Widze Pier iz trudno ci przekazywać argumenty bez zlosliwości i przyjac do wiadomości iz nie kazda twoja mysl jest dobra.
Ale po kolei:
1. bonus druzynowy (spostrzegawczosc)
Mimo to spróbuję jeszcze raz odpowiedzieć, tym razem na Twoje pytanie. "Dlaczego głupota?" Otóż co innego kiedy cała drużyna rzeczywiście szuka kogoś i wyraża świadomą chęć znalezienia kogoś poprzez komende "szukaj", a co innego kiedy taka drużyna sobie śmiga traktem i widzi wszystko co siedzi po krzakach dlatego że jest ich więcej. Może dodajmy jeszcze autowsparcie w opcjach.
Czujesz różnice?
Bynajmniej nie jest to glupota a twoj przyklad jest doprowadzony do granic absurdu. Mowimy to o dosc niewielkim bonusie a nie o kumulacji (w tym drugim przypadku tracilaby sens umiejetnosc ukrywania tak ostatnio popularna).
W chwili obecnej (przypuszczam) wchodzac na lokacje z ukrytym przeprowadzony jest test czy zostanie on dostrzezony dla kolejnych czlonkow. Każdy jest traktowany z osobna a przeciez trudniej jest sie ukryc przed grupka ludzi niz za plecami pojedynczego. Oczywiscie jesli jestes z tlumem "slepcow" bonus bedzie minimalny.
Wyczuwasz roznicę i nie trzeba do tego swiadomosci?
2. Druzynowe szukanie - podobnie jest w tym przypadku choc dziwnym trafem upierasz sie nad jedynie przyspieszeniem tej komendy. Przeciez na tej samej zasadzie ukrywajac sie gorzej sie ukrywac przed grupa szukajacych niz przed pojedynczym. Oni przeszukaja i szybciej i LEPIEJ dany teren.
Oczywiscie z powyzszymi obostrzeniami.
3. Wymykanie sie podczas przeszukiwania
Wymykanie się gracza z lokacji, na której ktoś szuka bez odzewu od systemu, może być rzeczywiście irytujące. Może radą na to byłby natychmiastowy test znalezienia dla wymykających się postaci.
Dlatego rozróżniamy dwie umiejetności tj.
Kod:
ukrwanie się
Kod:
skradanie się
obu należy sie wyumieć, za obie płacąc grubym mithrylem
Blob napisał(a):
A co do wymykających sie wystarczyło by bardzo zwiększone prawdopodobienstwo zauważenia osoby wymykającej podczas przeszukania.
Nie wiem skąd Twoje "wystarczyłoby" skoro moja propozycja jest prostsza, moża stąd, że niedoczytałeś.
Mimo iz usilnie starasz sie innych uczyc, sam nie dostrzegasz dziwacznosci swojego rozwiazania.
Moze rozwiejesz mi watpliwosci co do przerwania przeszukiwania przez przemkniecie ukrywajacego (nieudane przemkniecie).
W tym przypadku nastapiloby automatyczne przerwanie komendy "szukaj" i normalna walka/ucieczka/dalsza pogon. Tyle ze nie jest to zawsze sytuacja porzadana, bo szukajacy chcieli znalezc poranionego wroga nie ta wymykajaca sie osobe. Mozna przeciez uzyc "przestan walczyc" i znowu "szukaj" ale jak widzisz jest to tworzenie dodatkowych "odruchow" nie zawsze przez wizow docenianych.
Ja proponuje cos innego po prostu minus dla wymykajacego sie. Proste do wprowadzenia, nie koliduje dzialanie komendy "szukaj" po prostu zmiana skutecznosci przemkniecia ukrywajacego zalezna od umiejetnosci szukajacego. dolożenie dodatkowego skladnika do algorytmu przemykania sie.
Czy twoj pomysl jest prostszy?
No i maly bonus krotki log z dzialaniem blokady przemykania ktore notabene jest bardzo dlugie:
Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, poludniowy-wschod, zachod i wschod.
Stalowoszary grozny niedzwiedz.
> zabij niedzwiedzice
zabij niedzwiedzia
przemknij e
e
przemknij w
Nie widzisz zadnej takiej osoby.
>
Wychodzisz z ukrycia.
<< A T A K U J E S Z >> stalowoszarego groznego niedzwiedzia.
> Ochlon chociaz chwile od walki...
> Stalowoszary grozny niedzwiedz ledwo muska cie ostrymi zebami, trafiajac cie w nogi.
Uciekles stalowoszaremu groznemu niedzwiedziowi.
Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj szesc widocznych wyjsc: poludniowy-wschod, wschod, poludnie, polnoc, polnocny-zachod i zachod.
> Ochlon chociaz chwile od walki...
Dziala
> e
e
przemknij w
Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, poludniowy-wschod, zachod i wschod.
Stalowoszary grozny niedzwiedz.
>
Uciekles stalowoszaremu groznemu niedzwiedziowi.
Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj szesc widocznych wyjsc: poludniowy-wschod, wschod, poludnie, polnoc, polnocny-zachod i zachod.
> Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, poludniowy-wschod, zachod i wschod.
Stalowoszary grozny niedzwiedz.
Nie jestes juz schowany.
Nie dziala
Za to ukrywanie:
Pogorze Mahakamu.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: poludniowy-wschod, polnocny-zachod i zachod.
Bury grozny niedzwiedz.
> zabij niedzwiedzice
zabij niedzwiedzia
w
ukryj sie
Nie widzisz zadnej takiej osoby.
>
<< A T A K U J E S Z >> burego groznego niedzwiedzia.
> Uciekles buremu groznemu niedzwiedziowi.
Pogorze Mahakamu.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnocny-zachod, poludniowy-wschod, wschod i zachod.
Brazowy czujny lis.
<< CHOWASZ SIE >> najlepiej jak potrafisz.
2) Ukrywanie ma opóźnienie.
I ta oczywista oczywistoscia zakoncze z pozdrowieniami dla Coroniusa