Strona 16 z 18

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 12:26
autor: Gość
Blob: wez spojrz kto jest autorem tego tematu i kto zaproponowal wprowadzenie zmian. Potem zacznij rzucac kamieniami w Homerofe. Zakladam ze wymuszal te przedstawienia nie od wczoraj wiec jakos sobie radzil, mysle ze nie bedzie jakos wyjatkow plakal jesli zostanie jak jest, ja zareszta takze nie, bo nie przeszkadza mi to az tak wyjatkowo. Najwazniejsza zas kwestia, dosc juz odbieglismy od tematu, najwyrazniej wszystko juz w temacie zostalo powiedziane skoro zaczely sie osobiste wycieczki i dywagacje na temat wspolpracy czarodziejow i graczy.

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 12:36
autor: Herenvarno
Rafgarcie, a moze by tak dwie wersje przedstawiania sie?
1 - Taka jak dotychczasowa "przedstaw sie", dzialala by po staremu,
2 - Oraz cos w stylu "wypowiedz swe imie", na pierwszy rzut oka wygladalo by to tak samo, jednak imie zapamietywane by bylo do wylogowania sie (jak z NPC)

"Przedstaw <kogo> <komu>" patrz pkt. 2.

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 13:57
autor: Paulie
Herenvarno pisze:Rafgarcie, a moze by tak dwie wersje przedstawiania sie?
1 - Taka jak dotychczasowa "przedstaw sie", dzialala by po staremu,
2 - Oraz cos w stylu "wypowiedz swe imie", na pierwszy rzut oka wygladalo by to tak samo, jednak imie zapamietywane by bylo do wylogowania sie (jak z NPC)

"Przedstaw <kogo> <komu>" patrz pkt. 2.
Co to zmieni? Dalej ludzie beda wymuszac pierwsza komende.

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 14:37
autor: Belhard
Dlatego opcja A jest jedyną sensowną i wcale nie musi zabijać erpega.
Czy erpegowcy rzeczywiście stracą sens gry jak będą znali TYLKO I WYŁĄCZNIE IMIĘ spotkanych postaci?

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 16:41
autor: Pulp
Opcja A jest jak rozwiązywanie problemu kradzieży przez zabranie wszystkim całego dobytku.

W ogóle cały problem proponuję przeanalizować na nowo.
Po pierwsze nie kumam tego motywu z gwałceniem, w jaki sposób jest to bardziej oderwane od świata niż setki innych działań graczy. Przedstawienie się kogoś boli czy jak? Jak każdy będzie zgwałcony domyślnie to będzie lepiej? WTF? (Po co w takim razie opcja A?)

To jest logiczne, klimatyczne i co tylko, że zbrojna grupa spotykając obcego żąda wyjawienia tożsamości, aby móc określić czy "obiekt" nadaje się do zabicia/zwerbowania/zgwałcenia/udzielenia azylu/handlu/itp... Sytuacja staje sie karykaturalna ponieważ zdecydowana większość graczy należy właśnie do zbrojnych grup, bo niebojowe opcje gry są bardzo słabo rozwinięte. Problem nasila komenda kto, która pozwala po prostu monitorować zapamiętane postacie. IMHO to dość niefortunny pomysł, że coś co nadaje się na speca elitarnej gildii magów, jest dostępne dla wszystkich za darmo.

Oddzielny problem stanowią wspólne bazy postaci aktualizowane w czasie rzeczywistym. Przedstawiam się jednej postaci i w magiczny sposób zna mnie pół arki. IMHO psuje to klimat i łamie zasady dotyczące komunikacji pozamudowej oraz udostępniania informacji z założenia niedostępnych dla graczy. Opcja C może zmniejszyć skalę problemu, ale samo jej wprowadzenie byłoby krokiem dość drastycznym.

Ewentualny związek między tymi dwoma zjawiskami pojawił się dopiero gdy odebrano graczom kontrolę nad pamięcią ich postaci. Dlatego ponawiam prośbę o zrewidowanie sprawy, zanim w pochopny sposób zaczniecie likwidować problem który sami stworzyliście.

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 17:17
autor: Radgast
Pulp pisze:To jest logiczne, klimatyczne i co tylko, że zbrojna grupa spotykając obcego żąda wyjawienia tożsamości, aby móc określić czy "obiekt" nadaje się do zabicia/zwerbowania/zgwałcenia/udzielenia azylu/handlu/itp...
Ok, jest to logiczne a nawet klimatyczne. Ale to, że po użyciu komedy 'przedstaw się' postać a nie gracz ma 100% pewności, że nie ma nawet mowy o "lewym dowodzie osobistym" i wymuszanie tej komendy a nie toższamosci już nie jest z punktu widzenia postaci ani logiczne ani tymbardziej klimatyczne.

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 17:33
autor: Ennyen
nie mam nic przeciw nici porozumienia na lini Wizz-Gracz.
Byle by to byla jak najciensza nic i nie skonczyla sie wielka awantura, kto komu co zalatwil, czyje propozycje przeszly a czyje nie itd. Ja akurat jestem zwolennikiem szkoly " gramy w to co nam zaproponuja ". Byla masa zmian przy ktorych wiele osob odzegnywalo sie od czci i wiary i obiecalo odejscie, jak widac nalog wzial gore, ludzie sie poprzyzwyczajali, wiele krytykowanych zmian polubili i gramy dalej. Na prawde brak nowych graczy zupelnie nie wynika z jakosci muda. Takie sa po prostu czasy. Dzis juz nikt nie przekona setki osob, zeby kupilo sobie amigi bo amigowanie jest fajne. W epoce swietnych epickich opowiesci 3d nie ma sie co temu dziwic, amiguja i graja w muda juz tylko a) niepoprawni romantycy b) dziwacy c) nalogowcy

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 18:15
autor: Herenvarno
Paulie pisze:
Herenvarno pisze:Rafgarcie, a moze by tak dwie wersje przedstawiania sie?
1 - Taka jak dotychczasowa "przedstaw sie", dzialala by po staremu,
2 - Oraz cos w stylu "wypowiedz swe imie", na pierwszy rzut oka wygladalo by to tak samo, jednak imie zapamietywane by bylo do wylogowania sie (jak z NPC)

"Przedstaw <kogo> <komu>" patrz pkt. 2.
Co to zmieni? Dalej ludzie beda wymuszac pierwsza komende.

Jak? Skoro tekst przychodzacy z muda nie bedzie sie roznil niczym?

: 17 gru 2010 19:04
autor: Paulie
Blednie zrozumialem na pierwszy rzut oka i zrozumialem, jakoby roznice dalo sie wyczuc inaczej, niz tylko po zniknieciu (lub nie) przedstawionej osoby po wylogowaniu sie takowej.

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

: 17 gru 2010 23:31
autor: Troppe
Mnie nie przekonuje zadna z opcji w ankiecie, jednak pomysl zaproponowany przez pewna grupe osob, ze zmianami w komendzie kto, wydaje mi sie zdecydowanie najlepszym rozwiazaniem. Nie ma sensu powtarzac argumentow, wiec to niejako glos za opcja, ktorej w ankiecie nie ma.