Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Huggo »

Witam Serdecznie,

Jakiś czas temu odbyło się głosowanie odnoszące się do tematu bezterminowej przetrwalności sprzętu, w którym to głosowaniu większa część graczy ( tych którzy zagłosowali ) opowiedziała się przeciwko takiemu urozmaiceniu, posiłkując to argumentami o kompletnym zepsuciu całej zabawy takim czymś.

Mi jednak pomysł taki całkiem się podobał - ze względu na urozmaicenie zabawy o opcje kolekcjonerska. - Fakt wiele by trzeba było zmienić by działało to z sensem.

Z kolei gdyby tak usadowić gdzieś jakiegoś jednego płatnerza wraz z warsztatem wyrabiającym elementy uzbrojenia na podobnej zasadzie co temblaki/uprzęże/pochwy - tak dla urozmaicenia może nie było by to tak złe.

Pomyślało mi się to mniej więcej tak:
- Różne elementy uzbrojenia ( np. kirys, napierśnik, hełm, naramiennik... )
- Różne style wykonania ( np. inkrustowany, kolczasty, masywny... )
- Różne materiały ( np. stal, spiż, złoto, mithryl... )
- Różne motywy zdobień/herbów wplecionych w opis.

Zbroje te zdecydowanie miały by być urozmaiceniem dla osób którym w grze pozostało mało drug rozwoju postaci a ceny ich za sztukę powinny w moim zamyśle rozpoczynać się od ~8 Mithryli a kończyć gdzieś w granicach 80.
Czysto teoretycznym przykładem: mithrylowy kolczasty lewy naramiennik 45 mth, mithrylowy kolczasty prawy naramiennik 45 mth, mithrylowy grawerowany napiersnik 80 mth, mithrylowe lekkie nagolenniki 60 mth, mithrylowy lekki helm 50 mth. - suma 280 Mithryli.

Można by też rozwiązać to ciekawiej by zamawiające stowarzyszenie za wykonanie trwałego przedmiotu musiało zapłacić zdobytym etatem ( czyli bez możliwości wykupienia ) - a oprócz tego odpowiednia suma pieniędzy. - wtedy przedmioty takie były by zdecydowanie bardziej unikatowe.

Same przedmioty nie muszą być tak prostej konstrukcji jak to opisałem - można by wymyślić kilka ciekawych modeli przedmiotów do zamówienia - dodając im sporo różnych motywów przy zamawianiu ( jak ma to miejsce w przypadku zamawiania paradnych mieczy ). - Tak by każdy zamawiający mógł stworzyć rzecz unikalną.

* Przedmioty takie dało by się naprawiać u zwykłego kowala - jednak naprawy te były by odpowiednio droższe od napraw zwykłych przedmiotów, a same były by niezniszczalne.

Wydaje mi się że było by to ciekawe rozwiązanie, szczególnie teraz gdy odebrano gildią sens wykonywania trudnych zadań - co dla niektórych było koniecznością, jednak dla innych naprawdę bardzo fajną zabawą - fajnie jest mieć jakieś cele i o czymś wspólnie pomarzyć :P .

Atut takich przedmiotów to przede wszystkim dobra zabawa - wspominany w opowieściach np. miecz, i historie w bibliotekach gildiowych o okazaniu męstwa i zdobyciu wspólnymi siłami funduszy na niego. Sądzę że w wersji z poświęconym etatem była by to fajna zabawa dla całych gildii - gdzie cała gildia była by poruszona tym co zamówić. ( lub kółko wzajemnej adoracji przynajmniej )

Pozdro,
H.B.
Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Vicorin »

i historie w bibliotekach gildiowych o okazaniu męstwa i zdobyciu wspólnymi siłami funduszy na niego.

Chyba skrypty na autopaczke, niewidzialnego zielarza i auto rybaka... O czymś więcej nie słyszałem...


