Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Archiwum zamkniętych tematów.
Gość

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Gość »

Raglak pisze:
Nie bardzo tez wiem o czym mowisz piszac ze niby ta zmiana spowoduje ze gracz bedzie dodatkiem do sprzetu jak w Wowie - imo jest to kompletnie bez sensu. W WoW-ie staty twojego sprzetu sa wazniejsze niz staty twojej postaci, na Arkadii twoje staty sa duzo wazniejsze niz staty twojej zbroi
Bzdura. Maly przyklad - w kolczudze, z drewniana popekana tarcza i z oksydowanym mlotem z banitow koncze trolla kolo ciezko rannego. W zbroi plytowej, z tarcza od kowala w quen i porecznym mlotem koncze dwa-trzy trolle z rzedu w swietnej kondycji.
Drogi Raglaku - a ile trolli skonczylbys z tym drugim sprzetem gdybys mial dwa lvl'e mniej i skille zredukowane o 15%? Na WoW'ie dalej wycinalbys porownywalna ilosc mobow z taka sama kondycja, ba - z dobrym sprzetem daje sie rozwalac graczy 9 lvl wiekszych niz ty i to mimo tego ze twoje spelle sa duzo slabsze :P
Skad pewnosc ze nie uzywam tarcz? Pouzywalem sobie pawezy - ac na nogi, glowe, korpus, reke wiec podejrzewam ze zebieraly tyle samo ciosow co tarcza uzywana przez kogos z dosc wysokim tarczownictwem i rozpadaly sie przecietnie po ponad godzinie dosc intensywnego expienia.
Pawez na tarczownictwie gp zbierze kilkanascie, w porywach do moze 20% ciosow(i to liczac z tym co sie zasloni i tym co wyparuje jako zbroja). Postac z wysokim tarczownictwem zbiera na tarcze okolo 70-80% ciosow. Naprawde nie pisz o rzeczach o ktorych nie masz pojecia ok? :)
Nie jestem w stanie podac tutaj dokladnych danych procentowych, nie analizowalem tego, mysle jednak ze to co pawez wyparowuje to troszke wiecej niz 20% i faktem jest ze wytrzymuje dosc dlugo. Jezeli cos daje ci ok. 80% ochrony to chyba warto poswiecic te 20 minut zeby zdobyc te 5-6 tarcz, z postow dotychczasowych mozna spokojnie wyciagnac wniosek ze przecietnie tarcza wystarczy na te 30 - 45 min (pomijamy przypadki skrajne gdy tarcza sie rozpada zaraz po wykuciu, zreszta, w tym nowym systemie ponoc nie bedzie sie rozpadac tylko zaplacisz wiecej za kolejna naprawe). Poza tym, wymieniona przez Ciebie tarcza jest od kowala wiec wprowadzenie tej zmiany z 20% szansa ze cos wypadnie nic nie zmieni, dalej bedziesz mogl rozwalac trzy trolle z rzedu w swietnej. Dla mnie ta 20% szansa jest jak najbardziej sprawiedliwa - jesli grasz duzo to bedziesz mial ta swoja super hiper tarcze z jakiegos wyjatkowego moba, jezeli grasz mniej ale masz kase to zamowisz tarcze u kowala, jezeli nie grasz duzo i nie masz kasy to zadowolisz sie przecietna tarcza, ktora zostanie Ci przez miesiac czy dwa bo przeciez jak malo grasz to tarczy takze malo uzywasz, czyli sie nie uszkadza - nie bardzo wiec widze powod do narzekania ze ta zmiana uderzy w najaktywniejszych graczy.
Raglak
Posty: 274
Rejestracja: 08 mar 2009 20:02

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Raglak »

