zaleznosci umiejetnosci od cech

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Sunird
Posty: 62
Rejestracja: 13 lut 2009 11:23

zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Sunird »

Ostatnio naszła mnie pewna myśl którą chciałbym sie podzielić na forum graczy i wizów.

Mocno upraszczając.... Osoba zakładająca postać w naszej grze wybiera sobie rasę postaci
mając lekką podpowiedz że rasy różnią się między sobą cechami, później w grze może ustawiać sobie przyrost cech, trenować umiejętności, ale nie otrzymuje wiedzy jak użyć tych umiejętności.
Czy trzeba wpisywać jakaś specjalną komendę, czy automatycznie te umiejętności są używane? W samej grze tylko czasami jest informacja typu "za słabo się wspinasz by tu się wspiąć", ale generalnie dotyczy to tylko malej grupy umiejętności.

Taka osoba może się tylko domyślać ze na posługiwanie się umiejętnościami mają wpływ te cechy
których przyrost może kontrolować, ale nie bardzo wiadomo które cechy za co odpowiadają. Może eksperymentować, czyli expic i zabijać się, może się zapytać na arkadii w co ma "pakować medytkę"... wszystko to musi być z początku mocno odstraszające. Nawet doświadczeni gracze nie bardzo wiedzą po co są niektóre umiejętności, a mimo zmiany w medytacji dalej najczęstszym ustawieniem w gildiach wojowniczych będzie 2 2 2 0 0 0, aby tylko nie pakować w mentale.

To co myślę byłoby fajnym pomysłem to nie zdradzając mechaniki arki, a lekko ją odsłaniając napisać pewne manuale do umiejętności na wzór już istniejących. Powiązać umiejętności ze standardowymi komendami do nich. Wskazać które cechy mają wpływ na daną umiejętność, oczywiście nie jakiś tam % współczynnik, ale sama informacja typu (tylko przykład):

Kod: Zaznacz cały

Walka w szyku - Wykorzystana w walce do łamania zasłon drużyny przeciwnej komenda przelam, na której skuteczność ma wpływ ma twoja odwaga i sila. 
A to wszystko po to, by świadomie od początku do końca móc rozwijać swoją postać. Zdaje sobie sprawę że wymaga to pisania wielu nudnych dokumentacji, ale myślę że ułatwiłoby to zdecydowanie początki dla nowych graczy, a i nam starszym otworzyło oczy.

A co wy sądzicie?
Jenis
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2011 15:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Jenis »

Ja jestem za.
Jenis Attroch z Lyrii, zwany Jankiem Włóczykijem, lub Jankiem Wagabundą. Panharmonista, poeta i powsinoga.
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Hunrim »

A ja jestem przeciw - brak szczegółowych informacji na temat mechaniki muda oraz rezygnacja ze wszelkich wartości podawanych w liczbach czy choćby zbyt bezpośrednio jest tradycją tak starą, jak sama arkadia i nie wyobrażam sobie zmiany tej sytuacji. Jak chcesz świadomie rozwijać postać to skup się na budowaniu jej przeszłości oraz obrazu w świecie, reszta sama przyjdzie.
Jenis
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2011 15:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Jenis »

Informacja, że jakaś tam umiejętność wymaga określonych współczynników postaci nie jest przecież wartością liczbową. Chociaż rzeczywiście pisanie tego aż tak bezpośrednio nie jest dobre, ze względu na to, o czym pisał Hunrim. Może posłużę się już przytoczonym przykładem, żeby pokazać, o co mi chodzi:

Zamiast

Kod: Zaznacz cały

Walka w szyku - Wykorzystana w walce do łamania zasłon drużyny przeciwnej komenda "przelam", na której skuteczność ma wpływ ma twoja odwaga i sila.
lepsze byłoby:

