Niezrozumiałe komendy
: 22 paź 2009 04:12
Witajcie!
Chciałbym zaproponować, by wprowadzono do Arkadii nowe unikalne komendy do lokacji, które robiłyby dokładnie to, co istniejące, będąc niejako ich aliasem - przykład: N brama w Wyzimie - należy szarpnąć za sznur (będący wcześniej sznurkiem, nota bene) - czemu nie dodać jednego czy dwu aliasów np. pociągnij za sznur? Czy może jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed makrami/triggerami? Tak czy owak, utrudnia grę nowym graczom. Tak na marginesie, jestem zwolennikiem tego typu małych "zagadek" które zmuszają do myślenia, czasem może jednak warto dodać więcej wskazówek (Kiedyś sporo czasu spędziłem w Novigradzie w pewnej dziurze nim wpadłem na komendę "wespnij się")
Oprócz tego chciałbym ten temat poświęcić malutkim błędom związanym z komendami - przykład który dziś zaobserwowałem: furtka w wiosce Piana. Gdy chcemy wejść do osady, a furtka jest zamknięta, widzimy:
Otwarta niewielka furtka prowadzaca na zachod.
dopiero po zapukaniu, furtka otwiera się na krótką chwilę, w trakcie której sprytny gracz zdąży spojrzeć po okolicy raz jeszcze by zobaczyć nowe wyjście: furtka. Być może warto byłoby zmienić opis i dać jakoś nowym graczom do zrozumienia, że zamiast "w" trzeba wpisać "furtka" :)
edit: w zasadzie wystarczyłoby dodać w opisie wyjście "furtka", które byłoby zamknięte?
Chciałbym zaproponować, by wprowadzono do Arkadii nowe unikalne komendy do lokacji, które robiłyby dokładnie to, co istniejące, będąc niejako ich aliasem - przykład: N brama w Wyzimie - należy szarpnąć za sznur (będący wcześniej sznurkiem, nota bene) - czemu nie dodać jednego czy dwu aliasów np. pociągnij za sznur? Czy może jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed makrami/triggerami? Tak czy owak, utrudnia grę nowym graczom. Tak na marginesie, jestem zwolennikiem tego typu małych "zagadek" które zmuszają do myślenia, czasem może jednak warto dodać więcej wskazówek (Kiedyś sporo czasu spędziłem w Novigradzie w pewnej dziurze nim wpadłem na komendę "wespnij się")
Oprócz tego chciałbym ten temat poświęcić malutkim błędom związanym z komendami - przykład który dziś zaobserwowałem: furtka w wiosce Piana. Gdy chcemy wejść do osady, a furtka jest zamknięta, widzimy:
Otwarta niewielka furtka prowadzaca na zachod.
dopiero po zapukaniu, furtka otwiera się na krótką chwilę, w trakcie której sprytny gracz zdąży spojrzeć po okolicy raz jeszcze by zobaczyć nowe wyjście: furtka. Być może warto byłoby zmienić opis i dać jakoś nowym graczom do zrozumienia, że zamiast "w" trzeba wpisać "furtka" :)
edit: w zasadzie wystarczyłoby dodać w opisie wyjście "furtka", które byłoby zamknięte?