Co nie zmienia faktu, ze sprzet ma ogromne znaczenie. Moze mniejsze niz w WoW, ale ogromne. Na arce postac z dobrym sprzetem moze rozwalic kogos o lvl-dwa wyzej ze slabym sprzetem spokojnie (moze nie o 9 lvli, ale tez poziomow na arce jest duzo mniej niz w WoW). Co do dalszej czesci postu o tarczach, sam przyznales ze nie uzywasz ich i twoje gdybanie jest czysto teoretyczne i wiele czesci twojego rozumowania jest po prostu blednych, a argumentow nietrafnych, nie chce tu dokladnie tego opisywac, zeby nie robic OT.
W kazdym razie wiele z tego co napisal Blob jest trafne, a i sam Rafgart pisal, ze ta zmiana bedzie niekorzystna dla graczy aktywnych. Sam duzo gram i bedzie ona dla mnie sporym utrudnieniem, ale pomysl wydaje mi sie calkiem rozsadny i wart rozwazenia. Ale 'casualowych' zwolennikow reformy prosze o niepisanie, ze argumenty drugiej strony sa wyssane z palca i udowadnianie im na sile ze nie maja racji, bo sporo maja.
Awatar użytkownika
Blob
Posty: 179
Rejestracja: 04 mar 2009 08:37

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Blob »

Raglaku ladne podsumowanie czas pokaze co z tej reformy wyjdzie.
Postuluje zakodowanie osiolka zebym mogl nosic/wozic ze soba 5-6 tarcz

Dobranoc
Gość

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Gość »

Raglak: primo - Blob napisal ze wprowadzenie tej zmiany upodobni Arkadie do WoW'a a ty twierdzisz ze Arkadia jest podobna do WoW'a juz teraz - ot, czepiles sie tego ze napisalem ze staty postaci sa bardziej wazne tutaj niz staty zbroi czy broni. Wplyw sprzetu na staty postaci, ilosc zadawanych obrazen, celnosc ciosow na WoWie jest duuuuuzo wiekszy. Pokaz mi gdzie napisalem ze nie uzywam tarcz? Dodatkowo zauwaz ze zbijajac 80% ciosow nie masz tak zniszczonych zbroi jak ktos bez tarczownictwa, kto te ciosu zmuszony jest brac na inne czesci ekwipunku lub na klate.
wiele czesci twojego rozumowania jest po prostu blednych, a argumentow nietrafnych, nie chce tu dokladnie tego opisywac, zeby nie robic OT.
Widzisz, ja zadalem sobie trud zeby przedstawic swoje argumenty, Ty zas ograniczyles sie do 'Nie masz racji'. Odnosnie zas tego niepisania przez casuali - nie sadzisz ze takze mamy prawo sie wypowiedziec? Moze my takze sobie chcemy pograc, nawet jesli jest to te 15 minut tygodniowo i podejscie Gram w Arkadie wiecej niz ty, wiec swoje zdanie zachowaj dla siebie jest conajmniej lekcewazace. Jesli zas sa jakies nadinterpretacje tudziez bledy w moich argumentach wystarczy je wskazac - nie bede sie upieral ze mam racje, jezeli jej nie mam.


-
Ostatnio zmieniony 04 maja 2009 22:56 przez Gość, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Huggus »

mud przestaje byc obciazany setkami (a tak naprawde to pewnie dziesiatkami tysiecy, jak dlugo nie bylo apsy) zupelnie niepotrzebnych przedmiotow oraz ciaglym procesem oczyszczania lokacji expowisk, ktory bedziemy mogli wylaczyc
Nie wydaje mi sie, zeby takie wylaczenie odswiezania lokacji bylo dobre... sa miejsca jak np Ciemny Bor, gdzie praktycznie zawsze ktos cos tnie. Nawet przy 20% wypadanych itemow, bez czyszczenia lokacji tego zlomu po 5 dniach bez apoki moze zrobic sie naprawde duzo.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.
Raglak
Posty: 274
Rejestracja: 08 mar 2009 20:02

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Raglak »

Vladimir:
Po pierwsze. Arka do WoW teraz nie jest podobna, bo nie mozesz miec najlepszego sprzetu non stop. Bo nie zawsze jest druzyna, zeby go wyjac jak zniknie/zlamie sie, czasem nawet jak jest druzyna, to nie ma npca bo ubil go ktos inny itp. Po zmianie bedzie to mozliwe (a szczegolnie dla osob ktore juz nie musza expic i ktorym sprzet nie bedzie sie rozwalac). Czy to dobrze, czy zle... coz sa i plusy (szczegolnie dla spasionych i nieexpiacych postaci) i minusy.

