Align i pomoc w ukrywaniu

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Cannard
Posty: 108
Rejestracja: 23 lut 2009 06:14

Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Cannard »

Dziś w zestawie dwie kwestie w jednym temacie:
1.
Rafgart pisze:Align jest do likwidacji i jego wplyw zostanie predzej czy pozniej usuniety.
Czerwiec 02, 2009

Może by tak prędzej niż później? ;) Tak tylko przypominam błagalnie.

2. Pomysł zgłoszony na MUDzie globalnie, bo dotyczy kilku zawodów:

Kod: Zaznacz cały

W zwiazku z wprowadzonymi zmianami w ukrywaniu, a konkretnie
z minusami i plusami wynikajacymi z lokacji, chcialbym
zaproponowac by zawody ukrywajace sie mialy mozliwosc
sprawdzenia czy na danej lokacji bedzie im sie dobrze
ukrywac czy tez nie.

Potrzeba wynika z tego, ze nie wszystkie lokacje jest latwo
jednoznacznie traktowac jako miejskie/lesne/inne.
W przypadku gdy jakas lokacja nie zachowuje sie jak
teoretycznie powinna, trudno stwierdzic, czy ma sie do
czynienia z bledem czy tez nie.

Propozycja wstepna wyglada tak:
gzbadaj
Wydaje ci sie, ze mozesz tu sie dobrze/znosnie/kiepsko ukryc.
Oczywiscie o okresleniach i ich ilosci zadecydujecie Wy,
bo znacie mechanike zaleznosci lokacyjnych.

Pozdrawim serdecznie,
Cannard z Mariboru
Inni zawsze mu doradzali, żeby zrobił coś ze swoim życiem. Zgadzał się z tym: chciałby z niego zrobić łózko.
--------------------
Nieważne, jak żyłeś i umarłeś, ale jak opowiadają to bardowie.
Awatar użytkownika
Cannard
Posty: 108
Rejestracja: 23 lut 2009 06:14

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Cannard »

Jak wiemy i niektórzy czarodzieje sami przyznają, system aligna jest... głupi i niepraktyczny.
Zabijesz kilka zjaw "przy okazji" i już jesteś wzorem cnót, choćbyś wcześniej całe wsie wyrzynał.

W skomplikowanym świecie Młotka i jeszcze bardziej zaplątanym Sapkowskiego, trudno określić co jest "dobre", a co "złe". Na tym polega ich piękno. Tymczasem kod robi sobie co chce z alignem postaci.

Skoro system nadal (niestety) istnieje, może by sprowadzić go do rozsądniejszych rozmiarów? Tzn. jeśli postać nie chce być wg. kodu praworządna, to może tourne bo zamtuzach by to załatwiało? - W końcu jest to ogólnie rzecz biorąc niemoralne. Jeśli alternatywą dla drobnego kanciarza jest wyrżnięcie osady czy coś równie głupiego, to może by warto się nad rozwiązaniami alternatywnymi, bezkrwawymi zastanowić?

Byłbym wdzięczny za odpowiedź Wizów, jak się mają plany do tego nieszczęsnego kawałka kodu i czy dałoby się z nim coś zrobić.
Inni zawsze mu doradzali, żeby zrobił coś ze swoim życiem. Zgadzał się z tym: chciałby z niego zrobić łózko.
--------------------
Nieważne, jak żyłeś i umarłeś, ale jak opowiadają to bardowie.
Awatar użytkownika
Hasp
Posty: 133
Rejestracja: 03 gru 2009 00:44

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Hasp »

Dokladnie! Precz z Alignem!
Arvak
Posty: 87
Rejestracja: 21 lut 2010 13:08

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Arvak »

ze tak spytam... w czym przeszkadza align, ktory jest teraz jest w takiej formie jakiej jest? jak mozna sprawdzic swoj?
Rork

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Rork »

Statua skavenów, skóra snotka i kryształowy pancerz golema. To jedyne trzy sposoby jakie znam.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Rafgart »

Cannard pisze:W skomplikowanym świecie Młotka i jeszcze bardziej zaplątanym Sapkowskiego, trudno określić co jest "dobre", a co "złe.
Coz za relatywistyczna herezja. Gloszenie tego moze wprowadzic zamet w serca i umysly hunterow. A przeciez starczy sekudna wahania, by frag uciekl. I kto wezmie za te tragedie odpowiedzialnosc? Ty?

A co do tematu, to masz odpowiedz w pierwszej notce. Align zostanie usuniety. Niestety do tego trzeba zrobic odpowiedniego grepa i poprawic 1348 obiektow, ktore go wykorzystuja. Jest to praca na tyle niesympatyczna, ze musi wystapic niezwykla istotnosc takiej zmiany. Na razie nie wystepuje.

