Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Archiwum zamkniętych tematów.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Rafgart »

Coraz bardziej uswiadamiany sobie koniecznosc zmian w przetrwalnosci ekwipunku graczy, tak by nie znikal on po pewnym czasie. Zmiana taka miala by olbrzymi wplyw na gre, tak wiec daje wam mozliwosc wypowiedzenia sie. Nie interesuja mnie notki jednowyrazowe lub jednozdaniowe. Licze na zlozone wypowiedzi, szczegolnie graczy z doswiadczeniami nie tylko z Arkadii.

Podstawowe zalozenia:
- zmiana dotyczy zbroi i broni
- nie dotyczy przedmiotow magicznych, ktore pozostaja jak sa
- wylaczamy czasowa zywotnosc sprzetu
- w momencie smierci npca przedmiot ma 20% szansy, ze trafi do ciala, 80% ze zostanie usuniety
- wzrasta wartosc sprzetu
- kazdy przedmiot da sie zawsze naprawic do znakomitego stanu
- kazda kolejna naprawa jest coraz drozsza i zmniejsza wartosc przedmiotu, po dluzszym czasie cena naprawy moze przekroczyc cene zakupu nowej rzeczy

wady
- zmieniamy system, do ktorego wszyscy sa przyzwyczajeni
- zmiana moze byc niekorzystna dla osob, ktore graja bardzo aktywnie i nie maja problemu ze zdobyciem sprzetu

zalety
- znikanie sprzetu jest zniechecajace i niezrozumiale dla nowych graczy
- gra moze byc latwiejsza dla coraz wiekszej grupy 'casual players', ktorzy nie maja juz tyle czas
- sprzet zyskuje realna wartosc, jest sens nim handlowac
- mud przestaje byc obciazany setkami (a tak naprawde to pewnie dziesiatkami tysiecy, jak dlugo nie bylo apsy) zupelnie niepotrzebnych przedmiotow oraz ciaglym procesem oczyszczania lokacji expowisk, ktory bedziemy mogli wylaczyc

Wplyw zmiany na wiele innych rzeczy na mudzie ciezko ocenic i efekty moglibysmy poznac niestety dopiero kilka miesiecy po jej wprowadzeniu.
Technicznie taka reforma to kilka godzin pracy. Z gory napisze, ze nie bedziemy jej wprowadzac w najbliszym czasie, musi zostac najpierw gleboko przemyslana.
Awatar użytkownika
Akko
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2009 15:43

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Akko »

Podstawowe zalozenia:
+ zmiana dotyczy zbroi i broni
+ nie dotyczy przedmiotow magicznych, ktore pozostaja jak sa
+ wylaczamy czasowa zywotnosc sprzetu

- w momencie smierci npca przedmiot ma 20% szansy, ze trafi do ciala, 80% ze zostanie usuniety
+ wzrasta wartosc sprzetu
- kazdy przedmiot da sie zawsze naprawic do znakomitego stanu
- kazda kolejna naprawa jest coraz drozsza i zmniejsza wartosc przedmiotu, po dluzszym czasie cena naprawy moze przekroczyc cene zakupu nowej rzeczy
Zlikwidowanie znikania zbroi/broni jest dobrym pomysłem, ale naprawiania do oporu już zupełnie nie rozumiem. Więc eliminując naprawienia do oporu zostanie tylko jedna wada wprowadzenia takiego systemu.

P.S. Spotkałem się z takim systemem na innym mudzie, łatwiej powrócić do gry kiedy logujesz się i widzisz że nic Ci nie zginęło niż na goła postać. Czasami po prostu jesteś zmuszony nie grać.
Please allow me to introduce myself
Im a man of wealth and taste
Ive been around for a long, long year
Stole many a mans soul and faith
Kagain
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2009 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Kagain »

Na chwilę obecną nie przychodzą mi na myśl inne wady i zalety niż te już wymienione.
Mam jednak zastrzeżenia do szansy na zdobycie sprzętu. O ile stosunek 20%:80% jest dobry w przypadku sprzętu powszechnego, to należe jednak pamiętać, że są przedmioty (a raczej NPCe je posiadające), które pojawiają się znacznie rzadziej w świecie Arkadii. Przykładem jest ogr w wozie w obozie banitów. Ma on bardzo ciekawy sprzęt niemagiczny. Uważam, że w przypadku takich NPCów szansa na zdobycie ich sprzętu powinna wynosić chociaż 40%.
Drugą rzeczą o jakiej pomyślałem to sprzęt typu ubrania. Skoro byłaby możliwość naprawy zbroi do stanu znakomitego to uważam, że ubrania także powinny mieć taką możliwość.

