Nowe zawody?

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Eleanor
Posty: 15
Rejestracja: 28 lut 2019 23:10

Nowe zawody?

Post autor: Eleanor »

Szanowni Czarodzieje,

Czy jest szansa na to, że na Arkadii pojawią się nowe zawody? Nie jest tajemnicą, że dwuręczne topory pozostają pozbawione zastosowania (a szkoda) oraz - co mojej postaci najbardziej doskwiera - brakuje zawodu, który byłby erpegowo... elegancki? I na taki zawód miałabym pomysł, więc opiszę go po krótce.

Szermierz? Muszkieter? Szubierzec (to ostatnie słowo jest polskim odpowiednikiem highwaymana)?
Zawód taki byłby oparty na walce mieczem i sztyletem. Nie posiadałby umiejętności drużynowych, oparty byłby też bardziej na unikach niż parowaniu. Nie potrafiłby się skradać. Byłby to zawód, który najlepiej sprawdzałby się w sytuacjach 1vs1 z dobrze uzbrojonym przeciwnikiem - jego spec mógłby męczyć lub ignorować pancerz. Jeśli chodzi o umiejętności niebojowe - wydaje mi się, że do całego rysu pasowałaby odrobina znajomości języków. Opisy i emocje sugerowałyby znajomość klasycznej szermierki oraz etykiety, utrzymane byłyby w eleganckiej konwencji - pytanie przeciwnika o godność pojedynkową, wyzywanie na szpady na ubitą ziemię, bardzo fikuśny ukłon, nonszalnckie układanie dłoni na rękojeści miecza, pełne wyrzutu żachnięcie, że ktoś krwią śmiał wybrudzić ubranie...

Na zawód z toporem niestety na tę chwilę nie mam chyba dobrego pomysłu, ten pierwszy zaś z chęcią bym napisała. Pytanie, czy są jakiekolwiek szanse, że coś takiego byłoby zakodowane?
Only an honest death will cure you now.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Nowe zawody?

Post autor: Kerian »

Uff, nie chce gasić zapału, ale coś kiepsko mi się to widzi.

Jak bardzo chcesz to napisz z 15 dobrych emocji, opisy speców, opis trenera etatowego, wyślij poprzez zgłoś i czekaj.

To było ogólnie, a teraz moje płacze i rozterki:

Dla mnie w ogóle przydało, by się zrobić coś z zawodami... Bo niby jest spoko: 12 zawodów, etaty i na pierwszy rzut oka to co może pójść nie tak?

Ale zawody są nie bardzo zbalansowane do PvP, szczególnie barbarzyńca z rozbijaniem szyku poprzez ogłuszenie. Inne zawody z szykiem tracą na wartości... Dobrze, ze ludzie jeszcze graja trochę rpgowo, bo mielibyśmy samych barbarzyńców z fanatykami do PK

Zawody niebojowe jakby nie są dostosowane do tego co gra oferuje? Czyli bicie 100000 orka i czasem wyjście po magika.
Zamiast odkrywcy jakiś medyk który realnie pomoże drużynie, zamiast kupca jakiś rzemieślnik który zrobi zaczątek craftingu... Przecież umiejętność targowanie to JEDNA komenda. Zajdz do sklepu i kliknij "sprzedaj kamień" opierać na tym cale zawody to trochę błąd.


No, ale pisząc coś dobrego, to widać ze zawody były przemyślane i jako tako system działa, ale marzy mi się jakiś lepszy pomysł.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Awatar użytkownika
Eleanor
Posty: 15
Rejestracja: 28 lut 2019 23:10

Re: Nowe zawody?

Post autor: Eleanor »

Jeszcze raz, bo widocznie nie dość mocno wybrzmiało - mam pomysł na klimatyczny zawód, który nie powinien popsuć balansu i nie wymaga wywracania funkcjonującego systemu do góry nogami. Nie mam czasu pisać kreatywnych opisów, jeśli szanse na zakodowanie będą wynosić 0%, szanujmy się. Zachęcam do tworzenia własnych tematów z pomysłami/marzeniami i nie robienia offtopu. Chętnie przyjmę deklaracje pomocy w pisaniu w razie zielonego światła.
Only an honest death will cure you now.
Awatar użytkownika
Keara
Posty: 13
Rejestracja: 24 sie 2018 22:44

Re: Nowe zawody?

Post autor: Keara »

Rzemieślnik, medyk, alchemik itd - super pomysły, ale nie oszukujmy się, nierealne. ;)

Eleanor, to o czym mówisz to coś, pod czym podpisuję się obiema łapkami. Nie przewróci to systemu do góry nogami, a da możliwości w odgrywaniu postaci. Problem jest wyraźny zwłaszcza u kobiet, które chcą odgrywać postaci walczące, a machanie maczugą czy toporem po prostu średnio leży w ich rpgu. Już teraz krążą podśmiechujki, że co druga baba to nożownik, ale wcale się temu nie dziwię, bo to jedna z dwóch dostępnych broni, które "przystoją" "damie".

Opisywać nie pomogę, ale ode mnie łapka w górę.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Nowe zawody?

Post autor: Kerian »

Ile lat juz gram w arkadie to nigdy nie bylo tak, ze wizowie jasno pozytywnie sie wypowiedzieli co do pomyslu na cos. Oni chca duzo jakosciowych opisow, ale wstydza sie poporosic. Pozostaje ci pisac w pustke i miec nadzieje, ze wykorzystaja gdzies te opisy.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowe zawody?

