Pytania do Czarodziejów

Archiwum zamkniętych tematów.
Thaer

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Thaer »

W swietle ostatnich zmian siegajacych do swietlanej przeszlosci naszego Muda mam pytanie:

Czy atak na brame (tylko np. na brame stowarzyszenia) bez checi zdobywania go (po przeciez nie mozna) jest dalej dopuszczalny czy tez nalezy tego unikac?

Dojscie do bram wszystkich stowarzyszen raczej bedzie odciete. Oczywiscie jesli jakies npce tego stowarzyszenie stoja poza siedziba, to nic nie stoi na przeszkodzie by je zabic.

Rafgart
Krobelus
Posty: 113
Rejestracja: 25 mar 2009 12:39

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Krobelus »

Witam,
Czy stoi coś na przeszkodzie, aby poinformować graczy na forum o:
- przerwach technicznych w działaniu serwera( zamkniecie/otwarcie w przybliżeniu)
- generalnych zmianach
- i innych ważnych informacji dla graczy, które są możliwe do publikacji

Pozdrawiam

Jesli jestesmy w stanie przewidziec kiedy co bedzie robione i ile zajmie to informujemy.
Nie zawsze tak jest, czasem po prostu ma sie akurat czas i stara wykorzystal jak najefektywniej.


Ps: Co do nowych zmian, jeżeli kiedyś traciło się tylko X bojowego, a z zadań miałeś pewne doświadczenie, które nie traciłeś podczas "zgonów", to czy teraz sytuacja tak wygląda ze tracimy więcej doświadczenia ponieważ doświadczenie z zadań jest wprowadzone do bojowego? Jeżeli wizowie nie mogą odpowiedzieć, to czy zostało wzięte to pod uwagę w ramach nowych zmian?

Jesli poswieciles na dana postac troche czasu, to tracisz tyle samo lub mniej niz przed zmiana (zaleznie od tego czy osiagnales limit doswiadczenia zadaniowego).

Rafgart
Pieter
Posty: 65
Rejestracja: 10 gru 2009 12:40

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Pieter »

Czy to z doświadczeniem działa to tak, że nowa postać traci 1/3 doświadczenia a stara 1/3 bojowego?

Nie, nie dziala tak.

Czy jeśli próbując uciec jakiemuś goniącemu mobkowi w trudnym terenie wpiszę e;e;e to system wyłapie to jako automat?

Trzy komendy to zdecydowanie za malo, zeby wystapila jakas roznica w zmeczeniu.

Rafgart
Ghazar
Posty: 87
Rejestracja: 15 lut 2009 21:54

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Ghazar »

Pare pytan dotyczacych ostatniej zmiany:

- czy Administracja wziela pod uwage jak bardzo zmiana zmeczen bedzie boostowac osoby zielace sie a dobijac te ktore ideologicznie nie chca ziol uzywac ?

- czy w koncu (super zmiana!) odwaga ktora bedzie cos dawac, testowana bedzie bazowa, czy alkohol nagle spowoduje ze wszyscy stana sie mistrzami zaslaniania i walki w szyku?

- czy mozna zrobic aby wszystkie niematerialne npce na arce nie zostawialy cial bo zaniedlugo zoltki zaczna biegac z glowami demonow itp..

Zmeczenie jest zwiekszone tylko w scisle okreslonych warunkach przy uzywaniu okreslonych skryptow. Nawet przy najszybszym poruszaniu sie 'recznym' (czyli przy swiadomosci gdzie idziesz) nie powinno byc zadnej roznicy.

Alkohol podnosi takze cechy, ktore byly brane pod uwage przed zmiana. Oczywiscie mozesz spic sie, tak by odwaga wzrosla znacznie, ale wtedy zaczna jednoczescie spadac umiejetnosci.

Niematerialne npce nie pozostawiaja cial. Nie wiem czemu akurat kazdy demon mialby byc niematerialny. Glowy nie przetrwaja apokalipsy.

