Wersja 3.9
Aktualizacja wprowadzająca sporo zmian.
1. Dodatkowy naglowek w oknie stanow
@pprraavv zaproponował ciekawe ulepszenie paska stanów, które zostalo dodane. Przed kondycjami pojawiaja sie informacje kluczowe do walki.
Kod: Zaznacz cały
BRON: off || ZASLONA: ok || ROZKAZ: ok || UKRYTY:
====================================================
[ @][#######] JA
[ 1][#######] wysoki niebezpieczny sierzant
[ 2][#######] wasaty zimnooki straznik
[ 3][#######] ciemnooki leniwy straznik
[ 4][#######] lysiejacy leniwy straznik
Naglowek jest na chwile obecna tymczasowo wylaczony, aby go wlaczyc, trzeba skonfigurowac go sobie w pliku imie.txt. Ponizej cala konfiguracja tej funkcjonalnosci:
Kod: Zaznacz cały
--
-- Czy uzywac paska stanow jako naglowka w oknie stanow
-- false - nieuzywany
-- true - uzywany
--
scripts.ui.cfg["states_window_navbar"] = false
--
-- Jakie elementy maja znalezc sie w naglowku okna stanow.
-- Dostepne to: "bron", "zaslona", "rozkaz", "ukryty"
-- Kolejnosc bedzie taka, jak wymieniona ponizej.
--
scripts.ui.cfg["states_window_nav_elements"] = {
"bron",
"zaslona",
"rozkaz",
"ukryty",
}
--
-- Jakie przedrostki maja byc uzywane do poszczegolnego elementu
-- Jesli do "bron" uzyte jest "BRON", to w naglowku pojawi sie:
-- "BRON: on" lub "BRON: off"
--
scripts.ui.cfg["states_window_nav_printable_key_map"] = {
["bron"] = "BRON",
["zaslona"] = "ZASLONA",
["rozkaz"] = "ROZKAZ",
["ukryty"] = "UKRYTY",
}
2. Dodatek w oknie kondycji dla ukrywaczy
Od tej wersji dodane zostaly pewne usprawnienia dla skradaczy. Okno po skonfigurowaniu wyglada teraz tak:
Kod: Zaznacz cały
[ @][ ][#######] JA
[ 1][xx][#######] wysoki niebezpieczny sierzant
[ 2][xx][#######] wasaty zimnooki straznik
[ 3][xx][#######] ciemnooki leniwy straznik
[ 4][xx][#######] lysiejacy leniwy straznik
[xx] jest kolorowane w kolorze 'sky_blue', aby sie odrozniac. Po kliknieciu na dany 'xx', postac zaskoczy konkretna osobe. Domyslnie jest to wylaczone. Aby to wlaczyc, trzeba skonfigurowac imie.txt. Sa dostepne dwa tryby, ktore sa wyjasnione w pliku imie.txt
Kod: Zaznacz cały
-- Ustawienie zaskakiwania w oknie stanow.
-- Domyslnie na 0, czyli brak opcji zaskakiwania.
--
-- Jesli wybierze sie 1 to wiersz bedzie wygladal mniej wiecej:
-- [ 1][xx][#######] ...
-- po kliknieciu na [xx], postac zaskoczy 'xx'
-- wiersz bedzie sie tylko pokazywal wtedy, kiedy postac moze zaskoczyc
-- (warunek to czas od ukrycia, konfigurowalny ponizej)
--
-- Jesli wybierze sie 2 to czesc wiersza [xx] bedzie
-- zawsze pokazywana
ateam.sneaky_attack = 0
-- Ustawienie jak dlugo (czas sekund badz "ok")
-- ma minac od ukrycia sie, aby pokazala sie czesc wiersza [xx].
-- Ta wartosc jest uzywana gdy w 'ateam.sneaky_attack' wybierze sie 1.
--
-- Dozwolone wartosci sa od 0 do 14 lub "ok".
