Strona 12 z 20

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 14:03
autor: Raglak
Vladimir:
To, ze przez chwile jechali na wschod nie zmienia faktu, ze ich kierunkiem podrozy bylo poludnie i tam sie kierowali przez wiekszosc czasu. Nie jest dokladnie sprecyzowane czy najpierw wiedzmin mijal spalone wioski i kawalerie, czy uchodzcow. Logika nakazuje uznac, ze jednak kolejnosc byla odwrotna. Ten fragment, ktory przytoczylem jest raczej jak pewien kolaz obrazkow wojennych, bez wyroznionej kolejnosci. Jedyne co wiadomo, to ze smolarnia byla pozniej.

Wiesniacy mogli byc przerazeni i otepiali chocby samym faktem tego, ze musza porzucic dotychczasowe zycie. A jesli nie, to czym ich te skojatle i nilfgaardczyki tak przerazili, skoro wedlug ciebie byli dla cywilow tacy dobrzy? I wtedy czemu wlasciwie wiesniacy maja jakikolwiek powod zeby uciekac?

Linia frontu nigdy nie jest linia prosta, szczegolnie w skali mikro. To, ze w skali makro wyglada mniej - wiecej jak prosta nie znaczy ze w mniejszej skali tez. Dlatego tez nie dziwi decyzja Milvy, by przez pewien czas kierowac sie na wschod, mimo ze docelowo zmierzali na poludnie.

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 14:31
autor: Buluar
Vladimir, Raglak:

Wg mnie w ogole przyrownywanie sytuacji z Arki do linii frontu z sagi jest hybione.
Duze bitwy z udzialem wiekszej ilosci graczy tocza sie na jednej lokacji, a nie kilkudziesieciu i trwa to zazwyczaj pare minut. Cale wojenne kampanie trwaja dlugo i doslownie wszedzie.

Sytuacje wedlug mnie lepiej odzwierciedla termin 'stanu wojennego'. Wszedzie mozesz natknac sie na sily zarowno dobrych, jak i zlych, z tym ze sa miejsca, gdzie to prawdopodobienstwo rosnie.

Nie twierdze, ze ktos kogos moze zabic zupelnie bez powodu, ale w sytuacji, ktora jest omawiana Vladimir mial poprostu pecha odczuc na wlasnej skorze dzialalosc Komanda w Isztar.

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 14:50
autor: Ulav
Myslicie że Ciri była dziewicą, czy rycesz jom skrzywdził?

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 15:12
autor: Rafgart
Buluar pisze:Sytuacje wedlug mnie lepiej odzwierciedla termin 'stanu wojennego'. Wszedzie mozesz natknac sie na sily zarowno dobrych, jak i zlych, z tym ze sa miejsca, gdzie to prawdopodobienstwo rosnie.
A Scoia'tael to sa dobrzy czy zli?

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 15:13
autor: Buluar
To zalezy, czy jestes czlowiekiem, czy nienawidzacym ludzi nieczlowiekiem. :D

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 15:28
autor: Aida
Vladimir pisze:Jezeli jest to sporadyczna sytuacja to tak...jesli jednak powtarza sie dosc regularnie to juz nie bardzo. Jest to jeden z powodow, dla ktorych zglaszam kazdy atak, w ten sposob, jesli ktos z mg o to dba, odpowiednia informacja trafia do kartoteki gracza, w przypadku, gdy gracz ze tak to ujme przepelni czare, nie bedzie mogl sie tlumaczyc ze to pierwszy raz, ze on atakuje tylko 29 lutego i ze ogolnie jest niewinny i grzeczny a to byl jednorazowy wyskok bo latwo bedzie mu udowodnic ze nie jest to pierwszy raz i atakowal tego i tego dnia. Osobiscie nie wierze ze jestem jedyna osoba atakowana przez komando, ale coz, nie mam jak tego sprawdzic.

Poplakalam sie ze smiechu, serio.

Mamy nowego Swietlistego Gwardziste Moralnosci.

Dziekujemy!

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 15:41
autor: Magog
Dosc tych wywodow. Jak to mawiaja, parafrazujac Kalrega, "Less QQ, More Pew Pew!"

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 15:52
autor: Gniot
"Stal hartuje sie w ogniu"

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 15:54
autor: Coronius
Zapomniałeś dodać, że przy okazji musi być odpowiednia temperatura, odpowiednio długo, i że potem wypada to schłodzić.

Re: Zabijanie innych graczy - usprawiedliwiona przyczyna.

