Rozpoznawanie wrogów.

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Khristoff » 11 lis 2011 02:23

Wprowadzono ostatnio poważną zmianę dla polecenia 'kto', oraz udostępniono wszystkim stowarzyszeniom listy wrogów i wrogich stowarzyszeń.
Idąc tym tropem proponuję dodać rozpoznawalność tych wrogów.

Miało by to na celu jednoznacznie rozróżnienie postaci wrogiej od postaci o takim samym opisie, a co za tym idzie eliminację niepotrzebnego atakowania niewłaściwej postaci (często żółtodzioba z opisem wrogiej postaci).

Działać by to miało w ten sposób, że oglądając postać z listy wrogów w jej opisie znajdowała by się dodatkowa linijka w stylu:
Rozpoznajesz w [niej/nim] wroga.
Lub
Na podobnej zasadzie jak działa powiadomienie o wrogu komanda.

Ewentualnie mogło by to być jeszcze łatwiej dla gracza pokazywane, na zasadzie podobnej do postaci ukrytej, gdzie opis postaci jest wyróżniany [klamrami]. W przypadku wrogów mogło by to być np: >wróg< czy <wróg>.
Chociaż to ostatnie, sądzę że zostanie uznane za przesadę. Z drugiej jednak strony, każdy z nas używa skryptu kolorującego wrogów, lub nawet wyświetlającego przy opisie wroga jego imię.
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"

Awatar użytkownika
Sjorving
Posty: 38
Rejestracja: 29 maja 2009 14:21

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Sjorving » 11 lis 2011 05:57

Lepiej karać za kretyńskie bezmyślne bindoataki na niewłaściwą osobę niż ułatwiać takie rzeczy jeszcze bardziej (imię wroga w nawiasach? Srsly?).

Może w ogóle zrobić 'opcje autoatak +'?
17:54:34 [Wizline] @ Rafgart: no w koncu
17:54:38 [Wizline] @ Rafgart: wylaczylem expa
17:54:42 [Wizline] @ Rafgart: a nadal graja :)
17:54:48 [Wizline] @ Rafgart: balans idealny

Grrid
Posty: 158
Rejestracja: 15 lut 2009 20:05

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Grrid » 11 lis 2011 12:07

Khristoffowi raczej chodzi o to co ma już Komando. Czyli dodatkowa linia informująca obecność wroga na lokacji. Wg. mnie może to być np. dodatkowa linia w długim opisie postaci. Czyli trzeba ją będzie obejrzeć. Ogólnie pomysł jest dobry.

Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Khristoff » 11 lis 2011 12:52

Wypisałem kilka opcji by to można rozważyć różne opcje.
Najsensowniej zrobić oczywiście dodatkową linijkę w długim opisie postaci.

Sjorving: Z całym szacunkiem, ale karanie to raczej najmarniejsze rozwiązanie.
Równie dobrze możesz dać wszystkim graczom hasło na swoja postać wiza i ogłosić, że zalogowanie na nią będzie karane.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011 12:56 przez Khristoff, łącznie zmieniany 1 raz.
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"

Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Godar » 11 lis 2011 12:55

Sjorving pisze:Lepiej karać za kretyńskie bezmyślne bindoataki na niewłaściwą osobę niż ułatwiać takie rzeczy jeszcze bardziej (imię wroga w nawiasach? Srsly?).

Może w ogóle zrobić 'opcje autoatak +'?
W sumie dlaczego nie? Mówi się, że gracze robią z tego muda quake, że błyskawiczne bindataki, że brak erpega. Tylko ja nie rozumiem co jest erpegowego w tym, że widząc po raz pierwszy z daleka jakiegoś elfa, zauważam, że ma modre oczy i jest MELANCHOLIJNY, a nie dostrzegam podstawowej sprawy: czy należy do moich wrogów, z którymi walczę od iluś lat, czy nie.

