Nowe zawody niebojowe?

Archiwum zamkniętych tematów.
Lintan
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2009 23:01

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Lintan » 28 lut 2009 12:17

Ghazar pisze: Otoz w koncu nasze postaci, beda mogly niejako stworzyc swoja przeszlosc.
Ktos byl kowalem ktos byl gornikiem itp itd, nim nadchodzaca wojna zmusila go do zostania wojownikiem.
Więc najlepiej żeby były górnikiem w przeszłości na prawdę;)
(=po zmianie zawodu umiejetności nie powinny całkiem spadać tak jakby nigdy tym kims nie był, tylko pozostać gdzieś pomiędzy).

Dobrym pomysłem może byc stwotrzenie dwu-klasowości.
Jednak były górnik który porzucił to zajęcie i już sie tym nie zajmuje na stałe nie bedzie tak dobry w zawodzie jak ktos kto robi to i tylko to cały czas. Dobrze by było odzwierciedlić to w grze.


To może dwa poziomy zawodów, profesjonalny+dodatkowy.
rozpoczynając grę wybieramy ten dodatkowy(odpowiednik aj) po pewnym czasie rozwijamy go w profesjonalny i możemy sobie dobrać inny dodatkowy.

Może zmienić klasyczne podejście do zawodów niebojowych?
Dlaczego zielarz ma nie mieć jakiejś umiejętności? Całe życie łazi z jakimś nożem i wycina krzaki, korzenie, roślinki, grzyby. Więc prawdopodobnie tym nożem posługuje się całkiem dobrze. (a może zioła zna na tyle dobrze, że maja one na niego lepszy wpływ?).

Regularne korzystanie z umiejętności mogłoby ją nieco podnosić do góry.
(w tym o trochę ponad najwyższy poziom jeśli takowy istnieje)

Awatar użytkownika
Marcinson
Posty: 47
Rejestracja: 13 lut 2009 03:02
Kontakt:

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Marcinson » 28 lut 2009 16:05

Rafgart :
Jeżeli naprawde pójdziecie w tą stronę, to masz u mnie ooooogromnego szampona, piwo, wino, wódkę i jeżeli lubisz, to jakąś płatną osóbkę na noc :)

Właśnie o takim czymś marzyłem od dawna!
Czyli wykorzystania slotu po półzawodówkach na niebojowe rozwinięcie postaci.

Już dawno nie przeczytałem tak pozytywnej zapowiedzi :)

