Pytania do Czarodziejów

Archiwum zamkniętych tematów.
Awatar użytkownika
Terb
Posty: 69
Rejestracja: 27 sie 2009 21:15

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Terb »

Pewnie to o co zapytam jest nieistotne, ale mnie dziwi i nie wiem co jest grane. Wpisując (godzina posta to mniej więcej godziny zajścia zdarzenia) komendę "system" i wyświetla mi, że świat istnieje np. 13 sekund, potem znowu wpiszę i istnieje 1 minutę 50 sekund, ale za chwilę po wpisaniu ponownie, znowu mam dajmy na to świat istnieje 19 sekund. Wygląda to tak, jakby co około 2 minuty była apoka, mimo że mnie nie wywala z gry. Czy tylko ja tak mam? To jakiś błąd? Bo kompletnie zgłupiałem. Jeśli to zły to przepraszam.

Istotnie, z powodu pewnego niedociągnięcia z mojej strony czas ten się resetował. Na szczęście miało to skutki tylko dezinformacyjne. Już powinno wrócić do normy.

Yarrid
Kagain
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2009 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Kagain »

Według mnie zmiany są bardzo dobre. Zwłaszcza z podziałem na dzień i noc, a nożownik w końcu może się normalnie uzbroić na expa. Mam tylko pytanie o jedną rzecz, a nie wiem czy jest to błąd. Liczyłem, że zostanie to także zmienione. Chodzi o automatyczne całkowite ujawnianie postaci podczas tworzenia drużyny. Zarówny zapraszający jak i zapraszany od razu wychodzą z ukrycia. Przykład:

Kod: Zaznacz cały

Szepczesz do [XXX]: Zapros
> XXX wychodzi z ukrycia.
XXX zaprasza cie do swojej druzyny.
Nie jestes juz schowany.
XXX probuje ukryc sie jak najlepiej.
Czy możliwe jest zmienienie tego tak by te czynności oraz dodatkowo dołączanie do kogoś nie ujawniały go albo przynajmniej nie całkiem?

Jak najbardziej tak, przy kolejnej partii zmian.

Rafgart
Awatar użytkownika
Skyr
Posty: 9
Rejestracja: 27 wrz 2009 09:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Skyr »

Czy dzisiejsze zmiany miały w jakimś stopniu wpływ na zawód AJ Łotrzyk?
Pytam, bo miałem ten AJ i nagle:

Kod: Zaznacz cały

gzpomoc
Slucham?
ED: Wcięło też NPCa od tego AJ w Daevon.

Zawod lotrzyka sie chwilowo popsul, dlatego nie bylo/nie ma npca i pomocy. Jesli w wyniku tego ktos stracil umiejetnosci, to nalezy sie zglosic do mg.
Zmiany wplynely na zawod lotrzyka - po pierwsze podobnie jak nozownik zostal on przyporzadkowany do zawodow miejskich i posiada odpowiednie modyfikatory do ukrywania sie (choc przy jego umiejetnosciach to tak czy siak bedzie trudno...).
Po drugie zmiana w sztyletach powoduje, ze mozna walczyc dwoma nawet bez wysokiego poziomu umiejetnosci walka dwiema bronmi. Po prostu sztylety same w sobie maja tu dosc spory bonus.

Rafgart



ED: Dzięki wielkie za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009 07:48 przez Skyr, łącznie zmieniany 2 razy.
Skyr Knutsson
Awatar użytkownika
Homerofe
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2009 23:28

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Homerofe »

Witam
Czy ktos moglby zajac sie rowniez straznikiem? Moze jakis podzial - solo/druzyna, bo w chwili obecnej granie solo jest bardzo uciazliwe. Zawod jest swietny jako support druzyny ale sila bojowa (czyli przekladajac chodzi o exp), jest niesamowicie zawyzona w stosunku do mozliwosci. Majac stycznosc z kilkoma zawodami widac ze "schody" z expem zaczynaja sie od kawal swiata/b dosw - u straznika to bedzie od koncowki swojaka ;]

Bardzo niedawno straznik zostal zdecydowanie dopieszczony (ze szczegolny uwzglenieniem wszystkich strazniczek :) ).

Rafgart
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Pulp »

Ukrywanie, jak sama nazwa wskazuje, ma sluzyc do ukrycia sie a nie gry na niewidzialnosci. Ukrycie polega na siedzeniu w miejscu w swojej 'kryjowce' a nie na przeszukiwaniu okolicy, szukaniu ziol na lace, szukaniu wrogow itp.
Zmiana ta jest jedna z pierwszych z dlugiego szeregu dawno temu zaplanowanych modyfikacji mechaniki muda. Ujawnianie osob znajdowanych rowniez zostanie poprawione (jakkolwiek teraz, przy ujawnianiu szukajacego, nie jest specjalnie istotne).

