Pomysly Wieksze

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Urithair
Posty: 177
Rejestracja: 14 gru 2009 01:39

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Urithair »

A to nie jest normalne, że jak jesteś pocięty, to nadstawiasz tarczę częściej niż machasz mieczem w kierunku wroga?
Albo zamiast celować sztyletem (to sytuacja wprost pod Ciebie Coroniusie) prosto w najsłabiej osłonięty punkt ciała przeciwnika, to używasz tego sztyletu do zbijania ciosu, lub też jak tylko masz okazję to skupiasz się na wyminięciu ciosu?
I dlaczego od razu pocięty? Wpada wróg - decydujesz nie próbować go zabić, to i w świetnej kondycji możesz się przed nim bronić.
I dlaczego delay? Czy umysł istoty humanoidalnej jest na tyle ograniczony, że wbija sobie do głowy na 12 godzin, że teraz będzie defensywna, bądź agresywna przez kolejne pół dnia? (i w ogóle czy to oznacza czas realny czy arkowy, bo jeśli realny, to przyznaję Coroniusie, że sam siebie przeszedłeś :D)
No i ten trzeci typ przynajmniej według mojej opinii zaingerowałby o wiele bardziej w kod niż dwa typy. Oczywiście - jeśliby ktoś zechciał pogrzebać głębiej, to droga wolna. Ja zaproponowałem coś co daje najwięcej w stosunku do włożonej pracy. Oczywiście, że trzeci stopień jeszcze bardziej urozmaiciłby taktykę. Mimo wszystko - preferuję małe kroczki do dużego celu niż wielkie które cel ominą.

p.s. Tym oto sposobem zupełnie nieświadomie opanowałem wszystkie 3 główne działy forum Arkadii
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Coronius »

Tak. Zamiast uciekac przed przeciwnikiem (bo skoro nie chce walczyc, to pewnie dostane), to stoje i macham sztylecikiem, zeby mnie nie trafial.

Delay po to, zeby nie bylo wykorzystywania systemu: idziemy na pk, to wszyscy na ofensa, wracamy z pk, to wyrzucamy zbroje i wszyscy na defensa.

I nie, nie uwazam ze 12h to przegiecie.
Urithair
Posty: 177
Rejestracja: 14 gru 2009 01:39

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Urithair »

Nikt nie mówi, że jeśli przyjmiesz postawę defensywną, to nagle stajesz się nieśmiertelny. Modyfikatory oraz ich skuteczność i polepszenie defensu oraz pogorszenie ofensu zależałoby (tak mi się skromnie wydaje) od AoB, nie zaś od Twojej wyobraźni :)
Sądzę, że lekko wyolbrzymiasz działanie takiego dość prostego systemu. A chodzi o to, żeby dało się go wykorzystywać w walce bieżącej również. Żeby dawał możliwość nagłego przechylenia szali przy dobrym rozplanowaniu tej taktyki. Swoją drogą już sam przez się wydłużyłby na pewno każdą walkę, również tą zakonno-mutancką.

re dół:
1. Jesteś mocny, ktoś ucieknie = nic się nie zmieni od teraźniejszej sytuacji, poza tym jeśli ktoś Cię atakuje jako osoba słabsza, to jest to w realiach Arkadii raczej głupotą.

2. Jesteś słabszy. Czas, jaki będziesz w stanie przetrwać w starciu przy postawie defensywnej zależy od ewentualnych ustaleń AoB. Może to być i 10 minut, jeśli tak ustalą. Niemniej, jako słabszy zwiększasz tylko swoją szansę na przeżycie.

3. I co z tego, że zauważy? Wróg zacznie wiać? Wyśle się drugiego z wiadomością w którą stronę pobiegł lub też po prostu uniknie się starcia, bo wróg ucieknie.

