Bug w opisach walki ?

Archiwum zamkniętych tematów.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Bug w opisach walki ?

Post autor: Huggo »

Witam Serdecznie,


Chciałem pomarudzić troszkę, nie tak do końca z samej upierdliwości, jako że sytuacja taka w moim odczuciu jest po prostu troszkę drażliwa. Co gorsza wydaje mi się że lata temu nie tak to było do końca, jak jest w tej chwili. Rozchodzi się o opisy walki, a konkretnie zadawanych obrażeń. Mam bardzo często sytuacje w których dochodzi to takiego wizualnego wrażenia gdzie, niby potężny cios typu masakrujesz, nie ściąga przeciwnika typu szczur o jedna kondycję, a znowu cios z opisu np. ranisz, ściąga takiego o kilka kondycji. Dla informacji, już na miejscu podaje że sprawdzałem, czy przypadkiem nie porobiły mi się jakieś suby które by mi podmieniały opisy.

Nie wiem z jakiego powodu jest jak jest, nie wnikam.

Jednak jeżeli gracz ma mieć prawo do świadomości, tego jaki to mocny cios zadał, to miło by było gdyby owe komunikaty nie były tak przekłamane, jak to ma miejsce u mnie. Rozumiem ochronę przed skryptami, i jakieś inne wytyczne ku temu, ale jeżeli tak to ma działać, a nie jest to błędem, to fajnie było by mieć potwierdzoną informację na ten temat. Nie wiem jak Wy, ja tam się jaram jak coś oberwie od mojego ludzika masakę, i trochę mnie rozczarowuje gdy się okazuje że opis był grubo na wyrost, a mob nie zleciał nawet o kondycję. Podobnie mam z siłą speców, też są grubo przekłamane, te niby słabe z opisu robią często więcej niż te które powinny.

Przykład:

xxx jest w swietnej kondycji.
Ranisz xxx wielkim dwurecznym berdyszem, trafiajac go w yyy.
xxx jest ranny.
Powaznie ranisz xxx wielkim dwurecznym berdyszem, trafiajac go w yyy.
xxx jest ranny.
Powaznie ranisz xxx wielkim dwurecznym berdyszem, trafiajac go w yyy.
xxx jest ranny.

Nie jest tak zawsze, ale dosyć często to mi się zdarza oglądać, i zastanawiam się jaki w tym sens, jak tak to ma działać to śmiało sobie można wygagować wszystko na "trafiasz/pudłujesz".

Pozdrawiam,
Huggo
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Pier »

Opis zadawanego ciosu wynika z stosunku, zadawanych obrażeń do ilości HP, które Ci pozostały. Dodatkowo ma na to wpływ rodzaj broni, która się posługujesz(niepotwierdzona informacja). I pewnie parę innych czynników.

Wynikające z tego sprzeczności leżą po stronie prostej matematyki.
Nie jest tak zawsze, ale dosyć często to mi się zdarza oglądać, i zastanawiam się jaki w tym sens, jak tak to ma działać to śmiało sobie można wygagować wszystko na "trafiasz/pudłujesz".
Tak możesz tak sobie zrobić, dodatkowo powyłączać opisy reszty graczy. Choć mimo wszystko często opisy zadawanych ciosów nie budzą takich wątpliwości i są dość pomocne, przynajmniej ja od początku swojej przygody z Arkadią nauczyłem się z tego korzystać.


No może z wyjątkiem takich sytuacji:
Muskularny wredny mezczyzna uderza na odlew swym czyms i bezblednie trafia Piera w glowe, zadajac powazne obrazenia.

Dziękuję za lekcję z obrony w Imperium i pozdrawiam :mrgreen:
Dogid
Posty: 136
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Dogid »

Pierniczku jak zwykle się mylisz co do tych ciosow.
Albo celowo nie dopowiadasz.

Opis zadawanego ciosu wynika z stosunku, zadawanych obrażeń do ilości HP, które przeCIwnikowi pozostały.

Czyli piszac prostymi slowami - taka sama sila ciosu najpierw muska, potem lekko rani, potem rani...
Awatar użytkownika
Karid
Posty: 21
Rejestracja: 22 kwie 2009 18:55

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Karid »

Sek w tym ze poziomy kondycji są rozlegle i stąd takie wrażenie dezinformacji.

załóżmy wartosci dla przykladow:
świetna kondycja = 1400hp (maxhp)
dobry stan = 1200hp
lekko ranny = 1000hp
ranny = 800hp
w zlej kondycji = 600hp
ciężko ranny = 400hp
ledwo żywy = 200hp

Przykład 1:
Wróg jest lekko ranny (985hp).
Ranisz (-112hp) wroga. (985-112=873hp = nadal lekko ranny)

Przykład 2:
Wróg jest lekko ranny (825hp).
Ranisz (-112hp) wroga. (825-112=713hp = ranny)

I już po takiej sytuacji napiszesz ze raz cios coś zrobił raz nie - a zadał tyle samo obrażeń, tylko tego nie widzisz.
Jaskiniowy ogromny troll zaatakowal schylajac sie nisko i lekko dotknal Hunverta w glowe prawa stopa.
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Pier »