Post autor: Terenes »

Eleanor pisze: 13 mar 2020 16:56 Jeszcze raz, bo widocznie nie dość mocno wybrzmiało - mam pomysł na klimatyczny zawód, który nie powinien popsuć balansu i nie wymaga wywracania funkcjonującego systemu do góry nogami. Nie mam czasu pisać kreatywnych opisów, jeśli szanse na zakodowanie będą wynosić 0%, szanujmy się. Zachęcam do tworzenia własnych tematów z pomysłami/marzeniami i nie robienia offtopu. Chętnie przyjmę deklaracje pomocy w pisaniu w razie zielonego światła.
W ciagu ostatnich 20 lat napisalem ponad megabajt opisow, z czego czesc "na slepo" jako "zglos pomysl", a czesc jako odpowiedz na mniej lub bardziej konkretne zamowienia.
Stopien realizacji nowych opisanych pomyslow szacuje na 10 do 20%. Stopien realizacji "zamowionych" opisow szacuje na 50% (koncepcja moze w miedzyczasie sie zmienic, priorytety moga byc inne, wiz zajmujacy sie dana kwestia moze przestac kodowac, no i oczywiscie opisy moga jakosciowo czy klimatycznie "nie podpasowac" itp.)

Mialem taki okres, ze "obrazilem sie" za to ze tyle mojej (zamowionej!) pracy idzie na marne, ale po paru latach mi przeszlo i w zeszlym roku zauwazylem ze wizowie czesciej odpisuja na dobrze opisane zgloszenia, szczegolnie gdy sie o to poprosi. Kluczowe znaczenie ma najwyrazniej okres na jaki sie trafi i czy trafi sie w aktualna wizje rozwoju MUDa i moce przerobowe w domenie.

Jesli jednak przejrze w pamieci co sie dzieje z pomyslami zgloszonymi na forum (i to bez opisow) to kojarze tylko kilka odpowiedzi wizow. Zawsze byly to odpowiedzi negatywne lub odsylajace w innym kierunku. Czesto konczylo sie zamknieciem tematu.

Jesli chce sie nowy zawod to chcac miec jakiekolwiek (wg mnie dosc male) szanse realizacji trzeba sie przemoc, przelknac dume i "nadawac w kosmos" za pomoca "zglos pomysl". Jestem w stanie udzielic pomocy w stworzeniu ciekawego zawodu - choc osobiscie uwazam ze wysilek w to wlozony pojdzie raczej na marne.
Awatar użytkownika
Kastan
Posty: 9
Rejestracja: 03 mar 2016 23:29

Re: Nowe zawody?

Post autor: Kastan »

Tylko co trzeba by opisać, przy tworzeniu takiego nowego zawodu? Jest jakaś lista?
Opis zawodu, umy, trenera, cios specjalny, emocje i co jeszcze?
Never avoid doing the right thing out of fear.
Awatar użytkownika
Eleanor
Posty: 15
Rejestracja: 28 lut 2019 23:10

Re: Nowe zawody?

Post autor: Eleanor »

Tak jak piszesz:
NPC trenera - jego dialogi, eq, long, emocje. Jeśli nie zdecydujemy się go wsadzić w istniejącą lokację, to również potrzebne będą opisy lokacji.
Ciosy specjalne zawodu. Jako, że miałby to być zawód na miesz+sztylet potrzebne by były co najmniej dwie pule - miecza i sztyletu, jeśli nie uwzględniać speca z duala/walki tylko jedną bronią/dwoma mieczami/dwoma szytletami. Ta pierwsza wersja wydaje się najrozsądniejsza, bo najmniej problematyczna.
Opisy zawodu zwykle są dość proste, chyba poza nożownikiem. Nie sądzę, żeby istniała potrzeba udziwniania.
Emocje zawodu.
Only an honest death will cure you now.
Awatar użytkownika
Cyzel
Posty: 97
Rejestracja: 26 sie 2014 18:41

Re: Nowe zawody?

Post autor: Cyzel »

To proponowalbym tutaj, by ten nowy zawod mial speca tylko w przypadku walki jednorecznym mieczem (badz poltorakiem trzymanym w jednej rece), lub miecz + sztylet (tarcza/pawez, bron inna niz miecz w drugiej rece negowalaby specowanie). A wiec dwa zestawy "specy", ewentualnie jeden zestaw specy mieczowych + kilka opcji "specjalnych" wersji ciosu gdy postac trzyma jeszcze sztylet.

Jak zaczniecie pisac to podeslijcie na pw link do google docsa, postaram sie cos pomoc.
Spod mokrego kaptura, miast skołtunionej brody, wyzierał długi i spiczasty nos, niezawodnie określający przynależność posiadacza do starej i szlachetnej rasy gnomów.
Awatar użytkownika
Kastan
Posty: 9
Rejestracja: 03 mar 2016 23:29

Re: Nowe zawody?

Post autor: Kastan »

Zapytałem, ponieważ chciałem dowiedzieć się ogólnie, przy pisaniu nowych zawodów co trzeba by było opisać.
Co wiele osób pewnie i tak by Ci powiedziało, to jest już klasa, która nieźle sobie radzi (podobno) miecz + lewak.
Nie będę pewnie pierwszym, jeśli powiem że ww. klasa przy możliwości wzięcia topora zamiast miecza mogłaby zainteresować niejednego krasnoluda.
Never avoid doing the right thing out of fear.
ODPOWIEDZ