Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.

Czy postać powinna w racjonalny sposób wypoczywać podczas snu (wylogowania)?

Czas głosowania minął 03 maja 2011 15:17

Tak, zgadzam się z tą propozycja
6
50%
Tak, ale propozycja w tym kształcie jest do kitu
0
Brak głosów
Nie, to zupełna bzdura
3
25%
Nie mam zdania - nie obchodzi mnie to
3
25%
 
Liczba głosów: 12

Awatar użytkownika
Auglenn
Posty: 133
Rejestracja: 14 lut 2009 02:09

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Auglenn » 20 kwie 2011 21:44

Głosuję za opcją "Tesh bym się napił"
Ruda Paskuda :twisted:
Obrazek

Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Visborg » 21 kwie 2011 11:06

Tesh bym się napił.

Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Khristoff » 22 kwie 2011 00:16

Opcji "też bym się napił" nie bo nie mam zamiaru wam stawiać :pppp

Pozdrawiam autorów postów wnoszących swoje cenne, będące na temat, i wysoko merytoryczne uwagi. Pozdrawiam również wszystkich nie mających zdania, doceniam waszą ambicje napisania niczego, byle zaistnieć na forum.

Zaczynam rozumieć zachowanie hobbystów zajmujących się administracja i kodowaniem muda, jak również to czemu nie ma na arkadii change-loga.
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"

Awatar użytkownika
Ismena
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Poznań

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Ismena » 23 kwie 2011 18:43

Wydaje mi się, że przywracanie postaci do stanu idealnego po przelogowaniu to chybiony pomysł. Sytuacja obecna pomaga graczom zachować ciągłość "życia" postaci. Poza innymi ważnymi problematycznymi rzeczami (takimi jak wykorzystywanie tego udogodnienia do szybkiego leczenia, czy trzeźwienia naszego bohatera), stan aktualny pozwala nam odwoływać się do wydarzeń, które przytrafiły się naszym postaciom ostatnimi czasy, a po których pozostały wyraźne oznaki (np kac). Dla mnie to naprawdę barwny dodatek.

Awatar użytkownika
Noah
Posty: 73
Rejestracja: 25 sty 2011 16:19

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Noah » 23 kwie 2011 21:01

Ismena pisze:(takimi jak wykorzystywanie tego udogodnienia do szybkiego leczenia, czy trzeźwienia naszego bohatera)
Raczej dużo szybciej wyleczysz się nie wychodząc z gry.
How do I reach these kids?

Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 18
Rejestracja: 10 kwie 2011 11:42

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Tengel » 23 kwie 2011 23:09

Noah pisze:
Ismena pisze:(takimi jak wykorzystywanie tego udogodnienia do szybkiego leczenia, czy trzeźwienia naszego bohatera)
Raczej dużo szybciej wyleczysz się nie wychodząc z gry.
Wydaje mi się, że chodzi o sytuacje kiedy idziesz na terytorium wroga. Zabijesz lub nie i wycofujesz się z drużyną pociętą. Wszyscy logout i np jutro i tej samej porze lub za kilka godzin się ustawiacie, że się "wyśpicie". Na startówce raczej nikt nie zaatakuje, a tym bardziej jak się tam zjawi już Twoja wyleczona do pełni drużyna. Nawet jeśli w grze się leczysz to zawsze by mogli Cie jeszcze znaleźć i dobić, a tak masz cieplutko jak u Boga za piecem.
Nic pozytywnego to nie wnosi, a tylko daje możliwość przekrętów. Zatem ponownie bym się napił. :mrgreen:
vita sine libertate nihil est

Nie wdawaj się w dyskusje z idiotą. Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Khristoff » 24 kwie 2011 00:08

Ciekawe że jedyne co piszecie to wyszukiwanie w propozycji "przekrętu" i wytkanie możliwości jego wykorzystania. Zupełnie jakby miało to zostać zakodowane jako możliwość tylko dla kogoś konkretnie - przecież chodzi o mechanizm dostępny dla wszystkich, wiec jeśli to przekręt to każdy by z niego mógł korzystać tak samo jak inni - co automatycznie zmienia przez was nazwany "przekręt" w ogólnodostępny mechanizm. Jeśli już o tym dyskutować to w kontekście możliwych skutków niepożądanych i właśnie po to zamieściłem owa notkę - nie wszystko sam przewidzę.

Tengel: Mass login o którym piszesz nie potrzebuje takiego mechanizmu by go użyć, możesz taki sam efekt osiągnąć zabierając ze sobą kilka ziół leczniczych, albo najzwyczajniej w świecie zakańczając na wspomnianym terenie wroga po odczekaniu czasu potrzebnego na leczenie.

Mechanizm może zostać użyty w połączeniu z zakańczaniem w trakcie ucieczki, przy czym zauważcie, że regeneracja nastąpi po powiedzmy 2-3h (realnego) od czasu wylogowania, więc śmiało można założyć, że potencjalny zabójca ścigający danego delikwenta nie będzie już czekać na ratującą się w ten klimatyczny sposób ofiarę.

Wg mnie to raczej urealnienie gry o skutki umownego snu - będącego na arkadii wylogowaniem, zaś by zapobiec przekrętom mechanizm ma wymagać czasu. Moja propozycja wnosi większe czasy owych regeneracji podczas wylogowania niż w trakcie normalnej gry.

Obecna mechanika jest raczej daleka od realizmu - fakt że logujemy się po kilku godzinach w stanie takim jak zakończyliśmy(poszliśmy spać) w sytuacji gdzie cały świat zmienił się o kilka dni(arkadiowych).

Jedyne praktyczne wykorzystanie tego mechanizmu jako "przekrętu" to opisywane wcześniej przelogowywanie się po osiągnięciu "ledwo żywego" na następną postać.... Niemniej jeśli mechanizm wymagać będzie powiedzmy 2-3h na wyleczenie (gdzie w trakcie gry trwa to kilkanaście minut), czyni to raczej mało użytecznym i nazwał bym to raczej drobnym ułatwieniem, szczególnie dla osób grających na wiele postaci.

Co więcej spojrzał bym na to inaczej - ułatwiając życie graczom wielo postaciowym, uzyskujemy więcej życia na mudzie (chyba że ktoś chce grać 30toma takimi samymi postaciami).

Ismena: Rozumiem ten argument, ale zauważ że trzymając się twardo
rpg i tępa czasu płynącego na arkadii chcesz odgrywać kaca po nierealnym czasie. Już ok 4,5-5h realnego czasu to ok tydzień w arkadii. Poza tym kto Ci tym dodatkiem broni odgrywać że masz kaca ? Musisz mieć w stanie postaci napisane "masz kaca", by móc to odgrywać ?

Dziękuje wszystkim za uwagi, szczególnie krytyczne ale merytoryczne.
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"

Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 18
Rejestracja: 10 kwie 2011 11:42

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Tengel » 24 kwie 2011 15:54

Wszystko pięknie, ładnie. Cieszy mnie, że są jeszcze idealiści podchodzący do Arkadii w ten sposób, a nie czysto pragmatycznie do oferowanych rozwiązań.

"Mechanizm" oczywiście, że byłby dostępny dla wszystkich. Nie znaczy to jednak, że część ludzi nie wykorzystała by go w niewłaściwy sposób. Pisałeś o ziołach - bardzo wiele postaci z nich korzysta i wg mnie po to właśnie są by takie udogodnienia nie był potrzebne. Bo jeśli mamy urealniać to ziołowe herbatki nie działają z prędkością pioruna i użycie np: 10 dziurawców rozłóżmy w czasie na np następne 15 minut. Idąc dalej tym tokiem - co za dużo to nie zdrowo i nagle okazuje się, że zioła potrafią zaszkodzić (offtop - z tego miejsca pozdro dla wszystkich którzy padli na delionie ).

Mass login był tylko częścią przykładu z efektywnym wykorzystaniem tego mechanizmu. Ciężko mi też określić ile czasu zajęłoby zakodowanie tego, a nie sądzę by chodziło o odliczenie czasu i nagle regeneracją do 100%. Pojawiły by się głosy, że skoro odpoczywałem połowę tego czasu to połowę powinno mi zregenerować itd..

Pomysł może i ciekawy, jednak wątpię, a nawet mam nadzieję, że nie zostanie zrealizowany. Nie tylko dlatego, że ja widzę możliwości nadużyć i szczerze uważam, że nic nie wnosi, a przede wszystkim dlatego, że grają tu ludzie o takiej wyobraźni i tak pomysłowi, że aż się boje co by wymyślili w związku z tym i jak to wykorzystali.
vita sine libertate nihil est

Nie wdawaj się w dyskusje z idiotą. Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Ismena
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Poznań

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Ismena » 24 kwie 2011 19:31

Khristoff -> przepraszam nie mogłam się powstrzymać TEMPO, a więc tempa... A wracając do tematu, nie pisałam, że odgrywanie pewnych rzeczy bez wsparcia ze strony kodu jest niemożliwe, jednak dla mnie personalnie jest to przypomnienie i ułatwienie. ;)

Zumberto
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2011 00:09

Re: Sen postaci - wypoczynek podczas wylogowania.

Post autor: Zumberto » 25 kwie 2011 01:10

Jestem na nie pomimo ze tesh bym się napił.
Dla mnie gry online, w tym rpg dzielą się na dwie kategorie:
1. Idę chłopem Kazimierzem przez wieś. Mam tam chałupę i skrawek pola. Ktoś mnie napadl i złamał rękę. Jestem głodny. Ale kładę się pod drzewm spać. Loguję sie na zajutrz.
Dalej jestem chłopem Kazimierzem. budzę się pod tym samym drzewem ze złamaną ręką. Chałupa stoi jak stała. Ziemia stoi jak stała i jestem głodny.

2. Idę chłopem Kazimierzem przez wieś. Mam tam chałupę i skrawek pola. Ktoś mnie napadł i łamał rękę. Jestem głodny. Ale kładę się pod drzewem spać.
Loguję się nazajutrz.
Nie jestem już chłopem bo jakaś grupa edyktem pozbawila mnie prawa do bycia chłopem. Chałupę mi spalili. Z ziemi wywłaszczyli. A śpiącego pod drzewem ktoś dobił i okradł.
Nie mam ziemi, chałupy, koszuli i zaliczyłem zgona będąc w rl w pracy.

Różnica polega na tym, że jak jestem wylogowany to mechanika gry albo nie pozwala na jakiekolwiek zmiany w statusie postaci (z wyjątkiem skasowania konta przez admina). Albo na nie pozwala. I wtedy budzę się w innym stanie niż grę zakończyłem. Bez względu czy na plus czy minus.
Czyli mniej więcej jak różnica między Ogame i Arkadia.

Dziękuję.
Jak kończę grę to wiem w jakim stanie mam postać i w takim chciałbym zaczynać po zalogowaniu.

ODPOWIEDZ