Wymuszanie przedstawiania sie

Archiwum zamkniętych tematów.

Ktora z nizej opisanych opcji preferujesz:

opcja A
29
26%
opcja B
41
36%
opcja C
24
21%
opcja D
19
17%
 
Liczba głosów: 113

Hakatri
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2009 21:43

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Hakatri »

Wieści 87.

Zdaje się, że stary system zapamiętywania był główną przyczyną błędów i lagów przy dużych walkach.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Amavandrel »

Odpowiedziałem "C" choć z zupełnie innych powodów (nie związanych z samym przedstawianiem się).

Do tematu:
Kwestie baz danych chyba będą już zawsze obecne, dlatego proponowałbym zalegalizowanie tego poprzez wprowadzenie komendy zapamietaj xxx yyy zzz jako Imie. Skoro wszyscy i tak mają skrypt na sprawdzenie/podmianę opisu, to nic co można by zmienić tego nie zlikwiduje.
W pakiecie konieczna byłaby komenda zapomnij oraz postulowałbym dodatkową opisz xxx yyy zzz jako Imie, która pozwalałaby na dopisanie postaci bez jej obecności na lokacji.

Te trzy komendy uzależniłbym to od mentali, żeby wymiana 'listy' nie mogła nastąpić zbyt szybko.

Dodatkowo postuluje zablokowanie komendy 'przedstaw', lub ograniczenie jej działania do innych postaci w drużynie (jak przyjmowanie przedmiotów).

Druga sprawa to zapamiętywanie przedstawiających się. Tutaj byłbym za opcją dopisywania do pamięci po przebywaniu w drużynie przez jakiś tam czas (skoro z kimś chodzimy w drużynie, to go zapamiętujemy, w innym wypadku imię znika przy wylogowaniu). Możnaby znowu uzależnić czas od mentali i wolnych miejsc w pamięci.

Komenda kto pozostałaby bez zmian, wyświetlałaby jedynie drugą grupę. Ilość slotów w pamięci na obie listy byłaby wspólna.

Re Ennyen poniżej:
Być może wcale nie - wystarczy że pierwsza osoba zapamięta na lokacji: postaci malego wkurzającego elfa o numerze postaci 15245 przypisze imię Szyszek. Opisując postać Szyszka wszystkie inne osoby podpinałyby ją pod postać o numerze 15245. Nowa fala sekondziarstwa...

Ok, przyznaję rację. Wycofuję pomysł 'opisywania', niech działa tak komenda 'przedstaw' i niech działa tylko na lokacji z innym graczem. Ogólnie sprowadza się to do dwóch list, z których tylko jedna wyświetla się w 'kto'.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010 16:02 przez Amavandrel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ennyen
Posty: 235
Rejestracja: 14 lut 2009 22:33
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Ennyen »

postulowałbym dodatkową opisz xxx yyy zzz jako Imie, która pozwalałaby na dopisanie postaci bez jej obecności na lokacji.
To nie moze tak funkcjonowac. MUSI linkowac przypisane imie z konkretna namacalna (obecna przy zapamietaniu) postacia, niezaleznie od jej opisu.
Nie mozesz zdalnie sobie kogos opisac "po opisie", bo podzbior osob o takim samym opisie moze byc wiekszy, od tego sa triggery ;) (tak to dziala w skryptach po stronie klienta, subujesz sobie opis, ale nie wiesz czy to rzeczywiscie ta osoba, w proponowanym rozwiazaniu majac goscia na lokacji stawiasz mu niejako na postaci stempel i prawidlowo go rozpoznasz, nie ma bledow).
Awatar użytkownika
Jennever
Posty: 39
Rejestracja: 13 gru 2010 14:21

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Jennever »

w przypadku C i D jak sobie wyobrazacie walki druzynowe kiedy kazdy widzi kogos innego ? te dwa podpunkty beda najbardziej niezrozumiale dla "nowych" graczy o ile tacy jeszcze sa.

Pomijam juz fakt ze zarowno pkt C jak i D jeszcze bardziej polozy nacisk na "wymuszanie przedstawiania sie"

a po pol roku i tak w kazdej gildii na tablicy bedzie wisciec lista tyle ze
x y z a b ogr
x y z a b krasnolud
i zamiast z shorta bedzie sie tluklo z longa

w rzeczywistosci i tak kazdy wie kto jest kim a jak nie wie to moze to sprawdzic na 10 stronach z bazami danych postaci w przeciagu paru sekund.

mowicie ze opcja A zniszczy RPG ten rpg nie ogranicza sie do tego ze ktos komus sie przedstawi czy tez nie jesli dla kogos to wlasnie jest rpg to sle wyrazy wspolczucia.

ja chce wiedziec z kim mam do czynienia jak nie widze to mam jak kazdy kolorki jak mam watpliwosci to wymusze przedstawienie sie bo byc moze mam do czynienia z wrogiem.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Visborg »

Opcja A jest tragiczna.

Może jestem dziwny, gram jak n00b, ale NIE KORZYSTAM z baz danych, nie muszę wiedzieć za każdym razem kto to jest i czy nie wróg. Że wróg wiem zwykle po tym że mnie zaatakuje albo dostanę rozkaz ataku na niego.

