Strona 1 z 2

Exp niebojowy

: 21 gru 2020 16:29
autor: Kerian
Nazbieralo mi sie na kolejny durny topic, bo licze na ciekawa dyskusje.

Czy popierasz pomysl wprowadzenia niewielkich ilosci expa za zadania niebojowe takie jak paczki, ziola lub ryby?

Za ryby to jeszcze takie zapytajnikowe, ale paczki i ziola jak najbardziej.

Legendy i tak juz wszyscy robia to co szkodzi dodac nowe sposoby jej zdobywania.

Re: Exp niebojowy

: 21 gru 2020 16:56
autor: Kagn
A ja pociągnę temat, bo dlaczego nie. Tak zupełnie poważnie.
Dlaczego moja postać która jest, powiedzmy, kupcem, musi zabijać żeby rozwijać swoje mentale? Nie ma to sensu. Podczas roznoszenia paczek poznaje świat, podczas zbierania ziół również. W ten sposób rozwija się.
Dlatego pomysł Periana wcale nie jest taki niedorzeczny, choć pewnie nieraz omawiany przez liczne grupy osób i odrzucany...
Co nie zmienia faktu, że z punktu widzenia klimatu coś takiego by się przydało.
Niestety, doprowadziłoby to do sytuacji, że postacie bojowe podczas odpoczynku by zbierały zioła i dostawały expa... Dlatego raczej nikt się na to nie zgodzi. Szczerze powiedziawszy nie widzę sposobu na zrównoważenie tego wszystkiego.
Choć gdyby exp za tego rodzaju rzeczy był zależny od posiadania zawodu niebojowego... To dlaczego nie. :)

Re: Exp niebojowy

: 21 gru 2020 17:03
autor: Kerian
Takich anty exploitowych myczkow jest wiecej. Wizowie kreatywni w miare to cos by tam zakodowali zeby bylo dobrze.
Np za jakas cebule mniej expa, a za delione wiecej.


Tak osobiscie mowiac to dla mnie paczki sa bardziej zajmujace niz exp.
Ziola mnie troche nudza, ale jakby byl exp to moze bym nawet zmienil sie na mysliwego.

Re: Exp niebojowy

: 22 gru 2020 12:15
autor: Jahir
Do zdobywania expa niebojowego wykorzystał bym obecny system zadań, dla większości zadań nie powinno być przeszkód, aby co apokalipsę następował reset i można było ponownie dostarczyć list do Vimmego czy pomóc karczmarzowi z problemem.

Re: Exp niebojowy

: 22 gru 2020 12:50
autor: Alicia
A na co niebojowa postać wykorzystywałaby swój zdobywany ziołami, paczkami i rybami exp? Dzięki niemu mogłaby w konsekwencji walczyć tak samo jak ćwiczący zbrojnie, czy każda z obu ścieżek expa nabijałaby: jedna tylko intelekt, druga wszystkie pozostałe, czy jak?

Sama ankieta dobra, tylko trzeba się dokładniej zastanowić, czego się chce.

Re: Exp niebojowy

: 06 lut 2021 23:09
autor: Slewhut
Niestety moim zdaniem należałoby zmienić możliwość rozdzielania expa i przypisać go na sztywno do używanej umiejętności.

Noszenie paczek (ciężarów) trenowałoby siłę i wytrzymałość.

Zbieranie ziół intelekt.

Kupiectwo rozwijałoby intelekt. Poławianie pereł wytrzymałość i zręczność itd...

Niestety brzmi to jak wielka wywrotowa reforma.


Dobrze przemyślane mogłoby dać ciekawe efekty. Jestem zawsze za większą ilością RPGowania z innymi graczami, niż tępym biciem mobów.

Re: Exp niebojowy

: 11 lut 2021 18:49
autor: Gunbjorn
Alicia pisze: 22 gru 2020 12:50 A na co niebojowa postać wykorzystywałaby swój zdobywany ziołami, paczkami i rybami exp? Dzięki niemu mogłaby w konsekwencji walczyć tak samo jak ćwiczący zbrojnie, czy każda z obu ścieżek expa nabijałaby: jedna tylko intelekt, druga wszystkie pozostałe, czy jak?

Sama ankieta dobra, tylko trzeba się dokładniej zastanowić, czego się chce.
Drwal ścinający i noszący drzewa to raczej ćwiczy krzepę i wytrzymałość.
Bieganie z paczkami również nie należy do najlżejszych.
Walka z rybami? Zręczność, siła.
Łażenie po górach i bagnach w poszukiwaniu rzadkich ziół, wytrzymałość.
Polowanie na zwierzęta, wycinanie skór. Zręczność?

Walka z wrogiem to tak w większej mierze ćwiczenie umiejętności, niż siły, wytrzymałości i zręczności.
Umiejętności ćwiczymy u trenerów.
Więc czemu taki drwal czy paczkomat'owiec nie miałby być równie krzepki co srogi wój?:)

Re: Exp niebojowy

: 25 kwie 2021 12:15
autor: Santiago
Spotkalem sie wielokrotnie na forum i w rl z rozczarowaniem ze strony RPGujacych osob, ze nie da sie rozwijac postaci nie walczac. Pomysl zeby postac z zawodem kupca dostawala exp za sprzedawanie przedmiotow (np w zaleznosci jak drogie sa te rzeczy = wiecej expa ale oczywiscie dalej bardzo malo, zeby nagle wszyscy kupcy na legendach nie skonczyli w miesiac). Podobnie postac mysliwego za zbieranie ziol/skorowanie (rzadsze ziola/skory/zeby = wiecej expa). Postac odkrywcy za zwiedzanie? Bardzo bardzo fajny pomysl. I mysle, ze realny do zakodowania.

Wyobrazam sobie, ze obecnie kod expa (oczywiscie w duzym uproszczeniu) wyglada mniej wiecej tak:
if SantiagoLedwoMuskaPotwora then
{
ExpSantiago = ExpSantiago + BardzoBardzoMaloExpa;
}
else if SantiagoZabilPotwora then
{
ExpSantiago = ExpSantiago + DuzoExpa;
}

Dodac:
if SantiagoSzukaRzadkiegoGrzyba AND SantiagoZnalazlRzadkiegoGrzyba And SantiagoIsZielarz then
{
ExpSantiago = ExpSantiago + BardzoBardzoMaloExpa;
}
Szuka i znalazl -> chodzi o to ze musialby to by zamierzony sukces w szukaniu tego konkretnego ziolka, nie po prostu 'szukaj ziol' na trakcie. Chociaz samo szukanie ziol moze tez by moglo dawac 0.00001 expa?

if SantiagoWycinaSkoreSmoka AND SantiagoIsMysliwy then
{
ExpSantiago = ExpSantiago + DuzoExpa;
}

Z odkrywcami powinno byc jeszcze prosciej, bo mamy juz klub obiezyswiatow przeciez z obpostepy.

Re: Exp niebojowy

: 13 maja 2021 05:47
autor: Evandeil
Exp z walki powinien isc w cechy bojowe. Exp z zadan, ziol, paczek itd itp w intelekt.

Re: Exp niebojowy

: 13 maja 2021 11:57
autor: Kerian
No zawsze to jakis pomysl...

Zeby miec jeszcze bardziej przekrecone cechy? :D

Wydaje mi sie ze powinno wszystko rosnac rownomiernie