Drobne pomysly

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Drobne pomysly

Post autor: Huggo » 29 lut 2012 02:06

Mimi w zupełności rozumiem, ja na to patrzę może trochę zbytnio od technicznego punktu widzenia. Mnie tutaj bardziej razi brak jasnego szablonu, a czemu już tłumaczę.

Nie wszystkie pochodzeniówki wskazujące na miejsce zamieszkania można brać z góry jako ekwiwalent nazwiska. Tym torem wszystkie osoby pochodzące np. z Novigradu musiały by nosić taki przydomek. Nie jestem ekspertem, jednak zdaje się że Novigrad jest osadzony w realiach w których społeczeństwo już wykształciło konkretny system nazwisk wskazujący na rodziny z których się pochodzi. Domyślam się więc że w takich realiach osoby używające jedynie przydomka, nie robiły tego bez powodu, mogły niechcieć przyznawać sie do swoich rodzin czy też na odwrót były to osoby wydziedziczone, bądz też były to sieroty których korzenie rodowe były nieznane, czy też każde inne widzimisie.

Wracając do zakodowanej rzeczywistości arkowej, na celownik idą krasnoludy mahakamu, pochodzeniówka wskazuje miejsce zamieszkania, stowarzyszenie nadaje nazwisko rodowe. Czy jest w tym coś złego ? Czy to zle że wiemy z jakiej twierdzy krasnoludzkiej jest dany krasnolud i znamy jego nazwisko? Tedy niebardzo widze w tym wypadku zastosowanie twierdzenia, że posiadanie pochodzeniówki wskazującej miejsce pochodzenia musi zastępować nazwisko.

Druga sprawa to to w jaki sposób niektóre pochodzeniówki wskazują poprzez zakodowane emocje na rodzaj powiązania z danym miejscem. Często robią to tak że wygląda to właśnie na miejsce z którym jest się mocno związanym. Wyjaśnię na przykładzie może będzie łatwiej i mi wytłumaczyć i zrozumieć co tłumaczę. :D

Huggo, przyszedł na świat w Fandall, spędził tam dzieciństwo, mieszka tam jego rodzina z której się wywodzi. Gdy podrósł zamarzyła mu się fortuna i przygody, więc wyruszył w świat, i tak w wieku dwudziestu lat zamieszkał w Novigradzie, gdzie już od przeszło 45 lat żeruje na wszelkich okazjach do ubicia dobrego interesu. I w tym właśnie miejscu spotyka się od tych 45 lat z tymi samymi problemami co pozostali mieszkańcy miasta.

I tutaj spędzając ważniejszą część życia w danym miejscu, fajnie było by mieć dostęp do naturalnie przynależnych emocji związanych z przykładową lokalizacją Novigrad -> gdzie dosyć wyraźnie widać wpływ obracania się w danym społeczeństwie.

I to się tak na moje oko trochę kupy nie trzyma.

Jednak mi przedewszystkim chodziło o to że brak temu jakiegoś konkretnego wzorca, gdzie jasno jest ustalone co za co jest odpowiedzialne. Każdy kto od lat obesrwuje rozwój muda, bez większego trudu powinien móc zaóważyć że starano się jakoś ujednolicić czy bardziej trafnie znormalizować wszelkie twory mudowe, zawody, gildie, ich obronę. Kiedyś nawet ktoś już nie pamiętam kto napisał obwieszczenie o tym że te wszystkie prace mają na celu stworzenie systemu w którym powstawanie nowych stowarzyszeń nie będzie stwarzało problemów od strony kodowej, bo będą jasne ramy tego co jest tworzone. Najprościej to chyba wytłumaczyć na konsekwencjach technicznych które niosło udostępnienie zawodów masowych dla wszystkich stowarzyszeń. Takim następstwem było między innymi to że nie trzeba było w koło balansować zawodów, bo jedni mają za silnego speca inni za słabego, teraz każdy ma taki sam wybór, i czysto teoretycznie w tym samym momencie otworzyły się drzwi dla tworzenia nowych zawodów masowych.

I tutaj taka normalizacja też by usuneła logiczne zgrzyty które się nieraz pojawiają. Jeżeli by wyłuskać z tego tak jak pisałem np. trzy kategorie, takie jak [ Miejsce w którym się rozpoczeło swój żywot - Korzenie ],[ Nazwisko Rodowe ],[ Miejsce z którym związało się swój żywot - Miejsce zamieszkania ], to była by to wersja bardziej rozwojowa niż obecna.

