Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Gość

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Gość »

Czy konstruktywne uwagi to takie, które popierają Twój koncept? Innych nie chcesz w tym temacie?

Moim zdaniem zły pomysł, bo to krok w stronę cyferek zamiast opisów: Trafiasz malego smiesznego goblina wyszczerbionym zardzewialym tasakiem w glowe zabierajac mu 53 hp.

Imo rożne opisy walki są urozmaiceniem i sam wole bronie z własnymi opisami ciosów.
Awatar użytkownika
Carolla
Posty: 64
Rejestracja: 20 lut 2010 13:05

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Carolla »

Każdy pomysł mi się podoba, który rozwiązuje przedstawiony problem, niemniej jeśli tobie sam problem się podoba to znaczy, że się nie zrozumiemy i nie ma sensu tego bazgrolić. A jakby cześć z was umiała czytać nikt wam waszych opisów nie chce zabrać, więc nie rozumiem o co piejecie.
Gość

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Gość »

Właśnie jak napisałaś: ja nie widzę tu żadnego problemu.
;)
Awatar użytkownika
Morglum
Posty: 95
Rejestracja: 26 lut 2009 23:06

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Morglum »

Nie chce sie czepiac ale te 3 linijki walki z pierwzszego postu zamienily sie dzieki tej unifikacji w 2 x dluzszy tekst. :D
Ktory tak samo trzeba bedzie oskryptowac, wiec nie widze w tym sensu. A duzo brzydziej to wyglada do czytania potem w logach.
Autor wychodzi tez z blednego zalozenia, ze kazdy powinnien wiedziec co sie w walce dzieje i to w kazdych warunkach :p
Jak jest malo osob lejacych to idzie to ogarnac, jak jest duzo to jest ciezko. I tak powinno byc. Duze bitwy to chaos, ciezko sie polapac co sie dzieje dalej niz pare krokow od ciebie a co dopiero z kolega ktory stoi gdzies daleko. Kazdy dba glownie o wlasne 4 litery :) A wiedziec co sie dzieje tylko z wlasna postacia to nie taki znowu wielki problem.
Ja od lat mam wylaczone opisy walk innych, bo w sumie 3/4 to informacje mi nie potrzebne. Kto kogo trafia za ile czy unika czy paruje po co mi to wiedziec. Liczy sie wlasciwie tylko kto kogo i w ilu leje i kondycja. A i tak przy duzej bitce, ogranicza sie to do tego ze sie jedynie proboje zaslaniac i od czasu do czasu cisnie atak/lamanie we wskazany cel i sprawdza kondycje.
I dzieki temu pomyslowi to by sie nie zmienilo. Zamiast tego polecam zainteresowac sie komenda #gag i #sub np w zmudzie. Mniej pracy dla wizow a dla gracza tyle samo co oskryptowanie tych zunifikowanych opisow ;)
Awatar użytkownika
Carolla
Posty: 64
Rejestracja: 20 lut 2010 13:05

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Carolla »

Daj mi w takim razie jakikolwiek skrypt który przeniesie wszystkie opisy walki do innego okienka bądź otaguje je jakoś czy cokolwiek. Swoje gagi i suby od razu powiem, ze możesz sobie wsadzić bo nie dadzą rady. Tutaj jest podstawowy problem tej gry, to nie jest gra tylko meta gra, i wygrywają ci co maja skrypty a mi i paru innym osobom nie chce się biegać przez pół świata za opisami żeby samemu napisać. Zresztą jakbyś nie zauważył wizzowie od jakiegoś czasu starają się ten problem rozwiązać np poprzez komende idz, czy zmienione zasłony, czy wyświetlanie kierunku tropienia. I jest to dobry trend zmian. A ja zgłaszam pomysł, czy go zaakceptują i zaimplementują w takiej czy innej postaci, czy w ogóle odrzucą to już jest ich broszka. Fajnie, że pomysł ci się nie podoba ale praktycznie z twojego punktu widzenia nic nie zmienia, nie? Nadal możesz sobie tą opcję wyłączyć i cieszyć się z godzin poświęconych na kodowanie, łażenie po świecie i tak dalej. Tyle że wam to się nie podoba głównie z tego powodu, że macie już wszystko oskryptowane a inni nie mają i byłoby im łatwiej, więc wasza elitarność by się gdzieś rozmyła, przynajmniej pod względem wiedzy tego co się dzieje w trakcie walki. Na szczęście jest jeszcze masa innych rzeczy pokodowana w każdym miejscu inaczej.

I ja rzekomo wychodzę z błędnego założenia, że każdy powinien wiedzieć co się w walce dzieje i to w każdych warunkach. No tak to moje bardzo błędne założenie, powinni wiedzieć tylko ci co mają skrypty. Ja jestem za równymi szansami, bo to dyskryminacja graczy. Niech system w takim wypadku wycina część opisów walki, czemu nie. Ale przynajmniej wtedy panowie ze swoimi skryptami, też będą mieli taki sam problem jak reszta graczy. Wiedzieć co się dzieje ze swoją postacią to też nie taki wielki problem - pewnie wystarczy spamować k wszystkich, doskonała rozrywka, osobiście przeplatam sobie jeszcze z kto k i cechy.
Awatar użytkownika
Morglum
Posty: 95
Rejestracja: 26 lut 2009 23:06

