poprawek, bez wielkich rewolucji. Z tym że efektem takiego dążenia do doskonałości, jest twór wielokrotnie rafinowany, a zwieńczeniem dzieła było by koniec końcu obcięcie arki do dwóch funkcji: zaloguj / wyloguj. Jeżeli tworzenie ciekawych rzeczy blokuje Wam troska o stworzenie okazji do nadużyć, to może trzeba się po prostu przestać o to spinać.
Często słyszy się mniej więcej że "Gracz ma sobie wyerpegować co mu potrzebne i wsparcie ze strony mechaniki gry nie jest mu do tego potrzebne by się dobrze bawić". To może skoro takie jest wasze faktyczne stanowisko to warto było by się jego trzymać, skasować to wszystko zostawić samego czata, a problemy z mechaniką rozwiązały by się momentalnie.
Sami sobie tworzycie niepotrzebne ograniczenia, może czas przestać przewartościowywać powagę niektórych zasad. Gdyby na początku arki tak się trzęsło nad możliwymi efektami każdej zmiany, to czy ona kiedykolwiek ruszyła by z miejsca ? Czy kiedykolwiek ktoś odważył by się na coś takiego jak zakodowanie gildii itd. ?
Co w zasadzie mnie umiarkowanie boli, ale jak widać jednak, to to że domyślam się że utalentowani z Was ludzie, że jest pełno osób z pomysłami, i mogli byście zrobić z tego naprawdę fantastyczną grę, bo fakt że to tylko literki stwarza nieograniczone możliwości. A w kółko słyszy się że tak nie można, że tak nie da rady, straty expa nie można przerobić, gildii nie można otworzyć, tylko czemu ? Bo ktoś tak kiedyś powiedział, ustalił, napisał i tak już musi być ?
Haern: To nie jest celowane jako jakiś przytyk osobisty, wręcz uważam że jesteście poszkodowani przez jakieś stare "bo tak i koniec" i macie przez to związane ręce. Przez lat naście gra się praktycznie nie rozwinęła, zmiany zmian, poprawki poprawek, krążenie w kółko. Zepsuto zawody, expa w drużynie, zdobywanie gildii, wprowadzono również kilka fajnych usprawnień, ale poza tym nic wielce odważnego od czasu i na skale powstania gildii się nie wydarzyło. Bez obrazy ale może fajnie by było gdyby któryś z Was zdał sobie sprawę, że ta cała powaga przy pilnowaniu balansu itd. jest niepoważna, że skoro już jesteśmy twórcami gry to starajmy się by była ona jak najbardziej popularna, grywalna, ciekawa, wciągająca, oferująca to czego żadna inna gra nie może zaoferować, zdał sobie sprawę i złapał za ster i ustalił że teraz kierujemy arke na fun gracza. No bo przecież tak na logikę będąc twórcą gdy powinno zależeć mi na jej sukcesie.
Ogólnie: Rozumiem że zależy Wam na produkcie wysokiej jakości. Stąd ostatnie lata to takie poprawianie poprawek, bez wielkich rewolucji. Z tym że efektem takiego dążenia do doskonałości, jest twór wielokrotnie rafinowany, a zwieńczeniem dzieła było by koniec końcu obcięcie arki do dwóch funkcji: zaloguj / wyloguj. Jeżeli tworzenie ciekawych rzeczy blokuje Wam troska o stworzenie okazji do nadużyć, to może trzeba się po prostu przestać o to spinać.
Często słyszy się mniej więcej że "Gracz ma sobie wyerpegować co mu potrzebne i wsparcie ze strony mechaniki gry nie jest mu do tego potrzebne by się dobrze bawić". To może skoro takie jest wasze faktyczne stanowisko to warto było by się jego trzymać, skasować to wszystko zostawić samego czata, a problemy z mechaniką rozwiązały by się momentalnie.
Sami sobie tworzycie niepotrzebne ograniczenia, może czas przestać przewartościowywać powagę niektórych zasad. Gdyby na początku arki tak się trzęsło nad możliwymi efektami każdej zmiany, to czy ona kiedykolwiek ruszyła by z miejsca ? Czy kiedykolwiek ktoś odważył by się na coś takiego jak zakodowanie gildii itd. ?