Kod: Zaznacz cały

Walka w szyku - Wykorzystana w walce do łamania zasłon drużyny przeciwnej komenda "przelam". Aby wykonywac ja ze zwiekszona skutecznoscia wymagane jest duze doswiadczenie bojowe.
czy jakoś tak.
Jenis Attroch z Lyrii, zwany Jankiem Włóczykijem, lub Jankiem Wagabundą. Panharmonista, poeta i powsinoga.
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Sigard »

Jenis pisze:

Kod: Zaznacz cały

Walka w szyku - Wykorzystana w walce do łamania zasłon drużyny przeciwnej komenda "przelam". Aby wykonywac ja ze zwiekszona skutecznoscia wymagane jest duze doswiadczenie bojowe.
Ahoj kapitanie oczywisty! ;)
Awatar użytkownika
Magog
Posty: 127
Rejestracja: 07 sty 2011 00:05

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Magog »

Sa wazniejsze rzeczy jak walka w szyku. Np nikt nadal nie wie czy np. takie parowanie zalezy do uma+sila, um+sila+zreka+roznica w wadze broni+bonus do sztyletow, albo um+zreka itd.
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Haern »

Z tego co pamiętam to w starym kodzie na parowanie ma wpływ um + siła + różnica w wadze ;)
Sunird
Posty: 62
Rejestracja: 13 lut 2009 11:23

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Sunird »

Widze ze panstwo nie rozumiecie sensu mojego pomyslu. To nie chodzi o to zeby gracz wiedzial ze 30% sily ciosu zalezy od uma broni. To chodzi o to ze wybierajac rase ograniczamy wszystkie mozliwe sciezki rozwoju do paru ktore sa korzystne dla tej rasy. Tak samo z medytka umami. Najczesciej robi sie to na slepo. Chodzi o powiazanie typu cechy z umiejetnoscia i komendami do tej umiejetnosci. Jeden powie chce atakowac z ukrycia i od poczatku tworzenia postaci bedzie swoja postac rozwijal w te strone, bo przeczyta w manualu ze na do ukrywania sluzy komenda ukryj i maja na nia w plyw rozne czynniki (wymienic czynniki) + wysokosc cechy (wymienic cechy). Inny powie chce byc zielarzem. W zwiazku z tym bede rozwijal swoja postac w ten sposob to znaczy przeczytam ze jest komenda szukaj ziol i wbrew powszechnej opinii nie ma na nia wply spostrzegawczosc (zdziwko?) mimo ze moze sie wydawac ze mogloby miec. Patrze dalej, na zielarstwo ma wplyw zalozmy inteligencja - > no to wiem jak rozwijac postac. Cholera jestem ogrem, glupim jak but. Moze bycie zielarzem nie jest dla mnie? Troche to ulatwia rozkmine. Ale pewnie latwiej wytrenowac wszystko co sie da skoro mozna hajs trzeba z nowych paczek, pewnie....
Sara
Posty: 14
Rejestracja: 08 kwie 2011 01:12

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Sara »

Moim zdaniem powinny być jakoś wyszczególnione te zależności umiejętności od cech, które nie są oczywiste. Czyli, na przykład, jeśli do tego przełamania szyku potrzebna jest odwaga, na co nie każdy może wpaść, można by było sprawdzić sobie to w ?walka w szyku etc.
Gość

Re: zaleznosci umiejetnosci od cech

Post autor: Gość »

Sunird pisze:To chodzi o to ze wybierajac rase ograniczamy wszystkie mozliwe sciezki rozwoju do paru ktore sa korzystne dla tej rasy.
G... prawda, za przeproszeniem. Obecnie rasa nie jest tak decydująca, jak kiedyś. Większy wpływ mają ustawienia medytacji, które można zmieniać podczas gry, gdy się nabierze doświadczenia i podejmie decyzje o stylu gry / zawodzie.

Poza tym wielu graczy i tak nastawia się za bardzo na powergaming - po co jeszcze w tym pomagać? To wypacza rpg
ODPOWIEDZ