Bonusy stażowe

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Sirius
Posty: 119
Rejestracja: 16 lut 2009 10:33
Lokalizacja: Toruń

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Sirius »

==============================
F1 - Na*******aj wsparcie z binda! !!!
==============================


Może też jakieś odwołanie do fragów, typu:

NPC obrony mówi do Ciebie poklepując Cie po plecach: Słyszałem o Twej walce z [imię wstrętnego, kaprawego wroga]. Świetna robota!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Ponadto zastrzega on sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Visborg »

Mnie właśnie przyszedł do głowy pomysł możliwości naniesienia na zbroje wyglądu stosownego dla danej gildii. Obecnie lata się za konkretnym sprzętem mającym dane statystyki i nie patrzy się zbytnio na jego image. Ale gdyby mając odpowiedni staż dało się wymienić element ekwipunku na posiadający takie same statystyki, ale o wyglądzie 'gildiowym'? Może nie było by to dostępne dla każdego pancerza, ale przynajmniej dla tych popularnie w danej gildii używanych? Np żebym ja zamiast w oczojebnej złocistej płycie mógł chodzić w jakiejś przyczernionej, prostej ale funkcjonalnej zbroi o takich statystykach jak wyżej wymieniona?

Oczywiście były by jakieś ograniczenia (możliwość wymiany tylko wybranych pancerzy/broni/ubrań, możliwość zrobienia tego raz na jakiś czas aby nie tworzyć masowo takich przedmiotów) ale też tym bardziej atrakcyjne lub niewłaściwe było by noszenie zbroi pokonanego przeciwnika (mało kto założy pancerz zdjęty z mutanta, ale może chętnie korsarz będzie walczył zdobytym na wiewiórce toporem - po którym widać że jest zdobyczny), do tego ciekawą opcją było by może kupowanie pancerzy/sprzętu o konkretnym wyglądzie od stowarzyszeń by sprzedać je chętnym, poszukującym ciekawego wyglądu mającego jednocześnie statystyki ulubionych itemów.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Amavandrel »

Pomysł ze zmianami wyglądu zbroi był kiedyś przedstawiany na forum. Któryś z wizów (nie pamiętam który) powiedział wtedy, że nie jest to możliwe; zdaje się chodziło o zgodność opisów krótkich i długich.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Visborg »

Nie wiem jak to było w ogóle rozważane. Ja myślałem żeby działał tak - dajesz item kowalowi/przemytnikowi/kaplanowi, dane itemu zostaja skopiowane, stary item zostaje usuniety, wygenerowany zostaje nowy item o statystykach takich jak tamten, gracz dostaje ten item. nie wiem gdzie sie wtedy pojawia niezgodnosc... tym bardziej ze bylo by to np na zasadzie:

zlocista kunsztowna zbroje plytowa, czarna stalowa zbroja plytowa, grawerowana krasnoludzka zbroja plytowa => wszystkie zmieniane sa na prosta czerniona zbroja plytowa (choc o takich statystykach jak pierwotny item)
Awatar użytkownika
Yergo
Posty: 128
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38
Lokalizacja: trójwieś

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Yergo »

O ile wymianie nie podlegalyby magiki i artefakty - jak najbardziej ok. Niektore stow zreszta juz maja uslugi kowalskie zalezne od stazu. Wspomniana przez Siriusa interakcja z npc - mega sprawa. Moglyby wynikac fajne sytuacje, jak stoi straznik i paru graczy.
Straznika parska kpiaca na twoj widok.
Straznik mowi do ciebie: temu elfiemu zoltodziobowi mogles dac spokoj.

Mijany wlasnie straznik wypreza sie na bacznosc i salutuje ci.
Straznik mowi: To zaszczyt sluzyc pod dowodca z takimi zaslugami!