Rafgart
Obrazek
Urisiel

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Urisiel »

Witam,
Ja mam takie pytanie. Czy wizowie nie mogli by zrobic takiego czegos(a raczej to jest) jak ping time out...
Czyli.... Teraz mamy, tak, ze jak stracimy neta, calkowicie na kompie, to Nam postac stoi i sie zrywa, ale po 20 min. A nie dalo by sie zrobic tak, by ten czas sie skrocil do 5 min? Bylo by to lepsze i bezpieczniejsze rozwiazanie, aczkolwiek wiem, ze jest ten czas do wylogowania, ale jesli ktos gra ma w miare stabilne lacze to ustawia to na maxa, a wiadomo wypadki chodza po ludziach.
Zatem czy wizowie rozwazyli by taka zmiane? A jesli tak, ale nie maja zamiaru Jej wprowadzic to co stoi na przeszkodzie?

Nie da sie stworzyc takiego mechanizmu, ktory zabezpieczy przed wszystkimi wypadkami losowymi. Dodalismy opcje ustawiania czasu do wylogowania i musi to wystarczyc. Jedyne co moze sie zmienic, to ze zamiast wylogowania bedzie zerwanie linka. Nie udalo sie tego jednak osiagnac najprostszymi metodami, wiec nie wiadomo kiedy bedzie.

Rafgart
Keyn
Posty: 15
Rejestracja: 20 lut 2009 08:55

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Keyn »

Witam.

Kiedys bylo tak, ze jak wyrobilem sobie poziom postaci, postac miala powiedzmy poziom swoje przezyl i byl bardzo brutalny. Jak trafila mi sie seria zgonow, po ktorej zostalem pacyfista, to doswiadczenie za wykonane zadania, dawalo mi to, ze postac pozostala mi na poziomie np. na to i owo.

Ja mam takie pytanie, w zwiazku z polaczeniem obu doswiadczen (bojowego i za zadania). Po polaczeniu obu doswiadczen w jedno, to czy w takim wypadku, przy serii kilku (kilkunastu zgonow) mozliwe jest ze poziom postaci spadnie z poziomu swoje przezyl, do poziomu kompletnego zoltodzioba?

Pozdrawiam
Keyn.

We wszystkich wzorach, w tym takze tym odpowiedzialnym za redukcje doswiadczenia przy smierci, w miejsce gdzie wstawiane bylo doswiadczenie z zadan umieszczana jest wartosc zalezna od stazu.
Jesli poswieciles na te postac te kilka tygodni, to ta wartosc jest rowna dawnemu limitowi doswiadczenia zadaniowego. Czyli przy smierci tracisz tyle samo jakbys przy starym systemie zdobyl/przekroczyl limit.

Rafgart
Goldfinger
Posty: 240
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Goldfinger »

Witam.

Wiem. To pytanie już było. Ale nie pojawiła się na nie żadna odpowiedź konkretna, o ile pamiętam. W sensie przeciwwskazań.

-> Czy nie można wprowadzić możliwości globalnego pobicia postaci do nieprzytomności, która umożliwiłaby obrabowanie takowej, ze wszystkiego co posiada, ale darowania jej życia?

Bardzo podniosłoby to poziom interakcji! Obecnie nie ma możliwości karania krnąbrnych graczy inaczej niż próbą zabicia. Nie wszystkie postacie chcą być tak brutalne (nawet w stosunku do wrogów) a pośredniego rozwiązania brakuje. Jeśli ktoś wymknie się pogoni, nic sobie nie robi z faktu ataku. Natomiast jeśli ktoś padnie, wtedy łapie mocne emocje odwetowe (co nie dziwi przy takowej stracie expa). Nie mam ochoty plamić miecza krwią wszystkich napotkanych, kontrowersyjnych postaci, ale nie mam też ochoty wysłuchiwać różnych obraźliwych rzeczy.

Po prostu dobre postacie są tutaj zubożone.

