Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.
: 22 maja 2010 09:12
Jak już napisałem wyżej grywalność dla nowego, początkującego gracza i grywalność dla casuala to dwie różne rzeczy. O ile uważam, że z tym drugim nie ma problemu, to faktycznie nauka podstaw może przebiegać mozolnie.
Szczególnie w sytuacji, w której produkty komercyjne przyzwyczajają młode pokolenie do instrukcji dla idiotów, gdzie pokazują nawet gdzie masz enter na klawiaturze.
Ja te parę lat temu poczytałem e.a., ściągnąłem stamtąd zmuda, przeczytałem helpa w grze i już jakotako mogłem się poruszać po świecie, a nie miałem pomocy nikogo z reala. Podczas mozolnego mapowania Novigradu z kartką i ołówkiem miałem szczęście spotkać innego gracza (pozdro dla Kerdy), który mi pokazał rzeczy, o których w helpie nie było mowy (questy, zioła, umowny sposób rozmawiania o niektórych rzeczach).
Teraz jest pod tym względem łatwiej, bo jest tutorial, jest wiki i jest mapa świata, ale nie przeczę, że rozpoczęcie gry w Arkę łatwe nie jest. Niektórym frajdę sprawiają trudności, innym nie
Ja te samiuśkie początki wspominam jako najciekawszy okres gry. Odkrywanie!
Szczególnie w sytuacji, w której produkty komercyjne przyzwyczajają młode pokolenie do instrukcji dla idiotów, gdzie pokazują nawet gdzie masz enter na klawiaturze.
Ja te parę lat temu poczytałem e.a., ściągnąłem stamtąd zmuda, przeczytałem helpa w grze i już jakotako mogłem się poruszać po świecie, a nie miałem pomocy nikogo z reala. Podczas mozolnego mapowania Novigradu z kartką i ołówkiem miałem szczęście spotkać innego gracza (pozdro dla Kerdy), który mi pokazał rzeczy, o których w helpie nie było mowy (questy, zioła, umowny sposób rozmawiania o niektórych rzeczach).
Teraz jest pod tym względem łatwiej, bo jest tutorial, jest wiki i jest mapa świata, ale nie przeczę, że rozpoczęcie gry w Arkę łatwe nie jest. Niektórym frajdę sprawiają trudności, innym nie
Ja te samiuśkie początki wspominam jako najciekawszy okres gry. Odkrywanie!