Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Khristoff » 10 cze 2011 01:38

Mila była by definiowana opcja pokazywania długich(np. północny zachód), lub krótkich(np: nw) standardowych kierunków wyjść.

Oczywiście można to sobie zrobić za pomocą skryptu, ale taka opcja definiowana w mudzie, była by łatwiej dostępna.
Jest znacznie bardziej czytelna, szczególnie w natłoku tekstu jaki czytamy.
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"

Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Godar » 12 wrz 2011 21:10

Bardziej przydało by się pokazywanie i uproszczenie niestandardowych wyjść.
Nic tak nie wkurza, jak kiedy wejdziesz do lochów pełnych potworów i musisz głowić się, jaką komendą się wychodzi...

wejdz po drabince

Słucham?

wejdz na gore

Słucham?

Jestes ranny

wejdz na gore po drabince

Słucham?

Jestec ciezko ranny

wejdz po drabince na gore

Uciekles brzydkiemu upiorowi, zgnilemu zombiemu i komus tam.

Jak by nie moglo byc po prostu "gora". Gra nie powinna chyba polegac na odgadnieciu najdurniejszej komendy wymyslonej przez wiza. A jesli juz, to jakies podpowiedzi... W wielu miejscach sa ale zdarzaja sie jeszcze takie kwiatki jak napisalem.

Rhar
Posty: 22
Rejestracja: 04 mar 2009 14:00

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Rhar » 17 wrz 2011 01:03

A widziales kiedys mistrza gry, ktory na sesji rpg opisuje otoczenie mowiac: Widzicie wyjscia na n, s, e, ne, u. ?

Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Godar » 17 wrz 2011 15:07

A co ma piernik do wiatraka? To nie jest gra RPG tylko MUD i poruszany problem jest problemem technicznym, który z definicji w prawdziwym RPG nie występuje. Nie słyszałem tym bardziej, żeby MG powiedział: niestety, nie udało ci się wsunąć do dziury, bo trzeba było się ZEŚLIZGNĄĆ.

Rhar
Posty: 22
Rejestracja: 04 mar 2009 14:00

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Rhar » 21 wrz 2011 17:24

To jest RPG, wydaje mi sie ze mud jest wlasnie po to zeby zastepowal graczom mistrza gry opisujac otoczenie i sytuacje.

Delgar
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2011 19:48

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Delgar » 28 wrz 2011 12:18

Wyobraźmy sobie zatem sytuację następującą... Sesja RPG, gracze zbierają się przy stole, kosteczki walają się tu i ówdzie...

MG: Przemierzacie szczyty Gór (przykładowo) Krańca Świata. Nagle dochodzicie do skalnej ściany, która uniemożliwia Wam udanie się w dalszą drogę. Na wysokości około trzech metrów widzicie skalną półkę.
G1: Wspinam się na skalną półkę!
MG: Niestety, nie jesteś w stanie tego zrobić.
G2: No to może podstawię nóżkę wątłej, dwumetrowej elfce, by mogła tam się wciągnąć?
MG: Niestety, nie wydaje Ci się, żeby było to możliwe.
(Pół godziny kombinowania, łącznie z pomysłami wykopania tunelu łyżeczkami, które gracze z całą pewnością przecież mają w swoich zestawach podróżnika)
Gracze: Poddajemy się, wracajmy.

Po sesji
Gracze: No ale jak to, o co chodziło z tą półką skalną?!
MG: No tam trzeba było się WDRAPAĆ! Wy się próbowaliście wspinać...

Nie byłbym sobą, gdybym tego nie napisał. Niemniej, moim zdaniem, powinny być wszędzie podpowiedzi. Ja tam kojarzę tylko jedno miejsce (MIEJSCE=/=LOKACJĘ), gdzie nie ma, więc jest chyba dobrze.

Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Amavandrel » 28 wrz 2011 15:17

W stosunku to wyżej napisanego miałbym taki pomysł: wprowadzenie komendy 'szukaj przejsc' ('szukaj wyjsc'), która zajmując odpowiednią ilość czasu (pochłaniając manę?) pozwalałaby (warianty):
a) dowiedzieć się ile wyjść jest z danej lokacji (łącznie z niestandardowymi),
b) poznać jedno z wyjść w postaci sugestii (np.: 'Wydaje Ci sie, ze moglbys sie gdzies wdrapac.').

Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Paulie » 28 wrz 2011 15:30

Re up:
W zasadzie to dobry pomysl, ale taka zabawka powinna trafic tylko w rece postaci z zawodem odkrywcy.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz

Awatar użytkownika
Duruk
Posty: 61
Rejestracja: 13 maja 2009 08:15

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Duruk » 28 wrz 2011 15:33

Re up:
Nie zapominaj o AJ obieżyświata - może więcej czasu by to zajęło albo mniejsza szansa znalezienia (szansa rośnie poprzez wielokrotne szukanie? )

Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Krotkie nazwy wyjsc(kierunkow).

Post autor: Miuosh » 29 wrz 2011 09:34

Paulie pisze:Re up:
W zasadzie to dobry pomysl, ale taka zabawka powinna trafic tylko w rece postaci z zawodem odkrywcy.

Znakomity pomysł. Zakodować mje to proszę.
Ogre!

ODPOWIEDZ