Jest wiele przeciwwskazan. Przede wszystkim z jednej strony mamy mentalnosc duzej czesci graczy (realizacje na mudzie potrzeby bycia dresiarzem), a z drugiej ogromy koszt smierci dla ofiary (co wymusza jednoznacznosc zwiazanych z zabijaniem komend i zasad muda). Takie ogluszanie stwarza olbrzymie pole do naduzyc, daje niezwykle grozne narzedzie do nieskrepowanego gnebienia slabszych graczy i komplikuje i tak bardzo trudna prace MG.

Poza tym jest to element pewnej ideologii, a tej przy tworzeniu gry najlepiej przezornie unikac.

Rafgart
Rahul
Posty: 28
Rejestracja: 03 cze 2009 09:32

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Rahul »

Gdy mówisz o stażu, tudzież poświęceniu swojej postaci kilku tygodni masz na myśli date, kiedy dana postać została stworzona np. 1.V.2009, czy też chodzi o wiek postaci np. 10 dni czasu realnego? Trzecią możliwością byłby idl, podobny do tego z zawodów.

Staz to ograniczony tygodniowo 'idl, podobny do tego z zawodów'.

Rafgart
Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Buluar »

Czy Administracja ma w planach robic cos z alignem?

Wydaje mi sie, ze moze on stanowic dobry instrument do kreowania przez gracza losami swojej postaci, a obecnie jego forma jest dosc przestarzala.
Juz teraz sa zadania, ktore postac zla moze robic po swojemu i postac dobra po swojemu, co wydaje mi sie przyszloscia dla reszty zadan, ktore odpowiednio przerobione moga stanowic zrodlo rozwoju charakteru postaci - a niekoniecznie expa, co slusznie ukrucono w ostatnich zmianach.
Kuleje sam mechanizm nabijania alignu, szczegolnie u postaci zlych - wycinam 3/4 Krojchoffen, po czym zabije trzy trole i jestem dobry.
Szerokim polem do popisu wydaje mi sie kodowanie wiekszej ilosci rzeczy zaleznej od dobrego, neutralnego, czy zlego alignu i nie mam na mysli tu tylko i wylacznie przedmiotow magicznych, choc czesto sa najlepszym i najprostrzym przykladem wykorzystania alignu (czego chyba sztandarowym przykladem jest tzw. jasniak posiadajacy rozne opisy dla zlego i dobrego )
Ciekawi mnie bardzo opinia Administracji (Rafgarta) na ten temat.

Edit:
Literowka, ktora wychwycil Wojtus!

Zostalo juz wczesniej napisane, ze planowane jest calkowite zlikwidowanie alignu.
Poza tym, ze sam system jest niezwykle prymitywny, to manichejski podzial na dobro i zlo nie oddaje w zaden sposob skomplikowania swiata muda.
Na Arkadii nie ma zadnych sil reprezentujacych dobro lub zlo, kazda walczy o swoje wlasne interesy i miejsce w swiecie. Sily chaosu nie dzialaja w imie zla, to jest zupelnie inna kategoria.
W zwiazku z powyzszym jestesmy bardzo zaniepokojeni probami narzucenia podzialu graczy na dwie grupy przez osoby, ktore w ten sposob probuja maksymalnie skrocic przykra chwile na zastanowienie sie przed fragowaniem. Bedziemy starali sie temu przeciwdzialac, nawet siegajac po rozwiazania radykalne.

Rafgart
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln
Gniot
Posty: 612
Rejestracja: 13 lut 2009 09:57

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Gniot »

Dlaczego zlikwidowano lokacje bedace swego czasu dodatkiem do portali mutantow ? Zawsze to bylo jakies urozmaicenie / kryjowka ...

Pozdr.

Lokacje te byly przynalezaly kodowo do starej gildii Mutantow Chaosu. Jakosc tego kodu wymuszala odlaczenie calosci, a nie wnosily one tak duzo, by poswiecac czas na ich przepinanie.

Rafgart
2011.04.01
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej
Zablokowany