Po drugie nie napisalem, zebys nie wypowiadac swojego zdania, tylko zeby nie pisac o rzeczach o ktorych sie nic lub malo wie, i na sile probowac udowodnic ze druga strona nie ma racji. Szczegolnie gdy sami wizowie przyznaja ze troche ma. Widzisz roznica miedzy nami jest taka, ze chociaz teraz gram bardzo aktywnie, czesto mam tez paromiesieczne okresy gdy gram godzine-dwie tygodniowo, zatem doskonale wiem jakie sa tego wady i zalety, zas ty nie grasz/nie grales nigdy duzo (a przynajmniej tak wynika z twoich postow) wiec nie potrafisz poprzec swoich argumentow doswiadczeniem, a jedynie teoretyzujesz.

A wytykania twoich bledow twojej argumentacji odnosnie tarcz nie bede wypisywac dokladnie, bo to jest totalny OT, a zajalby pare ladnych akapitow. Nie chce byc jedna z osob, ktore pograza ten wazny topik w gaszczu dygresji. jesli ci bardzo zalezy napisz PM to ci odpisze.

I jeszcze raz podkresle - nie jestem przeciwnikiem tej reformy. Po prostu zauwazam zarowno dobre jak i zle strony i nie probuje udawac ze zlych stron nie ma. Rozumiem tych, ktorym sie pomysl podoba tak samo jak i tych ktorzy maja zastrzezenia.

A jeszcze co do stosow sprzetu - nie mozna po prostu dopisac globalnie linii czy dwoch kodu w ekwipunku, ze jesli nie bedize w inventory postaci/npca przez dluzej niz rlowa minute-dwie to sie rozpadnie, zamiast na kazdej lokacji osobno ustawiac czas niszczenia przedmiotow (nie jestem programista, wiec jesli to niemozliwe i pytanie jest glupie, prosze mnie potraktowac lagodnie ;P) ?
Gość

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Gość »

Ok, faktycznie nie wzialem pod uwage osob, ktore nie musza expic, ale takich jest naprawde niewiele, wiec nie sadze ze bedzie to jakis wielki problem ze beda mialy dobry sprzet, zwlaszcza ze czesc osob, ktore sa przeciwne zmianie pisaly ze problemem bedzie zdobywanie odpowiedniego sprzetu. Jak juz pisalem, nikogo na sile nie probuje przekonac do tego ze nie ma racji, po prostu przedstawiam swoje kontrargumenty, odnosnie zas poparcia argumentow doswiadczeniem, nie uwazasz ze wypadaloby wpierw nieco pograc w WoW'a zeby przyrownywac obie gry? Nie wiem jak Ty, ale Blob podobno nie gral, wiec takie porownywanie jest mocno na wyrost. Wracajac zas do tarczownictwa, byc moze troszke teoretyzuje, ale czy faktycznie az takie bledy popelnilem? Jezeli nie expisz to jak sa przyznales w ostatnim poscie zmiana bedzie dla Ciebie korzystna, w przypadku expienia zas wg. tego co napisales na poscie na 1 podstronie
A ze taka tarcza rozpada sie po 2-3 godzinach expa (i to pomimo napraw do swietnego stanu u kowali), to jeszcze mniej fajnie.
Bo teraz na ogol przedmioty pekaja duzo duzo szybciej niz w momencie kiedy kowal mowi, ze nie nadaja sie do naprawy (tarcza to na ogol maks godzina expa...)
moje teoretyzowanie nie bylo do konca takie bledne skoro twierdzilem ze zywotnosc tarczy to 30 - 45 min. Z tego co pisales jest nawet lepiej niz myslalem. Wracajac zas do tego co napisalem wczesniej, jesli na jakakolwiek czesc ekwipunku zbierasz 80% ciosow, to reszta niszczy ci sie znacznie wolniej, ew. zyskujesz czas ktory stracilbys na leczenie sie do swietnej - w pierwszym przypadku placisz wiecej za naprawe tej nieszczesnej tarczy ale znacznie mniej za naprawe reszty ekwipunku, w drugim przypadku expisz znacznie szybciej i plynniej. Nie pisalem takze ze ta reforma nie ma wad, w pierwszym poscie wymienilem plusy i minusy jakie dostrzegam, w pozostalych staralem sie odnosic tylko do tego co napisali inni.
Gość

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Gość »

Na potrzeby swoich rozważań wyróżnię 4 grupy graczy: A) żółtki, B) niezgildiowani doświadczeni (mniej lub bardziej), C) zgildiowani aktywni, D) zgildiowani nieaktywni.

