Nowe zawody niebojowe?

Archiwum zamkniętych tematów.
Yalom
Posty: 118
Rejestracja: 12 lut 2009 21:27

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Yalom » 23 kwie 2009 21:00

W przypadku zielarzy: pomimo tego, że obecnie ceny ziół są poniżej godności, to jest jednak kilka osób, które te zioła zbierają, sprzedają i je to bawi. Jeśli teraz każdy będzie mógł oprócz speca mieć chociażby te 10% zielarstwa to 'czysty' zielarz zniknie z Arkadii. Podobnie będzie z myśliwym. Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Mam również nadzieję, że jednym ze 'znikniętych' zawodów nie będzie odkrywca... :(

Awatar użytkownika
Caradhras
Posty: 112
Rejestracja: 27 lut 2009 01:30
Lokalizacja: Craag Ros

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Caradhras » 23 kwie 2009 21:08

Patrzac z pkt. widzenia osoby posiadajacej seconda z niebojowym AJ musze wesprzec Terensa. Owszem mile widzianym byloby udostepnienie wiekszej ilosci info na temat planowanej reformy bo obecnie wydaje sie ona byc krokiem wstecz w odniesieniu do ostatnich zmian. Proponowane zas przenoszenie miedzy zawodami to juz zbyt daleko idaca ingerencja w wizje postaci stworzona przez gracza. Owszem wizje te ewoluja ale szczerze mowiac trafiloby mnie gdyby mi ktos mojego krasnoluda legioniste przerobil na nozownika. :D

Awatar użytkownika
Ulik
Posty: 268
Rejestracja: 21 mar 2009 21:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Ulik » 23 kwie 2009 21:32

Yalom pisze:Jeśli teraz każdy będzie mógł oprócz speca mieć chociażby te 10% zielarstwa to 'czysty' zielarz zniknie z Arkadii.
Teraz kazdy ma kolo 19%....

Re down: Ależ wiem, że dodatkowo. Tak tylko się czepiam dla draki. Czepianie się siebie na wzajem to taki nasz gildiowy sport. W ramach przypomnienia: wciąż nie wiemy nic na temat systemu i dowiemy się dopiero w praktyce.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009 22:04 przez Ulik, łącznie zmieniany 1 raz.

Terenes
Posty: 391
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Terenes » 23 kwie 2009 21:43

Ulik pisze:
Yalom pisze:Jeśli teraz każdy będzie mógł oprócz speca mieć chociażby te 10% zielarstwa to 'czysty' zielarz zniknie z Arkadii.
Teraz kazdy ma kolo 19%....
Probuj czasem zrozumiec co pisza inni.
10% zielarstwa powyzej obecnego GP tzn sumarycznie 30%. Z takim
zielarstwem juz od reki mozna sobie poznajdowac deliony czy dziurawce i
zaden glad czy najem nie musi sie meczyc i pisac po jakiegostam byle zielarza.

Awatar użytkownika
Caradhras
Posty: 112
Rejestracja: 27 lut 2009 01:30
Lokalizacja: Craag Ros

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Caradhras » 23 kwie 2009 22:44

Terenes pisze:
Ulik pisze:
Yalom pisze:Jeśli teraz każdy będzie mógł oprócz speca mieć chociażby te 10% zielarstwa to 'czysty' zielarz zniknie z Arkadii.
Teraz kazdy ma kolo 19%....
Probuj czasem zrozumiec co pisza inni.
10% zielarstwa powyzej obecnego GP tzn sumarycznie 30%. Z takim
zielarstwem juz od reki mozna sobie poznajdowac deliony czy dziurawce i
zaden glad czy najem nie musi sie meczyc i pisac po jakiegostam byle zielarza.
Widocznie stronnictwo PK i szybko wyoranych um doszlo do glosu. Problem w tym ze nie wszyscy pala sie do PK czy czasem chca odpoczac od expa odgrywajac inna postac ot chocby zielarza czy mysliwego/trapera.

Awatar użytkownika
Reyward
Posty: 22
Rejestracja: 07 lut 2009 11:06
Lokalizacja: Wyspa Thanedd

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Reyward » 24 kwie 2009 13:03

Tak po krotce czytalem niektore odpowiedzi i takze bezradnie szukam emotki z waleniem glowa w mur. Wspieram rowniez Krota bo tez srednio rozumiem. :P
Nie rozumiecie jak ma to naprawde wygladac i narazie nikt z czarodziejow tego dokladnie tlumaczyc nie bedzie. Poczekajcie az zostanie to zrealizowane to bedzie stosowna informacja z wytlumaczeniem jak zawsze. Z mojej prywatnej strony uwazam, ze projekt jest swietny i raczej wielu graczom sie spodoba. :)
The master programmer moves from program to program without fear. No change in management can harm him. He will not be fired, even if the project is cancelled. Why is this? He is filled with Tao.

