Doświadczenie

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Doświadczenie

Post autor: Zurwen »

Tak się zastanawiałem nad bezsensownością ciągłego tłuczenia mobów w celu podnoszenia poziomu postaci (które to moim zdaniem jest denne i nudne) i przy okazji wpadłem na pewien pomysł, który jak mi się wydaje po odpowiedniej obróbce mógłby zostać uznany za dobry (a nawet świetny).

Otóż, są na arkadii rzeczy bardziej interesujące od innych. Może dobrym pomysłem byłoby premiować te rzeczy doświadczeniem?

Przykładowo: Lubię łazić sobie z drużyną po świecie i bić silne mobki, którym czasami zdarza się mieć broń magiczną. Plusem tego jest czasami wpadający magik, minusem zupełny brak wkładu w rozwój postaci, gdyż znaczną ilość czasu zajmuje łażenie traktem od jednego potworka do drugiego. I wychodzi na to, że ludziom (bo sam tych mobów nie zabije) nie chce się łazić, bo nic z tego nie mają, więc biją na okrągło słabe potwory (widać uważają to za mniej denne niż ja). A tak i oni będą mieli przyjemność i ja, bo poświęcając swój czas dla mojej przyjemności, nie będą go tracić, a zyskają jakiś wkład w postać.
Podobnie można by zrobić z innymi rzeczami, jakimi - no cóż, tu już miejsce do popisu dla pomysłodawców i czarodziejów.

To raczej wizja niż konkretny pomysł i wymaga mocnego doprecyzowania.

Edit:
Kolejny pomysł: dla RPGowców, chętny czarodziej (QM) mógłby organizować raz na jakiś czas event RPGowy, który byłby premiowany doświadczeniem. Może spośród graczy wyłoniłoby się pewne grono osób zainteresowanych czymś takim, a nie kodowaniem i pisaniem opisów...
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Doświadczenie

Post autor: Visborg »

Był gdzieś post któregoś wiza nt.: zmiany które NIGDY nie zostaną wprowadzone. Obawiam się że xp za co innego niż walka/questy był tam wymieniony. Szkoda, bo pomysł sam w sobie mi się podoba. W sumie - czym się różni łażenie traktami od lania w koło tych samych mobów jeśli chodzi o zbieranie doświadczenia ;)

Co do QM to obawiam się że jest jeden, istotny i fundamentalny powód dla którego tego nie będzie - brak wizów. Brakuje ich do tego co jest potrzebne do zrobienia, a co dopiero wymyślać im nowe zajęcia...
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Doświadczenie

Post autor: Zurwen »

Tam gdzie brakuje wizów - można uruchomić graczy.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Doświadczenie

Post autor: Visborg »

Można. Pytanie gdzie wtedy granica między wizem i graczem. ;) Zresztą potrzebny był by wtedy i tak wiz do nadzorowania tych graczy QMów...
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Doświadczenie

Post autor: Werbat »

Ej, chyba jestem idiotą, ale w Twoim poście, Zurwen, nie widzę żadnego pomysłu. Propozycji też nie widzę, żadnej wskazówki, co chciałbyś. Widzę post pt. 'chodzę traktem i to nudne'.

Będziesz tak miły i wprost napiszesz mi (i innym idiotom) co chciałbyś mieć/osiągnąć?
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Doświadczenie

Post autor: Zurwen »

Werbat pisze:Ej, chyba jestem idiotą, ale w Twoim poście, Zurwen, nie widzę żadnego pomysłu. Propozycji też nie widzę, żadnej wskazówki, co chciałbyś. Widzę post pt. 'chodzę traktem i to nudne'.

Będziesz tak miły i wprost napiszesz mi (i innym idiotom) co chciałbyś mieć/osiągnąć?
Źle znoszę zaczepki, więc ci odpiszę, że pierwsza część twojej wypowiedzi się zgadza, druga nie i do tego zalecę naukę czytania ze zrozumieniem.

Ps. Bliżej mi raczej do poglądów które sugerują rozstrzeliwanie idiotów, niż do tych które dają im przywileje.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Doświadczenie

Post autor: Visborg »

O! Pomysł z rozstrzeliwaniem idiotów jest dobry! Pytanie kto to ma oceniać, bo granica dosyć płynna, w porównaniu np. z Sheldonem Cooperem wszyscy jesteśmy idiotami. ;)

Re down: Aż spanikowałem i pare razy swoja notkę przeczytałem... ale chyba tym razem nic nie pomyliłem...
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010 03:49 przez Visborg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Doświadczenie

Post autor: Werbat »

To ja proszę jeszcze o dorzucenie błędziarzy do listy.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Estar
Posty: 18
Rejestracja: 12 lut 2009 22:34

Re: Doświadczenie

Post autor: Estar »

Zurwen, przeczytalem Twoja notke dwa razy i tylko jedno pytanie mi sie nasuwa... osso chozi? Nie rozumiem, za co chcesz dostawac to doswiadczenie. Za samo lazenie z druzyna po traktach, zeby Ci sie postac rozwijala? Bo chyba nie sugerujesz, zeby NPC z zajebista bronia dawal jeszcze zajebistszego expa?
Bite off more than you can chew. And then chew it.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Doświadczenie

Post autor: Zurwen »

Oczywiście, że to właśnie sugeruje.
Chcę, żeby istniała alternatywa dla orania mobków.

Ps. Nie ważne jaka ta alternatywa byłaby.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2010 16:38 przez Zurwen, łącznie zmieniany 1 raz.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
ODPOWIEDZ