Tymczasem reforma w formie zaproponowanej przez Rafgarta spowoduje:

- dla A gorzej - bo ten lepszy sprzęt będzie wyzbierany do skrzyń, a gorszy na sprzedaż (skoro wzrosną ceny). Będą skazani praktycznie tylko na kowali. I wiadomo, że na początku jest słabiej z zarabianiem, więc te drogie naprawy ich też będą bardziej obciążać

- dla B jeżeli to samotnik - będzie trochę gorzej z powyższych powodów, ale nieznikający sprzęt doskonale im zrekompensuje brak skrzyni.

- dla C gorzej - co było roztrząsane w wielu powyższych postach

- dla D lepiej - co również było roztrząsane w powyższych postach

Podsumowując: będą promowane grupy B i D, a więc dla arki mniej korzystne (szczególnie D), zamiast A i C - które to imo bardziej chyba sprzyjają rozwojowi Arki :shock:


Druga sprawa - takie naprawianie zawsze do znakomitego przeszkadzałoby w handlu miedzy graczami (już nie wspominając kolejny innych minusów, o których pisali oboje półelfowie) - bo zawsze trzeba by weryfikować faktyczną "wartość" przedmiotu obrotu u jakiegoś npc handlarza/kowala, żeby nie kupić czego, czego naprawa kosztuje 1 mth.

A gdyby - jak teraz - każda kolejna naprawa pogarszała stan broni, to wskazywałby on na stopień "użytkowania" takiego uzbrojenia. I wtedy patrze na short przedmiotu, oceniam go i wiem już za ile chce kupić/sprzedać


Osobiście jestem za jakimś rozsądnym wydłużeniem czasu życia przedmiotów (oczywiście jakimś tam kosztem) - ale nie w zaproponowany sposób.

A dla poprawy "zrozumienia" stanu rzeczy przez nowicjuszy mogłaby zostać zrobiona taka prosta rzecz, że jak coś, z czym idzie się spać ma przetrwać apokę, to niechże się z tym budzę - a nie jak jest teraz - przeskoczenie z trochę na w ogóle nie przetrwa podczas snu kasuje przedmiot z ekwipunku. To bardzo utrudnia grę graczom, dla których zdobywanie sprzętu stanowi jakiś tam kłopot, a skrzyni to nie mają tym bardziej.
Kharl
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2009 21:07

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Kharl »

Wybaczcie ale wydaje mi sie, ze wasze porownywanie arki do wowa jest conajmniej dziwne! Jesli uwazacie iz przez to, ze sprzet nie bedzie nagle znikal po okolo 4 dniach, arkadia upodobni sie do wowa to naprawde sporo przesadzacie, przeciez takie rozumowanie jest wrecz glupie (bez urazy). Rownie dobrze mogli byscie powiedziec ze upodobni sie do ultimy albo nawet wiedzmina - tam tez jak zdobedziesz jakas bron to ona zostanie do konca :roll:

Rafgart napisal wyraznie, ze pekanie broni zostanie znacznie ograniczone (albo wrecz zniesione), a procentowe ograniczenie wypadania blach musi zostac wprowadzone zeby nie zasmiecac swiata. Jesli juz tak bardzo chcecie porownywac z wowem tam - szansa na znalezienie magicznego przedmiotu jest duzo mniejsza, handel takimi itemkami na aukcjach kwitnie a radosc z posiadania magika, nawet przez mocne gildie, sporo wieksza.

