Rozwinięcie klubów

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Jorgen
Posty: 9
Rejestracja: 27 paź 2022 17:15

Rozwinięcie klubów

Post autor: Jorgen »

Kod: Zaznacz cały


   Poniżej zbiór kilku pomysłów rozwijających kluby, które ja osobiście
   bardzo chciałbym zobaczyć na Arkadii. Zachęcam do komentowania oraz
   kontynuowania wątku jeżeli komuś coś takiego się podoba, jednocześnie
   prosząc administrację o wzięcie pod uwagę możliwości wprowadzenia
   podobnych ulepszeń uzupełniających kluby.
   

                                      §1
 
                    ROZWINIĘCIE OPCJI ZWIĄZANYCH Z OPISEM KLUBU

   1. Opis Klubu:

      Dodanie możliwości edycji części treści strony tytułowej "klpomoc"
      przez założyciela klubu.

        Jednoczesne przemieszczenie informacji "Do klubu moga nalezec wylacznie
        mezczyzni." pod spis członków klubu lub ewentualne przeniesienie informacji
        pod treść regulaminu "klregulamin".
       
      PRZYKŁAD:
         
        Nazwa klubu: Spolka Kupiecka Zloty Kielich

        <OPIS>
        Spolka Kupiecka Zloty Kielich zalozona w celu...
        </OPIS>

        Przywodca: Drouhard
        Zastepca przywodcy: Dudu
        Szeregowi czlonkowie: Dainty

        Do klubu moga nalezec wylacznie mezczyzni.

        Komendy:
           * krprzekaz <komu> przywodztwo - przekazanie komus wladzy nad klubem
           * krzapros <kogo> - zaproszenie kogos do klubu
           * krwyrzuc <kogo> - wyrzucenie kogos z klubu

        ...

      KOMENDY:

        kledytuj [opis/historie/regulamin] <nazwa klubu> - edytowanie opisu klubu

        Komenda-Prefiks:

        kpedytuj [opis/historie/regulamin] - edytowanie opisu klubu


   2. Historia klubu:

      Dodanie dodatkowej strony "klhistoria" do wypelnienia oraz edycji przez
      założyciela klubu, przeznaczonej do umieszczenia na niej dodatkowej treści
      związanej z opisem klubu.

      KOMENDY:

        klhistoria <nazwa klubu> - historia klubu
        kledytuj [opis/historie/regulamin] <nazwa klubu> - edytowanie opisu klubu

        Komenda-Prefiks:

        kphistoria - historia klubu
        kpedytuj [opis/historie/regulamin] - edytowanie opisu klubu


   3. Regulamin klubu:

      Dodanie dodatkowej strony "klregulamin" do wypełnienia oraz edycji przez
      założyciela klubu, przeznaczonej do umieszczenia na niej dodatkowej treści
      związanej z opisem klubu.

      KOMENDY:

        klregulamin <nazwa klubu> - regulamin klubu
        kledytuj [opis/historie/regulamin] <nazwa klubu> - edytowanie opisu klubu

        Komenda-Prefiks:

        kpregulamin - historia klubu
        kpedytuj [opis/historie/regulamin] - edytowanie opisu klubu


                                      §2
 
                               ROZWINIĘCIE KLUBÓW

   1. Wybór miejsca spotkań:

      Dodanie możliwości wybrania przez założyciela klubu jednej z gospód jako
      miejsca spotkań klubu.

      PRZYKŁAD:
         
        Nazwa klubu: Spolka Kupiecka Zloty Kielich

        <OPIS>
        Spolka Kupiecka Zloty Kielich zalozona w celu...
        </OPIS>

        Przywodca: Drouhard
        Zastepca przywodcy: Dudu
        Szeregowi czlonkowie: Dainty

        Do klubu moga nalezec wylacznie mezczyzni.

        Miejsce spotkan: Gospoda kupiecka pod Zlotym Kielichem

        Komendy:
           * krprzekaz <komu> przywodztwo - przekazanie komus wladzy nad klubem
           * krzapros <kogo> - zaproszenie kogos do klubu
           * krwyrzuc <kogo> - wyrzucenie kogos z klubu

        ...

      KOMENDY:


        klwybierz gospode dla <nazwa klubu> - wybranie miejsca spotkan klubu

        Komenda-Prefiks:

        kpwybierz gospode - wybranie miejsca spotkan klubu


        Efekyt komendy poza gospodą:
 
          Jako miejsce spotkan klubu mozesz wybrac jedynie jakas gospode.

        Efekt komendy w gospodzie:
      
          Wybranie gospody jako miejsca spotkan klubu wiaze sie z koniecznoscia przeznaczenia
          dwudziestu pieciu mithrylowych monet na ten celu. Klub moze miec wyznaczone jedynie
          jedno miejsce spotkan, jezeli wyznaczysz nowe miejsce spotkan, stare przepadnie.
          Jezeli jestes pewny swojego wyboru powtorz komende.

