Strona 4 z 9

Re: Rozwój Arkadii

: 25 wrz 2016 14:43
autor: Bushi
Zglosic bym sie mogl, tylko co z tego jesli bylbym wizem - widmem, bo nie mam juz tyle czasu na gre. Jesli sie to zmieni to jeszcze o tym pomysle ;)

Re: Rozwój Arkadii

: 26 wrz 2016 20:26
autor: Rafhard
No i gołym okiem widać większą ilość graczy online na co dzień po wprowadzeniu nowego klienta i opublikowaniu notki o aktualizacji na głównej stronie. Dobrym pomysłem było również wprowadzenie usprawnień w systemie PvP. Oby tak dalej :)

Re: Rozwój Arkadii

: 24 lut 2018 09:57
autor: Slewhut
Rzucam pomysłem a propo rozwoju Arkadii i proszę o otwartą dyskusję. Grę dopiero poznaje.

Jak myślicie. Czy dobrym kierunkiem dla moda (niszowe gry) nie byłoby zwiększanie realizmu (już i tak jest wysoki, w porównaniu do branży MUD moim zdaniem może być najbardziej realistyczny)?

Pomysłów jak do tego można by dążyć jest wiele, ale boje się coś zaproponować.

Re: Rozwój Arkadii

: 24 lut 2018 13:32
autor: Ilane
Należy zacząć od wprowadzenia procesu starzenia się, każda postać powyżej określonej ilości dni realowych powinna umierać ze starości. Śmierć byłaby rzecz jasna pernamentna.

ludzie 10 dni +- 2 dni
elfy 300 dni +- 75 dni
gnomy 500 dni +- 100 dni
ogry 2 dni +- 10h
halflingi/niziołki 5 dni +- 1 dzień
krasnoludy 300 +- 75 dni

Ciosy powyżej rani powinny mieć realny wpływ na naszą postać, np. bardzo ciężko rani w nogi powinno skutkować tym, że nasza postać nie może chodzić do końca życia, bo obecna medycyna nie jest w stanie wyleczyć tak poważnych obrażeń

Zapraszam do dyskusji.

edit: I wszystkie pomysły WPUAŻu, czy jak to tam było ;)

Re: Rozwój Arkadii

: 24 lut 2018 14:17
autor: Lieselotte
Wnioskuję również, żeby gracze dbali o odpowiednio zbilansowaną dietę swoich postaci. Jedzenie samych bułek z piekarni powinno skutkować skurczami w łydce (postać nie może się poruszać przez 2k6+1 sekund) raz na 1k13 godzin. Oprócz tego złożony system zatruć pokarmowych, niedożywienia, otyłości i cukrzycy.

Re: Rozwój Arkadii

: 24 lut 2018 14:24
autor: Airhil
A po zjedzeniu X ciastek w ciągu Y czasu powinna maleć ilość zębów. Odpowiednie emocje powinny to pokazywać:

Kod: Zaznacz cały

Usmiechasz sie, ukazujac braki w uzebieniu.
Usmiechasz sie, ukazujac swoje nieliczne zeby.
Usmiechasz sie, ukazujac pozbawione zebow dziasla

Re: Rozwój Arkadii

: 24 lut 2018 15:10
autor: Slewhut
Tego się bałem.. Chciałbym trochę otwarcie podyskutować. Może nie tak mocno Arkadii się trzymając. Co w grze ma sens. Jaki realizm byłby grywalny. A propo umierania. Takie gry też są, ale na rynku azjatyckim. Pytanie brzmi jak mocny realizm w grze jest ok. Czy gracz, npc mogą porwać kogoś? Zrobić,
Ciebie więźnia, niewolnika (są gry MMORPG gdzie jest to możliwe)? Jak mocno rozbudowany system ran i leczenia ma sens? Pernamentna utrata zębów i kończyn chyba sensu nie ma. Ale ciężko ranny w grach FPP wpływa już na brak możliwości chodzenia, obsługi broni itd.. Są gry gdzie survival ma duże znaczenie. Tzn. Potrzeba picia, jedzenia, rozpalenie ognia. Teraz popularny też jest crafting i budowa (ala minecraft) niektórzy upatruja przyszłość rozbudowany MMORPG w tym kierunku. Gracze sami od podstaw budują miasta.

