Wymuszanie przedstawiania sie

Archiwum zamkniętych tematów.

Ktora z nizej opisanych opcji preferujesz:

opcja A
29
26%
opcja B
41
36%
opcja C
24
21%
opcja D
19
17%
 
Liczba głosów: 113

Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Pier »

Jestem mile zaskoczony zainteresowaniem sie tym ze strony Czarodziejów. Tymbardziej ze wysówane opcje są dość odważne, stąd jeśli muszę już wybierać, to jestem za C. Nie wiem czy to dobre, ale sporo zmieni(może na lepsze), a więc będzie Ciekawie. D... jest opcją kompletnie oderwana od realiów, bo nie bede wiedział kto to mimo ze go juz spotkałem, ewentualna alternatywa niżej.

Pierwsze dwie opcją są chyba po to aby każdy mógł coś wybrać wedle własnego zdania. Nie ulepszają one systemu, w mojej opini. Pozostałe umniejszają problem z wymuszaniem przedstawiania sie w przypadku tych, którzy kolekcjonują baze postaci wrogiej gildi dla wlasnej gildii, ponieważ każdy z kolegów takiego kolekcjonera bedzie miał różne shorty.
Wciąż jednak Ci ktorzy dla siebie samego chca poznac imie, bedą to robić.

Ja bym szukał rozwiązania w realnym świecie. Jeśli kogoś spotkam odrazu go tak łatwo nie zapamiętuję, spotkam go raz drugi trzeci czwarty i wchodzi mi w pamieć. System wylapujacy czestotliwość spotkan z dana postacia juz jest. Moze wiec zrobic tak aby przedstawione imie ladowalo w zapamietanych na bardzo krotko i dopiero kolejne spotkania przedluzaja ten czas az do zapamietania na stałe. System zapominania nie dosc ze jest RPGowo bardzo wporządku to jeszcze rozwiazuje dla graczy(tych ktorzy nie paraja sie chronicznie PK) rozterki typu kogo wywalic z bazy, zeby ktos sie w niej znowu zmiescił. Wieć może dodac dwie nowe bazy zapamietanych, taka poczekalnei dla tych ktorzy jeszcze nie trafili do glownej bazy, bo raz nam sie przedstawil, nie wazne czy zasmieca nam baze, czy zmusilismy go do przedstawienia sie, wazne ze jest malo istotny dla naszej postaci. A ta jeszcze jedna zapasowa baza to moze byc baza wrogow, ktorych mozna zapamietac komenda np "zapamietaj wroga x x x". Rozwiazanie systemowe aliasów sie dobrze przyjelo, dlaczego wiec nie zrobic czegos podobnego z baza wrogow. Moznaby wtedy uzywac komendy zabij wroga, albo coś. Chociaz moze latwiej poprostu moc przydzielic zapamietanych do grup wrog/przyjaciel, albo zaden z tych.
Przeciez w normalnym swiecie nie musimy wiedziec czy ktos jest kulawy i jak ma na imie zeby go z latwoscia rozpoznac. Rysy twarzy sa najbardziej charaktersytyczna cecha kazdego z nas. Idac dalej tym rozumowaniem, moze wcale nie musi sie ktos przedstawiac aby go zapamietac, moze wystarczy wiedziec jak ma na imie i komenda 'zapamietaj Zbyszka' o ile tego ktosia wystarczajaco czesto spotykamy. ;)

Takie luźne rozważania, mam nadzieje że Rafgart znajdzie chwilke, aby napisac dlaczego nie :D

Moje mocne ZA to:
1. Podział zapamietanych na wrogów, przyjacioł.
2. Usunąć przedstaw ktosia(w tej chwili gracze wykorzystuja to w komiczny sposob), chyba ze przedstawiac tylko przyjaciela.
3. Pomysł Grrida, żeby nie bylo nikogo w Kto, chyba ze obie strony maja sie zapamietanego ;) Ale wówczas trzeba by miec dostep do komendy 'zapomnij'.
4. Możliwość charakteryzacji postaci za pomocą przedmiotów, umiejetnosci, emotów stowarzyszeniowych.
5. Pomysł Sunirda z dodaniem komendy przedstaw sie Jako, to nie wazne jak mamy na imie, a tylko jak nas kto pamieta, chociaz to trudne do rozwiazania kodowo, wiec raczej odpada...


Xar twoja wypowiedz o lvl nie ma nic wspolnego z tematem. ;)

Pomysł z obopolnym przedstawianiem ani nie grywalny, a juz z pewnoscia kompletnie mało poprawny RPGowo.
Hakatri
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2009 21:43

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Hakatri »

Zagłosowałem na opcję B, bo ponieważ:

A: nieerpegowe i głupie.
C: Na każdy system przymiotników znajdzie się skrypt, który będzie odpowiednio brzęczał. Więc nic to nie zmieni, a jedynie Ci co skryptów pisać nie chcą dostaną po dupie.
D: patrz opcja C.