        Efekt komendy w gospodzie - brak pieniedzy:
      
          Wybranie gospody jako miesca spotkan klubu wiaze sie z koniecznoscia przeznaczenia
          dwudziestu pieciu mithrylowych monet na ten celu. Nie posiadasz tylu monet.

        Efekt komendy w gospodzie - z sukcesem:

          Udane wybranie gospody jako miejsca spotkań odblokowuje dla klubu dwie następne możliwości.

        Efekt komendy w gospodzie - z sukcesem - gdy klub miał już wcześniej ustalone miejsce spotkań:

          Tablica klubu (2) oraz Depozyt klubu (3) przenoszą się do nowo wybranego miejsca bez strat.
          By powrócić do wcześniejszego miejsca trzeba od nowa ponieść koszt wybrania gospody.

   2. Tablica klubu:

      KOMENDY:

        W miejscu spotkan klubu masz dostep do dodatkowych komend:

        klzapytaj o wiesci z <nazwa klubu> - pytanie w gospodzie o wiesci z klubu
        klzostaw wiadomosc dla <nazwa klubu> - zostawienie w gospodzie wiadomosci dla klubu

        Komenda-Prefiks:

        kpzapytaj o wiesci - pytanie w gospodzie o wiesci z klubu
        kpzostaw wiadomosc - zostawienie w gospodzie wiadomosci dla klubu

        Efekt komendy "klzapytaj o wiesci z <nazwa klubu>":

          Wyswietla tablice klubu.

        Efekt komendy "klzostaw wiadomosc dla <nazwa klubu>":

          Zaczynasz pisac notatke na tablicy klubu.

   3. Depozyt klubu:

      Dodanie możliwości wykupienia dla klubu wspólnego depozytu w wybranej jako miejsce
      spotkań gospodzie.

      KOMENDY:

        klwykup kufer dla <nazwa klubu> - wykupienie wspolnego kufra dla klubu
        klpowieksz kufer <nazwa klubu> - wykupienie wiekszego kufra dla klubu
        klprzejrzyj kufer <nazwa klubu> - przegladanie zawartosci kufra klubu
        klprzejrzyj <co> z kufra <nazwa klubu> - przegladanie okreslonych przedmiotow z kufra klubu
        klwybierz <co> z kufra <nazwa klubu> - wybranie okreslonych przedmiotow z kufra klubu
        klwloz <co> do kufra <nazwa klubu> - wlozenie czegos do kufra klubu
        klwez <co> z kufra <nazwa klubu> - wyjecie czegos z kufra klubu

        Komenda-Prefiks:

        kpwykup kufer - wykupienie wspolnego kufra dla klubu
        kppowieksz kufer - wykupienie wiekszego kufra dla klubu
        kpprzejrzyj - przegladanie zawartosci kufra klubu
        kpprzejrzyj <co> - przegladanie okreslonych przedmiotow z kufra klubu
        kpwybierz <co> - wybranie okreslonych przedmiotow z kufra klubu
        kpwloz <co> - wlozenie czegos do kufra klubu
        kpwez <co> - wyjecie czegos z kufra klubu


      CENA I POJEMNOŚĆ:

        Maly kufer ----- 25 Mithryli - Wielkość:  4 x podstawowy depozyt ~  1 worek
        Zwykly kufer --- 25 Mithryli - Wielkość:  8 x podstawowy depozyt ~  2 worki
        Duży kufer ----- 50 Mithryli - Wielkość: 16 x podstawowy depozyt ~  4 worki
        Wielki kufer -- 100 Mithryli - Wielkość: 32 x podstawowy depozyt ~  8 worków
        Ogromny kufer - 200 Mithryli - Wielkosc: 64 x podstawowy depozyt ~ 16 worków

      DODATKI - Stopniowany opis kufra:

        Maly kufer:

          Niewielki kufer ...<opis>... na ktorym widnieja oznaczenia <nazwa klubu>.

        Zwykly kufer:

          Kufer ...<opis>... na ktorym widnieja oznaczenia <nazwa klubu>.

        Duzy kufer:

          Duzy kufer ...<opis>... na ktorym widnieja oznaczenia <nazwa klubu>.

        Wielki kufer:

          Wielki kufer ...<opis>... na ktorym widnieja oznaczenia <nazwa klubu>.

        Ogromny kufer:

          Ogromny kufer ...<opis>... na ktorym widnieja oznaczenia <nazwa klubu>.
 
 
 Ps. Moim zdaniem jest to ciekawe rozwiązanie, które nie naruszając zbytnio świata da
 super opcje dla klubów i graczy pozwalające na dużo lepsze odgrywanie postaci.
          