ateam.sneaky_attack_cond = "ok"
3. Ocenianie wrogow/postaci i pokazanie ich sprzetu
@chlebik zaproponował dodatek, ktory oceni wrogow i pokaze zestawienie ich sprzetu. Dostepne sa dwa nowe aliasy:
Kod: Zaznacz cały
| /oceniaj - oceni wrogow twoich/druzyny i pokaze spis sprzetu. |
| /oceniaj! - oceni wszystkich na lokacji oprocz ciebie/druzyny. |
Przykladowy wynik:
Kod: Zaznacz cały
>
=============================================
P O D S U M O W A N I E
- wysoki niebezpieczny sierzant (/z 1)
Bronie: (1) oksydowana ciezka halabarde
Zbroje: (1) pare ciezkich nabijanych rekawic
(2) wypolerowany stalowy helm
(3) solidna pierscieniowa kolczuge
(4) pare ciezkich skorzanych butow
Ubrania: (1) czarna skorzana tunike
- wasaty zimnooki straznik (/z 2)
Bronie: (1) oksydowana ciezka halabarde
Zbroje: (1) pare ciezkich nabijanych rekawic
(2) wypolerowany stalowy helm
(3) solidna pierscieniowa kolczuge
(4) pare ciezkich skorzanych butow
Ubrania: (1) czarna skorzana tunike
- ciemnooki leniwy straznik (/z 3)
Bronie: (1) oksydowana ciezka halabarde
Zbroje: (1) pare ciezkich nabijanych rekawic
(2) wypolerowany stalowy helm
(3) solidna pierscieniowa kolczuge
(4) pare ciezkich skorzanych butow
Ubrania: (1) czarna skorzana tunike
- lysiejacy leniwy straznik (/z 4)
Bronie: (1) oksydowana ciezka halabarde
Zbroje: (1) pare ciezkich nabijanych rekawic
(2) wypolerowany stalowy helm
(3) solidna pierscieniowa kolczuge
(4) pare ciezkich skorzanych butow
Ubrania: (1) czarna skorzana tunike
=============================================
Przy kazdej osobie pojawia sie znacznik: '/z [id]'. Sa to klikalne teksty. Przykladowo, po kliknieciu na '/z 1', wykonany zostanie atak na dana osobe.
4. Poprawki/dodatki w oknie rozmow
Kilka poprawek w oknie rozmow. Domyslne ustawienia w oknie rozmow jak ponizej, mozna je sobie zmienic w pliku imie.txt
Kod: Zaznacz cały
--
-- Zawijanie wierszy w oknie rozmow (jeslo uzywane)
-- Procentowa wartosc. 0.8 (domyslnie) to 80%
-- 0.5 bedzie 50%, itp.
--
scripts.ui.separate_talk_window_p_width = 0.8
--
-- Prefix do kazdego wiersza w oknie rozmow.
-- Jesli ustawi sie "> ", przed kazdym wierszem bedzie sie pojawialo "> "
--
scripts.ui.separate_talk_window_prefix = ""
--
-- Typy komunikatow, ktore maja sie pojawiac w oknie rozmow.
-- Domyslnie sa to rozmowy i emocje. Wszystkie typy wysylane przez arkadie sa tutaj:
-- http://arkadia.rpg.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=740
--
-- Format ma zostac taki jak ponizej: ["typ_komunikatu"] = true
--
scripts.ui.separate_talk_window_msg_types = {["comm"] = true, ["emotes"] = true}
5. Inne dodatki
- dodanie aliasa '/zbieranie_monet [opcja]', wiecej szczegolow w '/zbieranie'
- mozna teraz skonfigurowac wiecej niz jedna komende na atak:
Kod: Zaznacz cały
-- Ustawianie ataku do bindow zamiast zwyklego 'zabij'
-- Przykladowo: ateam.attack_commands = {"chzabij"}
-- Jesli bedzie to wiecej niz jedna komenda (np: {"gpokrzyk", "chzabij"}),
-- wtedy ostatni element musi byc elementem, ktory pobiera argument kogo zabic.
--
ateam.attack_commands = {"zabij"}
- znacznik [x/9] przy poziomie oswojenia zwierzaka
- recznie ustawiany czas startu expa: '/expstart'. Opcjonalnie, jesli chcemy narzucic, aby czas expa na postep byl liczony od danego momentu.
- obsluga gnomiej mowy: Mowisz: ToJestGnomiaMowa.
Kod: Zaznacz cały
-- Ustawienie gnomiej mowy.
-- Jesli ustawi sie true, bedzie uzywana.
misc.lang["gnome_speech"] = false
- dodane zostalo zawijanie wiersza w oknie kondycji, domyslnie jest to 95% okna:
Kod: Zaznacz cały
-- Zawijanie wierszy w oknie kondycji.
-- Procentowa wartosc. 0.95 (domyslnie) to 95%
-- 0.8 bedzie 80%, itp.
scripts.ui.states_window_p_width = 0.95
6. Sporo poprawek
- poprawiona komenda 'idz marszem'
- dodane pojemniki do listowania
- dodane blokery
- i sporo mniejszych poprawek
Dzieki wszystkim, ktorzy sumiennie zglaszaja bledy na githubie, dzieki temu skrypty moga stawac sie bardziej niezawodne.
Jakiekolwiek bledy, niejasnosci, pomysly zglaszamy na githubie:
https://github.com/tjurczyk/arkadia-skrypty/issues
Zaktualizowana zostala rowniez baza, mozna wykonac: /pobierz_baze
Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty' dla ludzi na Mudlecie 3 i posiadających wersję skryptów >3.0 (wersja widoczna w nagłówku po zrobieniu wykonaniu /skrypty).
W paczce znajduje sie plik imie.txt z nowymi opcjami.
Tutaj jest pełna paczka:
Skrypty 3.9
W paczce znajduje sie nowy plik imie.txt
W razie problemow uniemozliwiajacych gre, powrot do 3.8: