aktywne sposoby zarobku

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Vekkar
Posty: 11
Rejestracja: 19 sie 2011 17:49

aktywne sposoby zarobku

Post autor: Vekkar » 23 wrz 2011 03:33

hej,

Przydaloby sie wiecej sposobow zarabiania w "aktywny" i "rozwijajacy" sposob. Za taki uznaje sposob, ktory nie opiera sie na wklepywaniu "zatnij rybe na wedce" co jakis czas, ale zmusza gracza do poznawania swiata i innych podrozujacych po nim postaci. Czyli do tego, co powinno byc esencja gry rpg: wtapiania sie w swiat, podejmowania ryzyka, odwiedzania nowych miejsc itp. Obecnie prawie tego nie ma, zamiast tego mamy wielki grinding fest.

Wyjatki: paczki (ktore ucza swiata i wymuszaja pytanie innych graczy o miejsce pobytu enpecow), i zwierzyniec, ktory robi to samo, ale jeszcze lepiej, bo wymusza dzialanie zespolowe.

Co gdyby bylo wiecej okazji do zarabiania w ten sposob? chodzi o powtarzalne, dobrze platne, ale wymagajace pewnego zaangazowania "zadania" nie dajace expa.

Kilka pomyslow:

- zielarze proszacy o dostarczenie kilku sztuk okreslonego ziola
(wymagaloby od gracza poznania ziol, miejsca ich wystepowania itp + sprawialoby, ze ziola inne niz delki, dziurawce itp mialyby jakies zastosowanie)

- alchemicy(?)/komendanci garnizonow proszacy o dostarczenie wnetrznosci/skalpow jakis mobow (wymagaloby zorganizowania wyprawy na te okreslone moby, podjecia jakiegos ryzyka, zebrania druzyny itp)

- kowale/sklepikarze proszacy o dostarczenie kilku sztuk jakiejs broni/zbroi/czegos/(moze okreslonego surowca + polaczyc to z kopalnia?)

- karczmarze proszacy o okreslone mieso albo okreslony rodzaj ryb

- zlotnicy proszacy o okreslone kamienie

- kartograf moglby placic za samo odwiedzenie jakiegos odleglego miejsca i dokladne obejrzenie

- dla zlych - jakies podejrzane enpece proszace o glowy dobrych npc'ow (np. nilfgaardczyk chce glowy 5 zolnierzy, jakas wiedzma chce wnetrznosci wiesniakow (czy przypadkiem wieki temu nie bylo czegos w stylu tej wiedzmy?))

I tak dalej. Pomysly na szybko, wiec prosilbym zeby nie skupiac sie na nich, tylko na ogolnej koncepcji :)

kasa za to powinna byc spora, taka, zeby wynagradzala podjecie trudu i zrezygnowanie mniej wymagajacego, ale i mniej oplacalnego zarabiania "klasycznego".
wyliczana na podstawie odleglosci (tak jak w wypadku paczek), stopnia trudnosci (np sila + unikalnosc moba, unikalnosc + "wymagania umowe"* ziola, itp).

podjecie kazdej z takich prac wymagaloby uiszczenia jakiejs kaucji, np w zamian za pojemnik/narzedzie - tak jak w wypadku zwierzynca - zeby zapobiec braniu wszystkiego jak leci i "moze sie uda".

idealnie by bylo, gdyby zadania wymuszaly tez dzialanie druzynowe - klatka w zwierzyncu jest idealnym przykladem.

* wymagania umowe nie powinny byc wygorowane - nie chcialbym, zeby ziola mogl zdobywac jedynie zielarz, a mieso mysliwy. jasne, moglyby sie pojawiac zadania dostepne tylko dla nich, ale to nie powinno przewazac.