Gość

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Gość » 28 lut 2009 18:36

@
Więc najlepiej żeby były górnikiem w przeszłości na prawdę;)
(=po zmianie zawodu umiejetności nie powinny całkiem spadać tak jakby nigdy tym kims nie był, tylko pozostać gdzieś pomiędzy).
Tak!
Dobrym pomysłem może byc stwotrzenie dwu-klasowości.
Jestem jak najbardziej Za. Nawet dodam dalej: każda postać
ma trzy 'sloty'.
Pierwszy na zawód niebojowy [górnik/rybak/zielarz/początkujący kupiec/etc]
Drugi na zawód AJ [niebojowy zarobkowy lepszy/bojowy typu żeglarz, strażnik]
Trzeci na zawód zawodowy :D [fanatyk/pełnoprawny kupiec/gwardia/etc/elitarka]
To może dwa poziomy zawodów, profesjonalny+dodatkowy.
rozpoczynając grę wybieramy ten dodatkowy(odpowiednik aj) po pewnym czasie rozwijamy go w profesjonalny i możemy sobie dobrać inny dodatkowy.
No właśnie coś w tą deseń. 'Swoją wersję' podałem wyżej.
Może zmienić klasyczne podejście do zawodów niebojowych?
Dlaczego zielarz ma nie mieć jakiejś umiejętności? Całe życie łazi z jakimś nożem i wycina krzaki, korzenie, roślinki, grzyby. Więc prawdopodobnie tym nożem posługuje się całkiem dobrze. (a może zioła zna na tyle dobrze, że maja one na niego lepszy wpływ?).
@Rafgart
Nie chcemy robic zawodow niebojowych tylko dla grupek absolutnych zapalencow. Za duzo beda nas kosztowaly pracy. Tymczasem taki a nie inny kierunek rozwoju na Arkadii przez ostatnie lata niestety spowodowal, ze norma jest posiadanie zawodu bojowego. Naiwnoscia jest oczekiwanie, ze duze grupy graczy teraz z niego zrezygnuja na rzecz czegos, co ich wykluczy chociazby ze wspolnego expienia z reszta stowarzyszenia.
I nie musicie. Wystarczy, że każdy będzie miał możliwość dobrania sobie zawodu niebojowego jednocześnie mając AJ i ew. [bojowe/niebojowe] 'profesje [np. fanatyk, gladiator, etc].Używany często 'zawód' niebojowy rósł by do wyższego poziomu niż daje 'czysty trening'. Nieużywany spadałby do poziomu treningu, zaś rozpoczęcie AJ/'profeski' obniżało by korzyści z niebojowego 'aj' typu zielarz/rybak/gornik do poziomy pomiędzy GP a 'niebojowy AJ trening'. Albo ogólnie coś w tą deseń. "Roboty nie jest, aż tak dużo" A każdy mógłby pozarabiać/eRPGować, zdobyć historie postaci, zacząć walczyć i jednocześnie dzięki posiadaniu 'niebojowego zawodu AJ razem z bojowym' czerpał by z tego [mniejsze niż gdy jest się czystym niebojowym AJ] korzyści i miał 'patent na kasę jako historia postaci' no i emocje etc.
Oczywiście pogrupowanie tego wszystkiego nadało by smaku tej czy innej wersji posiadania dodatkowego 'always have' AJ niebojowego do dorabiania/zarabiania kasy.
Chodzi mi o 'dostępne ścieżki jak:
'młody kupiec -> kupiec -> prof kupiec'
'rybak -> marynarz -> korsarz'
'młody górnik -> górnik -> prof 'górnik'

ale też i ścieżki mniej od siebie zależne, a grywalne, typu:
'górnik' / 'strażnik' -> gwardia'
'zielarz' / 'obieżyświat' -> odkrywca'

czy jeszcze mniej połączone a dalej grywalne:
'pocztylion' / 'kupiec' / 'fanatyk'
'traper' / bez AJ / dowolna profka

etc. Generalnie możliwość posiadania 'określonego sposobu na kasę bez walki' do tego mając, wynikający lub nie - z poprzedniego, AJ waleczny albo nie oraz możliwość olania AJ i przejścia na profeske lub posiadanie profeski wynikającej z AJ a może nawet i z niebojowego AJ którego zawsze już byś miał - to kuszące wizja. Trzy sloty. Jeden wybierasz, Drugi wybierasz i albo dobierasz trzeci albo przechodzisz do trzeciego. Możesz lepiej lub gorzej dorabiać monety, masz przeszłość i emocje dostępne dla każdego do tego jesteś na etapie bijatyk w AJ

np.
jesteś profesjonalnym kupcem z novigradu

co nie przeszkadza łowić ci ryby lepiej niż GP jako wędkarz (gorszy do 'tylko wędkarza'

i zabijać jako Strażnik AJ lepiej niż GP a gorzej od 'tylko Strażnika bez kasoAJ'

Hmmm... Ciekawe czy kumasz Rafgart o co mi/nam(?) chodzi.

Awatar użytkownika
Joth
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 2009 16:35

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Joth » 07 mar 2009 11:14

To nie jest takie proste. Jesli wizowie spelnia wasze postulaty "typu dajcie 2 aj dla kazdego" bo malo zarabiamy to mozemy spodziewac sie szybkiej dewaluacji pieniadza na arce, ergo podrzucimy sobie sami klode pod nogi...

Yalom
Posty: 118
Rejestracja: 12 lut 2009 21:27

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Yalom » 13 mar 2009 16:23

A jaka byłaby szansa na wprowadzenie puli umiejętności bojowych dla kogoś z zawodem niebojowym?

Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Huggo » 22 kwie 2009 08:54

W sumie ciekawa zmiana, a raczej powort do czegos na ksztalt starego podejscia tj. rasowka + zawodowka. Gdybym sie mial za to zabierac, zrobil bym to na zasadzie klubow zawodowych, a AJ odpowiednio zmienil i podpial bym pod odpowiednich trenerow etatowych. Taki "klub zawodowy" mial by dawac sporo emocji, item klubowy oraz bonus do umiejetnosci znany z magikow, np. Profesja Szpieg, Ukrywanie +10, Skradanie +10, Tropienie +10, Znajomosc Jezykow +10. Profesja Wojownik, Bronie +10, Dual +10, Uniki +10, Parowanie +10, Tarcza +10. Profesja Tropiciel Spostrzegawczosc +10, Tropienie +10... itd. itp. <- wartosci czysto przykladowe przy odrobinie checi mozna by to tak fajnie ustawic by po pierwsze wszystkie te bonusy rownowazyly sie perfekcyjnie, po drugie by np. zawod nozownika moc dopakowac albo pod wzgledem ukrywania wybierajac jeden taki klub, wybierajac drugi pod katem wyzszego poziomu broni i duala, inny np. "akrobata" pod katem unikow, innym pod katem parowania, czy wyposazyc go w tropienie. Fanatyk mogl by dopakowac spostrzegawczosc, i byc grozniejszy dla postaci z zawodem z ukrywaniem ktora zrezygnowala z dopakowania ukrywania na rzecz innych bonosow. Mysle ze to bardzo fajne rozwiazanie by bylo, jeszcze gdyby te emocje i przedmioty odpowiednio solidnie przygotowac, i gdyby item zmienial sie ze starzem, np. dla wojownika jakis wisior z "roznego tworzywa" przedstawiajacy glowe " trolla / snotlinga / krolika itp. ", dla skrytobojcy czy szpiega czarna peleryne, itp. Maxowanie bonusu moglo by zajmowac tyle samo co maxowanie etatu, a np. wyglad itemu fajnie gdyby tak jak kiedys lecial od przemialu expa. Tylko ze to by byla masa pracy.

Troph
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2009 10:32

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Troph » 22 kwie 2009 09:59

Pewne pomysly wydaja mi sie bez sensu. Na przyklad to zeby zapelniac kazdy mozliwy slot CZYMS. Wtedy beda biegac same wypasy i gra straci na atrakcyjnosci. Jesli potrzeba wiecej sciezek rozwoju to raczej potrzebne jest WIECEJ AJ z powiazaniami do roznych zawodow. A i zawodow zdalo by sie wiecej. Przedewszystkim tych niebojowych.
Np:
Wybierasz sobie obierzyswiata. Robisz max stazu w tym Aj...i niemasz ochoty starac sie do zadnego stowarzyszenia...to zrobic tak jakby 2 poziom tego Aj... gdzie bedzie sie mialo troszke wyzsze skille z poprzedniego + jakies dodatekowe ktorych normalnie niema. Oczywiscie dostanie sie do takiego Aj wymagalo by o wieeele wieele wiecej niz normalnie.

Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 957
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Rafgart » 22 kwie 2009 11:05

To jest temat o zawodach niebojowych. Nie-bo-jo-wych.
System zawodow nie bedzie zmieniany. Zostajemy z nim juz na zawsze, cieszac sie z jego wad i zalet.
Umiejetnosci bojowe gracze maja i tak za wysokie. Na pewno nie pojawi sie mozliwosc, by je jeszcze podbijac.

Nie powstana tez zawody niebojowe. Co wiecej pewne zawody moga zniknac (wtedy gracze zostana przetransferowani na inne z pelna wymiana umiejetnosci i stazu).

Bedzie system umiejetnosci niebojowych taki jak opisalem w notce wyzej. W tej chwili sam system jest w pelni opracowany i zakodowany. Czekamy az powstanie probka samych umiejetnosci, by je wypuscic w swiat do testow

Terenes
Posty: 392
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Terenes » 23 kwie 2009 13:58

Projekt jest tak chybiony, ze naprawde nie wiem z czego tutaj ludzie sie
ciesza. Nikt nie zyska, a ci ktorzy maja zawody niebojowe bo lubia, bo to im
sprawia przyjemnosc dostana ostro po plecach.