Dogid pisze: Opis zadawanego ciosu wynika z stosunku, zadawanych obrażeń do ilości HP, które przeCIwnikowi pozostały.
Przeczytaj moją wypowiedz jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze, aż do momentu, w którym stwierdzisz, że napisałeś głupotę ;)
Oczywiście o ile zależy Ci na rozwoju umysłowym własnej osoby :twisted:

Re down:
Tak, dokładnie, wyobrażałem sobie to z punktu widzenia gracza jak ofiary, nie napastnika. No ale to dość oczywiste ;)
Ostatnio zmieniony 05 sty 2011 13:39 przez Pier, łącznie zmieniany 1 raz.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Amavandrel »

Faktycznie jest tak, że czasami udaje się 'powaga' jako pierwszy cios, ściąga o jedna kondycję, a potem 'rani' ściąga o dwie, trzy... To wynik walczenia ze znacznie słabszymi mobami. Idź na mocniejsze, nie będziesz mieć takich problemów.

Re Pier:
Drobna pomyłka w Twoim pierwszym poście w tym temacie - chodziło Ci oczywiście o HP które zostały przeciwnikowi.
Awatar użytkownika
Seren
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 2009 14:32

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Seren »

Pier pisze:Opis zadawanego ciosu wynika z stosunku, zadawanych obrażeń do ilości HP, które Ci pozostały.
Sam poczytaj co napisałeś. Z punktu widzenia osoby bitej to zdanie ma braki ("opis ciosu wchodzącego w Ciebie"), z punktu widzenia bijącej niestety również ("które Ci pozostały do zabrania przeciwnikowi"..). Nie wytykaj innym głupot.

Huggo walczy ze szczurem. Pojawiający mu się opis ciosu "ranisz szczura" wynika ze stosunku liczby zadanych obrażeń (zabranych wrogowi hpków) do liczby hpków, które wrogowi (biednemu gryzoniowi) pozostały.
Pier pisze:Wynikające z tego sprzeczności leżą po stronie prostej matematyki.
Pozwalam sobie przypuszczać, że nie chodziło Ci o typowo logiczne paradoksy matematyczne, a co za tym idzie pragnę Cię poinformować, że z prostej matematyki tego typu sprzeczności wynikać nie mogą.

W przykładzie Karida też jest zrobiony błąd, bądź brak wytłumaczenia jednej rzeczy. Obydwa ranisz mają u Ciebie przypisaną taką samą liczbę zabranych hpków, a jak sam napisałeś opis ciosu odpowiada wartości procentowej zabranych hpków z pozostałych hpków wroga. Może akurat (różnica w tych hpkach w przykładach jest niewielka) tak się złożyło, że dla dwóch przykładów te -112hp wpadało w przedział procentowy odpowiadający opisowi "ranisz", niemniej jednak przykładowi brakuje dokładności :P

Procenty chyba wszyscy rozumieją, a co do kwestii przedstawionej przez Hugga.. mnie też się czasami zdarza coś takiego, że idzie kilka mocnych ciosów pod rząd, a przeciwnikowi kondycja nie spada. Cytowana tu "prosta matematyka" wskazuje, że jest to błąd, bądź - co wbrew logice zdarza mi się często.. - rzeczywistość wypina się na rachunek prawdopodobieństwa i traktuje "przypadek 1 na 100" jako wielce możliwy.
There must be some way out of here, said the joker to the thief
There's too much confusion, I can't get no relief
No reason to get excited, the thief, he kindly spoke
There are many here among us who feel that life is but a joke
Dogid
Posty: 136
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Dogid »

Pier pisze:
Dogid pisze: Opis zadawanego ciosu wynika z stosunku, zadawanych obrażeń do ilości HP, które przeCIwnikowi pozostały.
Przeczytaj moją wypowiedz jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze, aż do momentu, w którym stwierdzisz, że napisałeś głupotę ;)
Oczywiście o ile zależy Ci na rozwoju umysłowym własnej osoby :twisted:

Re down:
Tak, dokładnie, wyobrażałem sobie to z punktu widzenia gracza jak ofiary, nie napastnika. No ale to dość oczywiste ;)
Chyba celowo podejmujesz próbę obrażenia mnie na forum publicznym.
A ogólnie to nie uczyłeś się, że forma "Ci" jest trochę poprawna i powinneś używać Tobie. Rozumiem masz umysł ścisły niehumanistyczny.
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Sigard »

Obrazek
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bug w opisach walki ?

Post autor: Paulie »

http://www.collegehumor.com/video:1907543

Opamietajcie sie ludzie. Ostatnio co topic to offtop/wrzuty/pierdolenie od rzeczy. Tym charakteryzuje sie niewielka spolecznosc zwiazana przez tak niepopularna rzecz jak mud? Niby dorosli ludzie, a 15latkowie grajace w wowa potrafia nawiazac bardziej rzeczowa dyskusje powiazana z okazanym szacunkiem do siebie.

Swoja droga jak cos moze byc "troche poprawne"?
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Zablokowany