Straznik mowi: Moze i Xxx byl mizernej tezyzny, ale wrog to wrog! W leb mu sie nalezalo!
Sporo kodowej roboty i najlepsze bylyby tez stowarzyszeniowe (a nie imienne) listy wrogow. Wtedy rejestrowanie akcji miedzy stowarzyszeniami byloby latwiejsze. Z drugiej strony mogloby wprowadzic troche ozywienia w akcje PK, bo sluchac od straznikow:
Straznik mowi: Znowu nas dzisiaj najebali...
Byliby wstydliwe :D
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Amavandrel »

Re Visborg:

Różnice w długich i krótkich opisach przedmiotów. Chyba, że byłaby to zupełna wymiana przedmiotów (obu opisów) z utrzymaniem tylko statystyk. Ale wtedy trzeba by sporo napisać dodatkowych opisów...
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Visborg »

To właśnie mam na myśli. Zasadniczo można nawet zrobić:

Jest to przyczerniona, ciężka zbroja płytowa, która została wykonana z przerobionej przez kowala [*]...

Gdzie [*] to po prostu kopiuj/wklej z shorta wykorzystanego itemu. I tak jak mówiłem, niekoniecznie były by to wszystkie mozliwe zbroje/bronie, tylko wybrane rodzaje, takie których dane stowarzyszenie często używa (z racji bliskości/wygody zdobywania/dobrych statystyk). No i oczywiście niemagiczne.
Deli
Posty: 355
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Deli »

A może nie tyle dawać zajęcie kowalom co nająć jakiegoś rzemieślnika, który za "drobną" opłatą przemalowywałby zbroję?

Gdyby jeszcze operacja taka zmieniała shorty niektorych "armorów" z np.: zlocista kunsztowna zbroja plytowa na krwistoczerwona kunsztowna zbroja plytowa? Do tego dodać owemu rzemieślnikowi możliwość "malowania" tarcz (wzory i kolory wybierane podobnie jak przy tatuazach), helmow i tym podobnych?

Gdyby tak jeszcze owe malowania "zuzywaly" sie w trakcie walki (parowania, osłony tarcza)...

"Na tarczy wymalowany jest wyrazny udziec barani na zoltym polu" ;)
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Pulp »

Może przypomnijcie sobie jaki był temat tego wątku. ;>

Ja myśle, że mały bonus w umach za staż mógłby być jak najbardziej spoko. Tylko to muśi być "mała rzecz a cieszy", a nie coś co wywraca balans do góry nogami i jest praktycznie niezbedne.

Za rozsadny bonus uważam +1 do rozkazów, szyku i zaslon na każdy próg stażu, gdzie pierwszy próg to rok a każdy kolejny jest o 20% wiekszy, czyli:
1; 1,2; 1,4; 1,7; 2,0; 2,5; 3; 3,6; 4,3; ...

Bonus byłby aktywny tylko wtedy, gdy w drużynie są wyłącznie członkowie jednego stowarzyszenia. Miałoby to odzwierciedlać zgranie członków stowarzyszenia, wynikające z wielu lat wspólnych bojów.

Dodatkowo osoby piastujące najważniejsze stanowiska w gildii (1-3) mogłyby mieć ten bonus mnożony x2. Byłoby to niejako kodowym wsparciem realizmu bez szkody dla grywalności, czyniąc korzystnym dla gildii obsadzanie tych stanowisk postaciami o dużym stażu, zaś promowanie sekondów-karierowiczów niekorzystnym.

IMHO nikomu dupy, za przeproszeniem, nie urwie fakt, że ktoś kto poświęcił 8 lat jednej gildii ma +5 do drużynówek (tylko w odpowiedniej drużynie), a dla samego posiadacza taki bonus byłby dość pocieszny.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2011 17:58 przez Pulp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yergo
Posty: 128
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38
Lokalizacja: trójwieś

Re: Bonusy stażowe

Post autor: Yergo »

Liderzy juz maja bonusy. Jakos balansu to nie rozwala, chociaz nie sa takie znowu czastkowe. Ale nawet takie malenstwo jak to wymienione, sparowane z titlem czy wygladaem itemu gildiowego i ze stosowna informacja w pomocy (zeby to nie byl bonus widmo, a istanial w swiadomosci gracza: ma w pomocy napisane, ze takie obicie to taki bonus i jest git) moglby cieszyc i swoje robic.
ODPOWIEDZ