Uwolnic etaty!

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Arvak
Posty: 87
Rejestracja: 21 lut 2010 13:08

Uwolnic etaty!

Post autor: Arvak »

Witajcie. Chcialbym sie z Wami podzielic moim pomyslem pt: "Uwolnic etaty"!.
Coz sie kryje pod tak tajemniczym stwierdzeniem? Juz tlumacze...
Jak wiadomo (nie wiem czy sie nic pod tym wzgledem nie zmienilo?) etat mozna dostac w "zawodowce" do ktorej sie nalezy, a odpowiednio wczesniej cala "gildia" musi go zdobyc/dostac. Nic niestety nie stoi na przeszkodzie, aby ten etat sobie kupic - oczywiscie za odpowiednia ilosc mithryli. Rodzi to imho chory system, ktory niejako zmusza gracza do tego, by na sile wciskac sie do stowarzyszen, ktore za kase udostepnia owy etat, gdy inne nie chca.
Przyklad: gracz chce miec zawod i uznajmy, ze ma przy sobie odpowiednia ilosc monet, teraz pojawia sie przed nim dylemat; starac sie do gildii do ktorej chce byc przyjety (starania=ewentualny zgon wykonujac zadanie), czy zaplacic monety odpowiedniej osobie i zostac przyjety z miejsca dostajac przy okazji etat?
Wybor jest oczywisty.
Tworzy to niezdrowa migracje typu: chce byc w gildii A, ale pojde do B, bo tam mnie przyjma za kase.

Jakie bedzie rozwiazanie problemu? Uwolnienie etatow!

Ale o co w tym wszystkim chodzi? To proste...
Wystawmy etaty poza gildie. Jak?
Z pomoca niechaj przybeda trenerzy AJ - konczac u nich WSZYSTKIE treningi, moga polecic nas etatowcowi. Skoro sa juz i tak powiazani, niech ze soba wspolpracuja.

Czy byloby to sprawiedliwe?
W takiej formie oczywiscie, ze nie i stworzyloby to kolejne nienormalne sytuacje. Profity w zwiazku z przynalezeniem do danego stowarzyszenia musza byc.

Dlatego proponuje aby:
- trener AJ gdy juz nas wszystkiego nauczy, za "drobna" oplata x mithryli, moze polecic nas etatowcowi.
- gdy zostajemy poleceni idziemy do swojego nowego nauczyciela i wykonujemy dla niego zadanie, badz placimy kolejna lapowke i mozemy trenowac zawod na wyzszym szczeblu wtajemniczenia
- bardzo wazna sprawa byloby narastanie stazu do rozwiniecia w calosci umiejetnosci... w stowarzyszeniach przyrost bylby normalny, tzn taki jaki jest, natomiast "wolny strzelec" mialby ten staz - 2,3 krotnie dluzszy (uznajmy ze 1rok to full umy - 2razy dluzszy staz, to 2 lata...) i np. o x% drozsze treningi

Prosilbym Was o podzielenie sie swoimi przemysleniami na ten temat.

ps.
Tak w ogole to jestem za obcieciem poziomow doswiadczenia do jakiegos sensownego poziomu, zbalansowaniem expowisk pod nowe poziomy, w miare szybkim expieniem max poziomu (z duzym utrudnieniem dla elitarek), skupieniem sie na umiejetnosciach ktore udostepniaja zawody (nie poziom gracza bedzie decydowal, a umiejetnosci) odpowiednim zbalansowaniu ich - to wszystko po to, aby zlikwidowac: EXP EXP EXP EXP EXP EXP EXP... boje sie wychodzic z gildi bo padne... EXP EXP EXP EXP EXP EXP... i wprowadzic: EXP EXP... moge wyjsc z gildi, POERPEGOWAC i nie bac sie o poziom... padam... EXP EXP... odrabiam moge isc dalej sie dobrze bawic - dalej... za wprowadzeniem restrykcji do stowarzyszen pod wzgledem przyjmowania nowych czlonkow (cos ala elitarki, tylko ze w wiekszej liczbie) itd.
Wiem wiem, marzenia scietej glowy :). Dla niektorych Arkadia to tylko EXP :(

Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Uwolnic etaty!

Post autor: Rafgart »

Proponujesz tragicznie zle rozwiazania dla realnych i waznych, ale nierozwiazywalnych problemow. Pewne rzeczy wynikaja z natury ludzkiej, mudowej i arkadyjskiej i zmienianie ich na sile w koncowym okresie istnienia gry nie ma juz zadnego sensu.
Awatar użytkownika
Eve
Posty: 270
Rejestracja: 24 lut 2009 18:39

Re: Uwolnic etaty!

Post autor: Eve »

Hehe Rafgart, lubię ten Twój optymizm życiowy.

Re up up:

To co wymieniłeś nie wynika z jakiś bardzo złych rozwiązań tylko z natury ludzkiej:>
(zwróc uwagę, że graczom już i tak bardzo na rękę. Własnie nie musisz sie starać do stowarzeszenia X bo tylko tam masz zawód glada, a wcześniej tak tylko można było mieć wymarzony zawód)

Może jestem za bardzo zacofana, ale w tym momencie.. możesz starać się do gildii, do której chcesz.. możesz się do niej dostać (chyba znacznie łatwiej czasem, bo mniej graczy niż kiedyś).. i dostać do kompletu zawód jaki chcesz.

Eh, ale dostrzegam gdzie problem. Nie można dostać tego w jeden dzień:/
Arvak
Posty: 87
Rejestracja: 21 lut 2010 13:08

Re: Uwolnic etaty!

