Nowe zawody niebojowe?

Archiwum zamkniętych tematów.
Awatar użytkownika
Ulik
Posty: 272
Rejestracja: 21 mar 2009 21:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Ulik » 23 kwie 2009 15:02

Doprawdy, padło od R. tylko kilka słów dotyczących nowego systemu, a już pojawiło się pierwsze kilkadziesiąt słów krytyki tego systemu. Poczekajmy może nieco, aż dowiemy się dokładnie (, w praktyce) jaki to system ?

A tak ustosunkowując się do notki Terenesa:

Z tego co zrozumiałem ze słów R. (+jak chciałbym aby to wyglądało) każdy ma (na przykład) 100 punktów do rozdysponowania na umiejętności niebojowe. Ktoś daje 100 w zielarstwo.. WCIĄŻ może odgrywać (arch)zielarza, z tym, ze teraz może się bronić skuteczniej mając zawód bojowy, jak nie chce to nie musi, nikt mu na siłę topora do łapy nie wciśnie. Gdzie tu strata wyjątkowości ? Ktoś może dać 50 w zielarstwo, 50 w alchemie i być przeciętnym alchemikiem. Może odgrywać alchemika, może odgrywać nożownika czy innego legionistę. Ktoś może dać 25 w łowiectwo, 25 w zielarstwo, 25 w rybołówstwo i 25 w górnictwo. Nie będzie potrafił nic, ktoś może zupełnie olać niebojową część. Pojawią się nowe umiejętności niebojowe. Zabawy może (i pewnie będzie) masa dla wszystkich. Zakładając, że tak będzie owy system wyglądał gdzie tu strata dla KOGOKOLWIEK ? Fakt, może pojawić się problem natury ekonomicznej... ale teraz i tak masa monet jest dla każdego kto wie jak ją zdobyć i ma odrobinę samozaparcia.

Jednak jak wspominałem nie mam pojęcia jak będzie wyglądał dokładnie owy system wyglądał, powyższe przedstawienie to tylko moją wizję i nie widzę sensu aby cokolwiek krytykować czy komentować zanim nie sprawdzimy tego w praktyce/nie dostaniemy solidnej dawki informacji na temat owego wyczekiwanego przez wielu 'bojowych' graczy systemu.

Terenes
Posty: 392
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Terenes » 23 kwie 2009 15:09

Jak nie widzisz w tym systemie straty dla kogokolwiek to bardzo mi przykro.
Jesli kazdy bedzie mogl wydac sobie na zielarstwo 100 punktow, to w efekcie 1/3 graczy bedzie tak miala - reszta sobie rozlozy na targowanie lub rowno.
Znaczy wyjatkowosc (i wartosc na skutek balansow ktore napewno pozniej
nastapia) spadnie do poprzedniego poziomu.


Um tylko nie bedzie mial wartosci "troche" a mistrzowsko.
Do tego, jesli ktos chcialby byc calkiem dobry (na tle innych graczy, bo
wszystko na arkadii zawsze mierzy sie wzgledem innych graczy) w
lowiectwie, to juz raczej nie w tropieniu, a juz napewno nie w zielarstwie.

To troche jak z dodrukowywaniem pieniedzy. Jesli wszystkim damy nagle
rowno 10000000000 zlotych, to nie beda mogli oni kupic wiecej bo ceny
rowniez wzrosna. Za to ci co mieli uzbierane marne kilkaset tysiecy zlotych
straca cala fortune zycia (i tak beda mieli tyle co inni), dla ktorej poswiecili
zdrowie/podroze/rodzine. To byl ich wybor. I fajnie by bylo gdyby gracze
na Arkadii tez mieli jak najwiekszy wybor, a nie dostawali wszystko
"z przydzialu".



Teraz moze poswiecic umy bojowe by byc w czyms lepszy od przecietnosci.
A co bedzie mogl poswiecic po tej reformie? Dodatkowe 20h tygodniowo na
"oranie" umow niebojowych? A moze tego tez nie?