Mozliwosci sa dwie:

1) Albo kazdy mogl (jakimkolwiek badz sposobem) wytrenowac sie niebojowo
na poziomie obecnego GP - co wtedy bedzie, nie musze rozwijac.

2)Albo bedzie sie mialo mozliwosc wytrenowania do poziomu obecnych
zawodow niebojowych i wtedy nagle okaze sie ze ziolka/skory/tropienie/kamienie/kase trzeba zbalansowac bo 1/3 arkadii ma poziom targowania sie
jak kupcy 1/3 ma zielarstwo jak zielarze itp...

W obu wypadkach Arkadii bedzie zabrana pewna roznorodnosc.
Ludzie ktorzy odgrywaja zielarzy, nie robia tego bynajmniej bo lubia wciskac
binda "szukaj ziol", odczekac dwie sekundy i przejsc lokacje dalej by czynnosc powtorzyc.
Cenia sobie swoja wyjatkowosc, za ktora placa ogromna cene - to ze kazdy
moze im naklepac. Ale decyduja sie na to bo taka gre lubia. I mieli (i nadal
maja) mozliwosc wyboru. Jak ktos im powie: "hej, dam ci speca, bron na
doskonale i defensy
" to nie beda tego uwazali za ekwiwalent straconej
wyjatkowosci. Bo gra ze specem ich nie interesuje tak bardzo.

Owszem, niewiele jest takich osob, ale na tym polega wlasnie ciekawosc
tego rozwiazania. Ze mozna na Arkadii spotkac postac wyrozniajaca sie
swoimi mozliwosciami z tlumu.

Osob z ukrywaniem tez jest relatywnie niewiele i wiekszosc osob woli nie
miec ukrywania ale zeby mozna bylo komfortowo dowalic komus specem
z pierwszej linii. Czy to oznacza ze trzeba usunac ukrywanie?
Malo kto walczy sztyletami. Moze sztylety tez usuniemy?

Jest to zupelnie analogiczna sytuacja do niejednokrotnie krytykowanego
systemu: "spec dla wszystkich". Zrownanie na sile wszystkich do jednej
szarej masy. W ostatecznym rozrachunku nie bylo az takich zyskow jak
pierwotnie wydawac by sie moglo, bo urosli gracze, ale rowniez urosli
ich przeciwnicy (inni gracze oraz NPCe). Przy okazji okazalo sie ze skoro
zawody maja byc rowne to wiele rzeczy jest nie do zbalansowania.
I tak wypadlo z MUDa: gladowskie lamanie nog, ogluszanie, mcobrona,
wycofka miecznika, nabijanie i wiele innych ciekawostek.

Nie wspominajac juz o tym, ze obecne zawody bojowe tez roznia sie
iloscia posiadanych umow pobocznych i ZNOW trzeba bedzie to
zbalansowac. Wieczny-balans-na-Arkadii-wiecznie-rozgrzebanych-reform.

Podsumowujac:
Zanim Rafgarcie wezmiesz sie za rebalans umow niebojowych sprobuj
dowiedziec sie (z pierwszej reki) co bawi graczy ktorzy te umy wykorzystuja
Ja mam (z przyczyn wyzszych chwilowo nieaktywna) postac niebojowa w
gildii niebojowej i znam innych ktorzy maja takie postacie i podzielaja moje
zdanie (a wypowiadac sie na wiesciach nie lubia). Wiec pisze.

Awatar użytkownika
Eve
Posty: 270
Rejestracja: 24 lut 2009 18:39

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Eve » 23 kwie 2009 14:43

Poprawcie mnie jeśli źle zrozumiałam.

Obecnie - zawód niebojowy:
Biorę AJ niebojowy i mam pewien "pakiet" umów A,B,C,D

Po zmianie:
Wybieram sobie gdzieś pojedyńcze niebojowe umiejętności (w ograniczonej z góry ilości). Nie ma "pakietu" z gory ustalonego z AJ tylko można sobie wybrać umy?

Czy wysokość umów ulegnie zmianie?

Jesli zle zrozumiałam to może mnie ktoś naprostuje na drogę oświecenia;)

ODPOWIEDZ