A teraz z powrotem do Arkadii, czy grywalne zwiekszenie realizmu ma sens? Oczywiście to tylko gra więc nie wszystko ma sens z prawdziwego życia. W jaki kierunku zmierza Arkadia? Na przełomie lat czego dotyczyły zmiany?

Re: Rozwój Arkadii

: 24 lut 2018 15:32
autor: Airhil
Są NPC, które porywają czy zamykają w więzieniu.

I serio porównujemy Arkadię do Minecrafta? Do jakiejkolwiek innej gry? W wielu przypadkach tę grę trzeba traktować jako twór jedyny w swoim rodzaju. Ja rozumiem, że fajnie by było, jakby było więcej, ale dopóki ktoś tego nie wymyśli, nie opisze i nie zakoduje - to nie będzie. A nikt się za to nie weźmie, jeśli te pomysły są tak bezsensowne.

Re: Rozwój Arkadii

: 24 lut 2018 15:50
autor: Slewhut
Ja tylko przytaczam przykłady realizmu w grach.

Tak myślę co najfajniejsze jest w Arkadii, czy to walka z potworami? Jeśli tak to może by ją rozbudować? Dodać więcej realizmu, chociażby opisy odniesionych ran. Dźwięk trzaskających kości. Rozpruwaną skórę. Chociażby opisy bólu jaki postać doznaje podczas przyjmowania ciosu, może możliwość powalenia. No wiadomo wiele można wymieniać. Pytanie czy to kierunek, który gracze by widzieli.

Jak na razie ja nic nie zaproponowałem tylko hasło "zwiększenie realizmu": Na myśl przychodzi mi zmiana jaka zaszła w Fallout'cie. W pierwszej części walka była bez dodatkowych efektów. Jak dla mnie coś takiego jak teraz mamy w Arkadii. Cios za cios, z lekkim opisem miejsca trafienia, uniku i mocy zadanych obrażeń. W ostatnich częściach Fallouta są slowmotion, mięso lata w powietrzu. Tak aby gracz mógł się dokładnie przyjrzeć jak jego cios wypadł, jak ta niepokonana bestia ginie. Czyli zwiększyli realizm walki. Zrobili tą walkę (lepiej lub gorzej) bardziej epicką. Czy takie coś byłoby dobrze widziane? W samej Arkadii myślę, że ten przykład Fallouta byłby tutaj pod postacią opisów odnoszonych ran?

Dźwięk trzaskających kości. Opis rozrywanej skóry. Albo opisy samych emocji. Ból, gniew, zmiana oddechu opis równowagi, mierzenie się wzrokiem itd.. Co tam w książkach można wyczytać.

Co do samego stanu zdrowia to temat moim zdaniem jest szeroki. Przypominam sobie książkę Wiedźmin Sapkowskiego no i co chwile bohater był poturbowany, nieprzytomny, skrajnie żywy. Co za tym idzie sama walka wyglądała inaczej. Walka o utrzymanie się w pionie, nie stracenie przytomności, to już jest częściowo survival, który przeplata się ze stanem zdrowia.

Re: Rozwój Arkadii

: 24 lut 2018 16:42
autor: Airhil
Na pewno walka z potworami nie jest najfajniejszą częścią gry. To jest właśnie ta najnudniejsza i przez wiele osób własnie bardzo nielubiana część.

Co do stanu zdrowia. Jest szeroka rozpadlina między walkami w książce, a walkami w grze. I mówię tu o samym Wiedźminie. Można było pokonać wiele silnych stworów i nawet tego nie odczuć: wiwernę, widłogona, gryfa. W książce Geralt odniósłby przy tym wiele ran, w grze - zjadłby dwa udka i miałby pełną kondycję.
Realia często są naginane do gry, żeby była jednak grywalna.

Brak ci epickich opisów?
Zawód gladiatora i niektóre bronie podmieniają je.