Edit:
re: dół
Pomysł dobry. Na pewno bardziej realny niż zwykłe 'wyparowanie' sprzętu. Inną opcją jest to, aby w chwili śmierci NPCa istniał pewien procent szans na zniszczenie zbroi chroniącej część ciała, w którą dostał cios kończący walkę. Nie miałoby to jednak przełożenia na broń.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2009 11:44 przez Kagain, łącznie zmieniany 1 raz.
Azurion
Posty: 5
Rejestracja: 14 mar 2009 17:08

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Azurion »

- w momencie smierci npca przedmiot ma 20% szansy, ze trafi do ciala, 80% ze zostanie usuniety
No tutaj realizm automatycznie zostaje zabity ;)

Jeśli coś takiego procentowego ma pozostać, to lepiej byłoby zrobić to na zasadzie:
-20% szansy, że wypada przedmiot w znakomitym stanie
-80% szans, że wypada przedmiot już podniszczony bez możliwości naprawy, bądź podniszczony, który ma już na swoim koncie jakąś tam ilość napraw.
Ghazar
Posty: 87
Rejestracja: 15 lut 2009 21:54

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Ghazar »

Pierwsza rzecz:
"- nie dotyczy przedmiotow magicznych, ktore pozostaja jak sa"
Czy z tego podpunktu, mozna wykluczyc ponizszy?
"- kazdy przedmiot da sie zawsze naprawic do znakomitego stanu"
Chodzi o to ze magiczy orez/zbroje, zawsze przeciez byly zdecydowanie bardziej wytrzymale, wiec oczywiscie niech znikaja, lecz chyba tez powinna je obejmowac mozliwosc naprawiania/ostrzenia zawsze do znakomitego stanu. Tak naprawde to sadze ze standardowo powinno sie takim sprzetom ustawic trwalosc jaka ma mithrylowy topor, beda znikac lecz "beda nie do zajechania".

Sama reforma SUPER. Logiczna, chociaz tez chcialbym zwrocic uwage na to iz powinno sie zdecydowanie zwiekszyc wytrzymalosc zbroi plytowych (zeby nie bylo watpliwosci, nie uzywalem, nie uzywam i nie bede uzywac, wiec nie mowie pod siebie ani pod kolegow z gildii ktorych rowniez by to nie dotyczylo).
Jednak fakt ze plyta ktora zdobyc bywa ciezko, kosztuje duzo, rozwala sie po 30-60min to przesada.
Rafgarcie chcialbym tylko zaproponowac aby jednak troszke zwiekszyc prawdopodobienstwo wystepowania, ot ciut chociaz do tych 25%.
I tak rzadko nie bedzie latwo wyjac itemku, ale ta 1/4 szansy wyglada nieco laskawiej niz 1/5 :) Ewentualnie, mozna pomyslec nad pewnym rozgraniczeniem. Tzn odgornie ustalic 20%, lecz PEWNYM npcom dac troche wiekszy, 25-33%. Takim ktore stoja same jedne sa wyjatkowe a czesto pokazuja sie raz na 24h (ot taki ogr na banitach czy Fabian w Drachenfels).
Jednak niezaleznie od decyzji w sprawie procentowych szans, zmiana na poczatkowe tygodnie moze okazac sie troszke niepasujaca niektorym lecz pozniej.. wrecz genialna. Ogromny krok na przod w strone graczy, za ktory mozna jedynie podziekowac BARDZO.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zxar
Posty: 29
Rejestracja: 17 mar 2009 00:12

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Zxar »

Generalnie pomysl super, aczkolwiek...
Rafgart pisze: - kazdy przedmiot da sie zawsze naprawic do znakomitego stanu
- kazda kolejna naprawa jest coraz drozsza i zmniejsza wartosc przedmiotu, po dluzszym czasie cena naprawy moze przekroczyc cene zakupu nowej rzeczy
Spowodowaloby to, ze przedmioty, ktore psuja sie znacznie szybciej (koszt naprawy rowniez szybciej wzrasta) od innych (np. tarcze) bylyby znacznie cenniejsze od swojej realnej wartosci. Moze ujednolicenie tempa niszczenia byloby rozwiazaniem...?
GIT!
Kagain
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2009 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Kagain »

Jedno pytanie mi się nasunęło teraz:
Co z kwestią 'rozpadania się' zbroi? Zostanie wyłączone? Prawdopodobieństwo zostanie zmniejszone?
Raglak
Posty: 274
Rejestracja: 08 mar 2009 20:02

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Raglak »

