Pytania do Czarodziejów

Archiwum zamkniętych tematów.
Aphazel
Posty: 148
Rejestracja: 13 maja 2009 09:44

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Aphazel »

Jakaś dłuższa awaria, Rafgarcie, skoro bloka wrzuciłeś na logowanie?
Raglak
Posty: 274
Rejestracja: 08 mar 2009 20:02

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Raglak »

Co bylo takiego naglego, ze nie mozna bylo zrobic apokalipsy z 10-minutowym (czy nawet 2-3 minutowym) wyprzedzeniem tylko trzeba bylo zrobic ja od razu? Nie jest to rozwiazanie zbyt komfortowe z punktu widzenia graczy, ze tyko wspomne o tym ze niektorzy przytraczaja woreczki do pasa dopiero przed wylogowaniem i takim osobom znikna wszystkie ziola?
Awatar użytkownika
Vinzt
Posty: 132
Rejestracja: 25 mar 2009 14:42

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Vinzt »

z tego co do mnie wczoraj doszlo (pogloski) to dostawca zawalal - juz wczoraj arka przymulala i zrywala polaczenie. I chyba tutaj o to chodzi

Bo przed apoka jakies 2 min. juz np. mi nie dzialala.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Rafgart »

Nie bylo Apokalipsy, padl mud. Teoretycznie kazda postac powinna byc cofnieta o kilka minut, do ostatniego automatycznego nagrania stanu lub komendy 'nagraj'.

Winne sa elfy, masoni, cyklisci i Kompania Gryfa.
Awatar użytkownika
Viliander
Posty: 30
Rejestracja: 13 lut 2009 17:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Viliander »

Czy istnieje możliwość założenia takiej blokady na konto, na przykład na miesiąc, aby można było grać tylko w weekendy (sobota, niedziela)?

Nie ma takiego mechanizmu. Blokada konta to właściwie zmiana hasła na określony czas.

Yarrid
Awatar użytkownika
Homerofe
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2009 23:28

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Homerofe »

Witam

Pare pytan z kategorii bledy, roznice i podzialy.

Imperialne bagna ghouli - chowa sie kiepskawo - NPCe "widza"
Bagna fimirow - chowa sie niesamowicie dobrze - NPCe nie widza
Bagna/wioska utopcow - chowa sie przyzwoicie - NPCe widza

Czym podyktowane sa takie roznice? przeciez to wszystko sa bagna, a do tego niejak mi nie pasuje spostrzegawczosc do umarlakow.

Oboz AK - cudowne magiczne miejsce do ukrywania
Banici - w lesnych zakamarkach swietnie - gorzej w zabudowie
Gremliny - chowanie w jaskiniach i waskich korytarzach to chyba przesada ale sprawdza sie niesamowicie
Porownanie Daevon z innymi miastami
Wybrane tratwy i statki - nie mozna sie schowac wcale/da sie schowac/chowa sie bardzo dobrze

Sprawa dalsza - ciagle jakis wiz upomina graczy na forum, ze miejsce zglaszania bledow jest na arce. Brak reakcji ma swiadczyc o tym, ze dana rzecz bledem nie jest. Moze to byc odebrane jako czepialstwo z mojej strony ale jak pokazuje praktyka to bez przypominek na forum pewnych zmian doczekac sie nie mozna. Chodzi mi o kwestie sprzetu, ktory mial byc wylapywany i zglaszany, a zmian zadnych w tym kierunku nie ma. Czy jest w ogole sens takiego zglaszania?

Zostali zmienieni kowale wiec czesc przyzwoitego sprzetu mozna najzwyczajniej kupic, a co z reszta gratow? Jakosc miala zalezec od sily posiadajacego dany sprzet moba i od dostepnosci. Na arce mamy sporo unikatowych NPCow ktore sa bardzo silne, a maja beznadziejny sprzet - zgloszenia nic nie daja... jest sporo cudownych broni w opisie, ktore sa fatalne - wiec trzeba zmienic opis... sa bronie ktore z opisu zadaja okreslone obrazenia a maja zupelnie inne - przyklad: wiekszosc maczug na sile dostosowna WYLACZNIE do obuchow, a opis o pieknych kolcach, ostrych cwiekach czy innych kolczastych kulach na lancuchu... podobnie ma sie sprawa z przedmiotami po opisie bardzo wartosciowymi, a po cenie niestety nie. Doszlo do tego, ze cala arka zaopatruje sie w paru miejscach, bo jest latwo, wygodnie i jest wypasiony sprzet - o to chodzilo w tej reformie?