Inne proponowane opcje również mnie nie przekonują:

- obopólne przedstawianie się - co w sytuacji zgildiowany - kandydat? Albo ktoś o wyższym statusie (Książę Sinych - jakiś podrzędny Scoia'Tael) Już widzę plagę kandydatów, którzy nagle z wybitnie erpegowych powodów zmieniają strony...
- wywalenie 'kto' - również problem z kandydatami, kupcami, dawno nie widzianymi znajomymi, którzy mało grają, etc etc
- jakieś zapamiętywanie przyjaciół, wrogów, tworzenie list... To wszystko zbyt skomplikowane dla zwykłych graczy. Jak ktoś ma czas grać kilka godzin w tygodniu, to nie sądzę żeby chciał je poświęcić na grzebanie się w zapamiętanych.

Podsumowując uważam, że zmiana systemu zapamiętywania problemu nie rozwiąże (a co najwyżej polepszy zdolności PK skrypciarzy).
Rozwiązanie problemu widziałbym w zaostrzeniu kar za nadużycia w tej kwestii.

Pozdrawiam
Kleofas

Edit: Ciekawym pomysłem mogłoby być dodanie aliasów dla każdej gildii, żeby wpisywać na przykład 'zabij leśnego elfa' zamiast 'zabij x y elfa'. Wtedy bazy wrogów stałyby się niepotrzebne. Oczywiście dochodziłby tu problem widoczności (lub nie) itemów gildiowych... (co może całkiem zepsuć ten pomysł)
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010 19:04 przez Hakatri, łącznie zmieniany 1 raz.
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Rennz »

Zxar pisze:Zaglosowalem na opcje A. Z drobna zmiana - totalnie usunac komende 'kto'
A to dlaczego:

1. Zero pomylek - oryginalne imie na nie nie pozwala.
Jesli mutant wie kto jest jego wrogiem, to wie, kogo zabijac. Jesli nie pamieta 200 milionow sekondow, na pewno zrobi to za niego klient, tak jak jest i teraz.

2. Nie posiadajac komendy 'kto' nie moge sprawdzic czy wrog expi. Nie moge sprawdzic czy mutanty sie zebraly i ida na ungrima. Jednakowoz czesc gildii ma juz (innym mozna dokodowac, to nie powinno byc trudne) komende wewnatrzgildiowa sprawdzajaca dostepnych graczy z danej gildii. SGW ma nawet dostepna dla wszystkich! To spowoduje mozliwosc sprawdzenia kto ze znajomych (wspollokatorow gildii) jest w swiecie. Poza tym sa szczury, poczta itp. Jak ktos chce sie ujawnic to sie ujawni.

3. Wyelimiuje tez to moim zdaniem chore sytuacje, w ktorych na expie czy na wyciaganiu magikow nagle ktos mowi, ze wrog X sie 'obudzil' i olaboga, albo, ze przyjaciel Y 'wstal' i trzeba po niego wyjsc z jaskin, na wspolnego expa.

Komenda 'kto' jest fajna, ale meganierealistyczna.

Pozdrawiam sceptykow,
Reformator Zxar
Popieram. Ale myślę, że wtedy można zostawić system zapamiętywania/zapominania tak jak jest i tylko po prostu usunąć 'kto' oraz 'ostatnio'.
Awatar użytkownika
Nathaniel
Posty: 126
Rejestracja: 13 lut 2009 07:10
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Nathaniel »

Ja po przemysleniach i po poczytaniu opinii przedmowcow, rowniez popieram ten pomysl.
... just like you imagined ...
Gość

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Gość »

Hakatri pisze: - obopólne przedstawianie się - co w sytuacji zgildiowany - kandydat? Albo ktoś o wyższym statusie (Książę Sinych - jakiś podrzędny Scoia'Tael) Już widzę plagę kandydatów, którzy nagle z wybitnie erpegowych powodów zmieniają strony...
Niby dlaczego opiekun ma się nie przedstawiać swojemu kandydatowi, albo Książę szeregowemu komandosowi?
To właśnie trochę niezdrowa obecnie sytuacja i powinno być odwrotnie, niż jest:
Rekruci chyba powinni znać z imienia swojego opiekuna (może innych członków gildii później), a w drugiej sytuacji - każdy zna księcia, a książę nie zaprząta sobie głowy wszystkimi plebejuszami.
Hakatri pisze: - wywalenie 'kto' - również problem z kandydatami, kupcami, dawno nie widzianymi znajomymi, którzy mało grają, etc etc
Zgadzam się - komenda kto, chociaż bardzo nierealistyczna, jest sporym ukłonem w stronę grywalności.
Hakatri
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2009 21:43

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Hakatri »

Mimi: faktycznie, gdyby ktoś nas później nie mógł i tak nikomu przedstawić miałoby to sens. Ale tylko pod tym warunkiem mogłoby bez nadużyć funkcjonować. To już zbyt skomplikowane na mój mały, szyszkowy rozumek.
Tedeos
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2010 22:39

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Tedeos »

A nie mozna by bylo po prostu przedstaw sie jako xxx
gdzie xxx to dowolne imie nie bedace uzywana nazwa przez jakas postac?