Myślę, ze nikt nie zrezygnuje z etatu na rzecz niezniszczalnej broni za 80 mithryli to się zwyczajnie nie opyla i niszczy grę. Rożne stowarzyszenia rożne potrzeby na etaty. Wyobrażasz sobie zakon albo TW z niezniszczalnymi młotkami (w przypadku TW mieczami) ?
Deli
Posty: 355
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Deli »

ZH się zgadza!
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Huggo »

Re Vicorin,

Czy sobie wyobrażam ZS z niezniszczalnym młotkiem którego naprawa jest droższa od zwykłego młotka ? Jasne ze tak. ZS praktycznie w gildii ma kowala z bardzo dobrymi młotkami. A i tak zazwyczaj biegają z magikami. Więc nie widzę tu przegiętych bonusów płynących z takich rzeczy o ile były by na poziomie dobrych niemagicznych broni/zbroi. Co do samego początku Twojej wypowiedzi to - setki książek w bibliotekach jak i pozostała ogromna masa tekstu składającego się na arkadie sama się nie napisała. Etat właśnie z powodów które wymieniasz - był by najlepszy by podkreślić unikalność takich przedmiotów, oraz nie spowodować zalewu arki owymi.

H.B.
Urisiel

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Urisiel »

Mi się pomysł podoba :) Kto by nie chciał się polansować czasem unikalną bronią, czy zbroją, wiedząc, że nikt takiej na arce nie ma, nie miał :)
Dla takiej przyjemności mógł bym wydać nawet te 100 mth :D
Liriell
Posty: 1
Rejestracja: 19 sty 2010 15:03

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Liriell »

wszystko fajnie i pieknie ale to wszystko tylko dla starych graczy ktorzy maja kase i dobra pozycje w gildi, a reszta w "zyciu" tego nie ma szans zdobyc...
Jezeli juz cos chcecie aby bylo zrobione, to myslcie tak aby bylo dla kazdego (nie koniecznie to samo)
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Coronius »

No byłaby tez tania wersja - z drewna
I jeszcze dla ubogich - ze skory snotlinga
Gość

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Gość »

Huggo - jeden z najlepszych pomyslow jakie sie tu w ostatnich czasach pojawily! Dla mlodych - jest obecnie bardzo duzo roznych sciezek rozwoju, a brakuje czegos naprawde wartosciowego, co moznaby zdobyc. Cos takiego nie mia chyba zadnych minusow.

"Chyba skrypty na autopaczke, niewidzialnego zielarza i auto rybaka... O czymś więcej nie słyszałem...
Myślę, ze nikt nie zrezygnuje z etatu na rzecz niezniszczalnej broni za 80 mithryli to się zwyczajnie nie opyla i niszczy grę. Rożne stowarzyszenia rożne potrzeby na etaty. Wyobrażasz sobie zakon albo TW z niezniszczalnymi młotkami (w przypadku TW mieczami) ?" - Nie wiesz jak wyglada zarabianie w gildii. Takie podejscie to podejscie negatywne dla samej idei negatywnego podejscia, bez zadnych ku niemu powodow, to tak jakby nie jesc masla bo jest zolte... Co jest nie tak w ZS/TW, czy kimkolwiek innym z megararytasowa zabawka, nawet w postaci niezniszczalnego sprzetu? Co do rezygnowania z etatow - mysle, ze tez sie mylisz. Poswiecenie etatu bedzie na tyle kosztowne, ze tego typu rzeczy bylyby naprawde rzadko spotykane, ale jednak byloby to do przyjecia - jest duzo starych graczy z duzym stazem w gildiach, ktorzy mogliby sobie na cos takiego pozwolic. Jednoczysnie zmiejszyloby to ilosc rozdawanych etatow dla zoltkow, ktorzy przyszli do gildi tylko po zawod. Gdyby etaty mialy inne przeznaczenia, ludzie musieliby sie bardziej starac i wykazywac zeby etat otrzymac. IMO sam pozytyw.