Udanego dnia,
Jorgen
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Rozwinięcie klubów

Post autor: Kerian »

Brakuje informacji o zdobytych i przydzielonych etatach...
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Jorgen
Posty: 9
Rejestracja: 27 paź 2022 17:15

Re: Rozwinięcie klubów

Post autor: Jorgen »

Obrazek

KLUBOWE ZAPISKI:

Propozycja dodatku do klubów na kształt tablicy/biblioteki, z możliwością dodawania treści tylko przez założyciela klubu.
Zapiski, mają umożliwiać doprecyzowanie charakteru klubu w sposób łatwiejszy niż do tej pory.

"By oczywiste, przestało być zagmatwane."


Klubowe Zapiski - Komendy:

Kod: Zaznacz cały


 Dostepne dla wszystkich czlonkow klubu:

   klzapiski <nazwa klubu> - Lista zapiskow klubu
   klzapiski <nazwa klubu> przeczytaj <numer> - Czytanie wybranych zapiskow

 Dostepne dla zastepcy i zalozyciela klubu:

   klzapiski <nazwa klubu> uzupelnij <numer> - Dopisanie tresci do wybranych zapiskow

 Dostepne dla zalozyciela klubu:

   klzapiski <nazwa klubu> napisz - Tworzenie nowych zapiskow
   klzapiski <nazwa klubu> edytuj <numer> - Edycja wybranych zapiskow
   klzapiski <nazwa klubu> podmien <numer> na <numer> - Zamiana pozycji na liscie
   klzapiski <nazwa klubu> usun <numer> - Usuniecie wybranych zapiskow
   

Klubowe Zapiski - Wynik komend klzapiski:

Kod: Zaznacz cały


   klzapiski <nazwa klubu>

     Lista zapiskow <NAZWA KLUBU>:

       <NUMER> - <TYTUL>

   klzapiski <nazwa klubu> przeczytaj <numer>

     Czytasz zapiski <NAZWA KLUBU> o numerze <NUMER> noszace tytul "<TYTUL>":

   klzapiski <nazwa klubu> uzupelnij <numer>

     Rozpoczynasz dopisywanie tresci do zapiskow <NAZWA KLUBU> o numerze <NUMER> noszacych tytul "<TYTUL>":

   klzapiski <nazwa klubu> napisz

     Rozpoczynasz pisanie nowych zapiskow <NAZWA KLUBU> o numerze <NUMER>.
     
     Pamietaj ze klubowe zapiski tworza integralna czesc swiata i musza byc utrzymane w jego konwencji, zachowaj ich odpowiedni poziom. Wykorzystanie ich niezgodnie z przeznaczeniem moze zostac ukarane.
     
     Podaj tytul zapiskow:

   klzapiski <nazwa klubu> edytuj <numer>

     Edytujesz zapiski <NAZWA KLUBU> o numerze <NUMER> noszace tytul "<TYTUL>":

   klzapiski <nazwa klubu> podmien <numer> na <numer>

     Podmieniasz zapiski <NAZWA KLUBU> o numerze <NUMER> na <NUMER>.
                                  
   klzapiski <nazwa klubu> usun <numer>

     Probujesz usunac zapiski <NAZWA KLUBU> o numerze <NUMER> noszace tytul "<TYTUL>". Nie bedzie mozliwosci by to cofnac, jezeli na pewno chcesz to zrobic, powtorz komende jeszcze raz.

     Usuwasz zapiski <NAZWA KLUBU> o numerze <NUMER> noszace tytul "<TYTUL>".
         

Klubowe Zapiski - Przykłady:

Kod: Zaznacz cały


 Spis zapiskow Klubu Gruba Ryba:

   1 - Historia Powstania Klubu
   2 - Oplaty Czlonkowskie
   3 - Przywileje Czlonka
   4 - Poradnik Wedkarski
   5 - Regulamin Konkursow
   6 - Laureaci Konkursow
   7 - Termin Nastepnego Konkursu

 Spis zapiskow Bractwa Starych Zielarzy:

   1 - Historia Powstania Bractwa
   2 - Regula Czlonkow Bractwa
   3 - Wielki Zielnik
   4 - Przewodnik Zielarski
   5 - O Wplywach Ziol Wszelakich
   6 - O Cenach Ziol Wszelakich

 Spis zapiskow Spolka Kupiecka Zlota Sakiweka:

   1 - O Spolce Kupieckiej Zlota Sakiewka
   2 - Zasady Uczestnictwa w Spolce
   3 - Obowiazki Rady Spolki
   4 - Obowiazki Pracownikow Spolki
   5 - Oplaty Czlonkowskie
   6 - Kontrakty Handlowe
   7 - Aktualny Stan Towarow
   8 - Cennik Towarow
   