4. Zapomniałeś o ostatniej opcji - walka drużynowa i mnóstwo nowych możliwości jej przeprowadzenia.

Podsumowując - jeszcze jeden plus. Zmniejszyłoby się diametralnie zwykłe surowe PK, za to starcia PvP miałyby szansę się pojawić. Ich przebieg zależałby, prócz umiejętności, zawodów i poziomów dodatkowo od przyjmowanych postaw.

dopisek o szarży:
O tym wynalazku napisałem w temacie jemu adekwatnym, czyli w ankiecie o zawodach elitarnych. Również tam starałem się (uwaga!) rozbudować kosztem tylko lekkiego naruszenia konstrukcji (zrzucanie celu po szarży).
(nowy pomysł na echo po szarży: Przeciwnik zdaje się już nie sprawiać zbyt wielkiego zagrożenia)

p.s. Nie chcę spamować w temacie, dlatego odpowiadam tutaj. Rozmowa tylko z Tobą drogi Coroniusie niestety nie jest szczytem moich marzeń. Na przykład dlatego, że zawsze wolisz palić mosty niż je budować.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010 19:01 przez Urithair, łącznie zmieniany 2 razy.
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Coronius »

Ale sprawa jest prosta. Jak nie chce walczyc to sa dwie opcje
a) jestem silniejszy i ktos dostanie w czapke, i ucieknie
b) jestem slabszy, musze uciekac, wiec nic mi to i tak nie da.
Swoją drogą już sam przez się wydłużyłby na pewno każdą walkę, również tą zakonno-mutancką.
Znaczy co? Wydluzy czas szarzy?:D

Ok. Jest opcja trzecia. Mam bonus do defensa, wysylam szczura do ziomkow i oni przychodza mi pomoc. W sumie zajmie to powiedzmy 5 minut. Myslisz, ze przezyje ktos tak dlugo? I ze atakujacy bedzie takim debilem ze nie zauwazy wysylanego szczura/kota/myszy/papugi/myszoskoczka?

edit: brak przecinka
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Coronius »

Urithair pisze: re dół:
1. Jesteś mocny, ktoś ucieknie = nic się nie zmieni od teraźniejszej sytuacji, poza tym jeśli ktoś Cię atakuje jako osoba słabsza, to jest to w realiach Arkadii raczej głupotą.
To nie jest glupota. Duzo zalezy od sytuacji.
Urithair pisze: 2. Jesteś słabszy. Czas, jaki będziesz w stanie przetrwać w starciu przy postawie defensywnej zależy od ewentualnych ustaleń AoB. Może to być i 10 minut, jeśli tak ustalą. Niemniej, jako słabszy zwiększasz tylko swoją szansę na przeżycie.
10 minut czasu dodatkowego ZABIJE calkiem male wyprawy na pk. Trzeba bedzie pojsc grupa, zeby zablokowac, zeby moc lac przeciwnika te 10 minut.
Urithair pisze: 3. I co z tego, że zauważy? Wróg zacznie wiać? Wyśle się drugiego z wiadomością w którą stronę pobiegł lub też po prostu uniknie się starcia, bo wróg ucieknie.
Mozliwe. Kiedys jeden rycerz uciekl przed mutantem, bo go zaspamowal proba dania robaczywego jablka.
Urithair pisze: 4. Zapomniałeś o ostatniej opcji - walka drużynowa i mnóstwo nowych możliwości jej przeprowadzenia.
I mnostwo sposobow na przekrecanie systemu.
Urithair pisze: Podsumowując - jeszcze jeden plus. Zmniejszyłoby się diametralnie zwykłe surowe PK, za to starcia PvP miałyby szansę się pojawić. Ich przebieg zależałby, prócz umiejętności, zawodów i poziomów dodatkowo od przyjmowanych postaw.
Zeby przy walkach druzynowych cos sie zmienilo dopal do defensa musialby byc olbrzymi. Na to AoB sie raczej nie zgodzi.
Urithair pisze: p.s. Nie chcę spamować w temacie, dlatego odpowiadam tutaj. Rozmowa tylko z Tobą drogi Coroniusie niestety nie jest szczytem moich marzeń. Na przykład dlatego, że zawsze wolisz palić mosty niż je budować.
Wybacz, ze racze sie nie zgadzac z Twoimi pomyslami.
I ja buduje mosty, tylko nie na tym forum.
Urithair
Posty: 177
Rejestracja: 14 gru 2009 01:39

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Urithair »

Coronius pisze:To nie jest glupota. Duzo zalezy od sytuacji.
Fakt. Masz rację. Teraz zależy od sytuacji w dwóch momentach.
1. (Twoja własna sytuacja) jak masz zawód z ukrywaniem i speca z ukrycia.
Oczywiście defens nie mógłby być brany pod uwagę przy specach z ukrycia - osoba zaatakowana z zaskoczenia nie broni się przed tym jednym ciosem.