Odpowiadajac na niektore z powyzszych argumentow:
Nie bedzie mozna miec najlepszego sprzetu caly czas, bo magiki pozostana na obecnych zasadach.
Osoby ktore graja aktywnie, beda mialy duzo lepsze mozliwosci zdobycia i zlozenia w skrzyni 10 tarcz ktore przetrwaja nieskonczenie dlugo - wystarczy jedna wieksza wyprawa.
Tak naprawde dla aktywnych graczy najwiekszym problemem bedzie to ze musza zabic 5 npcow zeby zdabyc upatrzona bron czy zbroje zamiast 1, ale czy dla aktynych osob naprawde to bedzie problem? Raczej glownie sprawi to, ze dobry sprzet bedzie sie duzo bardziej cenic, chociaz po odpowiednim balansie moze sie okazac, ze przy intensywnej grze sprzet bedzie niszczyl sie w podobnym czasie, jak teraz znika.

Raglak dobrze pisze, ze napewno wniesie to duzo zmian, ale warto sprobowac, bo chyba wszyscy zdajemy sobie sprawe ze jest to krok w dobrym kierunku, a twierdzenie ze przez to arka upodobni sie do wowa jest... raczej smieszne ;)

re Mimi: jesli chodzi o Twoj wywod to uwazam ze gracze mlodzi raczej skorzystaja na tej zmianie, teraz i tak nie maja sprzetu,a po reformie jesli jakims trafem uda im sie zdobyc cos ciekawego to dluzej sie tym naciesza, jesli uda im sie zebrac kase na fajna zbroje - bedzie im dlugo sluzyla.
Wedlug mnie ta zmiana nie tyle pogorszy jakosc gry dla aktywnych, ale raczej poprawi dla niezgildioanych bez skrzyni) oraz tych majacych mniej czasu.
Doskonale pamietam jak jeszcze niedawno przeklinalem pod nosem system znikania broni, poniewaz nie mialem dostepu do skrzyni gildiowej ;)
Raglak
Posty: 274
Rejestracja: 08 mar 2009 20:02

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Raglak »

Vladimir wiesz jaki masz problem? Przeczytasz tu pare zdan, tam pare zdan, reszte sobie 'wywnioskujesz' i na podstawie tego probujesz dyskutowac. Obiecuje, ze to ostatni moj post w tym temacie o tarczownictwie:

Mi tarcze rozwalaja sie po 2-3 (w druzynie) lub 1 (solo) godzinach expa, bo mam oprocz tarczownictwa wysoko uniki i parowanie, a takze wysoka zrecznosc, a na dodatek jestem na tyle silny, ze bardziej oplaca mi sie ciac mocne npc-e, na ktorych w ciagu 10 minut 3-4 sie expi, a 6-7 odpoczywa. Wiekszosc graczy ktorzy posluguja sie tarcza nie ma wysoko ani parowania ani unikow i expi slabsze moby, w ktorych glownie liczy sie przemial (jak troglodyci, potepiency, kilmulisy, hobgobliny itp.). Na dodatek krasnoludy czy ogry maja zreke na tyle nisko, ze uniki na gp bardzo slabo dzialaja. I im tarcza rozwala sie po 20-30 minutach expa. Jesli na tych expowiskach bedzie mniej tarcz(a na wielu nie kazdy npc ma tarcze a np. 1 na 10-20, lub jak w przypadku trogow tarcze sa troche dalej i maja je 3 npce o wolnym czasie respawnu), beda musieli zabierac zapas 5-6 tak jak pisal Blob. A majac takie obciazenie w plecaku ciezko jest expic. Wiec dla nich zmiana bedzie duzym utrudnieniem. Wiec skoncz juz prosze udowadniac, ze nie zrobi im to roznicy, bo po prostu nie masz racji.


Edycja: Kharl - co do broni masz racje, magiki beda mieli aktywni gracze. Ale nie ma dobrych magicznych zbroi (poza pancerzem z Drachenfels, ktory rzadko kto ma i zbroja z Bodrogu ktorej od naprawienia buga nikt nie mial i raczej nie bedzie miec) dla ludzi ktorzy nie musza nosic kolczug. Poza tym sa bronie niemagiczne ktore mimo ze troche gorsze od magikow, sa wyraznie lepsze od calej reszty. Tak wiec ubrac sie w najlepszy sprzet(bez magicznej broni) i miec go wiecznie to nie bedzie problem, jesli tylko nie bedzie sie go rozwalac na expie. Teraz jest to niemozliwe...
ODPOWIEDZ