Strona 1 z 1

Niezrozumiałe komendy

: 22 paź 2009 04:12
autor: Gradir
Witajcie!
Chciałbym zaproponować, by wprowadzono do Arkadii nowe unikalne komendy do lokacji, które robiłyby dokładnie to, co istniejące, będąc niejako ich aliasem - przykład: N brama w Wyzimie - należy szarpnąć za sznur (będący wcześniej sznurkiem, nota bene) - czemu nie dodać jednego czy dwu aliasów np. pociągnij za sznur? Czy może jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed makrami/triggerami? Tak czy owak, utrudnia grę nowym graczom. Tak na marginesie, jestem zwolennikiem tego typu małych "zagadek" które zmuszają do myślenia, czasem może jednak warto dodać więcej wskazówek (Kiedyś sporo czasu spędziłem w Novigradzie w pewnej dziurze nim wpadłem na komendę "wespnij się")

Oprócz tego chciałbym ten temat poświęcić malutkim błędom związanym z komendami - przykład który dziś zaobserwowałem: furtka w wiosce Piana. Gdy chcemy wejść do osady, a furtka jest zamknięta, widzimy:
Otwarta niewielka furtka prowadzaca na zachod.
dopiero po zapukaniu, furtka otwiera się na krótką chwilę, w trakcie której sprytny gracz zdąży spojrzeć po okolicy raz jeszcze by zobaczyć nowe wyjście: furtka. Być może warto byłoby zmienić opis i dać jakoś nowym graczom do zrozumienia, że zamiast "w" trzeba wpisać "furtka" :)
edit: w zasadzie wystarczyłoby dodać w opisie wyjście "furtka", które byłoby zamknięte?

Re: Niezrozumiałe komendy

: 22 paź 2009 05:47
autor: Gość
ta furtka jest bardzo wazna, bo urozmaica zycie zolnierzom pewnej gildii :twisted: dlatego nie mozna jej zmieniac

Re: Niezrozumiałe komendy

: 10 lis 2009 01:10
autor: Gradir
No dobra, ale co z sytuacją, gdzie na przykład w Oxenfurcie by dostac sie od zielarza na brzeg trzeba 'pociagnac za linke' a w Mahakamie by uruchomic mechanizm = 'pociagnac line' (opisana wczesniej jako linka :P) ?

Re: Niezrozumiałe komendy

: 10 lis 2009 02:01
autor: Gość
no jest wiele komend, na ktore na prawde trudno wpasc
czemu tak zakodowano? moze specjalnie, a innym razem moze przez niedopatrzenie
ale jak juz masz obcykany swiat, to nie robi to problemu
no a jak jeszcze nie masz - poznawanie swiata (rowniez w tym aspekcie) to element tej gry

Re: Niezrozumiałe komendy

: 10 lis 2009 11:22
autor: Vinzt
Jeśli już to można byłoby np. dodać takim miejscom helpa, który wyświetlałby komendę kiedy naprawdę nie wiadomo co zrobić (sławna brama w Zerrikanii albo rzeczone sznurki/linki, przy których często widać biednych nowicjuszy 'pociągających nosem smutno' :D)

Kod: Zaznacz cały

?<linka/lina/sznur>
   > komenda: szarpnij sznur/szarpnij za sznur etc.
Kwestia podbindowania tych przejść dla starszych graczy, dla których ma być to utrudnieniem i tak już istnieje, więc jedyne co można w ten sposób uzyskać to właśnie pomoc młodszym. I tak te wszystkie bramy są już w bindach/triggerach/aliasach tych dłużej grających, nie mówiąc już o aliasach testowych, które pięknie wyłapują komendy, jakie są zakodowane w danym miejscu.