Zbiór mądrości o ukrywaniu

Archiwum zamkniętych tematów.
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Pier »

Hueh... lubię sobie poczytać wypowiedzi na temat ukrywaczy autorstwa osób, które nigdy żadnym nie grały :D Są całkiem "sympatyczne", szkoda tylko że góra czasami się nimi sugeruje :<

IMO twierdzenie że nożownik musi być skrytobójcą, jest tak samo trafione jak twierdzenie, że Europa nie miała swoich sztuk walki podobnych do tych wschodnich ;] Ba, były nawet takie nastawione na walkę sztyletami przeciwko np halabardzie, do tego w zbroi, dość rozwinięte i skuteczne.

Nawiązując do tematu utrudnien związanych z noszeniem cięzkich zbroji, z wyjątkiem expa nosze lekkie zbroje. Smieszne były, znowu są i pewnie będą docinki, dotyczące słabego klimatycznie stylu gry partyzantów. System pewne rzeczy wymusza i wcześniej bądź później doświadczenie podpowie takiemu ukrywaczowi, że może sobie darować ciężkie zbroje i uparta walkę zaczepna na terenie zurbanizowanym, itp mało "klimatyczne" zagrywki. Niech mi ktoś wskaże fraga, który został zdobyty w taki "niepartyzancki" sposób zawodem partyzanta. Utarło się przeświadczenie, że wiele osób wybiera partyzanta, jesli tak jest rzeczywiscie to robia to dla biernej gry w druzynie i mozliwosci bezpiecznego wycofania sie z expa. Oczywiscie z wyjatkiem druzyn skladajacych sie z samych ukrywaczy.

Podczas gdy wszystkim pozostałym system umożliwia cuda, które nie mają nic wspólnego z klimatycznymi realiami gry. Jak np te opisane w ironicznym poscie Troppe.

Chetnie bym przyjal speca z pierwszej lini za obciazenie wplywajace na ukrywanie. Albo chociaz za cofniecie ostatnich zmian (bodaj sprzed 3 miesiecy) dokopujacych ukrywaczom. ;)
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011 17:28 przez Pier, łącznie zmieniany 1 raz.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Visborg »

Sigardzie, sprawdź proszę w słowniku hasło 'rekompensuje'. Następnie porównaj na przykład z 'neguje' lub 'niweluje'. Wtedy będziesz wiedzieć, dlaczego owszem, brak spec z pierwszej linii jest minusem którego umiejętności niebojowe i poprawione ukrywanie nie NIWELUJĄ, natomiast z pewnością dla graczy którzy wybrali ten zawód, REKOMPENSUJĄ ten brak.

Będziesz wtedy widział, że wnioskowanie Mimiego na podstawie Twojej wypowiedzi było poprawne.

Pier:
Bardzo interesuje mnie to co napisałeś, ale niestety konstrukcja wypowiedzi od "Co do armorków..." do "został zdobyty. ;]" sprawia że jej treść pozostaje dla mnie zagadką. ;) Nie czepiam się tu Ciebie, bynajmniej, mnie samego też czasem wena tak poniesie, że nikt oprócz mnie (a czasem nawet ja sam) nie rozumie o co mi chodziło. :) Poważnie chcę żebyś powiedział to samo innymi słowami, może wtedy to 'rozkminie'. :)
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Sigard »

Visborg:
Zajrzales do slownika, zanim postanowiles udzielic mi tej wspanialej rady?
rekompensata, rekompensacja
1. «zrównoważenie lub wyrównanie braku, niedoboru lub ujemnego charakteru czegoś»
2. «zlikwidowanie poniesionych przez kogoś strat lub doznanych krzywd»
3. «to, co równoważy braki, straty lub krzywdy»
Jezeli chcialbys zniwelowac albo zanegowac minusy zawodu partyzanta, to musialbys mu oddac speca z pierwszej linii. Prosze, nie pouczaj, jezeli sam nie rozumiesz pojec ktorymi operujesz.
Co do rekompensaty, to jej wartosc jest arbitralna, sa tacy ktorzy moga uwazac, ze umiejetnosci niebojowe rekompensuja brak speca, jestem jednak przekonany, ze beda to Ci ktorzy nigdy nie grali zawodem, ktorego dotyczy cala dyskusja.
Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 18
Rejestracja: 10 kwie 2011 11:42

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Tengel »

Zastanawia mnie tylko czemu osoby z największym stażem w grze partyzantem nie narzekają. Każdy ma plusy i minusy, wiadomo. Sami jednak wybieracie jaki chcecie zawód. W końcu nie ma już ograniczenia takiego jak kiedyś, że wszyscy w danym stowarzyszeniu mogą mieć zawód który ono udostępnia. Ja bym chciał dla przykładu możliwość wykupienia etatu bez stowarzyszenia, pewnie znaleźliby się tacy co by mnie poparli.

Umiejętności niebojowe są bardzo miłym i przydatnym dodatkiem. Spec gp jest wg mnie nieporównywalny ze specem z zawodu. Bla bla bla... I ja chce sto milionów i rubinowego słonia w karafce z górskiego kryształu, a co!


