Zbiór mądrości o ukrywaniu

Archiwum zamkniętych tematów.
Araf
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2011 09:29

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Araf » 03 maja 2011 16:58

Jesli zrobic by konkurs w ktorym imie danej postaci najlepiej odzwierciedlaloby caloksztalt dzialanosci na arce bylbys jednym z faworytow.
Psy szczekaja karawana jedzie dalej, najmij sie jeszcze pod wspieraka imperialny kozaku.

Twe zaslepienie i bajerka nie pozwala ci nawet zauwazyc ze jestes jednym tych ktorzy nie tylko placza ale gorzko szlochaja. Jestem w stanie zrozumiec twoj bol, bo przeciez chcialbys moc orac orki chodzby do rannego, a tu taki klops.
Co do twoich pomyslow, proponuje zeby do tego bonusu w nocy (pochodnie, ogniska i te sprawy )doliczal sie tez przeblysk twojego intelektu.

Z ta ocena samego siebie to sobie nie pochlebiaj.

Awatar użytkownika
Gotmir
Posty: 176
Rejestracja: 12 lut 2009 21:48
Lokalizacja: Bristol

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Gotmir » 03 maja 2011 18:30

Gniot pisze:Araf z ciebie taki mistrz pk jak ze mnie. Tyle lat...tyle akcji tyle wyjsc tyle atakow (...)

Tu akurat musze grubo zaprzeczyc bo Araf jest jedym z tych mutkow ktorzy odwiedzaja wrogow kazdego dnia (ba nawet kilka razy dziennie)
wiec sie Gniot troche rozpedziles.
"Każda mutacja musi mieć czas rozwoju. Najpierw jest taki mutant, taki mutant... A później taki duży mutant"- A.Kwasniewski

Vailen
Posty: 35
Rejestracja: 25 mar 2009 21:47
Lokalizacja: Op

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Vailen » 04 maja 2011 00:54

Tyle lat...tyle akcji tyle wyjsc tyle atakow i nadala pipka jestes
Nono, tylko nie pipka! obrazamy naszych przyjaciol

Jak dla mnie partyzant to zamaskowana opcja niemiecka. Tak..UKRYTA opcja niemiecka. Zobaczycie jak ze slaska wam walnie z ukrycia bounca!

Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Pier » 04 maja 2011 10:39

Re Blob:
:lol:
Zacznij myśleć, zamiast usilnie szukać złośliwości.

Wytłumaczę Ci tak powolutku. Napisałem, że drużynowy spost to głupota, natomiast drużynowe przeszukiwanie jest sensowne, choćby dlatego, że wymaga komendy. A Ty zapytałeś dlaczego drużynowy spost to głupota, argumentując to tym, że nie potrafię sobie wyobrazić drużyny przeszukującej razem krzaki. :?
Rozgraniczam przecież wyraźnie spostrzegawczość od przeszukiwania, to drugie nie działa kiedy sobie biegniesz traktem radośnie podśpiewując pod nosem, albo kiedy walczysz. Nie napisałem, że nie czytasz ze zrozumieniem, napisałem, że w ogóle nie czytasz, jeśli czytasz, to najmocniej przepraszam.

Drużynowe przeszukiwanie nie może być dokładniejsze w drużynie niż kiedy to robi jedna osoba, no takie niestety jest życie, że sam lepiej sprawdzisz teren, niż w 5 osób, bo zawsze jakiś skrawek zostanie pominięty. Natomiast razem zrobicie to zdecydowanie szybciej. I teraz pomyśl czy drużyna GP szybciej znajdzie ukrywacza, kiedy ich czas przeszukiwania lokacji będzie pięciokrotnie szybszy, czy jeśli dostaną jakiś bonus?
PODPOWIEDŹ: jeśli nie jest noc+sprzyjająca lokacja to za 2-3 przeszukiwaniem i gp może mnie znaleźć.
Myślenie nie boli, trzeba tylko przestać mierzyć kogoś własną miarką.