Co w zasadzie mnie umiarkowanie boli, ale jak widać jednak, to to że domyślam się że utalentowani z Was ludzie, że jest pełno osób z pomysłami, i mogli byście zrobić z tego naprawdę fantastyczną grę, bo fakt że to tylko literki stwarza nieograniczone możliwości. A w kółko słyszy się że tak nie można, że tak nie da rady, straty expa nie można przerobić, gildii nie można otworzyć, tylko czemu ? Bo ktoś tak kiedyś powiedział, ustalił, napisał i tak już musi być ?
Haern: To nie jest celowane jako jakiś przytyk osobisty, wręcz uważam że jesteście poszkodowani przez jakieś stare "bo tak i koniec" i macie przez to związane ręce. Przez lat naście gra się praktycznie nie rozwinęła, zmiany zmian, poprawki poprawek, krążenie w kółko. Zepsuto zawody, expa w drużynie, zdobywanie gildii, wprowadzono również kilka fajnych usprawnień, ale poza tym nic wielce odważnego od czasu i na skale powstania gildii się nie wydarzyło. Bez obrazy ale może fajnie by było gdyby któryś z Was zdał sobie sprawę, że ta cała powaga przy pilnowaniu balansu itd. jest niepoważna, że skoro już jesteśmy twórcami gry to starajmy się by była ona jak najbardziej popularna, grywalna, ciekawa, wciągająca, oferująca to czego żadna inna gra nie może zaoferować, zdał sobie sprawę i złapał za ster i ustalił że teraz kierujemy arke na fun gracza. No bo przecież tak na logikę będąc twórcą gdy powinno zależeć mi na jej sukcesie.
Re: Drobne pomysly
Wylaczajac pkt. o otwarciu gildii, amen.
Re: Drobne pomysly
Bardzo trafna notka Huggo, +1!
Na arce nie ma miejsca dla weekandowych graczy, ktorzy mimo wszystko chcieliby ugrac postac w pewnym stopniu znaczaca.
System expa i jego utraty wykreowal botowalnosc Haernie, nie odwrotnie.
Jak sadze doskonale to rozumiesz i pamietasz z czasow gdy sam grales, nie lubiac expic ponad minimalny grywalny poziom.
Pozdrawiam.
p.s.
I tak, mechanike trzeba wykorzystywac!;)
(Znow sie przeloguje na startowce, jak bedzie trzeba!;))
Na arce nie ma miejsca dla weekandowych graczy, ktorzy mimo wszystko chcieliby ugrac postac w pewnym stopniu znaczaca.
System expa i jego utraty wykreowal botowalnosc Haernie, nie odwrotnie.
Jak sadze doskonale to rozumiesz i pamietasz z czasow gdy sam grales, nie lubiac expic ponad minimalny grywalny poziom.
Pozdrawiam.
p.s.
I tak, mechanike trzeba wykorzystywac!;)
(Znow sie przeloguje na startowce, jak bedzie trzeba!;))
Re: Drobne pomysly
Dałoby się dorobić jakąś nową pochodzeniówkę typowo dla chaośników?
Np. (...) z Pustkowi Chaosu? Cokolwiek?
Dodatkowy język byłby tu raczej zbędny.
Taki mały pomysł.
Np. (...) z Pustkowi Chaosu? Cokolwiek?
Dodatkowy język byłby tu raczej zbędny.
Taki mały pomysł.
Re: Drobne pomysly
Xuria, polecam <zglos pomysl>. Najlepiej żeby był tam zawarty opis sposobu zdobywania pochodzenia i emocje. Jak będzie dobre, to prawie na pewno zostanie zakodowane. Warto poprosić innych graczy żeby pomogli (np. na forum) i poczytać w podręcznikach WH (szczególnie Księga Spaczenia). Ja sam być może bym wsparł, jeśli inicjatywa ruszy.
Po cóż Ci jad z ust sączyć? Czyż serce to nakazało?
Oczyść swe myśli dziecko, byś martwym za życia nie było.
Oczyść swe myśli dziecko, byś martwym za życia nie było.