Pytania do Czarodziejów

Archiwum zamkniętych tematów.
Awatar użytkownika
Rispat
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2009 22:58
Lokalizacja: Włocławek.

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Rispat » 25 cze 2009 18:06

Przed zadaniem pytania chce uprzedzić, że zarówno mnie jak i pewnie innych ludzi zainteresowanych 'niebojową' zabawą na Arce, interesuje tylko i wyłącznie opinia na ten temat: Wizów, innych 'nie bojowców', bądź ludzi z zawodem Odkrywcy. Forumowych krzykaczy, expiarzy i lanserów z komentarzami 'Nie płacz' proszę o odstosunkowanie się i powrót do do swoich ważnych zajęć jak Pkowanie, Walka i Pkowanie (Nie to, żeby to było złe. Po prostu niech każdy trzyma się swojego i na 'swój' temat, który zna lepiej, się wypowiada).

Zawód Odkrywcy jest zawodem niebojowym. Żeby w pełni wykorzystać jego 'walory' gracz musi poświęcić pewien sprawdzony rodzaj gry ( pakowanie w bojówki i exp 24/7 ) na rzecz niepewnych i - na dłuższą metę - trudnych do wyexpienia mentali, które i tak niewiele dają. W rezultacie dostaje zielarstwo oraz targowanie (może zarabiać w teoria ładne pieniądze) oraz pakiet umów takich jak pływanie, które - co wiadomo - są cholernie przydatne w grze. Główną zaletą 'nie bojowców' są więc umy pozwalające trzepać pieniądze oraz jeden um bojowy na niezbyt wysokim poziomie.

Niestety, na Arkadii jedyna droga rozwoju postaci polega na walce. Żeby mieć wyższe mentale trzeba walczyć. Żeby walczyć trzeba mieć wyższe bojowki. Gnom mentalowiec chcący móc expić efektywnie(rozwijać się) musi poświęcić exp na bojówki.W efekcie może zarabiać złocisze. W praktyce jednak, prawdziwy Zawodowiec może expić, rozwijać się i z racji wysokich bojówek zarabiać kasę porównywalną z zarobkami Odkrywcy. Wystarczy lać stworki z - dajmy na to, żeby daleko nie szukać - kamyczkami. Ergo - Zawodowiec z zawodem bojowym opłaca się bardziej - bije, zarabia, może chodzić nawet sam na sensowne expowiska.
Odkrywca pozostaje daleko w tyle.

Rozwiązanie które sobie 'wymyśliłem' i od razu kieruje w formie pytania do wizów - Czy Zawód Odkrywcy nie mógłby dostać pakietu umów obronnych? Tarcz, uników i parowania. Nie chce tutaj, by zrobić z niego koks pałera, bijącego w pojedynkę smoka i zarabiającego krocie. Chce zwiększyć jego szanse - poziom 'broni' jaki dostaje Odkrywca jest jak najbardziej w porządku. Jednak brak jego umiejętności defensywnych czynią go praktycznie bezużytecznym. Tarcze jako - przynajmniej wg. mnie - najlepszy um defensywnym przy pełnym, wyumionym Zawodzie byłyby na początku, max. na środku pobieżnie. Parowanie tak samo, zaś biedne uniki (najlepszy 'erpegowo' um obronny dla Odkrywcy) na poziomie AJtowskiego łotrzyka.

Odkrywca nie stanie się super koksem, i dla zawodowca nadal będzie na tzw. hita. Jednak jego możliwość rozwoju poprzez 'exp' zostanie po prostu rozwinięta do minimalnie sensownego 'progu'. Nadal będzie mógł zarabiać pieniążki, nadal będzie mógł koksić swoje mentale by lepiej/efektywniej szukać/sprzedawać zioła. Nadal nie będzie przepakiem, ale jednak - w mojej skromnej opinii mentalowca, zielarza i raczej 'erpegjowca' - będzie miał jakiś sens.

Kłaniam.

To nie jest pytanie. Co najwyzej przedstawienie twoich zyczen co do umiejetnosci tego zawodu. Miejsce na cos takiego to Bank Pomyslow.

A BLEDY ZGLASZA SIE NA ARKADII

Rafgart
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the darkness at Tan Hauser Gate. All those moments will be lost in time like tears in rain. Time to die. " - Roy.

Edian
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2009 16:47

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Edian » 28 cze 2009 11:31

Zostałem miliciantem redańskim, a następnie bretońskim poprzez zmiane trenowanej broni. Teraz u trenera redanskiego moga trenowac to co wczesniej procz broni drzewcowych, natomiast u trenera bretonskiego po wydaniu komendy trenuj nic sie nie dzieje, w jaki sposob zatem moge miecze trenowac? czy to nie jest blad? nie powinien mi sie rozwniez trener zmienic?

Awatar użytkownika
Viliander
Posty: 30
Rejestracja: 13 lut 2009 17:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Viliander » 28 cze 2009 12:24

Czy, patrząc przez pryzmat zasad arkadii, jest dopuszczalne połączenie ataku z losowym emotem (losowany jeden z trzech)?

Chciałem tutaj zauważyć, że nie daje to żadnych korzyści poza radością z tego, że nie każdy atak wygląda tak samo.

Vaxon
Posty: 44
Rejestracja: 13 lut 2009 12:11

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Vaxon » 28 cze 2009 16:23

Edian:
Zgłoś błąd na Arkadii. Być może źle przepiął się zawód.