Rafgart
A skradanie, jak sama nazwa wskazuje, ma sluzyc do poruszania sie będąc niezauważonym. Zatem wiele rozwiązań może mieć tu swoje uzasadnienie. Nie uzyskałem wyczerpujacej odpowiedzi, więc sprecyzuje pytanie.

Czy celem zmiany, polegającej na tym, że komenda 'szukaj' ujawnia szukającego, była eliminacja możliwości zaskoczenia osoby ukrytej czy raczej nadużyć w rodzaju niewidzialnych kosiarek do ziół?

Bo jeśli chodziło o to drugie to myśle, że możnaby ten aspekt udoskonalić.

Bylo wiele przyczyn takiej zmiany, w tym bardzo duzo naduzyc. O mozliwych naduzyciach pisac nie bedziemy z przyczyn oczywistych.

Rafgart
Ilmarin

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Ilmarin »

Komenda gzpomoc dla zawodu łotrzyka już działa. Ale odnośnie dwóch innych rzeczy mam zastrzeżenia:
1)

Kod: Zaznacz cały

> ukryj sie
Chowasz sie najlepiej jak potrafisz.
> ukryj sie
Nie potrafisz schowac sie jeszcze lepiej.
> ujawnij sie
Ujawniasz sie.
> ukryj sie
Nie potrafisz schowac sie jeszcze lepiej.
> przedstaw sie
Nie jestes juz schowany.
Przedstawiasz sie wszystkim.
Co teraz daje w takim razie komenda 'ujawnij się?'
W jaki sposób wyjść z ukrycia bez używania np. komendy 'przedstaw się'?

Kazda globalna komenda ma swoja pomoc, w tym przypadku ?ujawnij

2) Czy zawód łotrzyka został obcięty? Nagle umiejętności bojowe postaci spadają/spadły o spory procent. W chwili obecnej nie wiem czy to błąd, czy zostaną przywrócone, czy może raz jeszcze mam je sobie wytrenować czy coś innego.

Odpowiedz kilka notek wyzej.

Rafgart
Awatar użytkownika
Cannard
Posty: 108
Rejestracja: 23 lut 2009 06:14

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Cannard »

Usunelismy ograniczenie wynikajace z noszonej zbroi przy
wyliczaniu czestotliwosci ciosu specjalnego.
Wprowadzilismy bonus dla sztyletow do walki dwiema bronmi.
Ukrywanie nozownika bedzie scisle uzaleznione od bezwzglednego
ciezaru jego ekwipunku - jesli przekroczy on dosc niska wartosc,
to mozliwosc skrycia sie zostanie gwaltownie ograniczona.
W zwiazku z powyzszym w zawodzie redukcji ulegna umiejetnosci
walki sztyletami i dwiema bronmi.
Jako, że jak zwykle te informacje wzbudzają wiele emocji wśród użytkowników "balanoswanego" zawodu, mam pytania, na które odpowiedzi może rozjaśnią obraz:

W nocy, moje ukrywanie na potencjalnie słabym przeciwniku (zbój w lesie koło Anchor) zamiast wzrosnąć, spadło dość radykalnie w stosunku do tego, co umiała moja postać wcześniej. To jest, widzi mnie drań, choćby i zapadły egipskie ciemności, podczas gdy kiedyś podkradnięcie do takiego przeciwnika nie wymagało nadludzkich zdolności.*

W przypadku botów, to tylko niemiłe spotkanie z rzeczywistością, spowalniające niemiło exp ale w spotkaniu PvP ogranicza szanse nożownika do zera.

Ja rozumiem, że to frustrujące czasem minąć ukrytego przeciwnika ale jeśli ten poświęca sporą część ofensa i defensa w to ukrywanie, w momencie gdy jest ono bezużyteczne - zawód przestaje cokolwiek dawać.

Pytanie: Czy tak miało być, że ukrywanie zostaje wyraźnie osłabione?

Może uczciwiej było napisać w wieściach: "Obcieliśmy ukrywanie nożownikowi, mniej chujowe jest w nocy, w dzień zapomnijcie."

Pytanie drugie: Czy możliwe jest ujawnienie tej wielkiej tajemnicy jaka waga obcina speca? Przecież postać powinna wiedzieć kiedy czuje się komfortowo, a kiedy nie. MUD to przecież oblicza dla postaci, jeden emot w stylu: "Czujesz, że ciężar utrudnia ci swobodę ruchów" by nie zabił klimatu?

Ja nie chce płakać na rozlanym mlekiem ale zawód, który przez większość osób z którymi rozmawiam (a rozmawiać miałem przyjemność z wieloma) uważany jest za najsłabszy z dostępnych, doczekuje się balansu, który zdaje się go jeszcze osłabiać.