Wg mnie najprostszym wyjściem byłoby wyświetlanie imion zamiast shortów. I tak wszyscy wiedzą, kto jest kto (może poza niektórymi nowymi secondami), a obecna sytuacja generuje tylko konieczność posiadania odpowiednich skryptów (nie oszukujmy się, czasami ułamek sekundy może decydować o życiu lub śmierci, więc nikt nie będzie czytać długich opisów postaci, jakie weszły na lokacje, gdy te atakują z binda i np. mają jeszcze szarżę). A poza tym są możliwe właśnie te nieszczęśliwe pomyłki. Nikt nie czyta przed walką długich opisów, bo nie ma na to czasu. A i tak short daje 99% pewności. Tylko zawsze pozostaje ten 1%...

PS. A karanie za "bezmyślne ataki" to taki typowo polski przepis. Najpierw tworzymy prawo, które jest tak nieprzystające do rzeczywistości, że każdy musi je łamać, aby funkcjonować. A następnie karamy tych nieszczęśliwców, którzy wpadli (bo wszystkich się nie da). Sprawiedliwość...

Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Khristoff » 11 lis 2011 13:00

Dodać należy, że sprawa została ostatnio utrudniona dzięki płaszczom.
Spotykana postać otulona płaszczem, na pierwszy rzut oka nie różni się od żółtodzioba....
Zostaje jeszcze porównać cechy, ale i to mało skuteczne, bo żółtodziób nie będący naszym wrogiem dość szybko może osiągnąć dość wysoki lvl.

Karać... karać, nie dając możliwości rozróżnienia.....
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"

Awatar użytkownika
Garlan
Posty: 34
Rejestracja: 05 lut 2011 17:31

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Garlan » 11 lis 2011 13:03

To ja już bym wolał żeby blokowanie wyjścia było natychmiastowe... Widzisz kogoś podejrzanego - blokujesz i odpytujesz. Jak zacznie uciekać, to masz prawo myśleć że jednak wróg. A nie masz ciśnienia że jak nie wciśniesz 'zabij' on sight to ucieknie.

Grrid
Posty: 158
Rejestracja: 15 lut 2009 20:05

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Grrid » 11 lis 2011 13:22

Autoatak to najbardziej absurdalna rzecz jaka mogłaby zostać zakodowana.

Garlan to chodzi o takie sytuacje właśnie w których nagle spotykasz jakaś postać, mniej znana z podobnym opisem do starszego wroga, być może w towarzystwie jakichś innych postaci i chcesz wiedzieć czy to twój wróg czy nie. Blokujesz i sprawdzasz to, czy nie ma mutek, czy nie atakuje go gwardia itd...

Po dłuższym przemyśleniu sprawy, dochodzę do wniosku że taka linijka to tylko dodatkowy 'radar', mechanizm który wykonuje za nas robotę. Dlatego cofam wcześniejsze poparcie dla tego pomysłu.

Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Pulp » 11 lis 2011 13:23

Grrid pisze:Khristoffowi raczej chodzi o to co ma już Komando. Czyli dodatkowa linia informująca obecność wroga na lokacji. Wg. mnie może to być np. dodatkowa linia w długim opisie postaci. Czyli trzeba ją będzie obejrzeć. Ogólnie pomysł jest dobry.
Po co tak cudować, zamiast po prostu cofnąć możliwość ukrywania przedmiotu gildiowego? Jednak taką możliwość wprowadzono nie bez powodu. To jest gra RPG a nie counter strike.

To dodawanie całych stowarzyszeń do listy wrogów jest wygodne, ale mocno naciągane - pozwala stwierdzić, że osoba która pierwszy raz widzimy na oczy (i nigdy o niej nie slyszelismy) należy do wrogiego stowarzyszenia.
W normalnym przypadku pół biedy, bo aby ten "wykrywacz" zadziałał, ta osoba musi zaatakować nam gildie.
Natomiast w połączeniu z mobilnymi zabawkami jak ta komanda, jest to moim zdaniem mechanizm wadliwy. Należy to poprawić a nie rozszerzać błąd na sale globalną.

Grrid
Posty: 158
Rejestracja: 15 lut 2009 20:05

Re: Rozpoznawanie wrogów.

Post autor: Grrid » 11 lis 2011 13:38

Dlatego się z tego wycofałem w ostatnim poście i popieram to co piszesz.

ODPOWIEDZ