Zapytania Organizacyjne,

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Zapytania Organizacyjne,

Post autor: Herenvarno » 11 lip 2010 12:48

Czasami chciałoby się wprowadzić coś nowego do systemu, nie do końca orientujemy się czy jest to możliwe, lub, czy duży nakład pracy ze strony wizzow wnosiła by dana modyfikacja. Niekiedy coś nam, szarym graczom wydaje się prosta sprawa, jednak w rzeczywistości wymagałoby przebudowy sporej części systemu. Stąd ten temat.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zapytania Organizacyjne,

Post autor: Herenvarno » 11 lip 2010 19:39

Pytanie z zakresu ekonomii panstw/ksiestw
Na Arce sa przedmioty ktorych "pochodzenie" jest zwiazanych z konkretnym miejscem/ksiestwem/miastem itp. Czy, gdyby wprowadzic cla na pewne towary i dac NPCom/celnikom mozliwosc rozroznienia takich towarow/kontrabandy by wyegzekwowac oplate celna/konfiskate na postaciach graczy, a te przedmioty/towary mialy by miec pochodzenie z wyznaczonych przez 'urzad celny danego panstwa' miejsc/panstw/ksiestw, to czy takie 'oznaczenie' przedmiotow byloby silnym obciazeniem dla muda?

Pytanie z zakresu prawa/prawodawstwa
Czy wprowadzenie kilku innych kar (z mozliwoscia wyegzekwowania ich przez system) niz jedyna kara istniejaca na arkadii (kara smierci) <kary wiezienia nie licze gdyz ta, jest tylko za jedno przestepstwo> bylo by procesem trudnym do przeprowadzenia?

Pytanie z zakresu obronnosci miast:
Czy nie otwieranie bram przestepcom widniejacym na listach gonczych nastrecza trudnosci kodowe?

Pytanie z zakresu prewencji obronnej miast/panstw/ sredniowiecza.
W sredniowieczu trwala wieczna godzina policyjna, osoby nie bedacymi straznikami i nie posiadajacymi odpowiednich glejtow, spotkane na ulicach (miedzy zachodem i wschodem slonca) miast aresztowano, w nocy nie otwierano bram miast by wpuscic/wypuscic kogokolwiek bez glejtu. Dlatego przybyli do miasta zajmowali "oberze i lozko w nich" Czy to jest mozliwe do wyegzekwowania (bez zbytniego obciazenia systemu).
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Awatar użytkownika
Terb
Posty: 69
Rejestracja: 27 sie 2009 21:15

Re: Zapytania Organizacyjne,

Post autor: Terb » 11 lip 2010 21:09

Dobra, ja się baaaaardzo rzadko wypowiadam, ale to co przeczytałem... No dajże spokój, chcesz takiego realizmu to graj w coś innego. Jakby wprowadzono np. te glejty i godzine policyjną to by tylko cholernie uprzykrzało grę, nie możesz wejśc (podreperowac coś, napisac list, przeczytac list, sprzedac zioła) i wyjśc (z paczką, do znajomego, na expa) przez kwadrans bo jest noc. Mówię cholernie bo nie chcę klnąc. Opłaty celne? To zanim byś skompletował sprzęt i doszedł na swoje expowisko straciłbyś kasy tyle, że hoho i jeszcze więcej. Jakie inne kary widzisz? Jedyne co byłbym za, że można by było wykupic się z listów gończych czy coś. A jakby zamykane bramy były dla tych co są na listach gończych to MC nigdzie by nie mogło już się ruszac, pomijam wiewiórki, które expią w Daevon, OK i inne jednostki. Moim zdaniem pomysły pogibane po prostu.


Re down:
Okeeeej... Nadal uważam że te składowe projektu są niegrywalne

To jeszcze raz...:
Komplikacja gry, mimo wszystko utrudnianie, a zyski z tego małe

Po raz trzeci:
Na cholerę komplikowac? Nie mówię, że upraszczanie jest fajne, tylko komplikacja jest zła. Nie znam projektu, oceniam te pomysły które wrzuciłeś. Więcej na ten temat nie rozmawiam, bo to bez sensu, w końcu nie znam projektu?
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010 00:15 przez Terb, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zapytania Organizacyjne,

Post autor: Herenvarno » 11 lip 2010 22:27

Pytania te nie sa sednem, nie umiescilem tutaj glownej mysli, tylko zapytanie dotyczace mozliwosci technicznych muda. Mam w glowie pewien projekt o ktorym pewnie nie masz pojecia, bo niby z kad bys mial wiedziec co mam na mysli? Wyraziles swoje watpliwosci, jednak nie maja wiele stycznego z moim projektem.

Re up
Poniewaz uznales ze wszystko to co wymienilem ma miejsce na kazdym polu, nie pomyslales o tym ze jest mozliwosc wprowadzenia cla na niektore towary w wojnie celnej nie zas na kazdy towar, nie wzieles pod uwage ze miasto moze wprowadzic godzine policyjna w okreslonych sytuacjach, nie wzioles tez pod uwage ze "pieniadz czyni cuda" przy strazniku, ze sa zawody ktore wykozystuja ten stan sytuacyjny (pozwalajac rozwijac cechy mentalne nie zas fizyczne), ze niektore sytuacje pozwalaja wprowadzic qest odnawialny i wiele, wiele innych.

