Mocno upraszczając.... Osoba zakładająca postać w naszej grze wybiera sobie rasę postaci
mając lekką podpowiedz że rasy różnią się między sobą cechami, później w grze może ustawiać sobie przyrost cech, trenować umiejętności, ale nie otrzymuje wiedzy jak użyć tych umiejętności.
Czy trzeba wpisywać jakaś specjalną komendę, czy automatycznie te umiejętności są używane? W samej grze tylko czasami jest informacja typu "za słabo się wspinasz by tu się wspiąć", ale generalnie dotyczy to tylko malej grupy umiejętności.
Taka osoba może się tylko domyślać ze na posługiwanie się umiejętnościami mają wpływ te cechy
których przyrost może kontrolować, ale nie bardzo wiadomo które cechy za co odpowiadają. Może eksperymentować, czyli expic i zabijać się, może się zapytać na arkadii w co ma "pakować medytkę"... wszystko to musi być z początku mocno odstraszające. Nawet doświadczeni gracze nie bardzo wiedzą po co są niektóre umiejętności, a mimo zmiany w medytacji dalej najczęstszym ustawieniem w gildiach wojowniczych będzie 2 2 2 0 0 0, aby tylko nie pakować w mentale.
To co myślę byłoby fajnym pomysłem to nie zdradzając mechaniki arki, a lekko ją odsłaniając napisać pewne manuale do umiejętności na wzór już istniejących. Powiązać umiejętności ze standardowymi komendami do nich. Wskazać które cechy mają wpływ na daną umiejętność, oczywiście nie jakiś tam % współczynnik, ale sama informacja typu (tylko przykład):
Kod: Zaznacz cały
Walka w szyku - Wykorzystana w walce do łamania zasłon drużyny przeciwnej komenda przelam, na której skuteczność ma wpływ ma twoja odwaga i sila.
A co wy sądzicie?