Poprostu zeby dalo sie sklamac

TRzeba by bylo dodac troche odmian zapewne ale mozna to przerzucic na kazdego gracza, nie byloby wielkim problemem przygotowac sobie pare "alternatywnych imion"

A dodatkowo mozna wprowadzic ze ktos w zaleznosci od mentali czy czegos rozpoznalby klamstwo lub nie.
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Pier »

Przedstawie fikcyjna sytuacje:

Kod: Zaznacz cały

Niebieskooki przystojny mezczyzna zdejmuje z czola tabliczke z napisem 'mafioso'.
Mowisz: Aaaa jednak wiedzialem, ze jestes bezwzglednym czlowiekiem Dona!
Niebieskooki przystojny mezczyzna mowi: Nie skad, jestem tylko czeladnikiem.
> zabij mafiosa (alias gildiowy)
Atakujesz niebieskookiego przystojnego mezczyzne!
Mowisz: A jednak klamales...
To chyba najgorsza z mozliwych opcji :D

Mam podobny tok rozumowania jak Tedeos.
Z punktu widzenia systemu nasze postaci nie sa imionami czy opisami a tylko numerkami, wiec nie widze problemu, zeby kazdy z nas mial jakies swoje miano na ten numerek.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010 19:44 przez Pier, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Homerofe
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2009 23:28

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Homerofe »

Chcialbym tylko zauwazyc, ze "gwalty" na postaciach w postaci wymuszania imienia sa spowodowane tym, ze chcemy wiedziec czy dana postac juz jest lub kiedy bedzie w stowarzyszeniu (ktostam napisal pol roku, swietny zart mam poznanych kilku "tygodniowcow" i "miesiecznikow" pewnie sa wybitnymi graczami. Az sie prosi zeby nazwac ich ELITARNYMI).

Niech sobie znika "kto" niech nie bedzie "ostatnio" i wszystkie mniej lub bardziej wymyslne dodatki. W dalszym ciagu nie bedzie wiadomo czy ktos jest w stowarzyszeniu czy nie. Dlatego bedzie jak najbardziej erpegowe PKowanie za to ze ktos byl widziany z wrogami, bo pisal list w nieodpowiednim czasie, bo expil w nieodpowiednim miejscu. Zawsze sie znajda powody. Nie oszukujmy sie ale nawalanki nakrecaja ta gre. Zabijamy moby przez kolejna expogodzine, albo czatujemy godzine na fraga.

Itemy gildiowe powinne byc widoczne. Nie bedzie dylematow i pomylek. Ktos jest w stowarzyszeniu znaczy ze: ....... (tu wstawiamy setki powodow dla ktorych takiego gracza nie tylko mozna ale i trzeba klepac). Nastepstwem mieszania w "kto" i zapamietanych jest usuniecie sztucznego i mega glupiego podzialu na zawodowcow i GPkow.

Expo ma kazdy i kazdy moze sobie zrobic poziom. Nie kazdy moze sobie kupic etat (glupota), bo albo nie ma znajomosci, albo nie chce mu sie starac, albo najzwyczajniej w swiecie ma w dupie cala polityke kolesiowo-arkowo-rilowo-zjazdowo-wodko-siostrzana. W piekny sposob dochodzimy do takiego etapu, ze jest masa osob, ktore posiadaja kilka postaci z zawodem, albo sa w kilku stowarzyszeniach. W opozycji do nich stoja nowi gracze (wyjatek) i wieczni GP bo costam. Stowarzyszenie moze wyjac sobie etat, moze kupic za 100 mth, niech KAZDA osoba ma mozliwosc kupna - 150 mth, 200, 300 - kwestia umowna. Mozna wybrac wlasna sciezke bez sztucznych udziwnien.

1.) Zmiany w duperelach nie sa potrzebne. MG jest od tego zeby oceniac czy ktos jest nekany czy nie.
2.) Kazdy powinien miec rowne szanse na umy i miec mozliwosc obrony przed zadnymi krwi PKowcami.
3.) Itemy gildiowe obowiazkowo widoczne. Jasnosc sytuacji ulatwia gre, wprowadzanie tajnych titli i chowanych itemow + obecny sytem stowarzyszen/zostajacych zawodow - wymusza na graczach skrypty do rozpoznawania, co sie laczy z PK.

Dalsze zmiany beda komplikowac jeszcze bardziej, wiec zgodnie ze zdrowo-rozsadkowym podejsciem na wlasne zyczenie chcemy wejsc w jeszcze wieksza ere automatyzacji.

Milo wspominam czystego telneta i gmuda. Mapery i wszystkie wspomagacze psuja zabawe, a zeby miec mozliwosc jakiejkolwiek zabawy musze korzystac z tego gowna, bo reczne pisanie VS kazdy automat nie ma szans.
Hakatri
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2009 21:43

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Hakatri »

Zauważ Marcinku, że zwróciłem uwagę na widoczność (a więc rozpoznawalność) itemu gildiowego. Dodałem również, że to osobny problem. Jeśli jednak item byłby widoczny (a tak jest zdaje się w większości gildii jest), to co złego w tym rozwiązaniu?
Zablokowany