Raz jeszcze....
Rozumiem wiec ze nic nie warto zmieniac czy dodawac bo to skomplikuje gre?
Wiec moze ulatwic? Wszysko w sklepach za free, listy goncze usunac??
A zyskow nie znasz, ponewaz nie znasz projektu, o czym wspomnialem.

Po raz trzeci...
Ech.... Nie komplikowac, lecz dodac inne mozliwosci, ktore w dotychczasowym rozumieniu dzialania arkadii niewiele zmieni (prawie nic}, a pozwoli rozwinac inna czesc ktora do tej pory nie byla grywalna, gdyz nikt nie przewidzial pewnych mozliwosci rozwiazan. Chcialbym by zaistnialy prawdziwie niebojowe zawody, ktorych sens nie zamyka sie na wklepaniu zabij/przelam/zablokuj/wesprzyj. Jednak zanim zaczne robic cokolwiek w danym temacie pragne poznac opiinie wizzow co do mozliwosci kodowych w niektorych bardziej skomplikowanych sprawach. Ja rozumiem ze czesc spraw utrudnilo by nieznacznie zycie tych co we krwi lubia sie taplac, ale to nie jest jedyna rzecz ktora chca robic niektorzy gracze. Nie slyszalem przeciez nigdy krzykow na podniesiony most zwodzony w Kreutzchoffen, choc utrudnia to czasem przemarsz... Ale dzieje sie to czasem, wylacznie czasem.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Awatar użytkownika
Fabast
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2010 07:42

Re: Zapytania Organizacyjne,

Post autor: Fabast » 12 lip 2010 14:43

Mam nadzieję, że nie poczujesz się urażony iż odpowiada osoba nie wizująca, ale znając podstawy mudliba mogę szybko odpowiedzieć na kilka pytań... A przynajmniej zgadnąć kilka z nich ;)

pochodzenie przedmiotu:
Nie, nie obciążyłoby to muda znacząco, ale gdyby oznaczało wymóg przeszukania i przerobienia wszystkich/sporej części istniejących przedmiotów w celu nadania im takowego pochodzenia.. Prawdopodobnie Rafgart puknąłby się w czoło i wskazał na przerobione już raz wszystkie karczmy, bramy, czekające (?) płaszcze i buty... Rozumiem gdybyś wprowadził specyficzne, tylko z tym związane przedmioty, ot części broni, sukna,przyprawy itp.

Nie wspomnę nawet o tym, że nie mam najmniejszego pojęcia czemu miałoby służyć takowe rozwiązanie... Przemyt zamiast noszenia paczek?

kary:
Wszystko zależy od specyfikacji tychże kar/powodów z których ma wynikać takowa różnica..

obronność miast:
Istnieje duża szansa, że ponownie wymagałoby to przerobienia każdej z bram by zaznaczyć do którego listu gończego jest ona podpięta. Dodatkowo wymagałoby to zmian w kilku miastach które nie mają "drogi na około"... Urbimo to pierwsze przychodzące na myśl, ale przecież z jednego z dwóch portów międzydomenowych korzystać nie musisz. No i wymusiłoby możliwość wyważenia takowych, ew. drogi "ukryte" które zupełnie wyeliminowałby sens istnienia tychże ograniczeń..

prewencja obronna:
Raczej nic nadto skomplikowanego, są sklepy które w nocy nie sprzedają, mogą być bramy co się nie otwierają. Wprowadzenie tego na większą skalę? Zupełnie niegrywalne.

Podsumowując, nie zdziwiłbym się odpowiedziami: nie, nie, nie, nie.

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zapytania Organizacyjne,

Post autor: Herenvarno » 12 lip 2010 15:33

Co do przemytu - zgadles jedna z opcji (jako dodatkowa, nie w zamian za paczki)..... Cala reszta, wyglada podobnie jak mysle... Kurcze, brak mocy przerobowej w wizzogodzinach, nie w mozliwosciach muda..
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Zapytania Organizacyjne,

Post autor: Miuosh » 14 lis 2010 19:06

Pytam tutaj, bo nie chcę zakładać nowego tematu w BO itd.
Jeśli chciałbym opisać emocje dla zawodu masowego, który takiego zbioru emotów jeszcze nie posiada, to gdzie powinienem je zamieścić? Zgłosić pomysł w NPCu-trenerze? Wysłać list do mg? Założyć temat w BO? Wysłać na priva do jakiegoś wiza? Czy może wszystko razem?
Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010 20:38 przez Miuosh, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogre!

Urithair
Posty: 177
Rejestracja: 14 gru 2009 01:39

Re: Zapytania Organizacyjne,

Post autor: Urithair » 14 lis 2010 20:13

Jak pisałem emoty, to miałem zgłaszać w odpowiednim npcu.
Wystawienie ich tutaj też nie powinno zaszkodzić.
Ale privy itepe raczej nie. ;)

Pzdr.

ODPOWIEDZ