Bonusow na lokacjach z ukrywaniem na pewno nie bedzie sie dalo nigdy poznac. Wprowadzenie tego byloby czystym masochizmem - wszystkie osoby, ktorych postaci maja ukrywanie, zglaszalyby gdzie moga, ze bonus powinien byc, a ich przeciwnicy na odwrot. Oczywiscie wszystko to byloby jak zawsze w tonie histerycznych pretensji podpartych odpowiednia teoria spiskowa. Nie, dziekuje.
Awatar użytkownika
Cannard
Posty: 108
Rejestracja: 23 lut 2009 06:14

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Cannard »

Miałem nadzieję, że wymaga to mniej roboty i da się po prostu zrobić jakieś sprytne globalne pstryk żeby się go pozbyć. A tu takie kwiatki...
Miałem właśnie nadzieję, że dałoby się nieszczęsne przestawianie obiektów obejść przez dobre uczynki (modlenie się w świątyni, rozdawanie kasy żebrakom*) do "poprawy" aligna i jakiś niecne, lecz bezkrwawe czyny dla jego "pogorszenia" (wspomniany zamtuzik, czy hazard).

OK, rozumiem, dzięki za odpowiedź i ziarenko nadziei, że "może kiedyś". :)


*to tylko małe przykłady "z czapki", trzeba by wybrać najmniej czasochłonne
Inni zawsze mu doradzali, żeby zrobił coś ze swoim życiem. Zgadzał się z tym: chciałby z niego zrobić łózko.
--------------------
Nieważne, jak żyłeś i umarłeś, ale jak opowiadają to bardowie.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Pulp »

Rafgart pisze:A co do tematu, to masz odpowiedz w pierwszej notce. Align zostanie usuniety. Niestety do tego trzeba zrobic odpowiedniego grepa i poprawic 1348 obiektow, ktore go wykorzystuja. Jest to praca na tyle niesympatyczna, ze musi wystapic niezwykla istotnosc takiej zmiany. Na razie nie wystepuje.
Na moje to wystarczy poprawić z 5 magicznych przedmiotów i po problemie.
Zgłaszać błędy/pomysły?
Gość

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Gość »

A gdyby wprowadzic cos takiego:
Zablokowac wplyw roznych dzialan na zmiane alignu i zakodowac kilka miejsc, w ktorych raz na np. miesiac moznaby ustalic swoj align i przez caly ten miesiac zadne z dzialan postaci nie mialoby na align wplywu?

Przyklad:
Zakodowanie 3 rodzajow kapliczek, w kilku miejscach (dobra, neutralna i zla).
Raz na miesiac masz mozliwosc pomodlic sie w ktorejs z kapliczek, co z gory ustala twoj align na nastepny miesiac. W czasie tego miesiaca nic nie moze wplynac na stan twojego aligna.

Rozwiazanie nie musialoby byc wprowadzone na stale, a jedynie do czasu opracowania nowego, rozbudowanego systemu, ktory kiedys moze zostanie wprowadzony.

Zaproponowane rozwiazanie nie jest daleko bardziej "nierealistyczne" od istniejacego obecnie (obecnie mozesz wymordowac cala wioske wlacznie z kobietami i dziecmi, a nadal bedziesz dobry), a napewno duzo bardziej grywalne. Ma duzo oczywistych zalet, ktore jesli ktos zechce - wymienie. Poza tym wydaje mi sie, ze kodowe zablokowanie wplywania roznych dzialan na align nie jest trudne do osiagniecia, tak samo jak wprowadzenie mozliwosci ustalania swojego alignu na stale, niezmiennie -na caly miesiac z gory.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Align i pomoc w ukrywaniu

Post autor: Amavandrel »

Rafgart pisal o 1348 obiektach, ktore nalezaloby przekodowac, zeby align zlikwidowac. W sumie bardzo sie na tym nie znam, ale tak "na chlopski rozum" chyba niewiele mniej nalezaloby przekodowac, zeby owego aligna nie zmienialy i jeszcze dokodowac kilka dodatkowych (owe kapliczki), ktore by go zmienialy. Sadze ze nie wystarczy tu kombinacja: ctrl+f; del;

W sumie pewnie latwiej (szybciej) byloby dopisac zmienna align2 i podmienic w tych kilku magikach, a dopiero wtedy dokodowac obiekty (kapliczki), ale kod po takich zabiegach bedzie wygladal jak wysypisko.
ODPOWIEDZ