Awatar użytkownika
Blob
Posty: 176
Rejestracja: 04 mar 2009 08:37

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Blob » 04 maja 2011 17:39

Widze Pier iz trudno ci przekazywać argumenty bez zlosliwości i przyjac do wiadomości iz nie kazda twoja mysl jest dobra.
Ale po kolei:

1. bonus druzynowy (spostrzegawczosc)
Mimo to spróbuję jeszcze raz odpowiedzieć, tym razem na Twoje pytanie. "Dlaczego głupota?" Otóż co innego kiedy cała drużyna rzeczywiście szuka kogoś i wyraża świadomą chęć znalezienia kogoś poprzez komende "szukaj", a co innego kiedy taka drużyna sobie śmiga traktem i widzi wszystko co siedzi po krzakach dlatego że jest ich więcej. Może dodajmy jeszcze autowsparcie w opcjach. :? Czujesz różnice?
Bynajmniej nie jest to glupota a twoj przyklad jest doprowadzony do granic absurdu. Mowimy to o dosc niewielkim bonusie a nie o kumulacji (w tym drugim przypadku tracilaby sens umiejetnosc ukrywania tak ostatnio popularna).
W chwili obecnej (przypuszczam) wchodzac na lokacje z ukrytym przeprowadzony jest test czy zostanie on dostrzezony dla kolejnych czlonkow. Każdy jest traktowany z osobna a przeciez trudniej jest sie ukryc przed grupka ludzi niz za plecami pojedynczego. Oczywiscie jesli jestes z tlumem "slepcow" bonus bedzie minimalny.
Wyczuwasz roznicę i nie trzeba do tego swiadomosci?

2. Druzynowe szukanie - podobnie jest w tym przypadku choc dziwnym trafem upierasz sie nad jedynie przyspieszeniem tej komendy. Przeciez na tej samej zasadzie ukrywajac sie gorzej sie ukrywac przed grupa szukajacych niz przed pojedynczym. Oni przeszukaja i szybciej i LEPIEJ dany teren.
Oczywiscie z powyzszymi obostrzeniami.

3. Wymykanie sie podczas przeszukiwania
Wymykanie się gracza z lokacji, na której ktoś szuka bez odzewu od systemu, może być rzeczywiście irytujące. Może radą na to byłby natychmiastowy test znalezienia dla wymykających się postaci.
Dlatego rozróżniamy dwie umiejetności tj.
Kod:
ukrwanie się
Kod:
skradanie się
obu należy sie wyumieć, za obie płacąc grubym mithrylem
Blob napisał(a):
A co do wymykających sie wystarczyło by bardzo zwiększone prawdopodobienstwo zauważenia osoby wymykającej podczas przeszukania.

Nie wiem skąd Twoje "wystarczyłoby" skoro moja propozycja jest prostsza, moża stąd, że niedoczytałeś.
Mimo iz usilnie starasz sie innych uczyc, sam nie dostrzegasz dziwacznosci swojego rozwiazania.
Moze rozwiejesz mi watpliwosci co do przerwania przeszukiwania przez przemkniecie ukrywajacego (nieudane przemkniecie).
W tym przypadku nastapiloby automatyczne przerwanie komendy "szukaj" i normalna walka/ucieczka/dalsza pogon. Tyle ze nie jest to zawsze sytuacja porzadana, bo szukajacy chcieli znalezc poranionego wroga nie ta wymykajaca sie osobe. Mozna przeciez uzyc "przestan walczyc" i znowu "szukaj" ale jak widzisz jest to tworzenie dodatkowych "odruchow" nie zawsze przez wizow docenianych.
Ja proponuje cos innego po prostu minus dla wymykajacego sie. Proste do wprowadzenia, nie koliduje dzialanie komendy "szukaj" po prostu zmiana skutecznosci przemkniecia ukrywajacego zalezna od umiejetnosci szukajacego. dolożenie dodatkowego skladnika do algorytmu przemykania sie.
Czy twoj pomysl jest prostszy?