Pozdrawiam


Trudnosc ukrywania w danej lokacji zalezy od jej typu. Najlatwiej w lasach, dla jaskin jest dosc szeroki przedzial, zwykle daje sie srednia, co rowniez daja dosc wysoka wartosc.
AK i banici to expowiska polozone w lasach (w wiekszosci), wiec latwo tam sie ukryc. Jest to taka sama zaleta jak i wada, bo ukryc sie moze kazdy.
Ukrywanie na statkach zalezy od liczby lokacji, zazwyczaj jest bardzo trudne.
Npce nieumarle (przynajmniej w Imperium) maja zdolnosc wyczuwania istot zywych. Fimiry nieumarle nie sa.
Ukrywanie w Daevon nie jest niskie, jest w srodku normy dla miast.

Jesli chodzi o bron, to posluze sie przykladem. Zglosiles kiedys jakies zazalenia dla korbacza Setha. Ma taki oto opis:

Kod: Zaznacz cały

Dlugi opis: Korbacz tworzy dlugi, drewniany trzon, do ktorego przymocowany jest mocny, stalowy lancuch
. Na koncu lancucha zawieszona jest metalowa kula z ostrymi kolcami. Korbacz jest ciezki i wydaje sie 
byc solidny, a kolce bardzo ostre, zdolne do poszarpania bez problemu nawet grubej, skorzanej zbroi.
Wyglada na to, ze jest w znakomitym stanie.
Taki opis dla ciebie ma uzasadniac, ze powinna to byc bron dobra i zadawac obrazenia klute.
Seth nie jest silny.
Korbacz jest ciezki, wiec ma lekko zwiekszona wage.
Solidny, czyli sie nie rozpadnie po pierwszym uderzeniu.
Cos co poszarpie zbroje skorzane wcale nie musi nawet porysowac plytowej.
Obrazenia klute zadaja sztylety wbijane na 20 cm pod zebra czy pieciometrowe piki, nie jakies tam nieokreslone kolce do szarpania skory.
Tobie tak naprawde nie zalezy na zgodnosci z opisem, a tylko na dobrej, latwo wyjmowalnej broni.

Podstawowa kwestia jest jednak, ze opis broni to jest to, co postac widzi na pierwszy rzut oka. Moze to nie miec nic wspolnego z prawdziwymi statystykami przedmiotu - np miecz goblina z daleko moze wydawac sie zabojczy, ale tak naprawde jest tepy, z kiepskiej stali itd.
Blad zglaszamy tylko wtedy, gdy opis kompletnie nie pasuje do przedmiotu.

Niedlugo czeka muda rebalans broni. Dojdzie tez mozliwosc oceniania jej wspolczynnikow.

Rafgart
[/i]

EDIT: pozwole sobie tutaj dodac zeby nie robic wiecej niepotrzebnych notek

"Tobie tak naprawde nie zalezy na zgodnosci z opisem, a tylko na dobrej, latwo wyjmowalnej broni" - nie wiem skad taki wniosek ale jest calkowicie bledny - maczugi po zmianach to straszna bieda ale sa jeszcze kowale :P wystarczy zmienic opis i mozna zostawic bron w spokoju - niech sobie bedzie taka jak jest w statach - napisales na przykladzie korbacza Setha, a z tego opisu wynika (biorac pod uwage rodzaj zadawanych obrazen), ze postac trzyma bron za kule i bije trzonkiem ktory jest na lancuchu, bo to sa faktycznie obuchy. Z opisow, ktore sami dopuscicliscie do gry i to calkiem niedawno wynika, ze klute obrazenia to nawet te ktore "ledwo wchodza pod skore" "lub lekko zadrapuja" wiec nie wiem skad pomysl o 20 cm. Jesli kula ma kolce, jest na lancuchu to znaczy ze moze sie w cos wbic i szarpac - wiec kluje! jesli to wymaga zmiany w statystykach (a bron ma byc jak napisales slaba) to dlaczego kuli z kolcami nie mozna zmienic na duza/matowa/solidna/niebezpieczna/itd kule ktora takich kolcow nie posiada (linijka opisu do zmiany). To sa niby pierdoly ale nawet totalny laik i przyglup bedzie wiedzial, ze jak ma dzide to ma isc tym ostrym do gory, a nie lapac za ostre i lac na odlew :P

Miecza goblinow nie ocenia sie z daleka, bo z daleka to palka snotlinga moze wygladac na zabojczy artefakt. Jezeli jednak ktos sie pokusil i dopuscil opis, ze dany obiekt jest wykonany z najwyzszej jakosci stali, jest niesamowicie ostry, cudownie wywazony i do tego ozdobiony gigantycznym rubinem to mimo wszystko wypada albo zmienic opis albo dostosowac jakosc/cene do opisu.