2. Jak wróg jest mocno już pocięty.
Taki pocięty wróg miałby spory orzech do zgryzienia - czy zostać w defensie i bronić się (mimo, że jest trochę silniejszy, bo wykluczam ataki dla przykładu wiele przeszedł na bardzo dośwa w dzisiejszych realiach) czy może otworzyć się na ofens i zadawać obrażenia, ale też je zbierać i mieć możliwość zgonu.
Coronius pisze:10 minut czasu dodatkowego ZABIJE calkiem male wyprawy na pk. Trzeba bedzie pojsc grupa, zeby zablokowac, zeby moc lac przeciwnika te 10 minut.
Co jest złego w zlikwidowaniu żenujących małych wypadów na pk? Co jest złego w zlikwidowaniu wycieczek zakonników albo von Raugenów na pustki w celu zdobycia pojedynczego fraga?
Co jest złego w zlikwidowaniu stojącego pod Loren mutanta albo ogra, czekającego na wychodzące z polany elfy?
Co jest złego w zlikwidowaniu długaśnych pogoni przez pół świata 1vs1, które są nijak realne?
etc. (można długo wymieniać, aczkolwiek te przykłady w mojej opinii całkiem wystarczają)
Coronius pisze:Mozliwe. Kiedys jeden rycerz uciekl przed mutantem, bo go zaspamowal proba dania robaczywego jablka.
Co to ma do rzeczy? Różne dziwne sytuacje się zdarzały i zdarzać będą. Nie widzę nic złego w eliminacji "małego pk", o którym się tutaj powtarzasz. Ta gra w założeniach nie miała być pkMudem oraz ludzie rozpoczynający ledwo co swoją zabawę w Arkadię również o gorzkiej prawdzie coraz bardziej widocznego charakteru pk tego Muda dowiadują się dopiero z czasem gry.
Coronius pisze:I mnostwo sposobow na przekrecanie systemu.
Nic nie wnosząca demagogia. Puste słówka rzucaj 'gdzieś'.
Podaj owe sposoby w pomyśle który jest póki co pomysłem a nie opisem, nie projektem, które to stadia mają różne stopnie uszczegółowienia i dopięcia. Wal śmiało!
Coronius pisze:Zeby przy walkach druzynowych cos sie zmienilo dopal do defensa musialby byc olbrzymi. Na to AoB sie raczej nie zgodzi.
Znów - to kwestia AoB, a nie Twojej wyobraźni, która już jak widać jest niestety zmęczona.
Coronius pisze:I ja buduje mosty, tylko nie na tym forum.
To po co grasz w tę grę?
Szkoda, że twoje znudzenie nie pozwala otworzyć Ci oczu na propozycje ulepszania zabawki, którą również Ty się bawisz (ergo wolisz drewniane klocki od klocków LEGO).
Pokaż miejsca wśród pomysłów (oczywiście tylko nie moich), w których się tutaj z czymś zgodziłeś. Jesteś straszliwie stetryczały. Nie wiem czy się orientujesz, ale to objaw starości - strach przed nowym (i nie - nie mówię tu o Tobie jako osobie, ale o Twojej starej zgorzkniałej więzi z Arkadią).

Pozdro 601!