Ja ten zawód wybrałem z pełną świadomością jego wad, bez większych nadziei na jego naprawienie, - śmiejcie się jak chcecie - pasował mi do postaci i to było kryterium główne. Ale czym innym jest wybrać słaby bojowo zawód, który rekompensują inne umiejętności, a co innego zawód gdzie nie ma defensa, nie ma ofensa, a umy "złodziejskie" są tylko na papierze.

Chciałbym otrzymać odpowiedź, która mi wyjaśni moje, (miejmy nadzieję) fałszywe wnioski.

*dla dociekliwych:
ukryłem się w lesie na lokacji obok i odczekałem (w nocy) ponad dwie minuty, zbóje też stały w lesie, nic to nie dało. Full nożownik, widział kawal świata, obciążenie zerowe (nie osiągało: ciezar twego ekwipunku wadzi ci troche).

Pytanie pierwsze:
Ukrywanie nie zostalo oslabione, zalezy jednak od bezwzglednej wagi ekwipunku i terenu w jakim sie poruszasz. Bezwzglednej to znaczy niezaleznej od poziomu. Mozesz to ocenic odpowiednia komenda, ktora masz w helpie zawodowym. Teren odpowiedni dla nozownika to miasto, nie las.

Pytanie drugie:
Zadna waga nie obcina speca. Obcina ukrywanie.

Rafgart


Trochę alergicznie reaguję na zmiany i pewnikiem trochę przesadziłem z przedwczesną oceną. Trochę też przez to, że nie skumałem o co chodzi z ukrywaniem. Na realną ocenę zmian pewnie przyjdzie czas, póki co, przepraszam i dziękuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009 22:20 przez Cannard, łącznie zmieniany 1 raz.
Inni zawsze mu doradzali, żeby zrobił coś ze swoim życiem. Zgadzał się z tym: chciałby z niego zrobić łózko.
--------------------
Nieważne, jak żyłeś i umarłeś, ale jak opowiadają to bardowie.
Awatar użytkownika
Gotmir
Posty: 176
Rejestracja: 12 lut 2009 21:48
Lokalizacja: Bristol

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Gotmir »

Czy graniczna wartosc uzbrojenia (waga), ktora utrudnia ukrywanie jest ustalona na sztywno czy jest to ciezar zalezy od cech postaci?
dla przykladu partyzantowi na swoje przezyl kolczuga moze wadzic wiecej niz partyzantowi na wielce zbroja plytowa.

Ukrywanie partyzanta nie zalezy od ciezaru jego ekwipunku.
Ukrywanie nozownika zalezy od bezwzglednej wagi, czyli nie zalezy od cech.

Rafgart



asgi: a przepraszam bylem lekko "nieswiezy" rano i zle zrozumialem wiesci. Dzieki za odpowiedz anyway.
"Każda mutacja musi mieć czas rozwoju. Najpierw jest taki mutant, taki mutant... A później taki duży mutant"- A.Kwasniewski
Folko
Posty: 32
Rejestracja: 20 kwie 2009 12:45

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Folko »

To ja się też zapytam, jako że moją postać bezpośrednio dotykają zmiany. Żeby nie było - modyfikacje uważam za słuszne i niezbędne wobec dotychczasowego stylu gry osób zainteresowanych zawodem z podrasowanym umem ukrywania/przemykania.

Pytanie nr 1: Czy biorąc pod uwagę ukrywalność niektórych lokacji przed reformą (w lesie zawsze dobrze się chowało, w mieście nie), zostało to uwzględnione i ukrywalność partyzanta oraz nożownika w odpowiednim dla nich otoczeniu będą porównywalne?

Tak.

Pytanie nr 2: Czy lokacje typu wieś, chatka w polu, gospoda przy trakcie traktowane są jako lokacja "miejska" czy też jako lokacja neutralna - tzn. nie dająca ani partyzantowi, ani nożownikowi żadnych dodatkowych bonusów w ukrywaniu?

Zalezy czy jest dobrze oznaczone. W zdedydowanej wiekszosci przypadkow zapewne nie, wiec oba zawody beda ukrywaly sie podobnie.

Rafgart


Z góry dzięki za odpowiedź
Folko
Tuzzio
Posty: 7
Rejestracja: 19 paź 2009 13:25

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Tuzzio »

Czy ostatnie zmiany automatycznie sprawily, ze nozownik nie bedzie w stanie ukryc skutecznie ciezkich przedmiotow?

Nie, modyfikatory zawodowe nie sa brane pod uwage przy chowaniu przedmiotow.

Czy pochwy zaliczaja sie do bizuterii, a co za tym idzie nozownik bedzie mogl nosic je bez zadnych konsekwencji?

Zalozone pochwy, podobnie jak zbroje, maja czesciowo zredukowana wage.

Rafgart


Pozdrawiam
Zablokowany