Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Gość

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Gość » 22 maja 2010 09:12

Jak już napisałem wyżej grywalność dla nowego, początkującego gracza i grywalność dla casuala to dwie różne rzeczy. O ile uważam, że z tym drugim nie ma problemu, to faktycznie nauka podstaw może przebiegać mozolnie.
Szczególnie w sytuacji, w której produkty komercyjne przyzwyczajają młode pokolenie do instrukcji dla idiotów, gdzie pokazują nawet gdzie masz enter na klawiaturze.

Ja te parę lat temu poczytałem e.a., ściągnąłem stamtąd zmuda, przeczytałem helpa w grze i już jakotako mogłem się poruszać po świecie, a nie miałem pomocy nikogo z reala. Podczas mozolnego mapowania Novigradu z kartką i ołówkiem miałem szczęście spotkać innego gracza (pozdro dla Kerdy), który mi pokazał rzeczy, o których w helpie nie było mowy (questy, zioła, umowny sposób rozmawiania o niektórych rzeczach).

Teraz jest pod tym względem łatwiej, bo jest tutorial, jest wiki i jest mapa świata, ale nie przeczę, że rozpoczęcie gry w Arkę łatwe nie jest. Niektórym frajdę sprawiają trudności, innym nie :roll:

Ja te samiuśkie początki wspominam jako najciekawszy okres gry. Odkrywanie!

Urithair
Posty: 177
Rejestracja: 14 gru 2009 01:39

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Urithair » 22 maja 2010 12:19

Mimi.. Żeby poznać problemy casuala, trzeba się nim najpierw stać i doświadczyć wszystkiego, co z nim związane (czyli właśnie znikający sprzęt, niemożliwość dostania się do stowarzyszenia ze względu na swój tryb gry - czyli gigantyczne straty w monetach i nawet niemożliwość zebrania na umy etc etc). Oczywiście ktośtam przesadził pisząc, że takie logowania następują raz na dwa tygodnie (oczywiście mogą), ponieważ poprzez właśnie wzgląd na straty w sprzęcie każdy, kto nie gra częściej niż co 5 dni (czasem 4) w tygodniu jest już casualem (taki jest mniej więcej czas zniknięcia lub mocnego wykończenia sprzętu - w zależności od apo).

Prawda jest też taka, że początkujący nie jest równy casualowi, ale może się łączyć - nie wyklucza się tak, jak to zostało przedstawione.

Pzdr.

edit:
Wracając do tematu jeszcze.
Mimi, nie ma możliwości na 'zbieranie' lepszego sprzętu tak jak pisałeś wcześniej. Byłoy to to samo działanie, jak legendarnej 'skarbonki'. Łatwe do namierzenia i wymagające dodatkowej postaci-sekonda. Jak wiadomo z doświadczenia - takie rzeczy są wykrywane szybko.

Doreden
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2010 17:38

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Doreden » 22 maja 2010 12:47

Jasne ze ciekawe jest odkrywanie gry, ale odkrywanie świata i fabuły a nie tego jak usiąść, wstać, zjeść czy wypić. Wpisywanie 50 rożnych form tekstów odnośnie próby picia wody z rzeki nie jest wcale interesujące lecz nużące. I to że się nie udaje, to nie wiem czy dlatego że nie ma takiej możliwości czy dlatego, że nie takiego zwrotu użyłem.

Wcale nie jest ciekawe ani interesujące, gdy próbując podjąć zlecenie na poczcie wpisuję różne hasła typu podejmij zlecenie x, podejmij zlecenie do x, wez zlecenie x, wez paczke do x, wez przesylke do x, powiedz przyjmij zlecenie x, zapytaj pracownika o zlecenie x, zapytaj pracownika o prace itp gdzie w odpowiedzi dostaje albo formułkę zachęcającą do zerknięcia na listę zleceń albo komunikaty typu słucham, weź co?, nie ma tu tego? itp.

Tak się składa, że wiem gdzie jest enter :P. Wiem także z racji mojego zawodu trochę więcej o komputerach, również o pisaniu różnych aplikacji.