re dół:
Nie czuję żadnego "przymusu", to jedno. Drugie to właśnie to, że sam stwierdzasz, że walka w tym momencie jest krótka. Propozycja miałaby ją wydłużyć.
PK oczywiście istnieć będzie zawsze. Teraz chodzi o to, żeby ktoś z nastawieniem na zabicie gracza (nie podjęcie z nim walki) "coś" ryzykował przy takiej decyzji. Chodzi też o rozróżnienie PvP od PK, bo są to dwie różne rzeczy, które wybitnie w tej grze są mylone (każdy jeden system, w którym jest możliwość podjęcia potyczki między dwoma graczami ewidentnie ukazuje patologię PK, próbując wyrównać tę kwestię za pomocą PvP - polecam zapoznać się z tymi różnymi pojęciami i różnicami między nimi).
Tak się składa że swego czasu dość aktywnie uczestniczyłem w życiu bilansu i wiem, jak wyglądają walki pokazane w tamtych logach. Wiem też, jak to wygląda, jeśli odnosi się wprost do mnie. Wiem też, że owszem - nie chcę brać udziału w PK. I powinno się dać właśnie taką możliwość wyboru bez robienia sztucznych blokad na zabijanie (co byłoby bezsensem, a takie pomysły padały już na tym forum).
Drzwi na rygiel nijak nie łączą się z samym systemem walki, dlatego nie widzę ich związku ze sprawą. Aczkolwiek masz rację - rozwiązanie w postaci lokacji zamykanej może być wykorzystane na dwa sposoby - albo obrony siebie, albo zasadzki (co jest nadal, nawet w formie zasadzki ciekawym rozwiązaniem).
To, jak nazywasz - "dopał" do defensu nawet mógłby być "ogromny", jeśli odpowiednio ścinałby sferę ofensu, czyli częstotliwość i jakość zadawnych ciosów. Wszystko da się dobrze rozwiązać, pod warunkiem, że są chęci.
Jeśli mówisz o tak do szpiku kości urealnianiu, to ja chcę, żeby ogr nie trafiał elfa co turę, ale najwyżej dwa razy na walkę - wiadomo - bezsensowne i pokazujące przerost "formy nad treścią".
Nie kieruję do Ciebie określeń o stetryczałości, ale do Twoich wypowiedzi i tego, że - z czystej obserwacji tak wynika - jesteś lekko już znudzony tą grą i tym co się wokół niej dzieje.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2010 14:34 przez Urithair, łącznie zmieniany 1 raz.
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Coronius »

Nie chce mi sie cytowac i odpowiadac na wszystko po kolei. Zeby to mialo sens musialby byc olbrzymi dopal do obrony, bo na chwile obecna w walkach druzynowych 2-3 rundy i cel spada do zlej (nie mowie o elitarkach).
To nie jest moj wymysl, ani demagogia. To fakt. Jak nie wierzysz, to sobie przejrzyj troche logow z bilansu.

Costam o realnosci:
To ja poprosze, zeby trafiony atak z ukrycia zabijal (podzynam gardlo), zeby bylo realniej.

Pk - to, ze Ty nie chcesz pk, nie znaczy, ze inni go nie chca. Ma byc to wszystko usuwane, bo Ty tak chcesz?

Przekrecanie systemu - przykladowo zakodowane zostaly pare lat temu drzwi w Nuln. Zamykane od wewnatrz na rygiel. Dwa dni potem padla tam pierwsza osoba. Gracze arkadyjscy zawsze znajda sposob, zeby wykorzystac wszystko.

Mosty - sa na arce rzeczy mojego pomyslu i moich opisow. Ty czujesz przymus pisania pomyslow na tym forum, ja pokazywania dlaczego te pomysly sa zle. Szkoda, ze tak Cie to boli.

Stetryczenie i reszta: bardzo milo, ze nie potrafisz prowadzic dyskusji bez osobistych podjazdow. To doskonale swiadczy o Twojej dojrzalosci.

Bez pozdro ;]

dol: pozdro!
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010 19:14 przez Coronius, łącznie zmieniany 1 raz.
Sunird
Posty: 62
Rejestracja: 13 lut 2009 11:23

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Sunird »

Coronius taki z ciebie sympatyczny blondasek, a w internecie robi sie z ciebie agresywny apodyktyczny elf... Apekuje nie klocmy sie o pierdoly, kazdy ma prawo do pomyslu i wlasnego zdania, z pozdro!
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Herenvarno »

Taka drobna propozycja, jakieś konstruktywne opinie mile widziane.

Chciałem zaproponować kilka "technik' możliwych do zastosowania gdy umiejętność BG dotycząca broni bądź tarcz itp są na poziomie minimum dobrym.


zmiana techniki wymaga testu 'walki w szyku'
traktowane jest jak 'zasłonięcie' tj. jeśli chodzi o częstotliwość wykonania i zmęczenie
(wartości zaznaczone jako procentowe maja zastosowanie do aktualnych wartości na mudlibie)

Ataku standardowego = Częstotliwość zadawanych ciosów 100%
Częstotliwość prób sparowania 100% (bronią)
Częstotliwość prób uniku 100%
Częstotliwość zasłonięcia się 100% (tarcze puklerze)
Zmęczenie w trakcie walki 100% (zadawane ciosy, parowanie, blokowanie ciosów itp)
Próby zasłonięcia kompana Możliwe do wykonania
Ucieczka z pola walki Możliwe do wykonania