Rafgart piszesz o Daevon jako srednie, a testy pokazuja co innego - nie mam na mysli szukania tam kogos tylko chowanie sie. Blanki, oficer i takie podobne kwiatki, zreszta tak samo jest z golebiarzem w Nuln. Daevon jest takim troche reliktem przeszlosci z niespodziankami, jako jedyne miasto jest bezpiecznym expowiskiem, a takich zjawisk tez mialo nie byc :) I znowu moze byc potraktowane jako strzal w komando - osobiscie mi to wisi - niech bedzie wioska daevon 2 - oboz podniesiony 50 lokacji wyzej, a wlasciwe miasto niech spelnia role miasta nie expowiska.

Dzieki za odpowiedzi i z niecierpliwoscia czekam zmian z ocena broni - wielki plus.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2009 16:40 przez Homerofe, łącznie zmieniany 2 razy.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Pulp »

1. Czy zawód strażnika ma celowo tak cholernie zawyżoną ocenę siły bojowej w stosunku do realnej siły? Jeśli tak, to jakie jest tego uzasadnienie?

2. Kiedyś zgłaszałem błędy w enpecach z opisami typu bardzo młody, bardzo otyły, dobrze zbudowany, gdyż nie działały one prawidłowo - nie dało się po nich odwoływać do danego obiektu. Żaden nie zaczął działac prawidłowo w niezmienionej formie - wszystkie zostały zmienione na normalne shorty z dwoma przymiotnikami. W związku z czym ma pytanie:
Czy opisy pomalowanych tancerzy wojny czyli np. upiornie wymalowany elf działają prawidłowo?

ps.
Sprawdzanie czegokolwiek w TW gdy sie jest ich wrogiem jest conajmniej kłopotliwe. Wiem ze kiedys na pewno nie dzialalo ani zabij wymalowanego elfa, ani zabij upiornie wymalowanego elfa. Jesli zostalo to naprawione to spoko.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009 13:35 przez Pulp, łącznie zmieniany 1 raz.
Vaxon
Posty: 44
Rejestracja: 13 lut 2009 12:11

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Vaxon »

1. Zostawie do odpowiedzi AoB.

2. Radzę samemu sprawdzić na Arkadii nim w ogóle zada się pytanie.
Vaxon Gernstein
Raglak
Posty: 274
Rejestracja: 08 mar 2009 20:02

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Raglak »

Witam,

Przez ostatnie pare tygodni kilka razy zglaszalem blad w kufrze w zamku Drachenfels. Mianowicie pomaranczowy fragment dysku jest tam raz na apokalipse, co uniemozliwia wyjecie etatu wszystkim, procz tych ktorzy pierwsi zabija rycerza. A do zamku wyscigi sa od razu po apoce. No i dzis po apokalipsie idziemy sobie do zamku, zabijamy rycerza chaosu, otwieramy kufer... a tam nie ma magika, kamieni ani kasy, ktore zawsze tam byly. Zamiast tego sparciala przeszywanica (haha swietne ktos ma poczucie humoru, wyjmuja magiki, a smia zglaszac bledy, to zamiast cennych rzeczy zakodujmy im do kufra takie gowno, niech sie uciesza). No coz, mysle sobie - trudno cennych rzeczy nie ma, ale pewnie poprawili chociaz dysk i jak sie rycerz zrespawnuje, to bedzie drugi w kufrze. Ubilismy testowo respawn, otwieram kufer - wystapil powazny blad, a kufer pusty, dysku oczywiscie nie ma.

Moje pytanie - kto to przekodowywal? I czy w ogole testowal czy to dziala? Potrafil usunac magika ze skrzyni, wrzucic sparciala przeszywanice, ale zeby dysk byl czesciej niz raz na apoke nie potrafil poprawic? I nawet nie otworzyl testowo kufra ( bo jakby otworzyl to by zobaczyl ze wyskakuje jakis powazny blad)? Serio, po takiej akcji to az sie odechciewa zglaszac, ze cokolwiek jest nie tak.
Vaxon
Posty: 44
Rejestracja: 13 lut 2009 12:11

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Vaxon »

Błędy zgłasza się na Arkadii. Jeśli chciałeś po prostu popłakać to zalecam robić to w innym temacie.
Vaxon Gernstein
Zablokowany