Do dzisiaj nie wiem jak podjąć pracę na poczcie. Poszukałem nawet na wiki ale nic tam nie ma, gdyż wszelkie pomoce koncentrują się na fabularnej stronie a nie na technicznej. Gra typu MUD jest specyficzna z powodu swoich mechanizmów i wymaga specyficznego wprowadzenia w techniczną obsługę i nie chodzi tu o pokazywanie klawiszy.

Jest akcent na stronie głównej na 'wczuwanie' się w postać. Ciężko się wczuwać na poważnie w postać którą zabija puszysty królik, albo która nie jest wstanie przyjąć jednego z podstawowych (jak pisane jest w poradach) zajęć. Używając komend które wprowadza tutorial nie da się płynnie zaistnieć w grze.
A Help owszem pomaga ale tylko jak wiesz czego szukać.

Gorgun
Posty: 65
Rejestracja: 04 mar 2009 10:35

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Gorgun » 22 maja 2010 12:55

Doreden pisze: Wcale nie jest ciekawe ani interesujące, gdy próbując podjąć zlecenie na poczcie wpisuję różne hasła typu podejmij zlecenie x, podejmij zlecenie do x, wez zlecenie x, wez paczke do x, wez przesylke do x, powiedz przyjmij zlecenie x, zapytaj pracownika o zlecenie x, zapytaj pracownika o prace itp gdzie w odpowiedzi dostaje albo formułkę zachęcającą do zerknięcia na listę zleceń albo komunikaty typu słucham, weź co?, nie ma tu tego? itp.

Kod: Zaznacz cały

Pytasz pracownika poczty o pomoc.
> Pracownik poczty marudzi do CIEBIE: Chcesz pomoc? Swietnie.
Pracownik poczty wskazuje na tablice.
Pracownik poczty marudzi do CIEBIE: Przejrzyj te tablice, _wybierz_ ktoras z przesylek i dostarcz ja na miejsce przeznaczenia, a z pewnoscia otrzymasz godziwa
 zaplate.
Zwykle znalezienie odpowiedniej komendy nie jest takie trudne, wystarczy dosłownie potraktować komunikat. A jeśli nadal masz tego typu problemy - jest od tego specjalny temat "Porady dla graczy", tam na pewno uzyskasz pomoc.

Awatar użytkownika
Aran
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2009 02:14

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Aran » 22 maja 2010 12:58

Doreden pisze:Używając komend które wprowadza tutorial nie da się płynnie zaistnieć w grze.
A Help owszem pomaga ale tylko jak wiesz czego szukać.
Sredni czas zrobienia obecnego tutoriala przez rzeczywiście nowego gracza to godzina do dwóch.

To bardzo dużo. Chociaż tutorial skupia się na absolutnie podstawowych komendach i podstawowych zasadach mechaniki świata. Nie może trwać dłużej i przedstawienie wszsytkich typowych komend (bramy, poczta, karczmy, walka) nie jest możliwe do zrobienia w jego granicach.

Jedyne dobre rozwiązanie tego problemu to pomoc starszych graczy. Można to wspomóc np. planowaną niegdyś "wyspą startową". Dawalaby bardziej rozbudowanego helpa, bardziej pomocne npce, czy tym podobne rzeczy, ale bez pomocy starszych graczy to i tak niczego nie zmieni.

Gość

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Gość » 22 maja 2010 13:03

No właśnie ta wyspa by się pewnie przydała. O ile się nie mylę prace nad nią były dosyć zaawansowane. Jaki problem wrócić do tego projektu i go dokończyć?


Doredenie nie naszukałeś się widzę za dużo:
? poczta -> i jest to napisane na tabliczce w każdej poczcie
? komendy

Urithair pisze:edit:
Wracając do tematu jeszcze.
Mimi, nie ma możliwości na 'zbieranie' lepszego sprzętu tak jak pisałeś wcześniej. Byłoy to to samo działanie, jak legendarnej 'skarbonki'. Łatwe do namierzenia i wymagające dodatkowej postaci-sekonda. Jak wiadomo z doświadczenia - takie rzeczy są wykrywane szybko.
nigdzie niczego podobnego nie pisałem
nie znam też legendy o skarbonce

Khil
Posty: 41
Rejestracja: 09 paź 2010 13:44

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Khil » 16 paź 2010 14:03

Darmowe MUDy wybitnie nie nadaja sie dla jakiejkolwiek formy grania "casual". To rodzaj gier dla najwiekszych zapalencow (bardzo strome "learning curve", potrzeba kodowania sobie samemu GUI, ostre zasady RPGa). Arka do tego jest jedna z najsurowszych w tym temacie, vide brak liczbowych statsow i wyjasnienia mechanizmow).