Edit:
Re dół
TRUE! Pifo mu!(tylko niech najpierw za dwa zapłaci to i ja się napije) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011 18:37 przez Tengel, łącznie zmieniany 1 raz.
vita sine libertate nihil est

Nie wdawaj się w dyskusje z idiotą. Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Buluar »

Tengel:

Problem polega na tym, ze sa mniej wiecej 4 grupy wypowiadajacych sie. Jedni to Ci, ktorzy nie maja bladego pojecia o sprawie, a tylko zaslyszeli jakis glodne kawalki po ircach tudziez kolegi, co ma kolege z tym zawodem.
Druga grupa to specjalisci od wszystkiego, ktorzy sa mentorami zarowno w erpegu, jak i znawcami balansu zawodow.
Trzecia grupa to przedstawiciele tego zawodu, a czwarta to przypadkowi uzytkownicy.
Dlatego nawet jesli ktos kompetenty sie wypowie w temacie, to przy dobrych wiatrach jest to co 4 notka;-)
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

Sigard pisze:Mimi:
Interesujace w jaki sposob z mojej wypowiedzi wywnioskowales, ze wybor zawodu partyzanta wiaza sie z przekonaniem, ze brak speca z pierwszej linii jest rekompensowany umiejetnosciami niebojowymi.
Interesujące to jest to, gdzie ty w mojej wypowiedzi wyczytałeś, że ja coś takiego wywioskowałem. Ty przecież twierdzisz dokładnie odwrotnie i z tym polemizowałem:
Sigard pisze:Nie argumentuje za tym, czy ten balans jest wlasciwy, czy nie, ale jak ktos ma troche rozumu, to nie bedzie twierdzil, ze jakiekolwiek umiejetnosci niebojowe rekompensuja brak speca z pierwszej linii. Chyba, ze chce byc idiota, do czego najwyrazniej aspirujesz.
Więc nie tylko nie rozumiesz moich, ale i swoich własnych postów :D
I jeszcze pouczasz mnie, że nie umiem czytać ze zrozumieniem.
No tak, bo przecież, jak komuś na forum napiszesz, że nie ma rozumu, jest idiotą i nie umie czytać ze zrozumieniem, to niezbicie świadczy, że masz racje.
Wobec powyższego nie ciągnę dalej tego przyjemnego dialogu z Tobą.

(Przeczytaj jeszcze w skupieniu post Tengela powyżej i spróbuj coś wywnioskować w świetle dowolności wyboru zawodów przez graczy. Albo mamę poproś, żeby Ci wytłumaczyła)
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Sigard »

Mimi pisze:No tak, bo przecież, jak komuś na forum napiszesz, że nie ma rozumu, jest idiotą i nie umie czytać ze zrozumieniem, to niezbicie świadczy, że masz racje.
A propos czytania ze zrozumieniem, to moje stwierdzenie tutaj ma niewiele do rzeczy, wystarczy przeczytac co pisales, zeby wyciagnac podobne wnioski. Skoro juz skonczyles, to nie bede cytowal. Poza tym, masz tez problemy z pamiecia, bo to nie ja pierwszy siegnalem po argument ad personam.
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Pier »

Ja wcale nie żałuję, że nie mam speca z pierwszej linii, choć śmiesznie to wygląda teraz kiedy GP mają ;] Nożownik ma, ok ale ma niższe ukrywanie i tropienie, nie oddałbym w zamian za speca z pierwszej linii i można przyznać rację osobą, które twierdzą, że to taka rekompensata za brak speca z pierwszej linii. Nad myśliwymi nie ma co jojczyć bo i tak jest ich mało.

Mało kto z "ukrywaczy" marudzi? Marudzenie jest domeną słabych ;) Ja sygnalizowałem na forum, jak to wygląda, może mało konkretnie, bo tajemnic zawodu nie wypada zdradzać. Tak czy owak takie sygnały są znikaja miedzy postami osób, które odczuły na własnej skórze pewne mechanizmy związane z zawodami ukrywaczy, ale nie widziały ich od zaplecza i wydaje im się, że nie mają ograniczeń, że to wszystko tak pięknie wygląda.

Ostatnie zmiany sprawiają, że ukrywacze coraz bardziej muszą być perfekcjonistami, bo o zbyt wielu czynnikach muszą pamiętać, przeciętny gracz nie pogra sobie skrytobójca z prawdziwego zdarzenia. Dla mnie to niby dobrze, ale...

Pasowałoby, żeby partyzant miał walkę w szyku, zasłony, rozkazy i blokowanie trochę wyżej, nie niżej niż nożownik.
Awatar użytkownika
Emet
Posty: 57
Rejestracja: 18 sty 2011 14:05

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Emet »

Jedna uwaga do Wizjonerow, zastanawia mnie dlaczego uciekacie w ta 'perfekcjonizacje' partyzanta jak to okreslil Pier w swoim poscie?
Czemu by nie dac graczom wiekszego wplywu na przeczesanie terenu, raz zlokalizowanego partyzanta?
Skoro juz wiemy o ich obecnosci na danym terenie (nie odbieramy im przywileju pierwszego zaskoczenia) czemu nie mamy technicznej mozliwosci odnalezienia ich nawet spora grupa zwiadowcza?
Wystarczyloby uzaleznic komende 'szukaj' prowadzacego o algorytm liczebnosci druzyny i mamy skuteczna bron na ukrywajacych sie na wspolnej lokacji.

Nie jestem przeciwnikiem, ani tez milosnikiem tego zawodu, ale zeby byl on poprawny, nalezy wyposazyc graczy w odpowiednie narzedzia, aby moc mu sie skutecznie przeciwstawic.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Zbiór mądrości o ukrywaniu

Post autor: Rafgart »

Przeniesione z porad dla początkujących.
Zablokowany