https://drive.google.com/file/d/14Y5ZJQ ... sp=sharing
Uwaga: Instalacja paczki nie była testowana na innym niż mój komputerze, w razie problemów - proszę o PM, będziemy proces instalacyjny poprawiać
Plik nie zawiera żadnych złośliwych skryptów (chrome ostrzega z niewiadomych powodów).
Zgodnie z zapowiedzią Rafgarta, zamieszczam paczkę skryptów pod CMUDa, która demonstruje nowe możliwości GMCP.
Krótki opis:
Skrypt dzieli okno połączenia na trzy ekrany - jeden zawierający komunikaty z walki, drugi zawierający informacje o kondycjach postaci na lokacji i trzeci zawierające wszystkie komunikaty niedotyczące walki.
W oknie z kondycjami można wykonywać akcje z użyciem myszki.
Domyślne akcje (lewy przycisk myszy):
członek drużyny - zasłon
wróg - zabij
neutralny - brak domyślnej akcji
Pozostałe akcje (zasłon przed, przełam, zabij, rozkazy) można wybierać z rozwijanego menu po kliknięciem prawym przyciskiem myszy.
Kondycja w oknie kondycji odświeża się automatycznie, przy otrzymaniu komunikatu z muda, używanie komendy 'kondycja wszystkich' nie ma na wpływu na jej odświeżenie.
Wygląd skryptu (NPCe sklonowane w mojej pracowni, żeby się nikt nie doszukiwał jakichś rewelacji):
Pozostałe elementy z poprzedniej wersji paczki także są dostępne w tym samej lub nieco zmienionej formie:
* gauge stanów postaci, oparte na GMCP;
* wyświetlanie kondycji w oddzielnym oknie;
* wyświetlanie walki w oddzielnym oknie;
* podmianę opisów kondycji;
* rysowanie wyjść;
* obsługę drużyny - tworzenie makr do zasłony przy dodawaniu członków drużyny lub dołączaniu do drużyny;
* skonfigurowaną obsługę mappera wraz z configiem - powinno się łatwo dać tworzyć mapy;
* skrypt, autorstwa Suvi, obsługujacy niestandardowe przejścia dla mappera;
* parę podstawowych makr;
* parę podstawowych aliasów.
Instrukcja obsługi:
1. Pobrać paczkę skryptu, rozpakować ją w katalogu CMUDa, w dedykowanym folderze (np. C:/CMUD/Arkadia/)
2. Uruchomić CMUDa, utworzyć nową sesję. Nazwać sesję, wpisać host i port Arkadii, w 'Browse', wskazać na plik .pkg z aktualną wersją skryptów (skrypty_3.1.pkg). Zapisać sesję.
3. Uruchomić sesję w trybie offline.
4. Zdefiniować zmienną określającą adres bazy danych:
Kod: Zaznacz cały
#VAR gBaza "moja_sciezka_do_bazy_danych" "moja_sciezka_do_bazy_danych" SQL
np.
#VAR gBaza "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" SQL
5. Użyć komendy:
Kod: Zaznacz cały
create_tables
- utworzy ona plik bazy danych we wskazanym wcześniej miejscu oraz załaduje podstawowe tabele.
7. Należy dodać w Options->General->Protocols następujące dwie ostatnie linie z poniższego (razem powinno być jak niżej):
Kod: Zaznacz cały
Core 1
Char 1
Room 1
Comm 1
IRE.Composer 1
Objects 1
Messages 1
Kliknąć prawym przyciskiem na każde z okien, które nie jest główne (kondycja i walka) -> edit menu -> advanced -> no network connection i wyłączyć status bar / command line. Niżej screenshot.
9. Okna można sobie dowolnie ustawiać, przeciągając lewym przyciskiem myszy.
10. W tym momencie można połączyć się z Arkadią i spokojnie rozpocząć grę. Zalecam być grzecznym i nie tworzyć brzydkich triggerów.
Bardzo ważne
Aby mapper dobrze działał, postać musi mieć ustawione:
Kod: Zaznacz cały
kolor krotki opis dniem zielony
kolor krotki opis noca zielony
Podstawowa pomoc do skryptu, alias:
Kod: Zaznacz cały
help
Kod: Zaznacz cały
sopcje
Kod: Zaznacz cały
sopcje [nazwa opcji] [0/1]
np.
sopcje walka 0
Suvi pisze: Aby dodać do lokacji niestandardowe wyjście, używa się po prostu aliasaKod: Zaznacz cały
nonstd_exit %roomnum "na dno rozpadliny" "d" nonstd_exit %roomnum "przez kladke" "n"