Jak RED zrobi World of Wiedzmin, to prosze bardzo :mrgreen:

Vissir
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 2015 19:45

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Vissir » 22 lis 2015 12:36

To ja tu się wypowiem z pozycji casuala, i to w dodatku nowego. Mój staż gry to max... 4 godziny. Jednakowoż gra urzekła mnie od samego początku, gdy po rozgryzieniu, jak się połączyć ( przez sam, goły Telnet! Przez głupie niedoczytanie nie miałem pojęcia o istnieniu klienta http://WWW... :oops: Więc nie ma, że jestem noobem polegającym całkowicie na paskach stanu! ) zaraz miałem podać odmianę istnienia postaci. Najpierw uznałem, że czegoś nie doczytałem, potem lekko się przeraziłem, a po chwili zacząłem płakać ze śmiechu. Arkadia urzekła mnie z powodu właśnie złożoności, mnogości komend, bogatego, żyjącego świata, a przede wszystkim czegoś, czego brakowało mi w każdej grze: 100% RPG w RPG. Po pierwszej ekstazie wywołanej kontaktem z grą przeraziłem się, że nie będę w stanie załapać podstaw. Zacząłem czytać Wiki oraz forum, i wkrótce odnalazłem przyjemność w poznawaniu świata, smaczków typu ,,zabij poważaniem" albo ,,zrobią to zaraz po koniach i magii", nieskończonej walce Werbata z ignorancją internetów, historii takich postaci jak Marmitte... Żeby nie przedłużać, Arkadia to dla mnie drugi świat, z bogatą społecznością graczy, z których każdy może stać się legendą na miarę Ovviego (no, może poza tą większością PKerów ;) ). Choć mało jeszcze wiem o Arce, to dostrzegam, że zalew casuali zamieniłby tę grę w WOWa dla ludzi nastawionych na minmaxowanie postaci i olewających RPG, którym to WoW pójść nie chce z powodu drewnianej karty graficznej. A przecież to RPG odróżnia Arkadię od takich gier (nie licząc dość specyficznej grafiki :) ). Niżej podpisany Vissir, elf oraz śmierdzący każual (już niedługo- planuję wyplanować trochę wolnego czasu na grę) jest przeciw sztucznemu ułatwianiu gry.

Awatar użytkownika
Xion
Posty: 180
Rejestracja: 12 lut 2009 21:10
Lokalizacja: Opole

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Xion » 22 lis 2015 13:30

Vissir pisze: Niżej podpisany Vissir, elf oraz śmierdzący każual (już niedługo- planuję wyplanować trochę wolnego czasu na grę) jest przeciw sztucznemu ułatwianiu gry.
Czyli jednak to prawda, że na każdym forum znajdzie się ktoś, kto lubi wskrzeszać tematy sprzed lat. W tym przypadku sprzed pięciu lat. I żeby było śmiesznie, od tamtego czasu gra właśnie została ułatwiona, zwłaszcza dla młodych postaci. A postulat z pierwszego postu został spełniony w 100%, a nawet lepiej, bo sprzęt z upływem czasu nie niszczy się w ogóle. O dziwo, mud przez to nie upadł, jak wieszczyli niektórzy ;)
Życie jest sumą przypadków.

Vissir
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 2015 19:45

Re: Casual Player. Ważny element internetowych gier fantasy.

Post autor: Vissir » 22 lis 2015 15:07

EDIT: Oj, przepraszam... :oops: Nie zauważyłem daty...
<wali głową w ścianę>
So dumb, dumb dumbdumbDUMB!
A ja myślałem, że się wypowiem i zmiażdżę system ciętym językiem oraz wspaniałą elokwencją. Dziękuję panu Xionowi za poprawienie głupiego błędu BAAARDZO głupiego elfa...
<Widzisz elfa z papierową torebką na głowie>

ODPOWIEDZ