Balans ras

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Evandeil
Posty: 175
Rejestracja: 26 maja 2009 21:48

Balans ras

Post autor: Evandeil »

Od poczatku arkadii byly wielokrotnie balansowane cechy roznych raz oraz przydatnosc tych cech w walce.
Obecnie nadal jestesmy daleko od rownosci ras. Proponuje wiec, by kazda postac nie zaleznie od rasy miala te same cechy. Zroznicowac je bedzie mozna jedynie ustawieniem w medytacji. Skoncza sie wieczne placze i narzekania na to, ze inni maja lepiej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Balans ras

Post autor: Kerian »

Pomysl moze i dobry, ale...

Jakby ustawic wszystko "na czlowieka" to potrzebny bylby wiekszy rozrzut ustawien cech zeby dojsc do poziomu ogra.... a takie ustawienie juz bylo w historii arkadii wiec chyba trzeba dac se siana.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Awatar użytkownika
Evandeil
Posty: 175
Rejestracja: 26 maja 2009 21:48

Re: Balans ras

Post autor: Evandeil »

Masz 5 punktow do dyspozycji. Ja bym je calkiem uwolnil.
Obrazek
Awatar użytkownika
Diriana
Posty: 43
Rejestracja: 13 lut 2009 13:59

Re: Balans ras

Post autor: Diriana »

Zwalcowanie bonusów rasowych byłoby prostym krokiem do wypłaszczenia tej gry, jednakże rozumiem poniekąd źródło propozycji.

Gdyby elfia zręczność była doceniana tak, jak być powinna, to nie mielibyśmy tego tematu, bo taki hersztowy nicpoń z Gór Szarych miałby problem z trafieniem szanownego elfa przez osławione skądinąd kocie ruchy TW. Obecnie zaś balans zręczności ginie w zderzeniu z wytrzymałością/siłą, stąd narzekania tak jednych, jak i drugich.

Imo rasy nie powinny być równe, ale korzyści rasowe mogłyby te różnice niwelować. Tylko jak zawsze, łatwo to się mówi, a wprowadzić pomysł w życie to już całkiem inna bajka i pewnie mnóstwo testów, pracy wizów, a koniec końców i tak ktoś byłby niezadowolony ;)
..And I felt I was in a trance and my spirit was lifted from me...
Awatar użytkownika
Evandeil
Posty: 175
Rejestracja: 26 maja 2009 21:48

Re: Balans ras

Post autor: Evandeil »

Tak naprawde to co pokazuje sie na ekranie po wpisaniu w cechy ma glownie znaczenie psychologiczne. Myslisz sobie jestem nadludzko zrecznym gnomem/elfem czy innym ale w praktyce mechanika gry pokazuje, ze gibka postac nie ma problemu z trafieniem i robisz dwa uniki na 20 rund.
Nie widze potrzeb testow, jesli kazda postac ma te sama pozycje wyjsiowa. Splaszczenie tego jest najprostrzym, choc bardzo dalekim od optymalnego rozwiazaniem. Optymalne zwyczajnie nie istnieje, gdyz zawsze znajdzie sie ktos, kto bedzie narzekal na otrzymane cechy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Balans ras

Post autor: Kerian »

A taki tam pomysl...

Moze zeby kazdy startowal z pozycji czlowieka i musial sobie "doexpic" rase?

typu: masz czlowieka z epicka sila i wytrzymaloscia to mozesz sobie zmienic na ogra, albo krasnoluda.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Awatar użytkownika
Sierya
Posty: 4
Rejestracja: 28 paź 2020 00:24

Re: Balans ras

Post autor: Sierya »

Ale... gdzie jest RPG? Byłam sobie człowiekiem, nagle zostaję ogrem???
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Balans ras

Post autor: Kerian »

Erpg sie zawsze jakos dopisze :D
W oczekiwaniu na TE święta. :)
ODPOWIEDZ