Post autor: Arvak »

Rafgart pisze:Proponujesz tragicznie zle rozwiazania dla realnych i waznych, ale nierozwiazywalnych problemow. Pewne rzeczy wynikaja z natury ludzkiej, mudowej i arkadyjskiej i zmienianie ich na sile w koncowym okresie istnienia gry nie ma juz zadnego sensu.
Zdaje sobie z tego sprawe. Pewne rzeczy sa niezmienialne... w "ps-ie" chcialem tylko zaznaczyc swoje stanowisko :).

Nie mniej jednak pomysl "uwolnionych etatow" byl jak najbardziej powazny.

Nie do konca rozumiem okreslenie "koncowy okres istnienia gry"... tzn,
= mud wyglada jak ma wygladac i jest to koncowa faza tego projektu?
czy
= mud niebawem upadnie i Arkadia zostanie zamknieta?
czy
= wyrywalem z kontekstu?
Awatar użytkownika
Cannard
Posty: 108
Rejestracja: 23 lut 2009 06:14

Re: Uwolnic etaty!

Post autor: Cannard »

Arvak pisze:Przyklad: gracz chce miec zawod i uznajmy, ze ma przy sobie odpowiednia ilosc monet, teraz pojawia sie przed nim dylemat; starac sie do gildii do ktorej chce byc przyjety (starania=ewentualny zgon wykonujac zadanie), czy zaplacic monety odpowiedniej osobie i zostac przyjety z miejsca dostajac przy okazji etat?
Wybor jest oczywisty.
Współczuję podejścia do RPG.
Inni zawsze mu doradzali, żeby zrobił coś ze swoim życiem. Zgadzał się z tym: chciałby z niego zrobić łózko.
--------------------
Nieważne, jak żyłeś i umarłeś, ale jak opowiadają to bardowie.
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Paulie »

Zenujace podejscie do gildii/etatow.
System dziala w miare dobrze, no, moze troche za duzo ludzi ma dostep do speca, ale odwrocic tego juz sie nie da, a tym bardziej nie ma sensu brnac dalej w kierunku jego popularyzacji.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Uwolnic etaty!

Post autor: Huggo »

"w koncowym okresie istnienia gry nie ma juz zadnego sensu."

Czyli w 2012 to już na bank ten koniec świata ?
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Uwolnic etaty!

Post autor: Visborg »

Nie, po prostu niedługo koniec ery - ustalą kto wygrał, potem wyzerują wszystkie postacie i zaczynamy zabawę od nowa. :)
Awatar użytkownika
Morowak
Posty: 93
Rejestracja: 18 lut 2009 13:45

Re: Uwolnic etaty!

Post autor: Morowak »

Dla mnie duzym plusem, dla wszystkich graczy bylo by jesli kazdy mogl sobie ten etat kupic, bo wkoncu co stoi na przeszkodzie?

Jesli jestes wstanie nalowic/nanosic paczek/nazbiera ziol az bedziesz mial 100 mithrylowych monet to czemu nie mozesz isc kupic sobie tego zawodu, tylko dlatego, ze nie jestes w stowarzyszeniu. Wielu graczy nie chce sie wdawac konflikty wynikajace z przynaleznosci do stowarzyszenia. Ogranicza to rozwoj postaci jak i rozwoj calej Arkadii.
Duzo ciekawiej bylo by gdyby czlonkowie strazy krain mogli sobie zaimprowizowac cos na ksztalt gildii posiadajac pare zawodow i rzeczywiscie strzec tych krain nie tylko przed gpekami w skavenskich kirysach. W tym momencie nawet jesli chcesz zostac zwyklym mysliwym i czerpac kase z wycinania skorek, czy jako odkrywca zwiedzic caly swiat. Musisz byc w stowarzyszeniu.

A np fajnie bylo by w grupie gp z ktora sie gralo pol roku nauczyc sie paru umiejetnosci i dalej grac ze swoja grupa a nie odcinac wiekszosc kontaktow idac do Gildii. Swoja droga gracz juz z pelnym zawodem napewno jest bardziej wartosciowym kandydatem do stowarzyszenia niz Tropiciel, ktory nie ma mozlwiosci nawet zapuscic sie w co bardziej niebezpieczne tereny, z racji tego ze nie wyjdzie z nich zywy.

Zamykamy w ten sposob dostep do polowy Arkadii tylko dla graczy ktorzy dostali sie do zawodowki. A znam ogromna rzesze osob ktora sama by grala, jesli tylko dano by im mozliwosc rozwoju poza stowarzyszeniem. Co napewno zaskutkowalo by wzrostem ilosci graczy a co idzie wieksza interakcje miedzy graczami, niz poprzez sztuczne zmuszanie ich do interakcji w stowarzyszeniach.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Uwolnic etaty!

Post autor: Gunnar »

Zgadzam sie w 100% z Morowakiem. Skoro taka mozliwosc maja same stowarzyszenia, ktorym zdecydowanie latwiej jest zbierac monety, to pojedyncze osoby moglyby w ten sposob zostac nagrodzone za swoj trud. Ze swojego przykladu wiem, ze ciezko jest byc postacia neutralna z zawodem, a sa na pewno gracze, ktorych nie bawi tzw. pk, a chcieliby sie zebrac w kilka osob i zrobic wyprawe na jakiegos wiekszego potwora. Z umami AJ nie jest to mozliwe, a odejscie ze stowarzyszenia nie zawsze gwarantuje juz spokoj.
Zablokowany