No i maly bonus krotki log z dzialaniem blokady przemykania ktore notabene jest bardzo dlugie:
Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, poludniowy-wschod, zachod i wschod.
Stalowoszary grozny niedzwiedz.
> zabij niedzwiedzice
zabij niedzwiedzia
przemknij e
e
przemknij w

Nie widzisz zadnej takiej osoby.
>
Wychodzisz z ukrycia.
<< A T A K U J E S Z >> stalowoszarego groznego niedzwiedzia.
> Ochlon chociaz chwile od walki...
> Stalowoszary grozny niedzwiedz ledwo muska cie ostrymi zebami, trafiajac cie w nogi.
Uciekles stalowoszaremu groznemu niedzwiedziowi.
Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj szesc widocznych wyjsc: poludniowy-wschod, wschod, poludnie, polnoc, polnocny-zachod i zachod.
> Ochlon chociaz chwile od walki...
Dziala
> e
e
przemknij w

Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, poludniowy-wschod, zachod i wschod.
Stalowoszary grozny niedzwiedz.
>
Uciekles stalowoszaremu groznemu niedzwiedziowi.
Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj szesc widocznych wyjsc: poludniowy-wschod, wschod, poludnie, polnoc, polnocny-zachod i zachod.
> Pogorze Mahakamu.
Jest tutaj piec widocznych wyjsc: polnocny-zachod, polnoc, poludniowy-wschod, zachod i wschod.
Stalowoszary grozny niedzwiedz.
Nie jestes juz schowany.
Nie dziala :P

Za to ukrywanie:
Pogorze Mahakamu.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: poludniowy-wschod, polnocny-zachod i zachod.
Bury grozny niedzwiedz.
> zabij niedzwiedzice
zabij niedzwiedzia
w
ukryj sie

Nie widzisz zadnej takiej osoby.
>
<< A T A K U J E S Z >> burego groznego niedzwiedzia.
> Uciekles buremu groznemu niedzwiedziowi.
Pogorze Mahakamu.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnocny-zachod, poludniowy-wschod, wschod i zachod.
Brazowy czujny lis.
<< CHOWASZ SIE >> najlepiej jak potrafisz.
2) Ukrywanie ma opóźnienie.
I ta oczywista oczywistoscia zakoncze z pozdrowieniami dla Coroniusa

Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Coronius » 04 maja 2011 18:48

Obecnie wieści 77

Kod: Zaznacz cały

Przede wszystkim zmienil sie sposob wyliczania ukrywania, tak
iz bedzie ono wyliczane dynamicznie dla danej chwili w zaleznosci
od okreslonych warunkow.
Tak jak wczesniej ukrywanie zalezy od tempa poruszania sie, ale
nie ma juz koniecznosci poprawiania go, samo tak stanie sie z
czasem.
Poziom ukrycia bedzie odtad rowniez zalezal od aktualnej pory
dnia - w nocy bedzie mozna sie ukryc latwiej niz dotad, w dzien
trudniej.
Wychodzi z tego, że pełne ukrycie następuje dopiero po pewnym czasie spędzonym w ukryciu na danej lokacji.
To nie jest opóźnienie?

Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Pier » 04 maja 2011 21:13

Re : Blob
Przy niczym się nie upieram, bo ani Twoich ani moich wynurzeń nikt nie zakoduje. Może dlatego, że dzięki takiemu Twojemu rozwlekaniu tematu stał się nieczytelny, ale mnie żadne zmiany nie są potrzebne ;)

Nie zgodzę się, że kilka osób przeszuka dokładniej jakiś teren niż jedna, to kwestia czasu jakim się dysponuje, a w grupie wszystko zależy od współpracy. To jest moje zdanie, Ty masz inne, nie ciągnijmy już tego.
Napisałem dość prosto, o wymykaniu z przeszukiwanej lokacji, nie wiem gdzie ty dostrzegłeś jakieś przerywanie przeszukiwania itp, Nie rozumiesz, że ukrywanie jest od ukrywania, skradanie od skradania, a przeszukiwanie od przeszukiwania i nie potrzeba tu żadnych bonusów, minusów, srusów, które trzeba testować, balansować, następnie reformować, a że wystarczyłby zwykły BRAK opóźnienia. Poza tym nie do końca Cie rozumiem i straciłem już cierpliwość do tematu. Zgaduję, że nie zetknąłeś się z żadnym systemem rpg stad niezrozumienie między nami (staram się unikać złośliwości, dotyczących Twojego intelektu)

Moja propozycja to:
Oddać atak z ukrycia, przywrócić niewidzialność i dodać drużynówki partyzantom i nożownikom.