"wszystko fajnie i pieknie ale to wszystko tylko dla starych graczy ktorzy maja kase i dobra pozycje w gildi, a reszta w "zyciu" tego nie ma szans zdobyc...
Jezeli juz cos chcecie aby bylo zrobione, to myslcie tak aby bylo dla kazdego (nie koniecznie to samo)" - Wszystko dla waszystkich - w krotkim czasie albo wszyscy mieliby to samo, albo nikt nie mialby niczego(albo jedno po drugim). W grze byly juz przypadki - na przyklad krotko po ponownym otwarciu Obiezyswiatow trudno bylo spotkac kogos, kto nie mial zawiniatka. Jesli ktos poswiecil pol swojego zycia tej grze, powinien chyba cos z tego miec? Unikatowe rzeczy sa unikatowe, bo malo kto moze sobie na nie pozwolic. Takich rzeczy brak na Arkadii.
Urithair
Posty: 177
Rejestracja: 14 gru 2009 01:39

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Urithair »

Ten pomysl jest naprawde ciekawy i calkiem szczerze go popieram. Zreszta Gawicz tu pieknie odparl wszelkie bezpodstawne zarzuty.
Ja jednak mam tez - oczywiscie nie ingerujace w ten pomysl - inne rozwiazanie przetrwalnosci sprzetu.
Wiemy, ze nie wszyscy maja czas dzien w dzien orac po kilka godzin. Chcialoby sie zalogowac raz na jakis czas, jednak terazniejsza sytuacja przetrwania przedmiotow niestety na to nie pozwala. Nie moge sobie np wyciagnac sprzetu w niedziele po to, zeby siasc w czwartek czy piatek po tej niedzieli i ten sprzet wykorzystac. Proste - nie przetrwa.
Tak wiec mam takie pytanie - co, jesliby na przyklad czas trwania przedmiotu liczony byl tylko w trakcie uzywania go w jego wlasciwym celu(czyli w walce)? Sa przeciez mechanizmy, ktore okreslaja taki czas - sa wykorzystywane w zakladaniu sprzetu podczas walki czy tez mozliwosci zakonczenia po odbytej walce. Wiec - gdyby taka zbroja czy bron tracilaby swoj okres przetrwania tylko podczas czasu walki, moglibysmy sie logowac kiedy chcemy.
Teraz sytuacja jest taka, ze przypuscmy uda mi sie zebrac dobry set. Zajmie mi to pare godzin, dojde do miejsca, w ktorym chce expic, czy zbierac cos (kamyki,monety, etc). Chorym jest, ze przez wzglad na posiadany komplet zbroi, musze logowac sie codziennie, zeby sie nie zmarnowal (a co za tym idzie - nie zmarnowal sie ten czas, ktory poswiecilem na zdobycie ekwipunku).
Jesli sprzet zuzywalby sie jednak podczas samej walki, to tego problemu by nie bylo. Gracze grajacy 25 godzin na dobe nie odczuliby tego nawet, bo i tak sprzet pewnie im pada szybciej, niz znika. Gracze okazjonalni za to(lub tez tacy na przelomie gry 25 godzin dziennie z okazjonalnym) dostali by troche oddechu.
Przeciez taka zamiana bylaby wrecz czysto PRowa pod wzgledem nowych graczy.
Oczywiscie pewnie zostane wysmiany itd, wiec i tak nie licze, ze ktokolwiek pomysl uzna za sluszny i godny uwagi... :P
Ramla
Posty: 32
Rejestracja: 26 sty 2010 00:54

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...

Post autor: Ramla »

re up:
Nie wiem jak to wyglada w rzeczywistosci ale wydaje mi sie ze byloby to zbyt duze obciazenie dla serwera biara pod uwage kilka tysiecy graczy, ich postacie i caly sprzet. Wystarczy przyjrzec sie ostatniej zmienie w zapamietywaniu i czemu mialo to sluzyc (odciazenie arki). Choc mechanizmy byly inne to i z tym pewnie bylby podobny problem.
ODPOWIEDZ