Klubowe Zapiski - Atuty:
Arkadia to gra tekstowa:

W świetle tego, że Arkadia jest grą tekstową, dodatkowy tekst związany z klubami ubarwiałby i podkreślałby ich charakter, np:

- Klub zielarzy posiadający w swych zapiskach: opisy ziół, sposobów ich użycia, czy miejsc występowania.
- Klub myśliwych posiadający w swych zapiskach: opisy zwierzyny, miejsc występowania, sposobów polowań, przetrwania w dziczy.
- Klub wyznawców posiadający w swych zapiskach: zbiory modlitw, wiedzy na temat bóstw.
- Spółka kupiecka posiadająca w swych zapiskach: księgi rachunkowe, wyceny towarów, poradniki handlowe.
- Klub obieżyświatów posiadający w swych zapiskach: zbiory map i opisy terenów, spisy miejsc wartych zwiedzenia.

Przez samą możliwość dostępu członka do takich zapisków, przynależność do klubu zyskiwałaby na znaczeniu.

Niektóre kluby o odpowiednim charakterze, dzięki samej zgromadzonej w zapiskach wiedzy, zbudowanej przez lata doświadczeń ich członków, mogłyby uchodzić za bardziej prestiżowe od innych.

Dodatkowo, jednoznaczne i dostępne, doprecyzowanie przez określenie: celów klubu, regulaminu oraz innych treści, byłoby dodatkową gwarancją że idea klubu, nie zostanie opacznie odebrana i wypaczona.

Gdzie można to aktualnie gromadzić:

- Listy ( W grze )
- Notatki ( W grze )
- Pergaminy ( W grze )

Aktualizacja treści przechowywanych w grze w ten sposób, jest bardzo utrudniona. Każda kolejna zmiana dla ujednolicenia informacji o klubie, wymaga wysłania lub dostarczania nowej wersji do każdego z członków. Wymusza to wielokrotne powielanie korespondencji lub pergaminów czy notatek, co tworzy chaos w którym łatwiej zrezygnować z tego typu praktyk niż je kultywować.

- Fora internetowe ( Poza grą )
- Strony internetowe ( Poza grą )

Możliwość prostej aktualizacji treści w formie ujednoliconej w jednym czasie dla wszystkich członków, niosą dopiero zewnętrzne fora lub dedykowane strony internetowe. Tworzy to jednak kilka innych problemów:

- Nie każdy z nas chce przenosić relacje z gry do świata zewnętrznego.
- Informacje nie są dostępne od ręki z poziomu gry.
- Nie wygląda dobrze: "Wiecej o nas przeczytasz na www.naszklub.pl, gdzie zapoznasz sie z regulaminem i dowiesz sie o swoich obowiazkach."
- Są to rzeczy integralnie związane ze światem gry i do przenoszenia ich poza nią, brak takiej możliwości, nie powinien nas skłaniać.

KLUBOWE ZAPISKI - Możliwe wady:

Jeżeli zachodzą podstawy dla podejrzeń o nieuczciwe wykorzystywanie zapisków dla komunikacji pomiędzy graczami:

- Przykładowe 30 minut opóźnienia aktualizacji ich treści, blokuje taką możliwość.

Jeżeli zachodzą podstawy dla podejrzeń o nieklimatyczne wykorzystywanie zapisków:

- Już aktualnie istnieje możliwość wprowadzania dowolnej treści dla listów, pergaminów, ogłoszeń na tablicach, notatek.

KLUBOWE ZAPISKI - Cel:

Spełnienie wynikających z istnienia klubów potrzeb:

- Uporządkowania treści związanych z klubami w sposób czytelny i prosty do zrozumienia.
- Łatwej aktualizacji i edycji treści związanych z klubami.
- Prostego dostępu do treści związanych z klubami w formie aktualnej i automatycznie ujednoliconej dla wszystkich członków.

Ze swojej strony, zwracam się z uprzejmą prośbą do osób odpowiedzialnych, o dodanie klubom czegoś takiego lub podobnego spełniającego takie funkcję.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2022 17:18 przez Jorgen, łącznie zmieniany 31 razy.
Awatar użytkownika
Radgast
Posty: 129
Rejestracja: 06 gru 2010 15:31

Re: Rozwinięcie klubów

Post autor: Radgast »

Przydatna rpgowo rzecz. I chyba nie wymagająca sporo pracy?
Ten z początku tematu tez fajny, aczkolwiek bym rozszerzył pomysł też o inne miejsca docelowe dla klubu, nie tylko karczmy.
Pomyślałem zrazu, że kłamie każdym słowem
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem


https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8
ODPOWIEDZ