Viliander:
Jeśli ów emot nie będzie wynikiem triggera, a jedynie aliasu złożonego z komendy odpowiedzialnej za atak i dodatkowo komendy odpowiedzialnej za emot (nawet jeśli losować będzie z trzech) to nie będzie to złamaniem zasad.
Vaxon Gernstein

Awatar użytkownika
Viliander
Posty: 30
Rejestracja: 13 lut 2009 17:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Viliander » 28 cze 2009 16:57

Nie jest triggerem.

Dziękuję za odpowiedź. :)

Kagain
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2009 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Kagain » 29 cze 2009 22:09

Pytanie i zarazem prośba.
Czy możnaby się przyjrzeć niektórym broniom magicznym pod względem działania ich właściwości przeciwko konkretnym grupom przeciwników?

Dokładniej chodzi mi o działanie tych broni przeciwko istotom nieumarłym.
Rozumiem, że niektóre bronie, szczególnie te wysysające życie z wroga, nie 'odpalają' się przeciwko nieumarłym i jest to jak najbardziej uzasadnione.
Są jednak bronie, których właściwości wydają się kompletnie niezależne od rodzaju przeciwnika, a mimo to nie korzystają z nich podczas walki z nieumarłymi. Przykładem jest jaśniejący młot oraz pulsujący morgenstern. Walcząc nimi przeciwko nieumarłym gracz otrzymuje zwykłe opisy ciosów, a nie specjalne opisy danych broni. Przy młocie jest to jeszcze bez znaczenia choć jako 'święta broń' powinien być jeszcze bardziej skuteczny przeciwko nieumarłym. CPM za to traci swoją zdolność do niszczenia zbroi wroga. Nie widzę uzasadnienia dlaczego zbroje noszone przez nieumarłych miałyby być odporne na zniszczenie.
Jest także kwestia tego, że granitowy młot nie działa przeciwko pewnym żywym NPCom (np. kilmulisom).
Błąd czy też pomysł został już kilkakrotnie zgłoszony na Arkadii.

Husaar
Posty: 13
Rejestracja: 14 cze 2009 22:25

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Husaar » 02 lip 2009 17:31

Szanowni Wizowie.
Czy istnieje szansa na stworzenie w Quenelles banku z możliwością założenia konta?

Pytanie uzasadniam tym, że w Bretonii nie ma takiego banku, a w Qenelles jest jedyny bank w dodatku bez takiej możliwości. Przydało by się takie konto rybakom którzy wędkują w pobliskiej wiosce, ponieważ zamiast dźwigać ciężkie monety mogli by je zostawić na koncie.

Z góry dzięki za odpowiedz.

Pozdrawiam Husaar.

Istnieje taka szansa. Póki jednak nie zostanie to zgłoszone na Arkadii jako pomysł, to jest bardzo nikła.

Yarrid

Kagain
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2009 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Kagain » 04 lip 2009 22:30

Czy wiadomo czym spowodowane są ciągłe przerwy w połączeniu z Arkadią w ciągu ostatnich kilku dni? Połączenie pada tylko niektórym osobom, ale szczerze już znudziły mi się zgony bo co 15 minut Arka mnie wywala...

Na pewno zrodlem tego nie jest sama Arkadia. Prawdopodobnie cos na polaczeniu Aster-reszta swiata. Nic na to nie poradzimy.

Rafgart

Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Paulie » 06 lip 2009 13:31

Zglaszalem blad w pewnym przedmiocie pare miesiecy temu. Nie jest to jakis ogromny blad, jednak wciaz uwazam to za niedopatrzenie. Chcialbym sie zapytac, co zrobic w obecnej sytuacji? Zglaszac ponownie, czy moze czekac dalej? A moze stwierdzono, iz nie jest to blad?

Jesli nie jest bledem, to zgloszenie zostalo usuniete. Jesli jest, to pewnie czeka na swoja kolej. Nie ma sensu zglaszac znowu.

Rafgart
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz

Awatar użytkownika
Eve
Posty: 270
Rejestracja: 24 lut 2009 18:39

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Eve » 06 lip 2009 15:18

Cytując wypowiedz Rafgarta:
Kamienie (jak i monety) od jakiegos czasu powinny sie zapamietywac w skrzyniach gildowych. Jesli wiec ciaza, to tam nalezy je trzymac.
Czy przechowywanie w skrzyni dotyczy obecnie wszystkich rzeczy czy tylko dodano nowe kategorie, które w nich można przechowywać.

Czy można się przy okazji dowiedzieć jakie nowe kategorie dodano (tylko nie odsyłajcie do metody zniknie/nie zniknie...)

I czy skrzynie, z ktorych znika najlepiej zglosic w nich czy listem także?

Z góry dziękuję za odpowiedź
(i taki ps. - pozytywna zmiana:))

Teoretycznie powinno przetrwac wszystko to, co u gracza. Oczywiscie nie mozna dac gwarancji, ze ktos nie zakodowal przedmiotu, ktory znika, jesli jego pierwszym otoczeniem nie jest gracz.
Jednak na pewno rozne monety, kamienie, skory itp powinny przetrwac.
Nie przetrwaja przedmioty wlozone do skrzyni w pojemnikach (np monety w plecaku). Mozna to wlaczyc, jest jednak dosc kosztowne i jesli nie ma wielkiej potrzeby, to nie widze sensu.

Rafgart

Zablokowany