Wakahiko
Posty: 11
Rejestracja: 23 kwie 2009 15:29
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Wakahiko » 23 kwie 2009 15:35

Wspieram Terenesa.

Wizowie nie macie monopolu na dobre pomysly, a ten jezeli dobrze go rozumiemy bedzie kolejna kula w plot. Wiec moze warto go skonsultowac, jezeli nie z wszystkimi graczami to z jakas czescia osob, w ktora te zmiany najbardziej uderzą.

dol:
Rafgart: Mojego tez nie ma.
Zamiast tego napisz tak zeby bylo jasne, a nie domyslanie sie co tez to moze oznaczac.

Fepbat: Jaka ilosc informacji takie wnioski.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009 16:16 przez Wakahiko, łącznie zmieniany 2 razy.
"W wan­nie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło, i o wiele trud­niej znaleźć..." - Terry Pratchett

Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 957
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Rafgart » 23 kwie 2009 15:41

Niestety nie ma tutaj mojego ulubionego emota z waleniem glowa w mur, wiec nie moge nic skomentowac.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Werbat » 23 kwie 2009 16:00

Re: Fafik.

To ma oznaczać, że pieprzycie głupoty jak potłuczeni, imho.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Awatar użytkownika
Ulik
Posty: 272
Rejestracja: 21 mar 2009 21:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Ulik » 23 kwie 2009 16:01

Jak nie widzisz w tym systemie straty dla kogokolwiek to bardzo mi przykro.
Jesli kazdy bedzie mogl wydac sobie na zielarstwo 100 punktow, to w efekcie 1/3 graczy bedzie tak miala - reszta sobie rozlozy na targowanie lub rowno.
Znaczy wyjatkowosc (i wartosc na skutek balansow ktore napewno pozniej
nastapia) spadnie do poprzedniego poziomu.
No dobra, w takim układzie stracą Ci, którzy, grają 'niebojowo' tylko po to aby czuć się wyjątkowym. Jakoś mi ich nie żal. Ja graczem najwidoczniej nie jestem, bo nie łapię się ani w 'reszcie' ani w '1/3'. Ni kupiectwo, ni zielarstwo mnie nie interesuje w tej grze. Wyobraź sobie, że znajdzie się też paru do mnie podobnych, którzy wybiorą łowiectwo, kowalstwo, alchemie, górnictwo czy cokolwiek nam przygotują Czarodzieje.
Um tylko nie bedzie mial wartosci "troche" a mistrzowsko.
Do tego, jesli ktos chcialby byc calkiem dobry (na tle innych graczy, bo
wszystko na arkadii zawsze mierzy sie wzgledem innych graczy) w
lowiectwie, to juz raczej nie w tropieniu, a juz napewno nie w zielarstwie.
Na tym właśnie polega urok punktów, że albo jest się 'czeladnikiem' w paru umiejętnościach, przeciętnym w dwóch albo mistrzem w jednej. Jedyny problem w tym systemie to (chyba, nie poluje na zwierzaki) silne powiązanie tropienia i łowiectwa.
To troche jak z dodrukowywaniem pieniedzy. Jesli wszystkim damy nagle
rowno 10000000000 zlotych, to nie beda mogli oni kupic wiecej bo ceny
rowniez wzrosna. Za to ci co mieli uzbierane marne kilkaset tysiecy zlotych
straca cala fortune zycia (i tak beda mieli tyle co inni), dla ktorej poswiecili
zdrowie/podroze/rodzine.
To Arkadia, nie życie. Jeśli grasz myśliwym/zielarzem znaczy, że sprawia ci to przyjemność (w przypadku zielarza możliwe jest również, że lecisz na kasę ;P ). JEŚLI zmiany będą wyglądać tak jak WYDUMAŁEM wciąż będziesz mógł polować na zwierzątka i zbierać ziółka. Jedyna różnica jest taka, że Zbyszek, Heniek i Grzesiek również będą mogli to robić (ale ty masz już doświadczenie i wciąż możesz będziesz zarabiał więcej od nich) Choć tu wracamy do wyboru zawodu niebojowego tylko dla poczucia wyjątkowości.