Np. Jeżeli komuś do głowy przyszło by wprowadzanie takiego dodatku jak:

- Pamiątka z miejsca pochodzenia.
- Herby dla rodzin.
- Wspolna notka w pomocy rodowej ustalana przed protoplaste rodu, gdzie opisać by mógł historię i zasady rządzące rodem.
- Item rodowy.
- Wspolna "urna" dla osób zamieszkujących dane miejsce.
- System wpływania na miejsca zamieszkania przez mieszkańców.

itd. itp. to łatwiej takie zmiany wprowadzać globalnie odnośnie do globalnej kategorii, w sensie jak depozyty do banków, tutaj nie wystąpiła sytuacja w której ktoś jest pokrzywdzony, a teoretycznie mały depozyt był wielką zmianą dla muda. ( Wyobraź sobie że takie depozyty zostały wprowadzone wyłącznie dla jednej gildii bądz tylko w jednym mieście. - czy była by to wtedy tak spektakularna zmiana ciesząca aż tyle osób ? )

No ale co najważniejsze, jak na wstępie pisałem to dyrdymały wypociny, i niema co sobie tym głowy zaprzątać, tak napisałem może kogoś do stworzenia czegoś to natchnie. ( Np. Werbata do napisania programu autokorekty wszelkiech moich wpisów na forum. ) Błedów dzisiaj nie mam siły poprawiać, a chciałem odpisać, to też przepraszam wszelkie osoby mocno dotknięte ich ilością.

Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Drobne pomysly

Post autor: Buluar » 29 lut 2012 10:22

Huggo pisze:Mimi w zupełności rozumiem, ja na to patrzę może trochę zbytnio od technicznego punktu widzenia. Mnie tutaj bardziej razi brak jasnego szablonu, a czemu już tłumaczę.

Nie wszystkie pochodzeniówki wskazujące na miejsce zamieszkania można brać z góry jako ekwiwalent nazwiska.
Dla mnie brak szablonu w pochodzeniowkach to ogromny plus. To nie produkty z zautomatyzowanej fabryki, gdzie jeden egzemplarz od drugiego rozni sie kolorem szczegolow. Ponadto jestem zagozalym przeciwnikiem niepotrzebnego wydluzania tytulow. W rilu tez sie przedstawiasz jako "Jan Kowalski z Warszawy, Stary Krawiec, Praktykujacy Katolik"? Wedlug mnie jest to co najwyzej przejaw jakiejs megalomanii zwiazanej pewnie z krotka dlugoscia czegos innego.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Adelmar
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011 13:29
Lokalizacja: Middenheim

Re: Drobne pomysly

Post autor: Adelmar » 29 lut 2012 13:40

wesprzyj buluara

Istniejący bardzo zróżnicowany system można w ciekawy sposób wykorzystywać. Jeśli np. podobają Ci się emocje, a nie pochodzenie możesz sobie ukryć nazwisko, jeśli zależy Ci tylko na np nazwisku brzmiącym z niemiecka możesz nie używać czysto "imperialnych" emotów.
Zamiast starać się wszystko zrównać lepiej poszerzyć ofertę pochodzeniówek, żeby wszystkie gnomy nie były z Tir Tochair, ogry z Gór Szarych, a niziołki z Fandall.

Dla przykładu. Bawiłem się jedną postacią w odgrywanie podróżnika z Arabii. Wziąłem pochodzenie z Zerrikanii i wyznaniówkę Świętych Smoków. Pochodzenie ukryłem, smoka na sobie nie malowałem i nie używałem zerrikańskich emotów. Do tego nie trzeba mieć "z Arabii" w kto.

Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Drobne pomysly

Post autor: Miuosh » 29 lut 2012 15:03

Buluar pisze:Ponadto jestem zagozalym przeciwnikiem niepotrzebnego wydluzania tytulow. W rilu tez sie przedstawiasz jako "Jan Kowalski z Warszawy, Stary Krawiec, Praktykujacy Katolik"? Wedlug mnie jest to co najwyzej przejaw jakiejs megalomanii zwiazanej pewnie z krotka dlugoscia czegos innego.
Totalnie się nie zgadzam. Dla mnie perspektywa (nawet bardzo odległa i w gruncie rzeczy nierealna) dostania kolejnego titla do kolekcji jest jednym z głównych motorów do dalszej gry. Nie spocznę do chwili gdy długością peni... znaczy titla nie przegonię Daggerro!
Btw. Czy w rilu biegasz po mieście z toporem i tarczą i zjadasz pokonanych przeciwników? :P
Ogre!