: 25 lut 2011 16:27
autor: Brot
Fajnie się Was czyta, naprawdę... :D

Pozwolę sobie,będąc nie związanym z żadną oficjalną czy też nieoficjalną grupą/gildią, na wyrażenie swojej opinii. Bardzo naiwnej, ale jako nowy gracz do dużej dozy naiwności mam prawo ;)

1. Po przeczytaniu sporej ilości notek na forum mam przed oczyma taki obrazek:
Idzie banda dresów/kiboli/koksiarzy. Zobaczyli dziecko z lizakiem. Zabrali mu go i ciesza się jacy są za..iści. Potem jakis frajer im sie napatoczył. Tak mu dowalili, że wszystkie kredki z tornistra mu powypadały. I juz czuli że są jeszcze bardziej za..iści. Potem skopali babcię-emerytkę, bo nie zdążyła im zejść z drogi. Czuli się bogami totalnie za..istymi. Nagle za zakrętem wpadli na policję. Dostali ostro pałami po du..ach i juz nie było tak za..iście. Wracali do domu zwyobijani i k..wili na zły system, wykrzykując o j..niu złej policji i że Wizowie się czepiają i nieuczciwie balansują i zrobili ich "na Drakwald".

2. Pytanie o złych/dobrych scojatel powinno brzmieć raczej - szlachetni (zabijają wrogich żołnierzy walcząc o swoje) czy nie (mordują wszystko co wpadnie pod ostrze, głównie bezbronnych cywilów). Bo dobro i zło w tym przypadku zależy od punku siedzenia. I tak jest w przypadku każdej gildii, co widać wyraźnie w notkach na tym forum.

3. Jest taka prosta zasada - żyj i pozwól zyć innym. Gdyby przynajmniej większość graczy grała zgodnie z nią, byłoby wszystkim przyjemniej. A już szczególnie wizom, którzy nie byliby zmuszani do bezpośrednich interwencji - a mam dziwne wrażenie że robią to naprawdę niechętnie i w ostateczności, kierując się zasadą jak najmniejszej ingerencji odgórnej.

4. Z przykrością stwierdzam - jako gp - że moim zdaniem można ubić nieznanego gp podając byle powód. Nękanie byłoby wtedy, gdyby owo zabijanie powtarzało się często (swoją drogą co to znaczy często?). Pomijam fakt oficjalnych wojen czy łażenia np. człowiekiem koło siedziby scojia, ogrem po Loren itp. Oczywiście takie zabijanie pokazuję klasę - a dokładniej jej brak - gracza (nie postaci kreowanej) i nie ma nic wspólnego z głoszonym tu erpegiem. Przy coraz mniejszej ilości nowych graczy i zniechęceniu do gry po takim niezasłuzonym zgonie, to raczej tylko wyłącznie mocno ograniczone osóby bądź sfrustrowane do takich zgonów będą doprowadzać.

5. Swoją droga zdziwił mnie przy dyskusji o elitarkach brak podstawowego, moim zdaniem, pytania - czy elitarki grupują rzeczywiście graczy elitarnych. Graczy, nie umy. Bo jeśli nie, to raczej jedynym zmartwieniem Wizów powinno być jak zastąpić te legendarne szarże i wygibasy i co tam jeszcze jest, by dać faktyczna ochronę przed MC na terenie Imperium, pozwalając by na swoim terenie czuli sie pewnie a nie chowali się przed ziomem który dostal treny od innego zioma bo jest ziomem albo secem zioma i dzięki temu może pogonić całe MC. (Nie znam spraw dotyczących elitarek więc nie jest to wypowiedź w stylu skasować/nie skasować, a tylko pokazanie kierunku myślenia w tego typu sprawach).

6. Podziwiam Wizów, że przy zachowaniu niektórych graczy (pozostaje mieć nadzieję że jest to mimo wszystko nieliczna grupa) chce im sie jeszcze logować na Arkę i cokolwiek robić. Bo mają zapewne wiele innych ciekawych zajęć, niż użeranie się z wiecznie marudzącymi graczami (nie pisze o wszystkich oczywiście).

Reasumując - ludzie.. wyluzujcie... bawcie się i pozwólcie się innym bawić nie zamęczając wizów pierdołami (bo sie w końcu kiedys obudzicie i ich nie będzie), pamiętając że mud to mud z jego ograniczeniami kodowymi i nieograniczonymi możliwościami erpega graczy. A zabawa jest dlatego bo jest multi... juz coraz mniej multi i coraz mniej zabawy. Może warto to czasem wziąć pod uwage przed fragiem jakiegoś nieznanego gp? A jak już przeginacie, to nie miejcie potem pretensji do Wizów, jak Was zrobią "na Drakwald".
A zamiast skarżyć wzajemnie na siebie do wizów idźcie sie piwa razem napić, przy 3 kufelku na pewno dojdziecie do porozumienia :mrgreen:

B.
PS. A w sytuacji człowiek goniony przez scojia po całym Ishtar wszyscy wzieli pod uwagę jedynie wariant nienawiści... a może dokładnie odwrotnie.. jakiemuś elfowi wpadł w oko i dlatego tak za nim gonił? :D