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Morglum »

ok widze ze jestes swiecie przekonany o genialnosci swojego pomyslu i zadne argumenty do ciebie nie trafiaja. Wytlumacze wiec jak krowie na rowie.
Twoj pomysl nie zlikwiduje spamu komenda "kondycja wszystkich" jak juz ci Rennz bodaj napisal. Wiesz juz chyba dlaczego nie zklikwiduje?
Ba wprowadzi dodatkowo cos duzo gorszego czyli sprawdzanie kondycji co cios dla postaci. Chyba sobie nie zdajesz sprawy co by sie dzialo w przypadku duzej walki np 40 osob lejacych sie na jednej lokacji gdyby dla kazdej z nich co cios miala byc sprawdzana kondycja :D
Nie zlikwiduje tez potrzeby pisania skryptow przez graczy zeby w ogole wiedziec co sie dzieje wiec argument jak to latwiej nowi gracze by mieli tez lezy. Bo nadal potrzebuja skryptow od kogos badz samemu napisac wiec rowniez nie da rownych szans nowym graczom.
Bo nawet z tych zunifikowanych opisow gowno zrozumiesz jak bedzie ci zasuwalo pare ekranow na sekunde w przypadku duzej walki.
Jedyne co by twoj pomysl zmienil to to, ze opisy specow i ciosow niektorych broni zredukowanoby/podmieniono do opisow zwyklych ciosow. Co mozna zrobic samemu jesli dla kogos to az takie wazne. I nie nie dam ci moich subow bo nie widze powodu dla ktorego bys nie mogl zrobic ich sobie sam jesli sa ci tak potrzebne.
Awatar użytkownika
Carolla
Posty: 64
Rejestracja: 20 lut 2010 13:05

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Carolla »

1. Skrypt by był prosty, tworzyłoby się go raz i byłby uniwersalny, mógłby być nawet w oficjalnym kliencie arkowym, nie powiesz mi, że oskryptowanie czegoś takiego byłoby jakimkolwiek problemem głównie dlatego, że nie potrzeba ogromnej biblioteki specy, opisów itp. żeby to działało, robisz jeden skrypt i masz problem z głowy. Zresztą jakbyś nie wiedział te specjalne opisy powstały dokładnie po to, żeby nie można było tej walki oskryptować. Niestety założenie okazało się błędne bo tylko stworzyło grupę, która ma to oskryptowane i posubowane.
2. Spam oczywiście by był ale jak sam wiesz jest bardzo trudna komedna #gag i #sub w zmudzie i pare innych, które mogą automatycznie parsować te komunikaty i w ogóle ich nie pokazywać ale prezentować np w pasku osób na lokacji, który będzie sobie wisiał w prawym górnym rogu. Zresztą co szkodzi zrobić więcej opcji i rozbudować cały ten system. I to już rozwiązuję opcję spamowania k wszystkich. Powiem inaczej - ja mam tak to właśnie rozwiązane i pytałem administracji czy mogę zrobić sobię binda który włącza/wyłącza wysyłanie do muda 'k wszystkich' co sekundę. Dostałem odpowiedź, że nie, więc robię to ręcznie z tym że często z dużo większą częstotliwością. Jeśli chodzi ci o zasoby systemowe to moje rozwiązanie z automatycznym pokazywaniem zmiany kondycji jest prawdopodobnie dużo mniej obciążające muda.
3. Nowi gracze mieliby na pewno łatwiej, bo patrz wyżej zrobienie takiego skryptu to nie problem, a nawet jeśli to byłoby dużo łatwiej znaleźć kogoś kto użyczy takiego skryptu, bo jak widać na załączonym obrazku na tą chwilę strzeżecie tej wiedzy jak oka w głowie. Ta opcja unifikacji walki w żadnym wypadku nie jest przeznaczona do czytania bez odpowiedniego parsera. Ale forum też nie czytasz bez przegladarki nie?
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Herenvarno »

Na moje oko wystarczylby tylko komplet specy, ciosow, unikow itp. Cala reszta (subowanie, killowanie, tagowanie itp) nie jest raczej problemem, Problemem jest dostepnapsc opisow (trzeba wszystko to zobaczyc na wlasne oczka i moc ocenic "sile ciosu") co niekiedy moze skonczyc sie zgonem postaci (przykladowe obejrzenie z bliska szarzy na wlasna postac) Argument przeciw? Sporo pisania i obciazania klienta. Za? Oszczedzenie palcow wizow (sami musicie sobie wpisac), podanie prostego dla skryptujacych sobie graczy PRZYKLADU, na jednym z takich "opisow" jak to zrobic by dzialalo.

Moje zdanie, jestem przeciw ingerencji w opisy z poziomu MUDa.

Re Down: Heh, tak, widze ze sarkazm godny mojego cynizmu masz opanowany. Ale prawdziwy przekaz identyczny z moim niesmakiem zwiazanym z tematem przewodnim.. :D
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2011 14:59 przez Herenvarno, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Amavandrel »

Idac tym tokiem rozumowania po co w ogole opisy walki?
Po komendzie 'zabij' moze w ogole zrezygnowac z opisow, a podawac tylko rezultat? Moze najlepiej od razu, po co czekac?

Kod: Zaznacz cały

> zabij snotlinga
Atakujesz snotlinga.
> Wygrales, zabiles snotlinga, straciles 2 levele kondycji.
Jaka to oszczednosc mocy obliczeniowej, laczy, przejrzystosc dla mlodych graczy...
Gość

Re: Opcja unifikacji opisów walki i otrzymywanych obrażeń.

Post autor: Gość »

Amavandrel pisze:

Kod: Zaznacz cały

> zabij snotlinga
Atakujesz snotlinga.
> Wygrales, zabiles snotlinga, straciles 2 levele kondycji.
Drogi Amavandrelu, takie rzeczy stosuje sie w grach na ktorych zarabia sie gruba kase, a na Arkadii co? Bida...
ODPOWIEDZ