Awatar użytkownika
Violla
Posty: 174
Rejestracja: 11 maja 2009 19:42
Lokalizacja: Fandall

Re: Drobne pomysly

Post autor: Violla » 29 lut 2012 16:03

To ja tylko odniosę się do Niziołków...
O ile każda rasa może mieć pochodzenie z niemal każdego miejsca na świecie, o tyle Niziołek, by być Niziołkiem MUSI mieć pochodzenie z Fandall.
Może rzeczywiście warto by dac szansę migracji Niziołkom i mozliwość do dodania pochodzenia obok nazwiska rodowego bez konieczności degradacji Niziołka do rasy halflinga ;P
Niziołki wszystkich krajów - łączcie się!

"[...] hobbity to naprawdę zadziwiające stworzenia. Możesz się nauczyć o nich wszystkiego w ciągu miesiąca, a jednak, po stu latach, mogą cię dalej zadziwić"/Gandalf Szary

http://www.pajacyk.pl/

Deli
Posty: 347
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Drobne pomysly

Post autor: Deli » 29 lut 2012 16:42

Może przy kreacji postaci dałoby się zrobić rozróżnienie i wybór halfling/niziolek?
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.

Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Drobne pomysly

Post autor: Shulz » 29 lut 2012 17:37

A jakby tak nic nie zmianiac w tej kwestii? To w sumie byloby najlepszym rozwiazaniem:D

Awatar użytkownika
Sivlaryan
Posty: 255
Rejestracja: 13 lut 2009 19:03
Lokalizacja: Reykjavik

Re: Drobne pomysly

Post autor: Sivlaryan » 29 lut 2012 20:50

Z takim nastawieniem dalej biłbyś krowę niedaleko startówki.

re down:

Nic nie zmieniając niczego nie zyskujesz. Jak więc mógłbyś jeździć kucem i rzucać czary, nie mając ich? (pytanie retoryczne, nie odpowiadaj na nie)
Ostatnio zmieniony 01 mar 2012 02:41 przez Sivlaryan, łącznie zmieniany 1 raz.
POWER OF FRIENDSHIP

Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Drobne pomysly

Post autor: Shulz » 01 mar 2012 02:11

Albo jezdzil kucem z jednego kranca swiata na drugi i rzucal czarami na prawo i lewo; ]

Awatar użytkownika
Vooks
Posty: 91
Rejestracja: 07 maja 2011 11:44
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Drobne pomysly

Post autor: Vooks » 01 mar 2012 16:04

Shulzowi pewnie chodziło o to, że obecne rozwiązania są ok.

Bo są. Pochodzenie są różnorodne, nieschematyczne i nieszablonowe, dlatego ciekawe. Standaryzowanie wszystkiego zbliża Arkadię do tych gier MMO, w których wszystko jest zbalansowane, ponieważ twórcy nie chcieli stresować klientów ważnymi decyzjami, więc co się nie wybierze to i tak wyjdzie na to samo.

Mimo wszystko ciężko byłoby zastosować standaryzację w pochodzeniach.
Przecież dzikie ogry z gór nie powinny mieć jakiś nazwisk czy herbów jak w propozycji. Co innego ogry wychowane w miastach wśród ludzi itp. itd. - przykłady można mnożyć.

Huggo, co do przykładu z pochodzeniem z Fandall i przeprowadzką do Novi.
Pewnie ciężko byłoby stworzyć każdą możliwość, ale przykładowo możesz być elfem z gór sinych, a potem dołączając do Leśnych zachować się jak typowy mieszkaniec Athel (dzięki emotom LE). Albo być halflingiem z Zerrikanii i potem dołączyć do ZH i zachowywać się jak typowy mieszkaniec KZ - przykłady można mnożyć.


A co do titlów to wspieram Szamana.
W RLu jestem typowym szarym człowieczkiem, w grze chciałbym odgrywać postać wyjątkową, wybitną wśród mojej rasy - gracze raczej nie odgrywają typowych wieśniaków, rolników itp., więc jak ktoś się nie bawi jakoś strasznie namiętnie w pvp to zawsze może poexpić tytuły/różnego rodzaju kluby.
MAKE FOOD NOT WAR!
[*] BRAMA W MAHAKAMIE [*] - R.I.P. - Nie Zapomnimy!

ODPOWIEDZ