Za to mam mase frajdy z poznawania osób najpierw po opisach, kojarzenia ich z opisami, odwoływania się do nich a nie do jakiegoś imienia. Mam frajde z tego że po długim czasie ktoś zdecyduje mi się przedstawić bo mi zaufa, podoba mi się że mogę kogoś na arce wypytywać o kogoś innego po opisie ("kojarzysz takiego gnoma z długim nosem, niskiego? no to on wczoraj na poczcie klepnął jakiegoś mutanta"). I nie muszę ani tym bardziej NIE CHCE znać każdej osoby którą spotykam. Chcę żeby to były twarze w tłumie mylące się z npcami, a nie imona których 95% nic mi nie powie, a dalsze 4% da mi wiedzę której MOJA POSTAĆ NIE MA. Czuję się zaszczycony jak ktoś kto nie zna mojej postaci z imienia rozpoznaje ją po opisie i pyta się czy to ja.

Tak, jestem żałosny, bo 'przedstawianie się' jest integralną częścią mojego nędznego i nudnego erpega. A opcja A zmienia arkę w jakiegoś %^&*% mmorpg-hack'n'slasha-pk. Jest to ukłon w stronę pkowców, których interesuje w innych tylko zakwalifikowanie do wróg/gildia/sojusznik/nikt ważny, a całą resztę można olać.

[w tym miejscu były bluzgi w kierunku tych co klikali na A - żeby nie wyjść na większego buraka i n00ba niż jestem usunąłem je, ale dalej tak myślę. Wszyscy którzy osobiste wycieczki i obelgi, tudzież wredne żarciki pod adresem oponenta w dyskusji traktują jako argument, niech uznają tą notkę za wysoce obraźliwą i wulgarną wobec osób wybierających A]
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Miuosh »

Ja piernicze, ile głosów na A. Czy wyście oczadzieli? Na dniach wyjdzie Diablo 3, to tam sobie pogracie. Zostawcie Arke w spokoju, prosim pjemknie.
Ogre!
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Paulie »

Miuosh pisze:Ja piernicze, ile głosów na A. Czy wyście oczadzieli? Na dniach wyjdzie Diablo 3, to tam sobie pogracie. Zostawcie Arke w spokoju, prosim pjemknie.
No ta, byly narzekania na brak dialogu miedzy wizami a graczami, teraz administracja wyszla z inicjatywa i gra umrze przez wprowadzenie takiej zmiany.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Awatar użytkownika
Radgast
Posty: 129
Rejestracja: 06 gru 2010 15:31

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Radgast »

Ze opcja "A" jest tragiczna to mało powiedziane. Obecne wyniki ankiety tym bardziej...
Po, tfu tfu, wprowadzeniu jej w zycie, nie daje temu mudowi wiecej niż rok do całkowitego zamknięcia, i to biorąc pod uwagę tą bardziej optymistyczną wersję.
Tak jak już kilka osób zauważyło żadna z opcji nie rozwiązuje problemu.
Aczkolwiek opcja "C" nawet w miarę mi się podoba.
Nie wiem czy juz ktoś to pronował ale moim zdaniem najlepszym i najprostszym rozwiązaniem byłaby możliwość ukrycia imienia postaci w: kto.
Z tym, że w czasie ukrywania imienia samemu traciłoby się mozliwość korzystania z komendy 'kto'.
No i jakby dodać możliwość przedstawiania się pod dowolnym imieniem to już w ogóle byłoby pięknie.
Pomyślałem zrazu, że kłamie każdym słowem
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem


https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Paulie »

Opcja C jest generalnie ciekawa, ale nic ponadto. Bedzie tylko urozmaiceniem, ale w zaden sposob nie rozwiaze omawianych problemow. Abstrahujac juz od tego, ze parenascie osob wspomnialo o tym, co jest najbardziej prawdopodobnym powodem wymuszen przedstawien, to nie zlikwiduje to baz. Co za problem przechowywac 5 przymiotnikow, zamiast 2 i na ich podstawie generowac liste prawdopodobnych imion, ktora po obejrzeniu danej osoby precyzuje je? (pisze tutaj oczywiscie o listach robionych z mysla dla grona graczy)

Widze tutaj jedynie dwa plusy tego rozwiazania:
- bardziej unikatowe opisy postaci
- prawdopodobnie mniejsza szansa na danie w dziob przypadkowej osobie (co wynika z zalety pierwszej)
Minus zas jest jeden, jednak nie wynika on z propozycji tego rozwiazania, a jedynie warunkow problematycznych - metoda ta nie zaniecha wymuszen.

Jak juz wspomniane bylo wyzej, uwage nalezy skupic na komendzie kto, jednak brak mi tutaj pomyslu, jak najlepiej ja zmodyfikowac. Ankiete najlepiej poslalbym do lamusa, ze wgledu na to, ze rozwiazania w niej zaproponowane niewiele zmienia, zas wynik jest tak druzgocacy, ze zaczynam watpic, iz gracze po Arkadii oczekuja gry rpg.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Rafgart »

Opcja z komenda <przedstaw sie jako <imie>> odpada. Zbyt duzo rzeczy w swiecie trzeba by dostosowac np caly system poczty i listy wrogow w gildiach. Oczywiscie na pewno zostaloby 150 innych miejsc w swiecie, ktore moznaby wykorzystywac do sprawdzenia prawdziwego imienia danej postaci, a ktorych by nikt nie zglosil. Do tego jeszcze problemy czysto techniczne - wydajnosc i dzialanie slownika nazw (imiona graczy nie sa zapisane w slowniku, tylko ladowane przy ich logowaniu, wiec nie sa dostepne ot tak).
Zablokowany