Gość

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Gość » 24 kwie 2009 13:16

już widzę jak w przyszłości wizowie będą chętnie odkrywać rąbka tajemnicy [ww brakujący emot]

a może - drodzy czarodzieje - olejecie tych wiecznych malkontentów i utrzymacie wysoki poziom komunikacji z graczami ?..

Terenes
Posty: 391
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Terenes » 24 kwie 2009 15:20

re Reyward
Nikt z was nie gral nigdy postacia z zawodem niebojowym i teraz przyznajesz,
ze nie rozumiesz o co nam chodzi. I ty i Anandir graliscie w inny sposob i tyle.
Skad wiec przekonanie ze ten projekt sie spodoba? Chyba ze ma sie spodobac
osobom z zawodami bojowymi, a ci ktorzy graja w sposob nieortodoksyjni i
bawia sie w niebojowosc na Arkadii sie nie licza.

Raz zrobionej reformy nie sposob cofnac, dlatego pisze juz teraz.

Moze faktycznie nie ma o co kruszyc kopii bo osob z zawodem niebojowym jest
raptem 20-30 na mudzie, wiec nawet przy najbardziej skrajnej reakcji
(autokasacja) nie odczujecie tego...

Awatar użytkownika
Caradhras
Posty: 112
Rejestracja: 27 lut 2009 01:30
Lokalizacja: Craag Ros

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Caradhras » 24 kwie 2009 17:44

Reyward pisze:Tak po krotce czytalem niektore odpowiedzi i takze bezradnie szukam emotki z waleniem glowa w mur. Wspieram rowniez Krota bo tez srednio rozumiem. :P
Nie rozumiecie jak ma to naprawde wygladac i narazie nikt z czarodziejow tego dokladnie tlumaczyc nie bedzie. Poczekajcie az zostanie to zrealizowane to bedzie stosowna informacja z wytlumaczeniem jak zawsze. Z mojej prywatnej strony uwazam, ze projekt jest swietny i raczej wielu graczom sie spodoba. :)
Moze jednak uda sie cie naklonic do ujawnienia ogolnego zarysu (w kilku zdaniach) ot chocby celem uspokojenia graczy prewencji chorob wrzodowych nadmiernego stresu stanow depresyjnych lub innych tego typu ktore moga odbic sie na arkadi chocby wzmozona agresywnoscia wobec czworonogow.

Awatar użytkownika
Kasmir
Posty: 23
Rejestracja: 18 lut 2009 16:05
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Kasmir » 24 kwie 2009 21:34

Na podstawie wszystkich notek wizów traktujących o tej "reformie" (zarówno na starym, jak i na nowym forum) można przypuszczać, że reforma najprawdopodobniej będzie polegała na:

1. zlikwidowaniu części zawodów AJ
2. wprowadzeniu kilku nowych umiejętności niebojowych
3. zmianie systemu zdobywania umiejętności niebojowych

Dla przykładu:

1. Zlikwidowanie rybaka.
2. Wprowadzenie nowej um "łowienie ryb" czy "wedkarstwo" czy "coś"
3. Um rośnie dzięki praktycznemu wykonywaniu czynności z nim związanej.
Jeśli gracz nie będzie wykonywał przez jakiś czas danej czynności to um zacznie spadać (pewnie przyrost i spadek będzie taki jak obecnie przyrost "obexpa", ale ja się tam nie znam). Po osiągnięciu jakiegoś poziomu umiejętności gracz dostaje "bonus" w postaci możliwości oceny łowiska (której trafność jest uzależniona od poziomu umiejętności).

Dzięki temu nie będzie można być jednocześnie aktywnym wojem, który zna się doskonale na łowieniu ryb, ponieważ na "wedkarstwo" musiałby przeznaczać zdecydowaną większość czasu gry (chociaż nic nie stoi temu na przeszkodzie, żeby miał np. zawód miecznika i bawił się w łowienie ryb, amatorsko).

Z tego co pamiętam, to podobny system funkcjonuje (albo funkcjonował) na Barsawii.

No, przynajmniej ja tak to wszystko widzę.
"Jam jest częścią tej pradawnej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro"

ODPOWIEDZ