Pełnego ataku = Częstotliwość zadawanych ciosów 130%
Częstotliwość prób sparowania 50% (bronią)
Częstotliwość prób uników 20%
częstotliwość zasłonięcia się 0% (tarcze puklerze)
Zmęczenie w trakcie walki 130% (do zadawanych ciosów)
Zmęczenie w trakcie walki 150% (parowanie/blokowanie ciosów bronią)
Próby zasłonięcia kompana Możliwe do wykonania
Ucieczka z pola walki Niemożliwe do wykonania
Bonus do siły zadawanych ciosów 120%
Zasłony na kompanach niwelowane
Próba zasłonięcia Atakującego w pełnym ataku utrudniona

Furii = Częstotliwość zadawanych ciosów 200%
Częstotliwość prób sparowania 0% (bronią)
Częstotliwość prób uników 0%
częstotliwość zasłonięcia się 0% (tarcze puklerze)
Zmęczenie w trakcie walki 200% (do zadawanych ciosów)
Zmęczenie w trakcie walki 0% (nie dotyczy - mając na myśli zasłonięcia się bądź parowania)
Próby zasłonięcia kompana Niemożliwe do wykonania
Ucieczka z pola walki Niemożliwe do wykonania
Bonus do siły zadawanych ciosów 110%
Zasłony na kompanach niwelowane
Próba zasłonięcia Atakującego w furii mocno utrudniona

Obrony = Częstotliwość zadawanych ciosów 50%
Częstotliwość prób sparowania 100% (bronią)
Częstotliwość prób uników 120%
częstotliwość zasłonięcia się 120% (tarcze, puklerze)
Zmęczenie w trakcie walki 100% (do zadawanych ciosów)
Zmęczenie w trakcie walki 75% (parowanie/blokowanie ciosów bronią)
Próby zasłonięcia kompana Możliwe do wykonania
Ucieczka z pola walki Możliwe do wykonania
Bonus do siły zadawanych ciosów 50%

Pełnej Obrony = Częstotliwość zadawanych ciosów 0%
Częstotliwość prób sparowania 150% (bronią)
Częstotliwość prób uników 120%
Częstotliwość zasłonięcia się 150% (tarcze, puklerze)
Zmęczenie w trakcie walki 175% (do zadawanych ciosów)
Zmęczenie w trakcie walki 50% (parowanie/blokowanie ciosów bronią)
Próby zasłonięcia kompana Możliwe do wykonania
Ucieczka z pola walki Możliwe do wykonania
Bonus do siły zadawanych ciosów 10%

Podciecia = jednorazowa akcja liczona w zmęczeniu jak 3 pod rzad próby 'zasloniecia' (trzykrotnie dłuższy czas oczekiwania na 'zmianę szyku')
efekt= Udana akcja - przeciwnik traktowany jak ogłoszony do momentu aż się podniesie.
Nieudana akcja - wykonujący akcje, na czas trwania 'zmiany szyku' traktowany jest jakby wykonywał "atak furii" z tym ze częstotliwość ciosów jest 100%
po tym czasie 'wraca on' do techniki poprzedzającej technikę podcięcia.

Poderwania sie = Proba wejscia w technike Ataku standartowego, 5x czas oczekiwania na 'zmiane szyku', podczas proby wykonania traktowany jak 'ogluszony'


Proponowana komenda: technika <jaka> <przeciw komu>

przykład: technika podciecia - bez argumentu zastosowane przeciw osobie z która się walczyło ostatnio.
wyjątek - Techniki obrony można stosować tylko na sobie wiec prawidłowa składnia: technika pełnej obrony
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Pomysly Wieksze

Post autor: Coronius »

zmiana techniki wymaga testu 'walki w szyku'
traktowane jest jak 'zasłonięcie' tj. jeśli chodzi o częstotliwość wykonania i zmęczenie
(wartości zaznaczone jako procentowe maja zastosowanie do aktualnych wartości na mudlibie)
Czyli mogloby z tego korzystac tylko kilka zawodow, bo reszta by nie miala umow.
ODPOWIEDZ