Awatar użytkownika
Violla
Posty: 174
Rejestracja: 11 maja 2009 19:42
Lokalizacja: Fandall

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Violla » 23 wrz 2011 07:45

Dawno nie zarobkowałam w Imperium, ale jeszcze nie tak dawno mozna tam było w ten sposób sie pobawić, jak ktoś chciał. Może nie wszystkie pomysły juz są - ale wiekszość na pewno.
Niziołki wszystkich krajów - łączcie się!

"[...] hobbity to naprawdę zadziwiające stworzenia. Możesz się nauczyć o nich wszystkiego w ciągu miesiąca, a jednak, po stu latach, mogą cię dalej zadziwić"/Gandalf Szary

http://www.pajacyk.pl/

Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Huggus » 23 wrz 2011 12:51

Proponuje najpierw zlecenia sprawdzic na arce, a potem pisac pomysly...
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.

Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 952
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Rafgart » 23 wrz 2011 13:41

Zlecenia sa odlaczone od jakiegos miesiaca.
To ze nikt nie zauwazyl swiadczy o ich niezwyklej popularnosci ;)

Awatar użytkownika
Duruk
Posty: 61
Rejestracja: 13 maja 2009 08:15

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Duruk » 23 wrz 2011 13:54

Rafgart pisze:Zlecenia sa odlaczone od jakiegos miesiaca.
To ze nikt nie zauwazyl swiadczy o ich niezwyklej popularnosci ;)
Niektórzy zauważyli ale uznali to za część Większego Planu ;)

Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Huggus » 23 wrz 2011 14:08

Nie byłem od dawna w Imperium, to możliwe. W porównaniu z obecnymi paczkami, chyba faktycznie wypadały słabo.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.

Deval
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2011 19:38
Lokalizacja: Carbon

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Deval » 23 wrz 2011 14:09

Rafgart pisze:Zlecenia sa odlaczone od jakiegos miesiaca.
To ze nikt nie zauwazyl swiadczy o ich niezwyklej popularnosci ;)
Gdyby były opłacalne to pewnie byłaby popularność.
Na przykładzie górnictwa:
- odwiedzenie wszystkich kowali dających zlecenia zajmuje dosyć dużo czasu,
- w nocy do kopalni w Tilei na umach GP/AJ nie mozna sie dostać (a to dzieki ostatniemu mieszaniu we wspinaczce nocą), czyli podroz z dostawa do kowala i powrot do kopalni moze sie wiazac z dlugim oczekiwaniem na dzien...a czas leci.

Wniosek z tego taki: lepiej siedziec w kopalni, niz biegac za zleceniami, bo wiecej sie zarobi.

Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Rennz » 23 wrz 2011 14:13

Rafgart pisze:Zlecenia sa odlaczone od jakiegos miesiaca.
To ze nikt nie zauwazyl swiadczy o ich niezwyklej popularnosci ;)
Raf czy jest tego jakiś grubszy powód? W sensie czy można się spodziewać ich powrotu w jakiejś zmienionej formie czy po prostu się nie sprawdziły i z nich zrezygnowano na stałe?

Vekkar
Posty: 11
Rejestracja: 19 sie 2011 17:49

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Vekkar » 23 wrz 2011 14:19

Huggus, kojarze jak przez mgle zlecenia z Imp (tzn brylki dla kowali chyba? czy moze bylo cos jeszcze..), ale z tego co pamietam to byla jakas smieszna kasa.
Gracze (poza wyjatkami) zawsze beda robili to, co sie najbardziej oplaca, nawet jesli jest nudne. W mojej propozycji chodzilo o to, zeby to, co sie oplaca, rowniez czegos wymagalo i nie bylo tak nudne ;)

Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: aktywne sposoby zarobku

Post autor: Huggus » 23 wrz 2011 14:24

Były bryłki, ryby, mięso oraz zioła. Niektóre moim zdaniem były nawet opłacalne (mięso z niedźwiedzia), albo przy łowieniu ryb można było stosować to jako dodatek do normalnego zarobku.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.

ODPOWIEDZ