Wymuszanie przedstawiania sie

Archiwum zamkniętych tematów.

Ktora z nizej opisanych opcji preferujesz:

opcja A
29
26%
opcja B
41
36%
opcja C
24
21%
opcja D
19
17%
 
Liczba głosów: 113

Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 953
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Rafgart » 13 gru 2010 11:04

Arkadia od bardzo dawna boryka sie z problemami zwiazanymi z systemem zapamietywania.
Podstawowym z nich jest wymuszanie przedstawiania sie przez postaci silniejsze na postaciach slabszych w celu dodania ich imion i opisow do bazy danych.
Jest to zachowanie calkowicie oderwane od swiata gry (chodzi o uzycie konkretnej komendy), nosi do tego znamiona wymuszenia nie na postaci a na graczu nia kierujacym (uzylbym nawet okreslenia gwaltu).
Samo korzystanie z baz danych (przy wlaczonym systemie zapamietywania) jest pewna forma oszukiwania.
Dotychczasowe zmiany w systemie byly po czesci bardzo kontrowersyjne i malo skuteczne.
Dlatego tez umieszczam te sonde z czterema mozliwosciami podejscia do problemu.

opcja A:
Wylaczamy w ogole system zapamietywania - czyli wszyscy znaja wszystkich.
Blyskawiczne rozwiazanie wszystkich problemow rownoznaczne jednak z utrata bardzo waznego elementu role-playing i zrownaniem Arkadii z roznymi grami dla idiotow.

opcja B:
Zostawiamy jak jest.

opcja C:
Kazdy gracz ma wiecej przymiotnikow (powiedzmy ze z 5), ale inni widza tylko losowe 2 z nich.

Na przyklad:
gracz A wybral ze jest lysy, kulawy, niebieskooki, chudy i mlody
gracz B widzi go zawsze jako chudego kulawego
gracz C jako mlodego lysego

Oczywiscie wszystkie mozliwe przymiotniki mozna poznac w dlugim opisie postaci.
Cos takiego nie uniemozliwia tworzenie bazy danych, ale nie pozwala na korzystanie z niej przez inne osoby.
Czyli tak naprawde srednio rozwiazuje problem i srednio zmniejsza grywalnosc.

opcja D:
Tak jak wyzej, ale przymiodniki sa inne dla kazdego logowania obserwatora.

Na przyklad:
gracz A wybral ze jest lysy, kulawy, niebieskooki, chudy i mlody
gracz B widzi go jako chudego kulawego, a jak sie przeloguje jako kulawego niebieskookiego

Przelogowywanie gracza A nie ma znaczenia.
Cos takiego rozwiazuje problem - nie da sie stworzyc (praktycznie) bazy danych, ale znacznie zmniejsza tez grywalnosc.
Zeby ten ubytek zrownowazyc w tej opcji przywrocimy komendy zapamietaj/zapomnij.

Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Rennz » 13 gru 2010 11:11

Szybkie pytanie:

A jak w przypadku opcji A wyglądałaby komenda 'kto'?

Dzięki za szybką odpowiedź - w takim razie jest to opcja dla mnie (-:
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010 11:14 przez Rennz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 953
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Rafgart » 13 gru 2010 11:12

Jesli wylaczamy system, to znasz wszystkich. Wiec i wszystkich masz w kto.

Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Rennz » 13 gru 2010 11:17

A czy w przypadku opcji A nie było by dobrym pomysłem zwiększyć możliwości zamaskowania się tak jak w przypadku maski Drachenfelsa lub płaszcza Saurgla? Oczywiście nie na zasadzie pójścia do sklepu i kupienia maski, ale poprzez większą ilość przedmiotów do zdobycia dających takie możliwości.

PS. Wydaje mi się, że opcje C i D nie rozwiązują niestety problemu atakowania żółtodziobów. Tym bardziej wszyscy będą chcieli żeby się przedstawili tak żeby nie był widoczny losowy opis, a imię tej osoby.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010 11:21 przez Rennz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Paulie » 13 gru 2010 11:20

Widze koniecznosc naprawy sytuacji, jednakze zadna z przedstawionych propozycji nie przypadla mi do gustu. Dodanie wersji z dodatkowymi przymiotnikami wcale nie zmniejszy zadan odnosnie przedstawiania sie. Przywracanie tez komend zapamietaj/zapomnij nie jest dobrym rozwiazaniem. Automatyczne wchodzenie do pamieci bylo krokiem w dobra strone, w tym systemie brakuje tylko opcji wskazania osob, ktore pierwsze beda umykac przy poznawaniu nowych osob, posiadajac calkowicie wykorzystana pamiec.

