Exp niebojowy

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.

Czy popierasz exp niebojowy?

Tak
28
93%
Nie
1
3%
Tesh bym sie napil
1
3%
 
Liczba głosów: 30

Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 144
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Exp niebojowy

Post autor: Kerian » 21 gru 2020 16:29

Nazbieralo mi sie na kolejny durny topic, bo licze na ciekawa dyskusje.

Czy popierasz pomysl wprowadzenia niewielkich ilosci expa za zadania niebojowe takie jak paczki, ziola lub ryby?

Za ryby to jeszcze takie zapytajnikowe, ale paczki i ziola jak najbardziej.

Legendy i tak juz wszyscy robia to co szkodzi dodac nowe sposoby jej zdobywania.
Ukryty elfi mag siedzący na koniu, rzucający błyskawice z craftowanej księgi, by bronić swojego domku.

Kagn
Posty: 8
Rejestracja: 05 kwie 2020 13:52

Re: Exp niebojowy

Post autor: Kagn » 21 gru 2020 16:56

A ja pociągnę temat, bo dlaczego nie. Tak zupełnie poważnie.
Dlaczego moja postać która jest, powiedzmy, kupcem, musi zabijać żeby rozwijać swoje mentale? Nie ma to sensu. Podczas roznoszenia paczek poznaje świat, podczas zbierania ziół również. W ten sposób rozwija się.
Dlatego pomysł Periana wcale nie jest taki niedorzeczny, choć pewnie nieraz omawiany przez liczne grupy osób i odrzucany...
Co nie zmienia faktu, że z punktu widzenia klimatu coś takiego by się przydało.
Niestety, doprowadziłoby to do sytuacji, że postacie bojowe podczas odpoczynku by zbierały zioła i dostawały expa... Dlatego raczej nikt się na to nie zgodzi. Szczerze powiedziawszy nie widzę sposobu na zrównoważenie tego wszystkiego.
Choć gdyby exp za tego rodzaju rzeczy był zależny od posiadania zawodu niebojowego... To dlaczego nie. :)

Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 144
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Exp niebojowy

Post autor: Kerian » 21 gru 2020 17:03

Takich anty exploitowych myczkow jest wiecej. Wizowie kreatywni w miare to cos by tam zakodowali zeby bylo dobrze.
Np za jakas cebule mniej expa, a za delione wiecej.


Tak osobiscie mowiac to dla mnie paczki sa bardziej zajmujace niz exp.
Ziola mnie troche nudza, ale jakby byl exp to moze bym nawet zmienil sie na mysliwego.
Ukryty elfi mag siedzący na koniu, rzucający błyskawice z craftowanej księgi, by bronić swojego domku.

Jahir
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2017 09:23

Re: Exp niebojowy

Post autor: Jahir » 22 gru 2020 12:15

Do zdobywania expa niebojowego wykorzystał bym obecny system zadań, dla większości zadań nie powinno być przeszkód, aby co apokalipsę następował reset i można było ponownie dostarczyć list do Vimmego czy pomóc karczmarzowi z problemem.

Awatar użytkownika
Alicia
Posty: 189
Rejestracja: 20 wrz 2009 02:34

Re: Exp niebojowy

Post autor: Alicia » 22 gru 2020 12:50

A na co niebojowa postać wykorzystywałaby swój zdobywany ziołami, paczkami i rybami exp? Dzięki niemu mogłaby w konsekwencji walczyć tak samo jak ćwiczący zbrojnie, czy każda z obu ścieżek expa nabijałaby: jedna tylko intelekt, druga wszystkie pozostałe, czy jak?

Sama ankieta dobra, tylko trzeba się dokładniej zastanowić, czego się chce.

Awatar użytkownika
Slewhut
Posty: 110
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Exp niebojowy

Post autor: Slewhut » 06 lut 2021 23:09

Niestety moim zdaniem należałoby zmienić możliwość rozdzielania expa i przypisać go na sztywno do używanej umiejętności.