Tak jak napisali Kagain i Ghazar - juz teraz do niektorych npcow z niemagicznym sprzetem sa wyscigi i czekanie na respawn, sercowa tarcza zdarza mi sie pomachac moze raz na tydzien, mimo ze na banitach bywamy druzyna czesto. Po tej zmianie czas oczekiwania moze wzrosnac do paru tygodni :) A ze taka tarcza rozpada sie po 2-3 godzinach expa (i to pomimo napraw do swietnego stanu u kowali), to jeszcze mniej fajnie.
Zdaje sobie sprawe, ze o wiele latwiej jest napisac cos uniwersalnego dla wszystkich npcow, ale wydaje mi sie ze przynajmniej czesc powinna miec ustawiona recznie szanse na wypadnie sprzetu (moze nawet i 100% w przypadku npcow unikatowych, jak wlasnie Fabian czy ogr z banitow, albo Chapelle). Bo to nie dobry sprzet takich silnych pojedynczych npc powoduje problemy ze stosami przedmiotow na lokacji.
Dla mnie osobiscie zmiana bedzie dosyc niekorzystna, bo o wiele przyjemniej jest isc na expowisko i miec pewnosc, ze nawet w przypadku gdy cos mi sie rozpadnie, na pewno znajde duplikat w nastepnym npcu/na lokacji obok, ale ogolnie ma tez sporo plusow i jak dla mnie moze byc. Tylko z zastrzezeniem tym co powyzej.

Aha no i jeszcze jedna rzecz - musi zostac zmniejszona lamliwosc przedmiotow. Bo teraz na ogol przedmioty pekaja duzo duzo szybciej niz w momencie kiedy kowal mowi, ze nie nadaja sie do naprawy (tarcza to na ogol maks godzina expa...) i zmiana powodujaca ze mozna je non stop naprawiac do znakomitego stanu nic nie da.
Awatar użytkownika
Cannard
Posty: 108
Rejestracja: 23 lut 2009 06:14

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Cannard »

1. System promuje casuali. Czyli nieważne, że przez ostatnie cztery miechy nie zalogowałeś się dłużej niż na 15 sekund. Masz zbroje. W przypadku bitwy logujesz się i wzmacniasz swoją ekipę full armorem. Gildia X loguje się raz na miesiąc, gildia Y gra regularnie. Gildia X ma pełny wypas w sprzęcie. Gildia Y musi na ten sam sprzęt wydać o wiele więcej kasy/czasu niż przeciwnicy. To po co grać? Wystarczy czekać na cynk kiedy „ustawka”.

2. Zbiera się ekipa powiedzmy dziesięciu graczy, żeby wyjąć dobry sprzęt, czasem parę godzin zajmie im cały ten cyrk. Po czym wchodzą na lokacje i w ośmiu przypadkach na dziesięć dostają figę. No strasznie motywujące do gry.

3. Gracz traci sprzęt. Dajmy na to za zgon. Idzie sobie po uzbrojenie i musi 80% więcej czasu stracić żeby wyjąć głupią tarcze. 80% więcej by zdobyć kolczugę/napierch/naramienniki. Jak ma jeszcze czas to może i jakimś cudem zdąży wylosować sobie hełm służący do czegoś więcej niż za nocnik. Przy założeniu, że większość graczy bawi się zestawem napierch, tarcza, naramienniki, hełm, płaszcz – daje nam to radosne 400% więcej czasu na zdobycie sprzętu po zgonie. Śmierć postaci na arce teraz bywa bardzo bolesna ale po tej zmianie to będzie pikuś. I nie ma co się łudzić, że sobie weźmie ze skrzyni, kto będzie tracił całe dnie żeby zebrać dwie kolczugi do skrzyni? I co z niezgiliowanymi? Co z początkującymi, którzy najczęściej są narażeni na pad?

Pomysł jak widać specjalnie mi nie przypadł do gustu, z prostej przyczyny – grający w grę aktywnie będą mieli znacznie gorzej niż gracze widma, którzy logują się z przyzwyczajenia

Już pomijam fakt, że chcecie wprowadzić kolejną radykalną reformę nie skończywszy poprzedniej, rozpoczętej ponad 4 lata temu, bo już to inna bajka.
Inni zawsze mu doradzali, żeby zrobił coś ze swoim życiem. Zgadzał się z tym: chciałby z niego zrobić łózko.
--------------------
Nieważne, jak żyłeś i umarłeś, ale jak opowiadają to bardowie.
Awatar użytkownika
Joth
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 2009 16:35

Re: Zmiana przetrwalnosci sprzetu

Post autor: Joth »

Świetna sprawa 

Wg mnie:
1/ Najpierw dodać więcej stuffu po kowalach i sklepach.
2/ Zrezygnować w ogóle ze sprzętu w npcach oprócz broni „pakernych”
3/ cieszyć się gra

Zalety:
Nic się nie marnuje i jest tylko tyle sprzętu ile rzeczywiście potrzeba w świecie.

Wady
Każdy będzie kupywał miecze/zbroje po 50 zk żeby nie musieć łazić po wszystkich mobach a siedzieć tylko na tych najexpowniejszych.


Dopisze coś wieczorem jak sie temat rozwinie.
ODPOWIEDZ