Dobra, dla mnie koniec gdybania na temat rzeczy, o której nic nie wiemy.

Terenes
Posty: 392
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Terenes » 23 kwie 2009 16:29

re Ulik
Jestem zaskoczony ze "nie obchodzi cie" co maja inni. To prosty system
inflacyjny.

Jesli jestes silny i bijesz trolle i masz z tego kamienie szlachetne i nagle
powstaje 10 innych expowisk z kamieniami to logicznym nastepnym ruchem
administracji jest obciecie wszystkich kamieni. I tak ZAWSZE bylo do tej
pory.

Jesli masz miazge i na tym polega twoja wyjatkowosc i nagle wszyscy inni
moga miec miazge (do wyboru z np ogluszaniem i szalem bojowym) to
a) wszystkie expowiska w przeciagu roku beda wzmocnione
b) stracisz przewage nad innymi graczami.

A to ze my nie rozumiemy Rafgarta jest rownie prawdopodobne jak to ze on
nie rozumie nas. Roznica polega na tym, ze my nie potrzebujemy ikonek
by probowac cos sobie wytlumaczyc.

I owszem, mam pare realnie wygladajacych pomyslow jak analogicznie
reforma umow niebojowych moglaby wygladac, ale kazdy z nich rokuje
jeszcze gorzej.

Awatar użytkownika
Krot
Posty: 76
Rejestracja: 12 lut 2009 22:34
Lokalizacja: Urbimo

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Krot » 23 kwie 2009 16:37

Terenes:
bez szczególnej obrazy, alew Ciebie to chyba nikt nigdy nie zrozumie
Just because she feeds me well
and she made me talk dirty in a pink hotel
doesn't mean she's got eyes for me
she might just want my bones you see (...)

Awatar użytkownika
Ulik
Posty: 272
Rejestracja: 21 mar 2009 21:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Ulik » 23 kwie 2009 17:03

Terenes pisze: Jesli jestes silny i bijesz trolle i masz z tego kamienie szlachetne i nagle
powstaje 10 innych expowisk z kamieniami to logicznym nastepnym ruchem
administracji jest obciecie wszystkich kamieni. I tak ZAWSZE bylo do tej
pory.
Mapuje 10 nowych expowisk, sprzedaje mapy. Mam monety, sławę i kobiety 8-)
Jeśli tną kamienie, przerzucasz się na ryby, pocięli ryby / wzięli się ostro za rybo-boty ( :P ), dogadujesz się ze znajomym kupcem i sprzedajesz sprzęt, znajomy kupiec przestał grać to okazuje się , że znów warto sprzedawać kamienie.... :] Pytanie tylko na kiego komu, aż tyle kasy :P

Może jestem osamotniony w swoim podejściu do gry, ale jeśli coś robię to dlatego, że sprawia mi to przyjemność. Mało mnie obchodzi, że Zenek i Heniek nagle mogą robić to samo.

Awatar użytkownika
Blob
Posty: 177
Rejestracja: 04 mar 2009 08:37

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Blob » 23 kwie 2009 17:16

krot: akuratnie terenes pisze z sensem. Moze ty go nie rozumiesz? A na potwierdzenie slow terenesa wytarczy przesledzic kilkuletnia dzialalnosc aob.

Terenesie:balans umow niebojowych zawodow masowych nie istnieje

bardziej by mi sie podobala koncepcja zawod profesjonalny/amatroski i zaleznie co gracz wybierze bojowy czy niebojowy jako profesjonalny. Skutkowalo by to oczywiscie dewaluacja umow niebojowych, zas mnogosc kombinacji bylaby moze troche nieprzewidywalna dla wizow.
Kazdy chce poziadac jakies dodatki do umow bojowych i speca nie dziwmy sie wiec ze takie poparcie otrzymuje ten projekt.

ODPOWIEDZ