Re: Wymuszanie przedstawiania sie
: 13 gru 2010 23:20
Rozwiazania z ankiety mi sie nie widza. Zmieniajace sie losowe opisy sa niefajne bo wprowadza balagan, miast nich dalbym przedmioty (plaszcze, maski) kamuflujace opis. To juz lepiej jest jak jest.
Podoba mi sie rozwiazanie Terenesa, ktore lekko bym zmodyfikowal.
- Zapamietac i widziec w kto mozna osoby tylko ktore uczynia to samo (niejako na to zezwola). Beda mogly pamietac sie sojusze, przyjaciele itp To oczywiste i chyba jedyne mozliwe rozwiazanie w sprawie znajomych ktorzy chca sie widziec. Gdy juz nie chcemy siebie miec w kto, jedna strona daje "zapomnij". Zapamietujac osobe przy niej, jakis emot dyskretnie wskazuje, ze chcemy ta osobe pamietac, tak by ona rowniez to uczynic.
- Zapamietac mozna kazdego, ale na zasadzie rozpoznania na trakcie. Cos podobnego o ile sie nie myle bylo kiedys probowane chyba w systemie. Kazdego gracza mozna sobie zapamietac jako kogokolwiek. Kwestia do dyskusji czy ma np znikac po miesiacach niewidzenia postaci czy nie.
mozna sie tez oczywiscie przedstawic, wtedy niejako sytuacja taka jest z urzedu.
Np.
Spotykamy "Malego brzydkiego gnoma", dajemy przy nim na lokacji - zapamietaj malego brzydkiego gnoma jako wacka i od teraz widzimy go jako Wacka.
Nie ma go oczywiscie w kto, ale spotykajac ta konkretna postac na trakcie bysmy go normalnie pod zlym czy dobrym imieniem znali.
Zaproponowane rozwiazanie
a) nie blokuje mozliwosci rozpoznawania sie z wrogami, takze z innymi osobami
b) umozliwia totalny kamuflaz (przez zdobycie/kupienie itemow zmieniajacych wyglad)
c) zachowuje porzadek , ktory jest wazny, podczas walk, patroli itd
d) daje mozliwosc rozpoznania takze niewiadomych osob (zapamietujemy delikwenta jako Wacka i juz, co nas obchodzi balagan w logach czy na ircu, ktory sie pojawi, kazdy ma swoj set imion nie wiem jak system by to zniosl, mozna uciac imiona do istniejacych postaci na arkadii + kilka rezerwowych)
e) nie wylacza "kto" ktore jest potrzebne do prowadzenia kontaktow, pisanie listow z zapytaniem czy ktos jest na arce, bo nie da sie sprawdzic inaczej niz poza nia jest niestrawne z punktu widzenia grywalnosci
f) nie eliminuje z mema casuali czy starych nie grajacych przyjaciol
Jeszcze co do ewentualnych zmieniajacych sie opisow postaci (ktore nie sa skladnikiem powyzszego systemu, ale byly poruszane). Ktos kiedys na forum przedstawial propozycje by kazda postac miala przyslowki podzielone na "cechy fizyczne", ktore mozna maskowac itemami np zlotowlosy (pod kapturem ta czesc opisu sie wylacza), i cechy charakterne (jedna stala czesc opisu). Zlotowlosy nerwowy czlowiek w kapturze byl by zakapturzonym nerwowym czlowiekiem, lub nawet ujawniala sie u niego cecha zdefiniowana jako drugorzedna , czy dalsza, dopiero ktorych zakrycie wszystkich dawalo by zamaskowany opis (cos jak w ukrywaniu mutacji). Zdefiniowane cechy fizyczne: zlotowlosy, muskularny, bladoskory. kaptur wylacza zlotowlosego, czlek bylby muskularny nerwowy, plaszcz wylacza muskulature, byl by bladoskory. Reszta ubran zakrywajaca cala skore stworzyla by Zakapturzonego nerwowego czlowieka czy nawet zamaskowanego nerwowego czlowieka.
Podoba mi sie rozwiazanie Terenesa, ktore lekko bym zmodyfikowal.
- Zapamietac i widziec w kto mozna osoby tylko ktore uczynia to samo (niejako na to zezwola). Beda mogly pamietac sie sojusze, przyjaciele itp To oczywiste i chyba jedyne mozliwe rozwiazanie w sprawie znajomych ktorzy chca sie widziec. Gdy juz nie chcemy siebie miec w kto, jedna strona daje "zapomnij". Zapamietujac osobe przy niej, jakis emot dyskretnie wskazuje, ze chcemy ta osobe pamietac, tak by ona rowniez to uczynic.
- Zapamietac mozna kazdego, ale na zasadzie rozpoznania na trakcie. Cos podobnego o ile sie nie myle bylo kiedys probowane chyba w systemie. Kazdego gracza mozna sobie zapamietac jako kogokolwiek. Kwestia do dyskusji czy ma np znikac po miesiacach niewidzenia postaci czy nie.
mozna sie tez oczywiscie przedstawic, wtedy niejako sytuacja taka jest z urzedu.
Np.
Spotykamy "Malego brzydkiego gnoma", dajemy przy nim na lokacji - zapamietaj malego brzydkiego gnoma jako wacka i od teraz widzimy go jako Wacka.
Nie ma go oczywiscie w kto, ale spotykajac ta konkretna postac na trakcie bysmy go normalnie pod zlym czy dobrym imieniem znali.
Zaproponowane rozwiazanie
a) nie blokuje mozliwosci rozpoznawania sie z wrogami, takze z innymi osobami
b) umozliwia totalny kamuflaz (przez zdobycie/kupienie itemow zmieniajacych wyglad)
c) zachowuje porzadek , ktory jest wazny, podczas walk, patroli itd
d) daje mozliwosc rozpoznania takze niewiadomych osob (zapamietujemy delikwenta jako Wacka i juz, co nas obchodzi balagan w logach czy na ircu, ktory sie pojawi, kazdy ma swoj set imion nie wiem jak system by to zniosl, mozna uciac imiona do istniejacych postaci na arkadii + kilka rezerwowych)
e) nie wylacza "kto" ktore jest potrzebne do prowadzenia kontaktow, pisanie listow z zapytaniem czy ktos jest na arce, bo nie da sie sprawdzic inaczej niz poza nia jest niestrawne z punktu widzenia grywalnosci
f) nie eliminuje z mema casuali czy starych nie grajacych przyjaciol
Jeszcze co do ewentualnych zmieniajacych sie opisow postaci (ktore nie sa skladnikiem powyzszego systemu, ale byly poruszane). Ktos kiedys na forum przedstawial propozycje by kazda postac miala przyslowki podzielone na "cechy fizyczne", ktore mozna maskowac itemami np zlotowlosy (pod kapturem ta czesc opisu sie wylacza), i cechy charakterne (jedna stala czesc opisu). Zlotowlosy nerwowy czlowiek w kapturze byl by zakapturzonym nerwowym czlowiekiem, lub nawet ujawniala sie u niego cecha zdefiniowana jako drugorzedna , czy dalsza, dopiero ktorych zakrycie wszystkich dawalo by zamaskowany opis (cos jak w ukrywaniu mutacji). Zdefiniowane cechy fizyczne: zlotowlosy, muskularny, bladoskory. kaptur wylacza zlotowlosego, czlek bylby muskularny nerwowy, plaszcz wylacza muskulature, byl by bladoskory. Reszta ubran zakrywajaca cala skore stworzyla by Zakapturzonego nerwowego czlowieka czy nawet zamaskowanego nerwowego czlowieka.