Szczerze mowiac, nie widze za bardzo skutecznej metody rozwiazania tego problemu. Nalezy pamietac, ze chec zapamietania danej osoby nie wynika tylko z faktu wpisu w bazie, a przede wszystkim z checi sprawdzenia ilosci i dokladnego skladu osobowego wrogow, oraz latwiejszego operowania komendami.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz

Awatar użytkownika
Gotmir
Posty: 176
Rejestracja: 12 lut 2009 21:48
Lokalizacja: Bristol

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Gotmir » 13 gru 2010 11:29

zaglosowalem na A,

pozostale opcje sa nie fair,

CHoc osoboscie nie bedzie mi to przeszkadzalo (dalej moge miec alias zabij mutanta) bo nie bedzie robilo wiekszej roznicy czy jest to bladoskory wyniosly , czy chudy smierdzacy, czy muskularny ogolony dalej bedzie to mutant.

Tak samo dla wrogow wpadajacych w gory nie bedzie robilo roznicy czy to krepy brodaty czy jakis tam inny dalej jest to krasnolud ktorego mozna zabic bo jest w twierdzy wroga wiec jest winny, proste.
"Każda mutacja musi mieć czas rozwoju. Najpierw jest taki mutant, taki mutant... A później taki duży mutant"- A.Kwasniewski

Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Buluar » 13 gru 2010 11:32

System D bylby fantastyczny, z jednym zastrzezeniem - np.: raz w roku zerowane sa stany pamieciowe _wszystkich_.
Inaczej to nic nie zmieni - co z tego ze Gotmir bedzie raz plomiennobrody, a raz zlotowlosy, jak i tak pamietam go jako Gotmira.

Na chwile obecna zaglosowalem na A.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln

Aphazel
Posty: 148
Rejestracja: 13 maja 2009 09:44

Re:

Post autor: Aphazel » 13 gru 2010 11:34

Paulie pisze:Dodanie wersji z dodatkowymi przymiotnikami wcale nie zmniejszy zadan odnosnie przedstawiania sie.
Moim zdaniem zmniejszy. W pewnym momencie nawet może dojść do takiej sytuacji, jak w CKNie. Większość nie będzie chciała, żeby im się przedstawiać. Bo to przedstawienie się żółtka w praktyce jako tako przydatne okaże się tylko dla osoby, której żółtek się przedstawia, a już nie będzie sensu podawać zestawienia short+imię dla kolegów do bazy. Brak zapotrzebowania na uzupełnianie bazy zmniejszy potrzebę masowego poznawania imion na siłę.

Raglak
Posty: 274
Rejestracja: 08 mar 2009 20:02

Re: Wymuszanie przedstawiania sie

Post autor: Raglak » 13 gru 2010 11:35

Arkadia od bardzo dawna boryka sie z problemami zwiazanymi z systemem zapamietywania.
Podstawowym z nich jest wymuszanie przedstawiania sie przez postaci silniejsze na postaciach slabszych w celu dodania ich imion i opisow do bazy danych.
Zabijanie innych graczy jest na Arkadii jak najbardziej mozliwe i
legalne. Istnieja jednak pewne ograniczenia - zostana wyciagniete
konsekwencje, jesli:

$1 Gracz zwykl atakowac bez usprawiedliwionej przyczyny graczy
slabszych od siebie.
Czy chec dodania imienia i opisu do bazy danych jest usprawiedliwiona przyczyna? Moze zamiast wprowadzac zmiany kodowe, wystarczy egzekwowac istniejace zasady... A jesli juz cos zmieniac, to trzeba brac pod uwage to co napisal Paulie. Likwidacja ostatnio byla dobrym krokiem, moze czas na jeszcze kilka zmian tego typu (chociaz nie mam aktualnie zadnego pomyslu co mozna jeszcze dodac/usunac).

Awatar użytkownika
Maldun
Posty: 24
Rejestracja: 26 maja 2009 15:22

Re:

Post autor: Maldun » 13 gru 2010 11:36

Paulie pisze:Automatyczne wchodzenie do pamieci bylo krokiem w dobra strone, w tym systemie brakuje tylko opcji wskazania osob, ktore pierwsze beda umykac przy poznawaniu nowych osob, posiadajac calkowicie wykorzystana pamiec.
+1

poza tym, z opcji dostępnych w ankiecie de facto żadna nie rozwiązuje problemu, pomijając oczywiście ogólnodostępność imion wszystkich aktywnych graczy, co samo w sobie jest pomysłem średnio trafionym w grze rpg, wyrażając się bardzo delikatnie.

Zablokowany