Noszenie paczek (ciężarów) trenowałoby siłę i wytrzymałość.

Zbieranie ziół intelekt.

Kupiectwo rozwijałoby intelekt. Poławianie pereł wytrzymałość i zręczność itd...

Niestety brzmi to jak wielka wywrotowa reforma.


Dobrze przemyślane mogłoby dać ciekawe efekty. Jestem zawsze za większą ilością RPGowania z innymi graczami, niż tępym biciem mobów.
Wieje wiatr w mojej głowie
Nad doliny i nad sady niesie mnie
Wieje wiatr w mojej głowie
On pieśń wolności niesie mi

Gunbjorn
Posty: 11
Rejestracja: 29 sty 2021 21:49

Re: Exp niebojowy

Post autor: Gunbjorn » 11 lut 2021 18:49

Alicia pisze:
22 gru 2020 12:50
A na co niebojowa postać wykorzystywałaby swój zdobywany ziołami, paczkami i rybami exp? Dzięki niemu mogłaby w konsekwencji walczyć tak samo jak ćwiczący zbrojnie, czy każda z obu ścieżek expa nabijałaby: jedna tylko intelekt, druga wszystkie pozostałe, czy jak?

Sama ankieta dobra, tylko trzeba się dokładniej zastanowić, czego się chce.
Drwal ścinający i noszący drzewa to raczej ćwiczy krzepę i wytrzymałość.
Bieganie z paczkami również nie należy do najlżejszych.
Walka z rybami? Zręczność, siła.
Łażenie po górach i bagnach w poszukiwaniu rzadkich ziół, wytrzymałość.
Polowanie na zwierzęta, wycinanie skór. Zręczność?

Walka z wrogiem to tak w większej mierze ćwiczenie umiejętności, niż siły, wytrzymałości i zręczności.
Umiejętności ćwiczymy u trenerów.
Więc czemu taki drwal czy paczkomat'owiec nie miałby być równie krzepki co srogi wój?:)

Santiago
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2020 18:41

Re: Exp niebojowy

Post autor: Santiago » 25 kwie 2021 12:15

Spotkalem sie wielokrotnie na forum i w rl z rozczarowaniem ze strony RPGujacych osob, ze nie da sie rozwijac postaci nie walczac. Pomysl zeby postac z zawodem kupca dostawala exp za sprzedawanie przedmiotow (np w zaleznosci jak drogie sa te rzeczy = wiecej expa ale oczywiscie dalej bardzo malo, zeby nagle wszyscy kupcy na legendach nie skonczyli w miesiac). Podobnie postac mysliwego za zbieranie ziol/skorowanie (rzadsze ziola/skory/zeby = wiecej expa). Postac odkrywcy za zwiedzanie? Bardzo bardzo fajny pomysl. I mysle, ze realny do zakodowania.

Wyobrazam sobie, ze obecnie kod expa (oczywiscie w duzym uproszczeniu) wyglada mniej wiecej tak:
if SantiagoLedwoMuskaPotwora then
{
ExpSantiago = ExpSantiago + BardzoBardzoMaloExpa;
}
else if SantiagoZabilPotwora then
{
ExpSantiago = ExpSantiago + DuzoExpa;
}

Dodac:
if SantiagoSzukaRzadkiegoGrzyba AND SantiagoZnalazlRzadkiegoGrzyba And SantiagoIsZielarz then
{
ExpSantiago = ExpSantiago + BardzoBardzoMaloExpa;
}
Szuka i znalazl -> chodzi o to ze musialby to by zamierzony sukces w szukaniu tego konkretnego ziolka, nie po prostu 'szukaj ziol' na trakcie. Chociaz samo szukanie ziol moze tez by moglo dawac 0.00001 expa?

if SantiagoWycinaSkoreSmoka AND SantiagoIsMysliwy then
{
ExpSantiago = ExpSantiago + DuzoExpa;
}

Z odkrywcami powinno byc jeszcze prosciej, bo mamy juz klub obiezyswiatow przeciez z obpostepy.

ODPOWIEDZ