EOF

Awatar użytkownika
Blob
Posty: 176
Rejestracja: 04 mar 2009 08:37

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Blob » 05 maja 2011 00:32

Coroniusie: Pelne tak ale to slowo pominoles. Ukrywanie jako takie nie ma opoznienia i smialo mozna uzywac komendy "e; ukryj sie" i ona zadziala choc ukrycie bedzie slabe.
Jednoczesnie bardzo ubolewales nad opoznieniem przemykania
> przemknij sie na zachod
Ochlon chociaz chwile od walki...

Opoznienie jest okolo sekundowe i szczerze nie wiem w jaki sposob wplywa to negatywnie na przemykanie poza nieskutecznoscia wklepanej sciezki "e;przemknij w".
Jednoczesnie system Arki nie zawsze "wyłapuje" koncentracje na walce czyli nie da nawet tego sekundowego opoznienia (ale to juz pewnie za gleboko siedzi by to poprawic).

To tylko takie male sprawdzenie tego co mam mozliwosc i wychodza rozne niescislosci i niedomowienia u ciebie czy tam u Piera.

Jednoczesnie podkreslacie jak to wam zle jak to niedobrze, zawody sa trudne w uzywaniu. A ukrywaczy trudniacych sie pk przybywa...

Moze ktos mi wyjasni ten dualizm?

Awatar użytkownika
Noah
Posty: 73
Rejestracja: 25 sty 2011 16:19

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Noah » 05 maja 2011 01:26

Pier pisze:Nie zgodzę się, że kilka osób przeszuka dokładniej jakiś teren niż jedna, to kwestia czasu jakim się dysponuje...
Owszem, jeśli masz w cholerę czasu i CEL NIE JEST RUCHOMY! Widziałeś kiedyś jak się przeszukuje lasy? Im więcej osób tym lepiej, zasuwa się w jednej linii przed siebie.

Mi cała ta rozmowa zwisa, tak tylko rzuciłem coś odnośnie przeszukiwania terenu w RL. ;)
How do I reach these kids?

Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Buluar » 05 maja 2011 09:10

Blob pisze:Coroniusie: Pelne tak ale to slowo pominoles. Ukrywanie jako takie nie ma opoznienia i smialo mozna uzywac komendy "e; ukryj sie" i ona zadziala choc ukrycie bedzie slabe.
Jednoczesnie bardzo ubolewales nad opoznieniem przemykania
> przemknij sie na zachod
Ochlon chociaz chwile od walki...

Opoznienie jest okolo sekundowe i szczerze nie wiem w jaki sposob wplywa to negatywnie na przemykanie poza nieskutecznoscia wklepanej sciezki "e;przemknij w".
Jednoczesnie system Arki nie zawsze "wyłapuje" koncentracje na walce czyli nie da nawet tego sekundowego opoznienia (ale to juz pewnie za gleboko siedzi by to poprawic).

To tylko takie male sprawdzenie tego co mam mozliwosc i wychodza rozne niescislosci i niedomowienia u ciebie czy tam u Piera.

Jednoczesnie podkreslacie jak to wam zle jak to niedobrze, zawody sa trudne w uzywaniu. A ukrywaczy trudniacych sie pk przybywa...

Moze ktos mi wyjasni ten dualizm?
Spiesze Ci z wyjasnieniami.
Otoz, zazwyczaj osoby parajace sie pk dobrze graja, a zawody ukrywaczy wymagaja czegos wiecej, niz klikania wesprzyj.

Jesli ukrywanie posiada jakies bledy techniczne, to oczywiscie trzeba to poprawic. Jesli natomiast to cale biadolenie spowodowane jest tym, ze ukrywacze zabijaja tych, ktorzy nie potrafia z nimi walczyc, to jest to idiotyzm i skrajne nieudactwo. Na Sigmara, skonczcie wkoncu z wykorzystwaniem balansowania czegokolwiek, do wyrownywania umiejetnosci gry miedzy graczami. To zabija i tak juz smierdzaca truchlem Arkadie.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln

Zablokowany